Visa fullständig version : Kyckling leverpastej!?
Hur nyttigt är det egentligen? *popcorn*
Det är nog ungefär lika nyttigt som vanlig leverpastej, den är gjord på mer kycklinglever och antagligen inget eller lite nöt/svinlever.
En hel del järn och vitaminer även vid litet intag. Mättat fett men å andra sidan kanske man inte har både smör och leverpastej? Helt ok tycker jag, finns ju magrare varianter för dem som vill.
kanske lite OT men det finns även kycklingpastej (notera ingen lever i det hela) som man ska kunna bre på mackor eller liknande, cirka 60% kött ska det vara i dom. Säkerligen inte alltför nyttigt men det är rätt gott (jag har iofs ätit det hela livet så..)
Kycklinglever är extremt näringsrikt. Titta på www.slv.se och Livsmedelsdatabasen så får du se. Titta på kyckling lever.
Inte riktigt lika näringstätt som nötlever men nära nog.
Fördelen med kycklinglever i leverpastej är att smaken blir mildare, inte lika bitter.
kanske lite OT men det finns även kycklingpastej (notera ingen lever i det hela) som man ska kunna bre på mackor eller liknande, cirka 60% kött ska det vara i dom. Säkerligen inte alltför nyttigt men det är rätt gott (jag har iofs ätit det hela livet så..)
Vad är OT?
King Grub
2005-02-26, 10:05
Off-Topic.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.