Visa fullständig version : Säljes: Bowflex-maskin
Har en Bowflex-maskin som jag vill bli av med pg.a flytt..
För den som inte vet vad en bowflex är så ser kan ni kolla in denna sida (samma märke, "Schwinn" som jag har, men en nyare model):
http://www.sport-tiedje.se/schwinn/bowflex.htm
Nypriset var c:a 10.000:-.
Jag vill ha 1500:- och den skickas inte på post utan måste hämtas i Eskilstuna.
Jag har bilder på den som kan skickas via mail.
Intresserad? Maila vurt@telia.com
Sänker priset till 1000:-
Intresset verkar vara dåligt :(
Fel ställe för en science fiction-maskin kanske? ;)
Fel ställe för en science fiction-maskin kanske? ;)
Dina djupa erfarenheter av olika bowflexmaskiner kan du kanske starta i en egen tråd om du känner ett behov av en sådan diskussion. Det är inte mer science fiction än något annat träningsredskap.
Metal_boy_
2005-02-21, 16:20
wtf!
Dina djupa erfarenheter av olika bowflexmaskiner kan du kanske starta i en egen tråd om du känner ett behov av en sådan diskussion. Det är inte mer science fiction än något annat träningsredskap.
Bah! Jag känner mig förolämpad som seriöst tränande att behöva se reklam för tv-shop-dynga och dessutom höra att skivstänger och hantlar också är samma bajs. (Ville inte ge dig på läppen med vad jag egentligen tyckte om maskinen, men nu när du lägger up det såhär så). :theFinger:
Hoppas ingen här köper den.
//Jörgen
Medföljer ångvissla och ved att elda den med, eller måste man köpa det separat?
King Grub
2005-02-21, 17:02
Jag tror inte jag skulle köpa den om du så tog bort en nolla från priset. :)
Metal_boy_
2005-02-21, 17:04
Medföljer ångvissla och ved att elda den med, eller måste man köpa det separat?
:laugh:
ser ut som nått som skulle passa hemma hos Zorro :)
Arne Persson
2005-02-21, 17:06
Det har faktisk hänt flera otäcka olyckor med den typen av maskiner där bågarna har knäckts. Bör tränas med försiktighet!
bear.flowertwig
2005-02-21, 17:06
Är du intresserad av ett byte?
Metal_boy_
2005-02-21, 17:09
Är du intresserad av ett byte?
Inte är du väl så körd? Den där är ju kult! *kissass*
Metal_boy_
2005-02-21, 17:10
Det har faktisk hänt flera otäcka olyckor med den typen av maskiner där bågarna har knäckts. Bör tränas med försiktighet!
Och försiktig ska man inte behöva vara för att kräma på så...
:) Bah! Jag känner mig förolämpad som seriöst tränande att behöva se reklam för tv-shop-dynga
Man säljer hantlar och en mängd andra träningsredskap där också har jag sett, så jag får anta att hantlar/fria vikter hamnar i "dynga"-kategorin också? Eller finns det några slags oskriven regel för hur man kategoriserar olika träningsredskap? *screwy*
Bowflexmaskiner tillverkas av en mängd olika tillverkare och säljs från många olika butiker (TV-shop också kanske, vad vet jag) och har gjorts sedan 80-talet. Om det nu är en dålig produkt så är det ju ganska konstigt att de sålts under +20 år och för 10.000:-/st.
Och ärligt.. blir du så upprörd och / förolämpad över att jag sätter ut en enkel säljesannons för en produkt som bl.a TV-shop (enligt dig) säljer så är det kanske dags att dra ner på steroiderna, för det verkar inte normalt. Mitt HELT gratis tips till dig ;) Puss.
Att de knäckts tvivlar jag på.. däremot så kan det säkert ha hänt en och annan olycka av att någon står bredvid när någon tränar med en bowflex och man råkar släppa en eller flera bågar och någon blivit träffad.
Men det har nog hänt ett "antal" olyckor med andra träningsredskap, inkl vanlig skivstång också genom åren, eller vad tror du? ;)
:)
Man säljer hantlar och en mängd andra träningsredskap där också har jag sett, så jag får anta att hantlar/fria vikter hamnar i "dynga"-kategorin också? Eller finns det några slags oskriven regel för hur man kategoriserar olika träningsredskap? *screwy*
Bowflexmaskiner tillverkas av en mängd olika tillverkare och säljs från många olika butiker (TV-shop också kanske, vad vet jag) och har gjorts sedan 80-talet. Om det nu är en dålig produkt så är det ju ganska konstigt att de sålts under +20 år och för 10.000:-/st.
Och ärligt.. blir du så upprörd och / förolämpad över att jag sätter ut en enkel säljesannons för en produkt som bl.a TV-shop (enligt dig) säljer så är det kanske dags att dra ner på steroiderna, för det verkar inte normalt. Mitt HELT gratis tips till dig ;) Puss.
