handdator

Visa fullständig version : Bänkpress mygel

capoje
2005-02-18, 18:21
haha läs o kolla litte i denna

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=92942&page=1&pp=15

Fan va ljug :) som en penismätar tråd. De flesta lägger på ett par 10 kg.

Värsta roliga.

Jorgen
2005-02-18, 18:23
Ja redan i första posten var det fel.
Kenta (Finnpower här) är inte så mycket amerikan.

//Jörgen

precis
2005-02-18, 18:30
jag ser ned på sånt där. Själv myglar jag inte med att jag kör på 45. Dock är jag ganska stolt att ha gått från 32,5 till 45 kilo i bänken på 1 månad. (minns ej exakt hur många reps på 32,5 men det var vad jag började med och körde till failure - som man inte ska i början, men ändå - under 10 reps iaf).

Ja, jag är liten *flex*

Hades
2005-02-18, 18:30
Ja redan i första posten var det fel.
Kenta (Finnpower här) är inte så mycket amerikan.

//Jörgen
Första posten är från 2003-11-12. Finnpowers rekord var väl förra året?

Tricklev
2005-02-18, 18:32
haha läs o kolla litte i denna

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=92942&page=1&pp=15

Fan va ljug :) som en penismätar tråd. De flesta lägger på ett par 10 kg.

Värsta roliga.

Är väll knappsat så amazing vikter i den tråden?;)

Jorgen
2005-02-18, 18:37
Första posten är från 2003-11-12. Finnpowers rekord var väl förra året?
Så är det när man inte är uppmärksam. ;)

//Jörgen

Yankeee
2005-02-18, 19:08
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=5231

Läs särskilt Robbelirobbans inlägg på sida 5 :D

Tricklev
2005-02-18, 19:13

:laugh:

RobbeliRobban :bow:

Edit: Det bästa är hur alla total ignorerar hans inlägg och hoppas som ingenting :D
Snacka om att leva i en egen värld :laugh:

snej
2005-02-18, 19:19

Haha ÄGD!!!

Mikeman
2005-02-18, 19:36
4*90.
Maxxxxxxxxxxxx, det vet jag inte, men jag skulle gissa på 120 kilos.

/BOozer!! (98kg)

Självklart!! *bs*

Baan
2005-02-18, 19:41
"Jag är ingen bänk kille har gjort 1:a på 170kg"

citat från någon person därifrån, skitsamma vem, men ingen bänkkille och tar 170???? hmmm vet folk som kört bänk som fan, å det har gått hyffsat, tränat en del år och skulle vart skitnöjda med en etta på 170 :D

finns det en enda ärlig person där? eller har dom lyckats samla sverigeeliten i bänkpress :D

JoelR
2005-02-18, 19:50

Nu saknar man den skrattande gråtande smileyn :D

Mikeman
2005-02-18, 20:06
Sidan har iofs en egen del som heter "Doping & dopingpreparat" där de snackar helt öppet om kurer,testo,ryssar och diverse annat skit.

Baan
2005-02-18, 20:09
jo det kan väl finnas några monster där men i princip verkar varje medlem dra 150 lätt... även på större gym med en del stora killar är det inte många som klarar av det vad jag märkt (sen finns det masa gym jag inte vart på i o f s)

tror dock dom flesta kör den gamla goa beprovade formeln :
exhale bänkresultat = RBV * 1.5 + 5 * PL

RBV : Riktiga bänkpress vikten
PL : Penislängd (1cm=1kg)

Tricklev
2005-02-18, 20:11

:laugh: :confused:

Jarod
2005-02-18, 20:13

:laugh: <-- denna? Nr 2 i rad fem för mig...

snej
2005-02-18, 20:13

:laugh: ?

Jaha, sist - IGEN *flex*

JoelR
2005-02-18, 20:15
Jag måste fan ha blivit blind :D :laugh: hahaha

Oskis
2005-02-18, 20:33
Internet byggarnas mecca :D

Frantic
2005-02-18, 22:12
100 med hjälp

men en 8 med 71kg hantlar i lutande hantelpress vägandes 83kg och på diet

Jag hoppas att grabben menar 35.5kgs hantlar... Det var visserligen ganska starkt ändå för någon som inte klarar 100

Baan
2005-02-18, 22:15
Jag hoppas att grabben menar 35.5kgs hantlar... Det var visserligen ganska starkt ändå för någon som inte klarar 100

han menar förmodligen det eller så ljuger han bara :)

alternativt har han räknat in kompisgängets vikter också..

