Logga in

Visa fullständig version : Kyckling leverpastej!?

Lalla85
2005-02-24, 20:31
Hur nyttigt är det egentligen? *popcorn*

Max
2005-02-25, 17:36
Det är nog ungefär lika nyttigt som vanlig leverpastej, den är gjord på mer kycklinglever och antagligen inget eller lite nöt/svinlever.

En hel del järn och vitaminer även vid litet intag. Mättat fett men å andra sidan kanske man inte har både smör och leverpastej? Helt ok tycker jag, finns ju magrare varianter för dem som vill.

Baan
2005-02-25, 18:54
kanske lite OT men det finns även kycklingpastej (notera ingen lever i det hela) som man ska kunna bre på mackor eller liknande, cirka 60% kött ska det vara i dom. Säkerligen inte alltför nyttigt men det är rätt gott (jag har iofs ätit det hela livet så..)

Sverker
2005-02-25, 19:24
Kycklinglever är extremt näringsrikt. Titta på www.slv.se och Livsmedelsdatabasen så får du se. Titta på kyckling lever.
Inte riktigt lika näringstätt som nötlever men nära nog.

Fördelen med kycklinglever i leverpastej är att smaken blir mildare, inte lika bitter.

Lalla85
2005-02-26, 09:58
kanske lite OT men det finns även kycklingpastej (notera ingen lever i det hela) som man ska kunna bre på mackor eller liknande, cirka 60% kött ska det vara i dom. Säkerligen inte alltför nyttigt men det är rätt gott (jag har iofs ätit det hela livet så..)
Vad är OT?

King Grub
2005-02-26, 10:05
Off-Topic.