handdator

Visa fullständig version : Vilket är bäst?

Lalla85
2005-02-23, 11:26
Vilket är bäst, :confused: att burka först och sen deffa...eller bli deffad och se öka i muskler? *flex*

King Grub
2005-02-23, 11:28
Burka? Bulka, menar du?

Beror väl på utgångsläget. Det finns ingen anledning för en mager person att deffa, och ingen anledning för någon med 25% kroppsfett att börja bulka.

Lalla85
2005-02-23, 11:38
Burka? Bulka, menar du?

Beror väl på utgångsläget. Det finns ingen anledning för en mager person att deffa, och ingen anledning för någon med 25% kroppsfett att börja bulka.

Jo jag mena bulka, jo men om man har hull på kroppen då, tyckeru man ska bli av med det först...och sen satsa på muskeluppbyggnad...d e ju svårt att inte gå upp i fett sen väl när man vill bulka.. :furious:

Lalla85
2005-02-23, 11:40
Jo jag mena bulka, jo men om man har hull på kroppen då, tyckeru man ska bli av med det först...och sen satsa på muskeluppbyggnad...d e ju svårt att inte gå upp i fett sen väl när man vill bulka.. :furious:
Hur vet man hur mkt man har i procent kropps fett..finns det något sätt o räkna ut det? :)

King Grub
2005-02-23, 11:41
Jag tycker inte alls. Det är upp till dig. Lite "hull" på kroppen har varken nämnvärd negativ eller positiv effekt på muskeluppbyggnaden, utan det är enbart en fråga om du själv trivs med det eller inte.

King Grub
2005-02-23, 11:41
Hur vet man hur mkt man har i procent kropps fett..finns det något sätt o räkna ut det? :)

Mätning genom t ex kaliper, bioimpedans, undervattensvägning. Ingen metod ger 100% exakta siffror. Av hemmametoderna är kaliper antagligen bäst.

Lalla85
2005-02-23, 11:45
Mätning genom t ex kaliper, bioimpedans, undervattensvägning. Ingen metod ger 100% exakta siffror. Av hemmametoderna är kaliper antagligen bäst.

jag kanske verkar dum nu.men Vafan e kaliper? :laugh: haha

aliquis
2005-02-23, 13:16
Ett mätinstrument som "klämmer" runt det man vill mäta och mäter tjockleken. Används för att mäta tjockleken på ett hudveck.

Lalla85
2005-02-23, 13:52
Ett mätinstrument som "klämmer" runt det man vill mäta och mäter tjockleken. Används för att mäta tjockleken på ett hudveck.

aha okej..hur fan får jag tag på ett sånt då :D
*whatever*

TrasMannen
2005-02-23, 14:26
Detta borde vara det du söker.

Vill också veta var man får tag på en...
Kosta vad det kosta vill

TrasMannen
2005-02-23, 14:31
Hittade en man kunde köpa, hur bra den är vet jag ej

http://www.fitnessbocker.se/shop/visaprodukt.asp?idproduct=802

Lalla85
2005-02-23, 14:53

Ah precis en sån ja, man tackar! *kissass*

TrasMannen
2005-02-23, 14:58
Ah precis en sån ja, man tackar! *kissass*

Np, hittade denna också.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38652

Lalla85
2005-02-23, 15:03
Np, hittade denna också.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38652

Ja..den verkar mer avancerad tom, men vad brukar du rekomendera, att man bulkar först o sen deffar lr tvärtom?...jag vet inte riktigt hur ja ska göra...känns som att d e fett som ja vill bli av med, men ja e ändå inte nöjd med muskelmassan ännu..

TrasMannen
2005-02-23, 15:12
Ja..den verkar mer avancerad tom, men vad brukar du rekomendera, att man bulkar först o sen deffar lr tvärtom?...jag vet inte riktigt hur ja ska göra...känns som att d e fett som ja vill bli av med, men ja e ändå inte nöjd med muskelmassan ännu..

Nu är inte jag världens expert. Men det beror ju på hur du ser ut i dagsläget. King Grub har sagt det som behövs sägas.
Men berätta gärna lite stats,
Ålder, vikt, längd, styrkestats, hur länge du tränat, vad du tar i basövningarna osv osv.

JLL
2005-02-23, 15:16

Jag använder den där och i kombination med vanlig våg duger det för mig iaf. Problemet är väl att man bara mäter en punkt och fettet försvinner inte jämt från hela kroppen.

Lalla85
2005-02-23, 15:41
Nu är inte jag världens expert. Men det beror ju på hur du ser ut i dagsläget. King Grub har sagt det som behövs sägas.
Men berätta gärna lite stats,
Ålder, vikt, längd, styrkestats, hur länge du tränat, vad du tar i basövningarna osv osv.

ja jo..har du msn?..kan berätta allt där:D

TrasMannen
2005-02-23, 15:42
ja jo..har du msn?..kan berätta allt där:D
Nej, men PM:a mig kan du göra =)

hassezilla
2005-02-24, 19:12
Köp den digitala istället för den andra skitkalipern. mycket bättre!!!

Lalla85
2005-02-24, 20:50
Köp den digitala istället för den andra skitkalipern. mycket bättre!!!
Finns de i marknaden förutom på nätet?

MyungChul
2005-02-24, 21:13
förstår inte riktigt poängen med bulk alls? *screwy*

Lalla85
2005-02-24, 21:16
förstår inte riktigt poängen med bulk alls? *screwy*
Typ...lägga på dig så mkt energi så att du mättar muskelbehovet så mkt som möjligt... :eating: nackdelen e ju att man går upp i fett oxå...
näru bulkat blir du ju...cräääftii! *flex*

Löjtnant Blank
2005-02-26, 21:53
Det är bara slött att bulka överhuvudtaget. Det går att bygga muskelmassa utan att ligga ett par tusen kcal över dagsbehovet.

Tolkia
2005-02-26, 22:37
Problemet är väl att man bara mäter en punkt och fettet försvinner inte jämt från hela kroppen.
Det kan ju skilja ganska mycket mellan två mätningar efter varandra på samma ställe också - d.v.s. det skiljer för att man inte mäter på samma ställe, fast man tycker att man gör det. Fick kindtjockleken mätt i ett försök häromdagen och den varierade mellan 6 och 12 mm i fyra mätningar. Och då var han som höll i kalipern garanterat mer än erfaren på området.