Om jag använde steroider så skulle jag dra ner på dom för din skull älskling. Om det är så att du tror steroider är det som skiljer dig och mig så förstår jag varför du även tycker din bowflexmaskin är samma skit som alla andra träningsredskap.
Och det var DU som satte alla träningsredskap i skit-kategorin. Jag satte bara din skitmaskin i den, tillsammans med all annan dynga tv-shop säljer. Alla multi-maskiner är värdelösa, tom för nybörjare. Ingen borde någonsin köpa en sådan. Dom är dyra, går sönder och fungerar aldrig bra. Att du dragit iväg 10k är inte så ofattbart som det är bedrägeri från dom som sålde den till dig.
Arne Persson
2005-02-21, 17:28
Att de knäckts tvivlar jag på.. däremot så kan det säkert ha hänt en och annan olycka av att någon står bredvid när någon tränar med en bowflex och man råkar släppa en eller flera bågar och någon blivit träffad.
Men det har nog hänt ett "antal" olyckor med andra träningsredskap, inkl vanlig skivstång också genom åren, eller vad tror du? ;)
Bowflex har tydligen haft ett flertal stämningar pga olyckor med knäckta bågar.
Kebab-Arne
2005-02-21, 17:34
Prova på blocket.se om du inte gjort det.
Om jag använde steroider så skulle jag dra ner på dom för din skull älskling. Om det är så att du tror steroider är det som skiljer dig och mig så förstår jag varför du även tycker din bowflexmaskin är samma skit som alla andra träningsredskap.
Och det var DU som satte alla träningsredskap i skit-kategorin. Jag satte bara din skitmaskin i den, tillsammans med all annan dynga tv-shop säljer.
Ja, och då sätter du automatiskt in te.x hantlar i den kategorin :)
Alla multi-maskiner är värdelösa, tom för nybörjare. Ingen borde någonsin köpa en sådan. Dom är dyra, går sönder och fungerar aldrig bra. Att du dragit iväg 10k är inte så ofattbart som det är bedrägeri från dom som sålde den till dig.
1000:- är väl iofs inte vad jag kallar speciellt dyrt.. 10.000:- skulle jag inte ge, även om de finns många som tydligen tycker det är värt det. Jag köpte min begagnad för ett par tusen och ångrar inte att jag började med en sån. Väldigt lätthanterlig, behöver inte ha någon som passar, byta mostånd gör man på några sekunder. Mkt bra för en nybörjare tycker jag, svårt eller rent av omöjligt i stort sett att skada sig med en bowflex, vilket man som nybörjare lätt kan göra, speciellt om man inte har någon träningspartner som kan visa hur man utför olika övningar eller om man inte har någon som passar när man kör bänkpress tex.. har hänt ett antal rätt otäcka olyckor när folk kört bänkpress utan att någon passar.
Arne, Jaså? Hur skadades dom då i så fall, verkar konstigt tycker jag, knäcks bågen så går den ju bara av helt enkelt. Det jag vet att man pratat om när det gäller skador från sånna maskiner är att om någon fått en spänd båge på sig (om något stått bredvid).
Bowflex är dessutom inget företag utan ett samlingsnamn för de maskiner där man använder kolfiber som motstånd, de har en mängd olika tillverkare i olika länder. Schwinn har varit aktiva sedan 80-talet så deras maskiner är rätt pålitliga och har många år av utveckling och användning.
Jag ger dig ett tips...för dem där 1000:- du får för den där saken så skaffar du ett gymkort. Det är skillnad på träning å träning. *kissass*
Jag ger dig ett tips...för dem där 1000:- du får för den där saken så skaffar du ett gymkort. Det är skillnad på träning å träning. *kissass*
Jag har tillgång till gym (en kompis är numera delägare i ett gym så jag tränar gratis där de gånger jag nu vill göra det), därav en av anledningarna att jag inte använder min bowflex speciellt ofta längre.
Någon moderator kan ju föresten låsa / slänga tråden nu (om ni nu inte har ännu fler givande eller "intressanta" tips eller kommentarer :laugh: )
Fatalist
2005-02-21, 19:19
Du gjorde alltså en användare här för att sälja din boweflex? :laugh: :D
Testa blocket.se / lokaltidningarna...
Du gjorde alltså en användare här för att sälja din boweflex? :laugh: :D
Testa blocket.se / lokaltidningarna...
Tror du jag skapade en användare i April 2004 för att göra en annons i Feb 2005?
Fan, ditt inlägg var nog mest IQ-befriat hittils i denna tråd (inte för att det säger så jättemycket med tanke på kvalitén på resten av svaren, men ändå).
Tror du jag skapade en användare i April 2004 för att göra en annons i Feb 2005?
