Visa fullständig version : Hot beat
AnimalGen
2005-02-21, 21:16
Vilken är den hetaste låten just nu enligt er?
Mitt val är 50cents och User nya.
Hah, en låt från några såna "musiker" kan aldrig vara hett på något sett :sleep:
RobbeliRobban
2005-02-21, 21:26
Hetaste låten just nu? Scatman John-Scatman
"Vad du än trodde så trodde du fel" med Arja Saijonmaa är riktigt het. Synd bara att hon inte gick vidare.
Paul Masterson - What U Got What U Do. http://www.bodydrag.com/forum/images/smiles/headphone.gif
//Jörgen
reinholdsson
2005-02-21, 21:31
Three Days Grace - Let you down, även Home är bra.
hobbitar
2005-02-21, 21:35
Off Topic:
Kan ingen göra en "theme-song" Till kolozzeum?
Vore ju mysigt att ha lite skön bakgrundsmusik när man läser här på kolozzeum.
Sångare: Allan?
Musik: Jorgen?
__________________________________________________ _________
ON TOPIC:
Ja Rule - New York
JustinCredible
2005-02-21, 21:35
Mario - let me love you
Musik: Jorgen?
Jag kan inte göra musik. Det låter bara för jävligt.
//Jörgen
Java_Java
2005-02-21, 21:42
Bathory - One Rode To Asa Bay :hbang:
RobbeliRobban
2005-02-21, 21:47
omfg! :hbang: :hbang: Den är helt outstanding! har nog inte hört den på fem år, måste få tag i den asap.
Tricklev
2005-02-21, 21:47
Meat loaf - For crying out loud.
hetast just idag är President Gas med The Psychedelic Furs och The Good Times Are Killing Me med Modest Mouse. Alternativt People are strange med Echo & the bunnymen
Lamb of God - Laid to rest och Fear Factory med låtarna Archetype och Edgecrusher!
Edit : Dark Tranquillity - Through Smudge Lenses och Mind Matters också. Hela nya skivan är grym!
fintelligens
2005-02-21, 21:57
Kalle Kath - Stjut inte :)
Wuthering Heights - Nevershining stones
victor_n
2005-02-21, 22:23
hetast just nu är nog DHHD - We rock the party (liveset rip)
dunka dunka!!!!!!
"The sentinel" med Judas Priest :hbang:
DarthHolm
2005-02-21, 22:26
Just nu lyssnar jag alldeles för mycket på Reggae Team - Soldat Ska.
Heimdahl
2005-02-21, 22:27
Oxymoron - Dawn patrol
Shadow Warrior
2005-02-21, 22:29
2000AD Cracktro 02 :thumbup:
mini_Arnold
2005-02-21, 22:34
Eminem - Puke
och
Artist? - All above sucks donkeydick
Löjtnant Blank
2005-02-21, 22:46
Jiggas och Kellys The Streets.
Fatalist
2005-02-21, 23:26
Run DMC - King of Rock :thumbup:
Twista feat. Faith Evans - Hope
Running Wild - Skulls & Bones
hehe..
:hbang::hbang:
Hetaste låten är ändå Necrophagist - To Breathe in a Casket
Megatuttarna
2005-02-22, 16:30
Rolling Stones - Rock and a hard place
Beck - E-Pro
Others - Lackey
Kaiser Chiefs - Panic Attack
Bloc Party - Banquet
Sam Roberts - Brother Down
Futureheads - Hounds of Love
The Teardrop Explodes - Treason
Målle Lindberg - Jag är härligt löst och fri
Jag känner mig mer lugn än het idag, så det blir en lugn låt.
Kasey Chambers - Million Tears :bow:
Kaiser Chiefs - Panic Attack
i predict a riot är också bra, med kaiser cheifs
i predict a riot är också bra, med kaiser cheifs
Absolut, de har en hel del bra låtar, tror lätt att de blir en av årets engelska nykomlingar.
bosse_brutal
2005-02-22, 21:37
Vilken är den hetaste låten just nu enligt er?
