Visa fullständig version : Skadeförsäkring: Behövs, behövs inte?
AndersHermansson
2005-02-20, 14:07
Jag undrar vad man har för automatiskt skydd av staten vid händelse av skada. Har man rätt till återställande operation eller måste man skaffa en försäkring från tredje part?
Jag har börjat spela basket igen och har precis fått en lindrig stukning på foten. Detta fick mig att inse att det kanske kommer att behövas någon sorts försäkring i framtiden. Jag styrketränar ju också så det finns ju trots allt en risk att jag någon gång kommer att skada mig.
Vore tacksam för svar.
Om du går i grund- eller gymnasieskola har du en fritidsförsäkring som täcker det mesta. Har du börjat jobba kan du dels vara försäkrad genom facket, eller lita på att din arbetsgivare gör det. Den allmänna sjukförsäkringen täcker akutvård til en viss summa, men det kanske kan vara idé att kolla vilka försäkringar klubben har.
I vissa fall kan man också omfattas av sin/föräldrarnas hemförsäkring - men ta inte för givet att du har ett fullgott skydd; det var många år sen det var så med automatik.
allan
Skaffa en sjuk och olycksfallsförsäkring. Då har du täckning för det mesta som kan hända! Själv har jag två sådana, som om jag skulle tex hamna i rullstol ger mig ca 2.5 mille per försäkring! Kan även nämna att om jag får diabetes så får jag ca 150000:- i näven.
Kan ni rekomendera nån bra försäkring då? Jag har en inkomstförsäkring via american express nu som ger mig 2000 i månaden vid arbetslöshet/långtidssjukskrivning och nån miljon vid invaliditet. Kan kosta på mig en till om man hittar nån som inet är alltför dyr
Kan ni rekomendera nån bra försäkring då? Jag har en inkomstförsäkring via american express nu som ger mig 2000 i månaden vid arbetslöshet/långtidssjukskrivning och nån miljon vid invaliditet. Kan kosta på mig en till om man hittar nån som inet är alltför dyr
Hör med ditt försäkringsbolag. En sjuk och olycksfallsförsäkring kostar mellan 1000-2000 per år beroende på vilken summa du vill få ut vid skada! Ju större premie desto mer pengar vid skada. Täcker även kostnader för sjukhus, förstörda kläder, inkomstborfall etc..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.