Visa fullständig version : FÅ tillbaka muskler ?
om man gör en misslyckad deff och går ned men tappar en hel del muskler är det lättare att bygga upp dom musklerna man förlorat och komma tillbaks till den muskelmassan man var i innan deffen? alltså finns det ett såkallat muskelminne ?
eller är det helt kört och man står på noll igen om man misslyckas med en deff?
Slartibartfast
2005-02-23, 10:21
Ja, muskelminne finns väl.
Hur misslyckas man så mycket med en deff?
Ja, muskelminne finns väl.
Hur misslyckas man så mycket med en deff?
det vet jag inte men om det skulle ske
King Grub
2005-02-23, 11:27
Du fortsätter väl inte tills du har tynat bort med ett upplägg som orsakar så dramatisk muskelförlust, hur nu det kan tänkas se ut?
Du fortsätter väl inte tills du har tynat bort med ett upplägg som orsakar så dramatisk muskelförlust, hur nu det kan tänkas se ut?
tänker mest på att man deffar tills sommaren tappar en del muskler men kommer i bra form sedan på vintern vill man bygga muskler kommer jag bara hinna bygga upp det jag tappat för att sedan tappa det igen nästa deff ...
alltså så att man tränar och tränar men i stort sett inte kommer någonstans pågrund av allt deffande ...
låter kanske konstigt men jag undrar helt enkelt förlorar man massor på att deffa om man vill öka i muskelmassa varje år
Nej !
En vettigt upplagt viktminskning kostar ingen muskelmassa.
En rimlig viktnedgång på 0.5 kg per vecka är en rimlig takt. 10 kg fett, som är en utmärkt prestation, tar alltså ett halvt år att nå.
Däremot är muskeltillväxten minimal under deffen och kostar s a s utenbliven tillväxt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.