Mitt val är 50cents och User nya.
usch, jävla negerdunk(*)... men det är bara min åsikt, och jag försöker i alla fall låta bli att skratta åt folk som lyssnar på det. iofs kan det va ganska svårt ibland, speciellt de helsvenska pojkar som tar på sig förstora kläder och börjar bryta på "rinkebysvenska"(**)
*med detta inte sagt att jag på något sätt anser att sk "negrer" eller andra med en hudfärg som på något sätt skiljer sig från den ljusa färg som är traditionellt förknippad med det svenska folket är mindre värda än andra människor.
** med detta inte sagt att jag på något sätt anser att människor som inte behärskar det svenska språket till punkt och pricka är mindre värda än andra människor.
ej heller att personer som pga ekonomiska eller andra skäl bosätter sig i stadsdelen rinkeby på något sätt skulle vara mindre värda än andra änniskor
Löjtnant Blank
2005-02-22, 22:20
usch, jävla negerdunk(*)... men det är bara min åsikt, och jag försöker i alla fall låta bli att skratta åt folk som lyssnar på det. iofs kan det va ganska svårt ibland, speciellt de helsvenska pojkar som tar på sig förstora kläder och börjar bryta på "rinkebysvenska"(**)
*med detta inte sagt att jag på något sätt anser att sk "negrer" eller andra med en hudfärg som på något sätt skiljer sig från den ljusa färg som är traditionellt förknippad med det svenska folket är mindre värda än andra människor.
** med detta inte sagt att jag på något sätt anser att människor som inte behärskar det svenska språket till punkt och pricka är mindre värda än andra människor.
ej heller att personer som pga ekonomiska eller andra skäl bosätter sig i stadsdelen rinkeby på något sätt skulle vara mindre värda än andra änniskor
Varför finns du?
nordlander
2005-02-22, 22:29
Varför finns du?
Det finns ingen bosse_brutal...böj skeden
Sentenced - No more beating as one
Absolut, de har en hel del bra låtar, tror lätt att de blir en av årets engelska nykomlingar.
fick faktiskt den låten skickad till mig av en polare som kan betecknas som en "inne-person" från london.
så de bör va bra rakt över , enligt honom och alla andra indy-älskare iaf :D
Metal_boy_
2005-02-22, 23:27
Hetast hos mig just nu är: Nightrain och Rocket queen - GNR. :hbang:
The_RobRoy
2005-02-22, 23:32
omfg! :hbang: :hbang: Den är helt outstanding! har nog inte hört den på fem år, måste få tag i den asap.
*bs*
den vaju inte alls bra ju
bosse_brutal
2005-02-23, 20:37
Varför finns du?
För att farsan ****** morsan för drygt 19 år sen...
själv då?
RobbeliRobban
2005-02-23, 21:04
*bs*
den vaju inte alls bra ju
*bs* *bs* *bs*
den :hbang:
Monoxide
2005-02-23, 21:33
*bs* *bs* *bs*
den :hbang:
Haha!
Själv blev jag svårt chockskadad när de började lira den på gymmet igår. Trodde att jag tagit i så mycket i hantelpress att jag färdats tillbaka till 1995.
Valfri Millencolin låt :hbang:
Löjtnant Blank
2005-02-23, 23:02
För att farsan ****** morsan för drygt 19 år sen...
själv då?
Här är det jag som ställer frågorna.
bosse_brutal
2005-02-24, 20:17
Här är det jag som ställer frågorna.
vilka frågor?
Mccartney
2005-02-24, 20:18
Get Back med Sir paul Mccartney!!63 rockar hårt på Super Bowl kan det bli större än det!!
Oh My God med Kaiser Chiefs
Snackar vi hett som i sweet summerlovin så är det ju just nu bara en låt som gäller. Ying Yang Twins med Wait.
Hey how you doin lil mama? lemme whisper in your ear
Tell you sunthing that you might like to hear
You got a sexy ass body and your ass look soft
Mind if I touch it? and see if its soft
Naw I'm jus playin' lets just say I can
And im known to be a real nasty man
And they say a closed mouth dont get fed
So I dont mind asking for head
You heard what I said, we need to make our way to the bed
And you can start usin' yo head
You like to fuck, have yo legs open all in da butt
Do it up slappin ass cuz the sex gets rough
Switch the positions and ready to get down to business
So you can see what you've been missin'
You might had some but you never had none like this
Just wait til you see my dick..
