Visa fullständig version : tips om Thailand
Jag drar i väg till Thailand om en vecka.
Ska till Koh Chang på östra sidan och upp till Chang Mai samt till bangkok. Några dagar.
Eftersom jag aldrig varit där tidigare och det antagligen finns en del vana thailandsresenärer här på brädan så vill jag ha lite tips.
Vad tycker ni jag ska besöka, vad ska jag äta? Några speciella maträtter som är outstanding? Vad bör jag köpa?
Jag vill ha massor av tips på vad vi inte får missa! :cool:
Du ska gå på nån "dyr" bio, det är riktigt högklassigt. Folk kommer dit i kostym, den är alltså exklusiv för dem. Men för dig kostar det som vanlig bio. Riktigt coola bio salar och service. :D Sen kommer jag tyvärr inte ihåg alla coola ställen, då jag bara var 12 när vi var där. Jaja men jag tror inte du blir besviken för thailand är det coolaste landet. Alla är så snälla och det är soft helt enkelt. :D Ha det bra där ;)
Låter som du ska stanna nån vecka typ bara? Thailand känns lite meningslöst o åka till så kort tid tycker jag, själv ska jag dit i 4,5 vecka över jul och nyår. Ska du till östkusten måste du ju bara tajma in Fullmoonpartyt som går en gång i månaden på Koh Phangan. Ostkusten är ju vackrast, inte hälften så sönderexploaterat som väst med Phuket, Krabi osv.. Nåja finns hur mycket som helst grymt du kan göra så du lär nog inte bli rastlös...
Jag stannar i 3 veckor!
Måste kolla upp det där full moon partyt! :cool:
Nattmarknaden i Chang Mai var kul. Fast den lär du ju inte heller kunna missa :D
www.backpacking.se
Gå in där och läs. Det finns i princip hur många såna här frågor om Thailand som helst!
Själv drar jag dit på måndag
http://fullmoonparty-thailand.com/schedules.html
Schema över Fullmoonfesterna.. Får du ICKE missa pöjk!!!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.