handdator

Visa fullständig version : Bättre smak på gainern?

hobbitar
2005-02-18, 12:31
Jag har precis köpt en ny gainer som jag tycker smakar väldigt illa! (Jordgubbssmak).

Någon som har några tips på hur man förbättrar smaken, kan jag hälla i lite Fun Light tro?

Sverker
2005-02-18, 13:01
Fungerar säkert med Fun Light.
Tänkte mer på att citron bättrar på jordgubbsmak.

z_bumbi
2005-02-18, 13:34
Oboy!

Vanlig jordgubbsaft funkar ju också i en gainer.

TPS
2005-02-18, 13:59
Oboy!

Vanlig jordgubbsaft funkar ju också i en gainer.

Kan väl inte vara speciellt bra å slänga i Oboy då Oboy i stort sett är socker?

King Grub
2005-02-18, 14:11
Kan väl inte vara speciellt bra å slänga i Oboy då Oboy i stort sett är socker?

Gör väl ingen direkt skada i en gainer kring träning. Den största mängden kolhydrat lär väl komma från kolhydraterna i gainern i alla fall, och socker är 50% glukos.

TPS
2005-02-18, 14:12
Gör väl ingen direkt skada i en gainer kring träning. Den största mängden kolhydrat lär väl komma från kolhydraterna i gainern i alla fall, och socker är 50% glukos.

Om det gör skada eller ej, det kan väl fortfarande inte vara bra att ta socker till träningen?

King Grub
2005-02-18, 14:13
Om det gör skada eller ej, det kan väl fortfarande inte vara bra att ta socker till träningen?

Varför inte? :) Som smaksättare är det ju inga överväldigande mängder fruktos från sockret, och druvsocker är ju väldigt bra kring träning.

TPS
2005-02-18, 14:15
Varför inte? :) Som smaksättare är det ju inga överväldigande mängder fruktos från sockret, och druvsocker är ju väldigt bra kring träning.

Jag har då alltid trott att socker är något man skall undvika och hålla sig borta från så mycket som möjligt. Men se där, något nytt lär man sig varje dag.

hobbitar
2005-02-18, 15:32
Jag har då alltid trott att socker är något man skall undvika och hålla sig borta från så mycket som möjligt. Men se där, något nytt lär man sig varje dag.

Gainern innehåller ganska mycket socker så oboy skadar nog inte! Men frågan är om det är så gott att blanda oboy i jordgubbssmak? Aja, jag får väl testa mig fram!

Sverker
2005-02-18, 15:48
Gainern innehåller ganska mycket socker så oboy skadar nog inte! Men frågan är om det är så gott att blanda oboy i jordgubbssmak? Aja, jag får väl testa mig fram!

Jag tycker att O´boy och proteinpulver med jordgubbsmak passar bra ihop :eating:

brema
2005-02-18, 16:02
Om jordgubben är för sötsliskig kan du hälla i ett halvt gram c-vitamin (askorbinsyra). Det framhäver jordgubben och ger en grymt god sötsur touch.

Berry
2005-02-18, 16:53

Har man möjlighet kan man dessutom köpa Coops chokladdryckspulver, som är sötad med en ganska stor del dextros, förutom det vanliga sockret.

Destra
2005-02-18, 16:59
Personligen tycker jag det är väldigt gott att mixa ner en banan i shaken.
Vet däremot inte om det har några negativa konsikvenser för upptget, men det lär vi väll snart få veta i sånna fall.

ETK_TIS
2005-02-19, 17:28
Om det skulle ha varit en choklad gainer , så är min rek KANEL

bubbe
2005-02-19, 18:07
Om det skulle ha varit en choklad gainer , så är min rek KANEL

choklad då är det pepparmynta, några droppar så blir det som after eight.