Ay bitch! wait til you see my dick
Wait til you see my dick
Imma beat dat pussy up
Wait you see my dick
Imma beat dat pussy up
Like B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM, B-AM
Beat da pussy up, Beat da pussy up, Beat da pussy up, Beat da pussy up, Beat da pussy up, Beat da pussy up, Beat da pussy
Up, Beat da pussy up
Tigerkotten
2005-06-16, 00:00
rihanna - pon de replay
T.I. - Bring 'Em Out (Dirty)
Pitbull Feat. Lil' John - Culo (Remix)
nina_sky_-_turnin_me_on(full_phatt_remix
the_black_eyed_peas-dont_phunk_with_my_heart_(radio_mix)
Rupee Ft. Daddy Yankee - Tempted To Touch Remix
:hbang:
Gabriel_
2005-06-16, 00:15
Eric pryds - fading like a flower
snoop dogg feat. justin timberlake - signs
terror squad - lean back
Eels - saturday morning
iron maiden - blood brothers
detta är vad som är med på playlisten just nu.
Eric Prydz som för övrigt spelar i Sthlm nu på lördag.. med en polare till mig.
Fatalist
2005-06-16, 01:51
Suede - Saturday Night
Black Eyed Peas - Pump It Cschysst track samplad efter pulpfiction themesong)
Basic J - The drums (Härlig latinhouse)
Narcotic Thrust - When the dawn breaks (Gåshud) :cool:
Fel, fel, fel, fel allihopa!
MojjMojj
2005-06-16, 07:51
Dumonde - Can You Dig It
Kaskade - It's You. It's Me
Usher - Caught Up (Sander Kleinbergs Caught Up In The Club Mix)
Sedan lite äldre musik.. :)
Behemoth - Ceremony to Shiva
Busta Rhymes - I'll hurt you
Busta Rhymes - Up to no good
Guru & B-real - Real life
Ludacris & Field Mob - Georgia
Ying Yang - Wait som MacLeod nämnde, Chops-remixen!
Får hem Fat Joes nya på måndag, det blir hett.
Behemoth - Ceremony to Shiva
Behemoth är helt ok. Idag är det Martyr som gäller dock. Warp Zone-plarran.
Black Label Society - Fire it up :hbang:
Ett infall av nostalgi har fått mig att sätta på Carcass - Reek Of Putrefaction. Bra goremangel från tiden innan Carcass blev städade.
Ett infall av nostalgi har fått mig att sätta på Carcass - Reek Of Putrefaction. Bra goremangel från tiden innan Carcass blev städade.
Nu blir jag pilsk! Carcass är _JÄVLIGT_ bra; särskillt den plarran! Necrotisism är ännu bättre dock :D
Lasse Kongo
2005-06-16, 10:55
Amy Diamond-Welcome to the city
DIDIDADIDODIDIDADODIDADADAAAAA
heltzonicka
2005-06-17, 00:02
just nu är jag inne på låten "Buffalo Springfield again" med Neil Young.
Störtskön!
Sepultura - "We Who Are Not As Others" och Pantera - "Planet Caravan" känns rätt just nu.
W.A.S.P: Animal (Fuck like a beast)
I got pictures of naked ladies
Lying on their beds
I whiff that smell and sweet convulsion
Starts a-Swelling inside my head
I'm making artificial lovers for free
I start to howl I'm in heat
I moan and growl and the hunt drives me crazy
I fuck like a Beast!
2.
"värdeomdömet 'gott' härrör inte från dem som visas 'godhet'! Det var snarare 'de goda' själva, det vill säga de förnäma, mäktiga, högtstående och högsinnade som upplevde och värderade sig själva och sina handlingar som goda, av högsta rang nämligen i motsats till allt lågt, lågsinnat, gement och pöbelaktigt. [...] vad brydde de sig om nyttan! [...]
man kunde tillåta sig att uppfatta själva språkets ursprung som en manifestation av makt från de härskandes sida, de säger 'det här är det och det', de förseglar varje ting, varje händelse med ett ljud och tar det därigenom så att säga i besittning[...]
Detta ursprung visar att ordet 'god' inte alls med nödvändighet måste ha en anknytning till 'osjälviska' handlingar"
4.
