handdator

Visa fullständig version : Engångsträning på Eriksdalsbadet (STHLM)

Pez
2005-02-20, 02:55
Är det nån som har koll på om man kan singla på Eriksdalsbadets gym och isåfall vad det kostar?

Antar att det inte finns nåt som heter "gratis provträning" där..

Jet
2005-02-20, 02:58
Helt OT, men det låter "Gay".....

Pez
2005-02-20, 03:19
Helt OT, men det låter "Gay".....
Shaddap Herr Fördomsbyxa! Det inte bara är "gay", det är jävligt GAY!
Så, nån som har koll? Och nu får inte Jet svara. *PFT*

Doctor Snuggles
2005-02-20, 03:24
Shaddap Herr Fördomsbyxa! Det inte bara är "gay", det är jävligt GAY!
Så, nån som har koll? Och nu får inte Jet svara. *PFT*

Jag tror det finns gratis provträning, men isf med instruktör (eller så kanske det "ingick" när man köpte kort, minns inte). Annars så kostar det väl ca 50 bagis att simma, och då är det bara att glida in o träna, men det är väl inte helt enligt regelboken. :D

Pez
2005-02-20, 03:46
Jag tror det finns gratis provträning, men isf med instruktör (eller så kanske det "ingick" när man köpte kort, minns inte). Annars så kostar det väl ca 50 bagis att simma, och då är det bara att glida in o träna, men det är väl inte helt enligt regelboken. :D
Det är ingen koll på sånt där eller? Samma omklädningsrum för gym och bad?

Doctor Snuggles
2005-02-20, 04:12
Det är ingen koll på sånt där eller? Samma omklädningsrum för gym och bad?

Under det året jag tränade där så blev mitt kort kollat (medans jag tränade) EN gång, så...
Nej, det är inte samma omklädningsrum (om de inte byggt/bygger om), men man kan använda vilket omklädningsrum man vill, det är bara att välja.
Jag skulle dock personligen inte rekommendera gymet till en seriös tränande. De har en liten avdelning med fria vikter där det alltid är kö kvällstid, annars bara nautilus-maskiner med begränsade vikter.
Fast det är ju skönt att kunna simma/bubbelpoola efteråt iof

Pez
2005-02-20, 05:53
Under det året jag tränade där så blev mitt kort kollat (medans jag tränade) EN gång, så...
Nej, det är inte samma omklädningsrum (om de inte byggt/bygger om), men man kan använda vilket omklädningsrum man vill, det är bara att välja.
Jag skulle dock personligen inte rekommendera gymet till en seriös tränande. De har en liten avdelning med fria vikter där det alltid är kö kvällstid, annars bara nautilus-maskiner med begränsade vikter.
Fast det är ju skönt att kunna simma/bubbelpoola efteråt iof
Ska inte börja träna där, är fullt medveten om vad dom har för grejer och skulle för allt i världen inte betala för det gymmet. Engångsträningen är för ett "högre syfte" eller nåt.. :)

Allan
2005-02-20, 07:56
Pez ska väl vara moraliskt stöd åt sin farsa eller nåt....sextio spänn har jag hört. Om man ska vara moraliskt stöd brukar man kunna tjata in sig.

allan

Piranha
2005-02-20, 08:00
tror inträdet på badet ligger på 85 spänn eller nåt , gymmet borde vara detsamma ... Nautilis .. hmmm

skall du impa på nån tjej eller ?

Lyset
2005-02-20, 11:20
Nej, man kan inte singla där. Jag vet därför att jag försökte för några månader sedan. Däremot kunde man få en gratis "instruktion" vid något annat tillfälle om man skrev upp sig på en kölista. *screwy* Men som sagt, betala för att simma och sedan smita in på gymet lär nog gå bra. :)

Pellefant
2005-02-20, 11:52
betala för att simma och sedan smita in på gymet lär nog gå bra. :)

Låt inte bälten och remmar sticka upp ur väskan. ;)

Pez
2005-02-20, 13:35
tror inträdet på badet ligger på 85 spänn eller nåt , gymmet borde vara detsamma ... Nautilis .. hmmm

skall du impa på nån tjej eller ?
Pah! Om det vore så väl.. har en arbetskamrat som är i gravt behov av en upptuktning i gymmet, låter honom ha hemmaplan för att det inte ska alltför chockerande att köra lite discoträning..

JJ
2005-02-20, 13:47
Pah! Om det vore så väl.. har en arbetskamrat som är i gravt behov av en upptuktning i gymmet, låter honom ha hemmaplan för att det inte ska alltför chockerande att köra lite discoträning..

Äntligen får du tillfälle att träna i badbrallor :cool:

Yankeee
2005-02-20, 13:48

Då får väl han betala ditt inträde? :confused:

MojjMojj
2005-02-20, 14:38
Dra till fryshuset ist. Till gullmars sedan tvärbanan EN station. Billigt och bättre.

Pez
2005-02-20, 14:51
Då får väl han betala ditt inträde? :confused:
Ja.

Yankeee
2005-02-20, 15:09
Ja.

Dåså :D

grabben1980
2005-02-20, 15:58
Du kan endast provträna där om du bokar tid med en instruktör.

tycker stället är okey, men visst friavikter delen är liten och man bör planera att inte va där runt17-18

Pez
2005-02-20, 20:28
Du kan endast provträna där om du bokar tid med en instruktör.

tycker stället är okey, men visst friavikter delen är liten och man bör planera att inte va där runt17-18
Det gick alldeles utmärkt att säga att man ville bada och gå och gymma istället.
Men det var som väntat ett risigt gym, massor med nautilusmaskiner och en rejält sunkig pyttevikthörna.. visserligen med "allt man behöver" men hantlar upp till 30kg och bänkar osv som var rejält slitna och rangliga, tror knappt nåt var fastbultat, ger betyget "underkänt".

Funkar för "friskvårdsmotionärer", men ska man bara styrketräna och inte simma/köra pass osv så hade jag valt ett annat gym alla gånger.
Det var kort sagt - som väntat alltså.