Allan
2005-02-18, 22:18
Det otäcka är ju att den som i en tråd talar om att han gör nittio kilo i bänk sedan i deras dopingforum berättar vilka hästkurer han går på. Folk är fan inte kloka.

allan

Baan
2005-02-18, 22:20
Det otäcka är ju att den som i en tråd talar om att han gör nittio kilo i bänk sedan i deras dopingforum berättar vilka hästkurer han går på. Folk är fan inte kloka.

allan

hehehe helt rätt.. lägga tusenlappar på allt möjligt skit och sen bänka 90..

JoelR
2005-02-18, 23:02
Vad är det där för jäkla oseriöst forum egentligen? Kollade upp det Allan skrev, folket där verkar ju helt sjuka i huvudet...

MikeW
2005-02-19, 01:13
Vad är det där för jäkla oseriöst forum egentligen? Kollade upp det Allan skrev, folket där verkar ju helt sjuka i huvudet...

Menar du exhale nu eller? I så fall tycker jag personligen att det är tio ggr seriösare än här. Om Det som tas upp i den specifika tråden är lögn eller inte är dumt att uttrycka sig om, är inte intresserad av andra människors prestationer och känner dem heller inte privat, men jag själv är mycket stark i bänkpress, och mina resultat ljuger jag inte om.

Men för att ta ett exempel, är det någon som tvivlar på att csaba gör en femma på 180 kg? Vi har även Tour, en grymt stark kille som trycker upp 260 kg med t-shirt på sig, en kille som heter stefan som jag personligen sett få upp 210 kg osv. Anledningen till att de inte tävlar i styrkelyft är för att de har valt att tävla i bodybuilding istället. Man kan vara stark som en oxe även om man inte tävlar i styrkelyft eller strongman.

Det känns som om ni tror att det är påhittat för att ni sjävla kanske inte har fått så bra resultat i bänken? Träna hårdare då, och sluta dissa andra människors prestationer.

En sak som jag också kan ta upp när jag ändå är igång. Vem som än lägger upp bilder här får omdömena att de ser bra ut, hur de än ser ut. På Exhale finns det erfarna tävlingsbyggare som kan ge en rättvis bedömning, utan lulligull och sockersött i kanten. Hur ska man kunna utvecklas, om man bara får positiva kommentarer?

Angående exhale och doping. Det finns ingen tråd som handlar om dopingpreparat på Exhale, så Allan om du menade Exhale, titta igen.

Grisen
2005-02-19, 01:23
MikeW tare lite lungt, de menar flashbacks forum.

nordlander
2005-02-19, 01:25
[QUOTE=MikeW]Menar du exhale nu eller? I så fall tycker jag personligen att det är tio ggr seriösare än här. Om Det som ....QUOTE]

Klart det finns flera starka personer där. Men 260 i t-shirt. Då skulle jag nog släpa mig till en tävling och trä på mig en bänkpress tröja.

Yankeee
2005-02-19, 01:30
Menar du exhale nu eller? I så fall tycker jag personligen att det är tio ggr seriösare än här.

Nu ska jag inte starta något kolo vs exhale här. Men seriöst, tycker du verkligen att "HEJ, TITTA PÅ MIN RUMPA" *hihihi* *flirt* *puss* *ring mig* "ÅÅÅH HÄR ÄR MIN RUMPA IGEN" *kåååt* *myser* är mer seriöst än kolo? Visst, det är fler som tävlar där är här. Och säkert högre medelålder, men diskutionerna håller inte direkt hög klass.

Grisen
2005-02-19, 01:38
Nu ska jag inte starta något kolo vs exhale här. Men seriöst, tycker du verkligen att "HEJ, TITTA PÅ MIN RUMPA" *hihihi* *flirt* *puss* *ring mig* "ÅÅÅH HÄR ÄR MIN RUMPA IGEN" *kåååt* *myser* är mer seriöst än kolo? Visst, det är fler som tävlar där är här. Och säkert högre medelålder, men diskutionerna håller inte direkt hög klass.

:thumbup:

Kolozzeum hyser en oerhörd kunskap inom kost, näring, träning o s v det är inte bara en gång som texter har blivit kopierade från Kolozzeum till Exhale.

Dessutom har ni "EmmaLinnea"

Den var låg...

jakke
2005-02-19, 01:39
:thumbup:

Kolozzeum hyser en oerhörd kunskap inom kost, näring, träning o s v det är inte bara en gång som texter har blivit kopierade från Kolozzeum till Exhale.

Den var låg...