"En fingervisning i rätt riktning fick jag av frågan om vad de beteckningar för 'god' som formats i olika språk egentligen innebär i etymologiskt hänseende: jag fann att de i samtliga fall kan härledas till samma begrepps-förvandling, – överallt är 'förnäm' och 'ädel', ur ståndssynpunkt, det grundbegrepp ur vilket 'god' i betydelsen 'själsligt-förnäm', 'ädel', 'själsligt-upphöjd', 'själsligt-privilegierad' med nödvändighet har utvecklats [...] Ungefär vid tiden för det trettioåriga kriget, alltså relativt sent, sker en förskjutning mot den betydelse av ordet som nu är bruklig."
5.
"i många av de ord och rötter som betecknar 'god', framskymtar ännu den huvudnyans genom vilken de förnäma kände sig som just människor av högre rang"
6.
"Från denna regel – att ett politiskt förrangsbegrepp alltid utmynnar i ett själsligt förrangsbegrepp – är det till att börja med inget undantag [...] när den högsta kasten samtidigt är den prästerliga kasten och till sin huvudbeteckning följaktligen föredrar ett predikat som inskärper deras prästerliga funktion."
7.
"judarna, detta prästerliga folk som till slut visste att skaffa sig upprättelse från sina fiender och erövrare endast genom en radikal omvärdering av deras värden, det vill säga genom en akt av andlig hämnd utan like [...] en omvändning av den aristokratiska värdeekvationen [...] slavupproret inom moralen börjar med judarna: detta uppror som har en tvåtusenårig historia bakom sig och som vi inte ser idag bara för att – det har varit segerrikt..."
10.
"Slavupproret inom moralen börjar med att ressentimentet självt blir skapande och föder värden: ressentimentet hos sådana slags människor som är förmenade den omedelbara reaktionen, den som ligger i en handling, och som kan hålla sig skadeslösa endast genom en imaginär hämnd. Medan all förnäm moral är framvuxen ur ett triumferande ja-rop till sig själv, säger slavmoralen från första början nej till allt 'utanför', till allt 'annorlunda', till allt som är 'icke-jag', och detta nej är dess skapande gärning. [...] slavmoralen behöver, för att uppstå, alltid först en mot- och yttervärld, den behöver, fysiologiskt talat, yttre retningar för att över huvud taget agera, – dess aktion är i grunden reaktion [...]
De 'välborna' kände sig som just de 'lyckliga'; de behövde inte först genom en blick på sina fiender på ett konstgjort sätt konstruera sin lycka, intala sig den under särskilda omständigheter, ljuga sig till den (så som alla ressentimentsmänniskor brukar göra) [...] Till och med den förnäma människans ressentiment, om det nu framträder hos henne, visar sig och uttöms i en omedelbar reaktion, det förgiftar därför inte: å andra sidan kommer det i otaliga fall inte till uttryck där det hos alla svaga och vanmäktiga är oundvikligt. Att inte kunna ta sina fiender, sina olyckor, kanske inte ens sina illgärningar på riktigt allvar – det är ett kännetecken på starka fullgoda naturer hos vilka det finns ett överskott av formande, efterbildande, läkande kraft, som också skänker förmågan att glömma [...]
I jämförelse med det kan man föreställa sig 'fienden' så som den blivit uttänkt av ressentimentsmänniskan – och just i detta återfinns hennes verk, hennes gärning: hon har koncipierat 'den onde fienden', 'den onde', och det som ett grundbegrepp utifrån vilket hon sedan som efterbild och motstycke också tänker ut en 'god' – sig själv!"
11.
"Raka motsatsen alltså till den förnäme som direkt och spontant, nämligen ur sig själv, koncipierar grundbegreppet 'god' och först utifrån detta skapar sig en föreställning om 'dålig'! [...]
Under förutsättning att det är sant [...] att själva meningen med all kultur är att tukta rovdjuret 'människa' till ett tamt och civiliserat djur [...] så måste man otvivelaktigt betrakta alla dessa reaktions- och ressentimentsinstinkter [...] som kulturens egentliga verktyg; därmed inte sagt att också deras bärare representerar kulturen. Tvärtom är motsatsen [...] idag uppenbar! Dessa bärare av nedtryckande och hämndlystna instinkter, ättlingarna till allt [...] slaveri, [...] de representerar mänsklighetens tillbakagång!"
13.
