Logga in

Visa fullständig version : Doggcrapp o Protein

tigerofsweden
2005-02-22, 13:02
Varför rekommenderar man att man ska trycka 4g protte / kg?
Kroppen kan väll inte ta hand om så mycket?
Har letat men ej hittat svar *grr27*

jwzrd
2005-02-22, 13:11
Det är väl den konstiga/dåliga delen av doggcrapps filosofi. Han gillar MerÄrBättre väl mycket. Han förespårkar väl 4-600g protein per dag och rätt hög doser av AAS utan något egentligt uppehåll också. Dom två aspekterna kan man nog ignorera tycker jag, jag vet inte vad han väntar sig att allt det proteinet ska göra (förutom att förvandlas till glykogen istället för kött).

King Grub
2005-02-22, 13:15
Han förespårkar väl 4-600g protein per dag och rätt hög doser av AAS utan något egentligt uppehåll också.

Det senare sätter ju snurr på proteinsyntesen på ett sätt som en naturell byggare inte kan drömma om. Alltså är ett sådant upplägg bortkastat på en ren byggare. :)

Proteus
2005-02-22, 15:41
En orsak till är väl att det protein som blir över (eller egentligen all protein?) kräver mycket mera energi av kroppen för att förbränna, och på så sätt kunna äta väldigt stora mängder mat och ändå inte lägga på sig en massa onödigt fett, dock så vet jag inte varför man inte bara skulle kunna äta mindre och få samma effekt. Jag antar att han utgår i de flesta fall ifrån att man brukar AAS och därför kan ett sånt gigantiskt intag av protein vara att föredra.

Han understryker ju dessutom att man skall äta all protein i måltiden först, dels för att man då förmodligen trycker i sig mindre kolhydrader efteråt, och för att det tydligen skall vara enklare/snabbare för kroppen att tillgodogöra sig proteinet om man inte stoppat i sej massa kolhydrater och fett som segar ner allt?

Jag är inte så insatt i hans diet-tips dels för att han håller det mesta av den delen till dem som betalar för att ha honom som PT, och för att jag mest lyssnat på det som Grub har förespråkat :D

King Grub
2005-02-22, 16:00
Han understryker ju dessutom att man skall äta all protein i måltiden först, dels för att man då förmodligen trycker i sig mindre kolhydrader efteråt, och för att det tydligen skall vara enklare/snabbare för kroppen att tillgodogöra sig proteinet om man inte stoppat i sej massa kolhydrater och fett som segar ner allt?

Magsäckstömningen är inte så omedelbar; tar man inte evigheter på sig att äta kommer det mesta att blandas i magsäcken i alla fall.

Och att äta alla makronutrienter tillsammans verkar ha mer fördelar än nackdelar.

"No study has compared the anabolic response to the
addition of lipids to amino acids to that of amino acids
alone but, given the potential importance of digestive
properties to the response, it should not be surprising if
there was some effect. A recent study provided clear
evidence, at least on a whole-body level, that ingesting
proteins as part of a meal engendered a different
response than when the proteins were ingested alone
(Dangin et al., 2003). The rate of appearance of amino
acids in the blood suggests that the digestion rate of
proteins was slower in the presence of carbohydrates
and fats than without and the anabolic response
was improved. Clearly, this factor could have implications
for optimal protein intake for athletes."

Protein and amino acids for athletes.
J Sports Sci. 2004 Jan;22(1):65-79.

Proteus
2005-02-22, 16:27
Jag säger inte att han har rätt, för det har jag ingen aning om, såhär resonerar dom iaf...

http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=5722

jwzrd
2005-02-22, 16:37
Han verkar ha en del intressanta synpunkter på hur man ska träna, och han verkar vara en mycket bra tränare. Men det jag läst om hur han föreslår att man ska äta verkar snarare handla om ett romantiska förhållande mellan protein och kroppsbyggare än någon fakta.

KIRE
2005-02-22, 17:12
Han verkar ha en del intressanta synpunkter på hur man ska träna, och han verkar vara en mycket bra tränare. Men det jag läst om hur han föreslår att man ska äta verkar snarare handla om ett romantiska förhållande mellan protein och kroppsbyggare än någon fakta.

Hans rekommendationer är ju klockrena på en byggare.
Det finns ju inga rena personer som kan kalla sig för byggare så
jag förstår inte var du ser problemet?