Fan, ditt inlägg var nog mest IQ-befriat hittils i denna tråd (inte för att det säger så jättemycket med tanke på kvalitén på resten av svaren, men ändå).
Han kanske trodde det eftersom du hade så få posts. ;)
mini_Arnold
2005-02-21, 20:02
Han kanske trodde det eftersom du hade så få posts. ;)
Eller så är han helt enkelt bara 16år gammal haha
I made a funny
Eller så är han helt enkelt bara 16år gammal haha
I made a funny
blah, det var jag med för ett år sen eller två *grr27* :D
Metal_boy_
2005-02-21, 20:12
Bowflex är dessutom inget företag utan ett samlingsnamn för de maskiner där man använder kolfiber som motstånd, de har en mängd olika tillverkare i olika länder. Schwinn har varit aktiva sedan 80-talet så deras maskiner är rätt pålitliga och har många år av utveckling och användning.
kolfiber hah, är det inte bara popularitet i bilar utan även i träningsredskap numer *screwy* .. riktiga bilar har krom och tunga grejor, precis som riktiga gymredskap har järn :hbang:
henke_in_training
2005-02-21, 20:12
kanske är fel forum att försöka sälja en sån produkt när de allra flesta här säkert är väldigt skeptiska mot en sån maskin, har inte testat själv men jag håller mig nog till de kära hantlarna och stängerna... som någon annan sa så testa blocket.se eller liknande, finns säkert fler lättlurade människor där...
RobbeliRobban
2005-02-21, 20:55
jag ger 100 kr. Om jag får den leverad till dörren! Trådskaparen kan PMa.
Fatalist
2005-02-21, 21:08
Jag skulle givetvis kollat upp detta. Jag ber ödmjukast om ursäkt, jag är blott 16 år gammal :bow: :bow: :bow: *kissass*
Doctor Snuggles
2005-02-21, 23:28
Men lägg ner. Killen försöker bara sälja ett träningsredskap.
perarvid
2005-02-22, 01:28
Vad är det, hur gör man? Ser ut som ett ställ till fiskespön tycker jag? :confused:
Gripper 200 LB
2005-02-23, 15:39
Varav denna infantila och absurda kverulans framkastad av personer som icke verkar ha någon gedigen erfarenhet eller kunskap om annat än hantlar och skivstänger. Tycker rent ut sagt att det är penibelt att tämligen vuxna och helt vuxna människor sitter och genererar sådana stupida inlägg som denna tråd har tagit emot. Killen vill i fråga bara sälja en träningsmaskin och chansade säkerligen på att lägga ut den lite här och där på Internet och vad vore då inte passande att därmed även lägga ut det på ett träningsforum där det sitter träningsintresserade individer.
Jag kan faktisk kommentera denna maskin eftersom jag själv har provat att under en viss tid träna med ett sådant redskap, (man får upp en mängd erfarenheter efter att ha sporadiskt tränat i 15 år) och vad kan jag säga om maskinen?
Jo den fungerar faktisk alldeles utmärk om man är dels nybörjare och dels har ont om utrymme i hemmet. Den är portabel och tar inte så stor plats då du kan med lätthet montera isär den utan komplikationer och därefter stuvas den lätt in i ett hörn eller i garderoben.
Maskinen ger en relativt fin muskelkontraktion både på den koncentriska likväl som den excentriska biten. Är vajerhjulen dessutom i prima kondition så ska det inte heller vara några problem med ryckiga rörelseföljsamheter vilket annars kan uppstå vid dåligt smorda hjul på träningsmaskiner till följd att rörelsemomentet blir ojämnt och därmed blir muskeln undertränad samt att skaderisken vid dålig uppvärmning ökar.
Kontentan av detta blir således: Maskinen i fråga kan ge dig både styrka, uthållighet och ökad muskelbyggnad men den gör sig bäst som komplement till fria vikter om man tränar hemma. Fria vikter är annars basen och grunden till att få en optimal fysik.
Ni som sitter och slänger skit på säljaren kan istället hålla tyst nästa gång någon vill sälja något som ni tycker är avskräde. Antingen är man intresserad av det som säljs och svarar till säljaren eller så är man inte intresserad och därmed ignorerar annonsen. Förbannat omoget att bete sig så som ett flertal skribenter har gjort här på forumet, skärpning!
Varav denna infantila och absurda kverulans framkastad av personer som icke verkar ha någon gedigen erfarenhet eller kunskap om annat än hantlar och skivstänger. Tycker rent ut sagt att det är penibelt att tämligen vuxna och helt vuxna människor sitter och genererar sådana stupida inlägg som denna tråd har tagit emot. Killen vill i fråga bara sälja en träningsmaskin och chansade säkerligen på att lägga ut den lite här och där på Internet och vad vore då inte passande att därmed även lägga ut det på ett träningsforum där det sitter träningsintresserade individer.