:laugh: :laugh: :laugh: :

Pez
2005-02-19, 03:58
Menar du exhale nu eller? I så fall tycker jag personligen att det är tio ggr seriösare än här. Om Det som tas upp i den specifika tråden är lögn eller inte är dumt att uttrycka sig om, är inte intresserad av andra människors prestationer och känner dem heller inte privat, men jag själv är mycket stark i bänkpress, och mina resultat ljuger jag inte om.

Men för att ta ett exempel, är det någon som tvivlar på att csaba gör en femma på 180 kg? Vi har även Tour, en grymt stark kille som trycker upp 260 kg med t-shirt på sig, en kille som heter stefan som jag personligen sett få upp 210 kg osv. Anledningen till att de inte tävlar i styrkelyft är för att de har valt att tävla i bodybuilding istället. Man kan vara stark som en oxe även om man inte tävlar i styrkelyft eller strongman.

Det känns som om ni tror att det är påhittat för att ni sjävla kanske inte har fått så bra resultat i bänken? Träna hårdare då, och sluta dissa andra människors prestationer.

En sak som jag också kan ta upp när jag ändå är igång. Vem som än lägger upp bilder här får omdömena att de ser bra ut, hur de än ser ut. På Exhale finns det erfarna tävlingsbyggare som kan ge en rättvis bedömning, utan lulligull och sockersött i kanten. Hur ska man kunna utvecklas, om man bara får positiva kommentarer?

Angående exhale och doping. Det finns ingen tråd som handlar om dopingpreparat på Exhale, så Allan om du menade Exhale, titta igen.
Läs om, läs rätt. Det går inte att tolka det som att det är exhale Allan menar på, såtillvida man inte anstränger sig. Så - vad sägs om att krypa till korset och göra en pudel? :)

Eller kanske har du suttit och ruvat på ett tillfälle att få påpeka Exhales förträfflighet kontra Kollo? Cutos - du fick det, lite illa valt dock. ;)
Men det är fint att se att du anser att det finns en "konkurrans" emellan forumen, känns lite lastyear att tro att de inte kan samexistera dock.
*rolleyes*

Allan
2005-02-19, 08:23
Menar du exhale nu eller? I så fall tycker jag personligen att det är tio ggr seriösare än här.

Eftersom du tog fel borde jag inte göra det här men ......hahahahaha! Om du med seriöst menar att det finns folk där som verkligen är inne i byggning/AF är jag villig att hålla med. Om du menar att det skulle finnas mer kunskap där har du fel. Och detta kan jag styrka med en mängd exempel.
Det finns ingen motsättning mellan Exhale och Kolozzeum. Men Kolozzeum är ett forum för folk som fortfarande vill lära sig saker och ting. Och nog går diskussionens vågor högre i Allmänt forum här än på andra forum.

Jag tycker du har fel. Det jag sett av omdömen där gör mig inte mer imponerad. Jag tycker inte att man skriver att "någon ser ut som skit" till en sextonåring. Har man inget bra att säga kan man låta bli. De flesta får vettiga, konstruktiva råd. Det är totalt lönlöst att detaljkommentera en sextonåring som väger trettio kilo för lite - det enda som hjälper där är glada kommentarer och uppmaningar om att äta och träna mer. Att skriva att bakdeltan släpar eller att hamstrings kunde ha mer profil är bara dumt.

allan

JoelR
2005-02-19, 13:03

Jag menade INTE exhales forum, brukar själv kolla in där för att kolla hur det går för tävlingsbyggarna.

aliquis
2005-02-19, 13:49
Kikade bara första sidan men såg inte så mycket som verkade helgalet där? De som är klenast vill väl kanske inte skriva.

Baan
2005-02-19, 13:51
Kikade bara första sidan men såg inte så mycket som verkade helgalet där? De som är klenast vill väl kanske inte skriva.

säg så här, det är många som ligger väldigt bra till nationellt sett i bänkpress
kanske även högre upp

MikeW
2005-02-19, 13:56
Då tog jag fel på forum. Förlåt. Men jag står fast vid mina åsikter om att Exhale är ett seriösare forum än kolozzeum. Jag försöker inte starta ett "krig" om vilket forum som är bäst, och jag tror absolut inte att det finns en konkurrens emellan dem, men någon anledning måste det väl ändå finnas eftersom större delen av medlemmarna är aktivkt tävlande. Jag har även varit medlem här otaliga gånger, men kan aldrig förmå mig att stanna ett längre tag. Det är bara min personliga åsikt, men jag tycker att exhale är ett bättre forum.

aliquis
2005-02-19, 14:00
heh
"> 4 användare läser det här ämnet (3 gäster och 0 anonyma användare)
1 medlemmar: Griip"