"Att kräva av styrkan att den inte skall yttra sig som styrka, att den inte skall vara en vilja att överväldiga, underkasta, göra sig till herre över andra och törsta efter fiender, motstånd och triumfer, det är likaså orimligt som att av svagheten kräva att den yttrar sig som styrka. En mängd kraft är en exakt lika stor mängd drift, vilja och verkan – rättare sagt, den är inget annat än just denna drift, vilja och verkan själv, och blott genom förförelsen genom språket, [...] vilket förstår och missförstår all verkan som orsakan av en verkande, av ett 'subjekt', kan det synas annorlunda. På samma sätt nämligen som folk skiljer blixten från dess blixtrande och uppfattar det senare som handling, som verkan av ett subjekt, som kallas blixt, så skiljer folkmoralen också styrkan från styrkans yttringar, som om det bakom den starke fanns ett neutralt substrat vilket det stod fritt att visa styrka eller inte. Men det finns inget sådant substrat; det finns inte något 'vara' bakom handla, verka, bliva; 'den verkande' är blott tilldiktad verkan, – verkan är allt [...] Naturforskarna gör inte saken bättre när de säger att 'kraften sätter i rörelse, kraften orsakar' och liknande, – hela vår vetenskap blir, trots sin kyla, trots sin frihet från affekter, fortfarande förförd av språket och kan inte göra sig av med de insmugglade missfostren 'subjekten' (atomen till exempel är ett sådant missfoster, likaså Kants 'ting i sig'): inte undra om de tillbakaträngda affekterna hämnd och hat, som glimrar i det fördolda, utnyttjar denna tro för sina egna syften och i grund och botten inte hävdar någon tro med större glöd än den att det står de starka fritt att vara svaga och rovfågeln att vara lamm [...]
detta nyktra konstaterande, denna den lägsta sortens klokhet som till och med insekter äger (vilka under hotande fara spelar döda för att inte göra 'för mycket') har tack vare vanmaktens falskmynteri och självförljugenhet klätt sig i den försakande, stilla, avvaktande dygdens lyster, som om självaste svagheten hos den svage [...] vore en frivillig prestation, något han önskade och hade valt, en handling, en förtjänst. Detta slags människor har utifån självbevarelse- och självbejakelseinstinkt, som ju brukar helga varje lögn, behov av att tro på ett indifferent 'subjekt' med valfrihet. Subjektet (eller, för att uttrycka det mer populärt, själen) har ända fram till nu kanske varit den bästa trossatsen här på jorden eftersom den för det stora flertaket dödliga, svaga och alla slags nedtrampade möjliggjorde det sublima självbedrägeri genom vilket svagheten själv kan tolkas som frihet och dess si eller så som en förtjänst."
14.
"Skämd luft! Skämd luft! Dessa verkstäder där man fabricerar ideal – mig förefaller det [s]om om de stinker av idel lögner."
16.
"Johannes uppenbarelse, detta det mest vedervärdiga av alla nedskrivna utbrott som hämnden har på sitt samvete [...]
Romarna var ju de starka och förnäma [...] Judarna däremot var detta ressentimentets prästerliga folk par excellence [...] Vem som hittills har segrat, Rom eller Juda? Men det råder ju inget tvivel om saken: tänk bara på vem man bugar sig för, i självaste Rom [...] Detta är högst märkvärdigt: Rom är utan minsta tvivel underlägset. Visserligen skedde under renässansen ett glansfullt-kusligt återuppvaknande av de klassiska idealen och det förnäma värderingssättet [...] men omedelbart triumferade åter Juda, tack vare denna fullständigt pöbelaktiga (tyska och engelska) ressentiment-rörelse som kallas reformationen [...] Och till och med i en ännu mer avgörande och djupare mening än den gången segrade Juda på nytt över det klassiska idealet genom franska revolutionen: den sista förnäma politiska kultur som fanns i Europa, det franska sexton- och sjuttonhundratalet, störtade samman under de folkliga ressentimentinstinkterna"
Megatuttarna
2005-06-17, 01:40
Vem är det som skrivit det där Bolle?
Nietzsche... You don't like? :)
WHITEFOLKS
2005-06-17, 01:59
Nietzsche var en klurig filur han.
Jepp. Det kan man nog lugnt säga...
Karate_kid
2005-06-17, 21:42
joel bitar - kommer du ihåg förra sommar`n
Sheogorath
2005-06-17, 21:46
Har nyss fått upp ögonen för Svenska Akademien. Lite enformigt ibland, men här finns några riktiga pärlor. En låt om Landskrona som är väldigt passande i dessa tider av gangstrar som snart blir avrättade av MC-entusiaster, t.ex ;).
Men hetsaste låten just nu? Fan svårt det där... Den som går varm nu är "Kom änglar" med Lars Winnerbäck (Lisa Ekdahl gästsjunger) eftersom jag sitter och skriver egen text till den samma...
dagens låt-> Melt Banana - Ketchup-Mess
Megatuttarna
2005-06-18, 02:31
Nietzsche... You don't like? :)
Joråförfan!
Shadow Warrior
2005-06-18, 08:47
Just nu är det Ivé och Under 17 som spelas mest i min mp3 spelare, det är inte för intet det går undan på jobbet :D
Jpop, Trance, Psytrance och techno med andra ord ;)
Morrissey - Bengali In Platforms
os mutantes - a minha menina
rymdrattan
2005-06-20, 01:33
Bolio: Nu börjar jag bli nyfiken på dig. ;)
Läser du sådant för nöjes skull, för att andra's åsikter intresserar dig,
för att ta lärdom, eller något annat kanske?
Själv tycker jag det kan vara intressant att läsa. Mycket jag själv
håller med om i Nietzsche's texter (de fåtal jag läst.)
Men starkt ogillar hans sätt att "bestämma" att överpointera att
inte han tycker utan att han uttrycker det mer som att saker
och ting ÄR på ett eller annat sätt.
Nått jag själv gör sägs det :em:
Men ändå... :bow:
edit: förövrigt påtal om ingenting, han var väl inte så svensk va? ;)
vad tror du om att översättningarna felar endel? (bara en fundering)
Här tipsar vi varandra om musik, onanera om Nietzsche får ni göra någon annanstans :thumbup:
rymdrattan
2005-06-20, 01:43
Här tipsar vi varandra om musik, onanera om Nietzsche får ni göra någon annanstans :thumbup:
Aight, då får jag väl ge lägga manken till och bidra med.
Nine Inch Nails - the hand that feeds
Michael Jackson - Smooth Criminal äger tämligen mycket.
Sandie Shaw - Steven you don't eat meat
( :laugh: :laugh: )
Jay 211 & Ras Kass - We Back
The Game - 300 Bars
Jadakiss mfl - 2 Gunz Up
Tricky & Eminem - Welcome To Detroit
DarthHolm
2005-06-20, 22:59
Har nyss fått upp ögonen för Svenska Akademien. Lite enformigt ibland, men här finns några riktiga pärlor.
Deras låt Snapphaneklanen är lite trevlig sådär. Missade tyvärr spelningen med dom i Linköping för inte så länge sen.
Weird Little Boy - If The Gun Has A Mind/Redeye/Worms & Shit
10/10
kapar tråden lite snabbt..nån som vet vad timbuktus låt heter där man hör att nån spelar pingis i bakgrunden?
kapar tråden lite snabbt..nån som vet vad timbuktus låt heter där man hör att nån spelar pingis i bakgrunden?
Ping pong i ghettot heter den.
Förövrigt, hetaste låten just nu är Britney Spears - one more time
Explosions in the sky - Magic Hours
Foo Fighters - My Hero :hbang:
Kanye West ft Jay-z - Diamonds are forever (remix)
Cam'ron - Killa Cam
Cam'ron ft Kanye West & Syleena Johnson - Down and out
Tony Yayo - So Seductive (ACP Remix 2)
Brooke Valentine - Girlfight(remix)
Mario ft Jadakiss & T.I - Let me love you(remix)
och lite clubbé.. :naughty:
Sunloverz - Shining Song
Thomas Bangalter & DJ Falcon - So Much Love To Give
C-Sixty Four - On a good thing
Boy.Meets.Girl.vs.Cabin.Crew - Falling Star(Sunset Strippers)
Lasgo - Who's that girl(Vince-T remix)
2-4 Grooves vs. Secret Service - Time Of My Life (French House Mix)
Razorlight - Golden Touch
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.