Jag kan faktisk kommentera denna maskin eftersom jag själv har provat att under en viss tid träna med ett sådant redskap, (man får upp en mängd erfarenheter efter att ha sporadiskt tränat i 15 år) och vad kan jag säga om maskinen?
Jo den fungerar faktisk alldeles utmärk om man är dels nybörjare och dels har ont om utrymme i hemmet. Den är portabel och tar inte så stor plats då du kan med lätthet montera isär den utan komplikationer och därefter stuvas den lätt in i ett hörn eller i garderoben.
Maskinen ger en relativt fin muskelkontraktion både på den koncentriska likväl som den excentriska biten. Är vajerhjulen dessutom i prima kondition så ska det inte heller vara några problem med ryckiga rörelseföljsamheter vilket annars kan uppstå vid dåligt smorda hjul på träningsmaskiner till följd att rörelsemomentet blir ojämnt och därmed blir muskeln undertränad samt att skaderisken vid dålig uppvärmning ökar.
Kontentan av detta blir således: Maskinen i fråga kan ge dig både styrka, uthållighet och ökad muskelbyggnad men den gör sig bäst som komplement till fria vikter om man tränar hemma. Fria vikter är annars basen och grunden till att få en optimal fysik.
Ni som sitter och slänger skit på säljaren kan istället hålla tyst nästa gång någon vill sälja något som ni tycker är avskräde. Antingen är man intresserad av det som säljs och svarar till säljaren eller så är man inte intresserad och därmed ignorerar annonsen. Förbannat omoget att bete sig så som ett flertal skribenter har gjort här på forumet, skärpning!
Har allan bytt användare? :confused:
Varav denna infantila och absurda kverulans framkastad av personer som icke verkar ha någon gedigen erfarenhet eller kunskap om annat än hantlar och skivstänger. Tycker rent ut sagt att det är penibelt att tämligen vuxna och helt vuxna människor sitter och genererar sådana stupida inlägg som denna tråd har tagit emot.
:laugh:
Om man nu tycker att maskinen är avskräde så är det väl bra att man berättar det så folk slipper handla det som i ens egen mening är bajs. Om man sedan väljer att tro på säljaren eller personen som tycker maskinen är värdelös är upp till var och en.
Intressant kombination det där. Högtravande men ändå felaktigt språk. Läs gärna "Varav.."-meningen.
Gripper, vad är det för skillnad på att vi som tränat under lång tid kritiserar det där redskapet, och att du som tränat sporadiskt i 15 år kritiserar vår kritik? Går jämnt upp, eller hur? Kanske skulle just Du ha varit tyst istället?
Intressant kombination det där. Högtravande men ändå felaktigt språk. Läs gärna "Varav.."-meningen.
Gripper, vad är det för skillnad på att vi som tränat under lång tid kritiserar det där redskapet, och att du som tränat sporadiskt i 15 år kritiserar vår kritik? Går jämnt upp, eller hur? Kanske skulle just Du ha varit tyst istället?
hi hi hi hi hi .. väntar på svaret ..
Herkulez
2005-02-23, 16:19
fniss bra inlägg MZQPLTIZ =)
Hoppas inte du pratar som du skriver. hahah.. :D :D :D :D :D
Wow vilken uppmärksamhet man fått alltså ;)
Fan, forumet måste verkligen vara i sitt esse om det inte finns mer intressanta trådar att lägga energi på.. Ja det är väl bara att gratulera forumsinnehavaren :laugh:
Vilket seriöst forum som helst hade ju låst tråden direkt när det spårade ur..
hi hi hi hi hi .. väntar på svaret ..
fniss bra inlägg MZQPLTIZ =)
Dom bästa svaren ändå! :thumbup:
RobbeliRobban
2005-02-23, 16:53
"Varav denna infantila och absurda kverulans framkastad av personer som icke verkar ha någon gedigen erfarenhet eller kunskap om annat än hantlar och skivstänger"
Varav detta juvenila och nota bene gingivitiska stycke av fekalom? Alldeles feces-inkontinent, dvs feces inkontinent i oral bemärkelse, att agera med denna grontofila, koprolaliska lingvistik. Det är min allra ödmjukaste åsikt.
"Tycker rent ut sagt att det är penibelt att tämligen vuxna och helt vuxna människor sitter och genererar sådana stupida inlägg som denna tråd har tagit emot."
Då kan man tämligen simplifierat, projicera tillbaks till ursprunget, dvs kreatören skaparen och användaren av denna oralfekala inkontinens, och ställa frågan till den berörde, citerade: "Varför har du mundiarré?"
Edit: Även "Var detta moget?"
Nu får ni väl för faen ge er. Låser tråden. *klick*
allan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.