Baan
2005-02-19, 14:07
Då tog jag fel på forum. Förlåt. Men jag står fast vid mina åsikter om att Exhale är ett seriösare forum än kolozzeum. Jag försöker inte starta ett "krig" om vilket forum som är bäst, och jag tror absolut inte att det finns en konkurrens emellan dem, men någon anledning måste det väl ändå finnas eftersom större delen av medlemmarna är aktivkt tävlande. Jag har även varit medlem här otaliga gånger, men kan aldrig förmå mig att stanna ett längre tag. Det är bara min personliga åsikt, men jag tycker att exhale är ett bättre forum.

det får du ju tycka, men efter att ha spana trunt lite där, förstår inte riktigt vad som är seriösare där? Visst det är en del byggare på hög nivå som kommer in och lägger upp sina bilder (för egots skull...) men inte alltför många verkar vara några hardcore posters, snarare att dom riktigt stora är mest där för att promota sig själv. Absolut inget fel med det men jag ser inte hur fler bildtrådar med lite större människor och högre vikter i penismätartrådarna som vad tar du i bänkpress kan uppfattas som seriöst eller särskilt givande

Matte_Maiden
2005-02-19, 14:25
Vi har King Grub! Mer behöver inte sägas angående "Exhale vs Kolozzeum" då det gäller kunskap. :D

Yankeee
2005-02-19, 14:26
Vi har King Grub! Mer behöver inte sägas angående "Exhale vs Kolozzeum" då det gäller kunskap. :D

För att inte tala om Allan, Sverker, Z_bumbi osv etc

z_bumbi
2005-02-19, 14:42
Jag tänker inte ens försöka kommentera seriösiteten mellan olika forum utom att var och en får bilda sin egen uppfattning genom att läsa det som skrivs.

Vad gäller tävlande byggare så finns det garanterat en hel del här på Kolozzeum, inte många är reggade under ett namn som går att känna igen däremot då ingen här tyckte att det behövdes en sådan regel när forumet startades. Jag ser ingen större anledning till en sådan regel nu heller..

Inom styrkesporter så är det väl ingen tvekan om det finns kompetent folk reggade här. :)

sunkan
2005-02-19, 14:48
Threads: 27,413, Posts: 544,376, Members: 5,937--kolozzeum
Most users ever online was 304, 03-02-2005 at 23:32.

96,294 inlägg--exhale
2,225 registrerade medlemmar
Flest användare online var 210 st den 06 Dec 2004, 15:55

Jag ser medelemmsantalet som en stor fördel till kolozzeum.

Edit: yankeee tjurar så

Langster
2005-02-19, 14:54
"större delen av medlemmarna är aktivt tävlande [på exhale]." Där har du ju bara helt enkelt fel.

Just vad är det som är seriösare på Exhale? Jag går in där ibland som förströelse när de intressanta och givande diskussionerna på Kolozzeum tar slut. Det kan ju vara rätt kul att kolla på nån tjej som gör bort sig utan att fatta det alls.
Det är rätt förvånande hur låg kunskapsnivån är på Exhale ibland måste jag säga. De som verkligen har nåt att säga är ändå medlemmar här också.

Det är bara min personliga åsikt, men jag tycker att kolozzeum är ett bättre forum.

Yankeee
2005-02-19, 14:54
Kan ni sluta snacka om Grub som att han vore er ägodel? Pinsamt att läsa.

Matte_Maiden
2005-02-19, 15:00

Nu vet jag inte om du syftar på mitt inlägg eller inte, men jag var inte alltför seriös med det.

z_bumbi
2005-02-19, 15:00

My precioussszz... :D

Yankeee
2005-02-19, 15:02
My precioussszz... :D

Typ :)

bubbe
2005-02-19, 15:53
Typ :)

det är ju sant, går alltid att hänvisa till någon information kingen har dragit fram,

ang dom olika forumen, tycker exhale och kolozzeum är de seriösaste forumen på svenska, det är väl mest en smaksak antar jag vilket man föredrar. jag gillar stilen här, kör tungt och hårt.

MikeW
2005-02-19, 17:19
Threads: 27,413, Posts: 544,376, Members: 5,937--kolozzeum
Most users ever online was 304, 03-02-2005 at 23:32.

96,294 inlägg--exhale
2,225 registrerade medlemmar
Flest användare online var 210 st den 06 Dec 2004, 15:55

Jag ser medelemmsantalet som en stor fördel till kolozzeum.

Edit: yankeee tjurar så

Du kan ju inte mena att ju fler medlemmar ett forum har, desto bättre är det?

