Visa fullständig version : Tvångstankar?!
bear.flowertwig
2005-02-20, 20:56
Dela med er av era mest skruvade tvångstankar!
Min första: Har haft en nojja på att alltid ta jämt antal steg(med högern först) när jag går i en trappa, på en trottoar osv.
Den andra: Uppstod helt oförberett i höstas när jag var på restaruang(Ag för er stockholmare) med ett sällskap. Blev sugen på en råbiff till förrätt men ju närmre det kom min tur att beställa blev jag HELT SÄKER på att jag istället för råbiff skulle säga skäggbiff*. Var tvungen att peka i menyn :)
* Måste dra den korta anekdot angående skäggbiff jag just kom att tänka på, hehe. Nämnde ordet skäggbiff för den dåvaranda flickvännen. Hon såg ut som ett frågetecken(hon var inte så smart... vi passade väldigt bra ihop :D ) och blev väldigt nyfiken. Tjatade att jag skulle berätta och till slut sa jag att hon skulle fråga sin mamma. Det gjorde hon. Lyckligtvis tog det slut kort därefter så jag slapp konfrontera mamman.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37604&highlight=tv%E5ngsneuroser
finns redan an tråd om samma sak som var upp för kanske 1-2månader sen..så sök
EDIT: Hades va lite kvickare än mig
King Grub
2005-02-20, 20:59
Jag måste kolla att spisen är avstängd innan jag går och lägger mig och känna på dörrhandtaget när jag går ut, trots att jag just låst dörren. Men jag ser noga till att bara kolla dessa saker en gång, så det inte utvecklas några psykoser. *screwy*
Som ung kände hade jag väl de vanliga "kolla så det är låst" men mer störigt var det att stå i duschen och se till så man fick rätt mängd vatten på båda sidorna om huvudet innan man kunde gå därifrån, kan nästan få något liknande om jag dricker vatten från en kran nu med, då vad gäller hur mycket jag skall dricka o så. Något speciellt med vatten där.
Strax innan jag flyttade hemifrån gick väl min bacill- och köttskräck väl överstyr, egna kastruller/stekpannor, senare lagade jag mat i micron, råkade kvadda kranen som tejpades och då kom ju vattnet i kontakt med limmet så då kunde jag inte göra mat i köket, hatade alltid när småkusinerna kom på besök, åt sina förbannade skinksmörgåsar och skulle sitta o talla på min amiga utan att ha tvättat händerna. Resulterade såklart i noggrann handtvätt inför nästkommande måltid och vid ett tillfälle gick även det överstyr och jag började tvätta om händerna. Lite senare tvättade jag dem 4-5 gånger före varje måltid, och blev jag tvungen att ta i kranen, råkade ta i någon förpackning, spisen eller liknande var det bara att börja om proceduren. Assmidigt.
När jag hade flyttat städade jag dock en del här och sedan var det ju "min skit" så att säga, handtvätten försvann fort och numera använder jag tom spisen. Ugnen däremot får vara.
Vad vinner man?
Jag måste kolla att spisen är avstängd innan jag går och lägger mig och känna på dörrhandtaget när jag går ut, trots att jag just låst dörren. Men jag ser noga till att bara kolla dessa saker en gång, så det inte utvecklas några psykoser. *screwy*
Att kolla att spisen är avstängd är ju bara bra, så att det inte uppstår bränder "i onödan". Att känna på dörrhandtaget trots att man precis låst kan också vara en bra idé. Låset hemma hade slutat fungera en dag. Man kunde vrida runt det, men dörren var likt förbannat inte låst...
bear.flowertwig
2005-02-20, 21:09
finns redan an tråd om samma sak som var upp för kanske 1-2månader sen..så sök
EDIT: Hades va lite kvickare än mig
Aj fan. Vilken nybörjarmiss att inte söka först ;)
AcidSleeper
2005-02-21, 00:12
Inte vad jag vet!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.