Halshugg mig nu inte om det finns en sådan här mapp redan (vilket det säkert gör, men jag hittade ingen).
Bröd.. Om man vill köpa ett nyttigt o bra bröd, vilket är det som gäller då? Smaken spelar inte så stor roll.. Jag kan äta det mesta :)
Just nu äter jag Skogaholms Fibertoast- bra eller anus?
fibertoast lät ju inget vidare, vet inte hur den ser ut men allt toastbröd har ju nästan bara vetemjöl? även om de kanske slängt på lite fibrer på dem.
Köp ett bröd med mestadels råg/någon form av fullkorn, gärna utan större mängder socker och därefter ett med lågt gi.
Fazers hela sortiment är väl rätt ok (skepparhalvor, rågkusar, rund&god, må bättre, god i kvadrat..), en del är bättre än andra.
Finax fullkorn vet jag inte vad den heter längre, sunt&osötat eller något sådant tror jag.
Polarkraft extrem men även de vanliga runda råg, lingon och äpple är väl rätt ok.
Alla former av pumpernickel.
Eventuellt flertalet bröd med iaf lite surdeg. Kavring, njuta, pågens krögarlimpa(?), kornella osv är ju rätt ok de med. Beror ju lite på vad du har för krav på det och "hur optimalt" det bör vara. Och hur gott.
Polarkraft extrem smakar gott och är bra iaf, rätt dyrt dock (och lågt energiinnehåll och i mitt tycke för mycket fibrer).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.