Langster: Har jag fel? Jasså? Och någon tjej som gör bort sig? Vem syftar du på då?

Och att du härmar min sista mening med din egen version på den, ser jag som oerhört barnsligt.

Jorgen
2005-02-19, 17:45
Men orka bråka om vilket forum som är "bäst". *rolleyes*

//Jörgen

Allan
2005-02-19, 17:46
Langster: Har jag fel?

Du skrev att "eftersom större delen av medlemmarna är aktivkt tävlande".

Och det stämmer inte. Därför att då skulle precis alla som är aktiva i styrkesporter i Sverige vara medlemmar och aktiva skribenter på Exhale.

allan

Jet
2005-02-19, 17:51
3:a på 190 utan stopp

6:a på 170 med stopp , ingen tröja och röv och skuldror i bänken...

Nu ligger jag och drar 6:or på 150 men ska upp på 200 innan sommaren

Lägger mig inte i "forumsnacket", dock är det ju så att i princip ALLA som lägger upp bilder får kommenterar som "Bra ram, bra grund bla bla bla) oavsett om det är så eller inte... Men bli folk gladare av det så

Herkulez
2005-02-19, 17:52
3:a på 190 utan stopp

6:a på 170 med stopp , ingen tröja och röv och skuldror i bänken...

Nu ligger jag och drar 6:or på 150 men ska upp på 200 innan sommaren

mmmmmm eller hur *rolleyes*

skojja ba :D

Jet
2005-02-19, 17:56
mmmmmm eller hur *rolleyes*

skojja ba :D

Eyyyhhhhhh kompis, tror du jag ljuger eller?!?!? Va? Ska ta bilder och sånt fyfan, bara avundsjuk eyhhh!?!?!?!

*yourock* hehe

Langster
2005-02-19, 20:01
Och att du härmar min sista mening med din egen version på den, ser jag som oerhört barnsligt.
Vad jobbigt för dig.

Pez
2005-02-19, 22:03
Vad jobbigt för dig.
Så mysdrygt av dig Lange.. vad har hänt? :thumbup:

För att kasta mig in i diskussionen ang. forumen:
Vilket forum man anser "bäst" är ju oerhört subjektivt, speciellt som man oftast har en "historia" med vissa forum - man har kommit in i stilen, man har "lärt känna" medlemmar, man har koll på nivån av moderering, man har koll på tidigare diskussioner och kan oftast snappa upp interna skämt osv..

Sen beror det ju även på vad man värdesätter högst - kunskap eller personer/namn samt om man är villig att ta till sig kunskap från personer som man inte vet med sig har på fötterna.

Antalet inlägg, medlemmar och liknande kvantitativa fakta säger inte mycket mer om ett forum än hur aktiviteten är - hög aktivitet behöver ju inte vara enbart positivt, beroende på bullshit-faktorn. Däremot har Kolozzeum en såpass hög aktivitet i de seriösare kategorierna att det är värt att framhäva som ett plus, frågar man en fråga om mer eller mindre vad som helst så får man i regel alltid minst ett väl underbyggt och genomtänkt svar.
Även antalet "guests" kontra "medlemmar" är intressant då det kan visa på hur stort "deltagande" de som surfar på sidan känner och har på siten.

Hade våran ambition varit att uppvisa en hög medlemssiffra/inläggssiffra så hade vi inte rensat vare sig medlemmar eller "Allmänt.." regelbunder.
Troligtvis hade Kollo utan problem uppvisat 10k+ medlemmar vid det här laget om vi helt skitit i det.. (och databasen hade iofs sett ut som en rysk kärnkraftsubåt med prostataproblem om vi inte hade rensat "Allmänt.." :D ).

Nåväl.. vart vill jag komma.. ja, just det - sköt er själva och skit i andra.. eller nåt. :)

PS. Tvivlar inte på Jets siffror, tjockisar är sällan svaga... ;)

Jorgen
2005-02-19, 22:19
PS. Tvivlar inte på Jets siffror, tjockisar är sällan svaga... ;)
Men men men du är ju inte stark ju. :D

//Jörgen

Baan
2005-02-19, 22:21

//Jörgen

han har garderat sig med att säga "sällan" :D

Pez
2005-02-19, 22:22

//Jörgen
Sällan skrev jag.. Im just fat.. fat and weak. *slap*

MikeW
2005-02-19, 22:55
Vad jobbigt för dig.
Varför tar du med dig tråden till sandlådan?

bear.flowertwig
2005-02-20, 00:24

Den var låg...

:laugh: :laugh: :laugh: