handdator

Visa fullständig version : Finns det några hockeyspelare här?

bryggarn
2005-02-15, 12:46
Jag ska inte diskutera "våldtäkten" här utan lite annat som har med livet som hockeyspelare att göra. Har läst nu en del i tidningar där det skrivs om hur livet som hockeyspelare ser ut.. att det skulle vara en grabbig värld med en skev kvinnosyn. Men där andra personer med höga befattningar inom hockeysverige hävdar att sånt här till historien, till exempel detta citat från DN idag "Att hockeyspelare skulle ha en förnedrande kvinnosyn är inget han märkt av under sin tid som aktiv och tränare. Lars Lindgren menar också att det finns gott om föredömmen inom svensk hockey."

Hur ligger det till egentligen??

palme
2005-02-15, 12:51
Men snälla, det är en jävla fars som dragit igång nu. Det rör sig om MÄN inte smågrabbar men i nyheterna pratas det som om de där 3 var med i tv pucken.
De kan ta eget ansvar. Ledarna har inget ansvar för de.

Grabbig värld? Tjaa i omklädesrummet finns det inga fruntimmer så det är nog råa skämt som går, precis som det görs överallt när inga tjejer är med. Och tjejerna kan nog dra på de oxå när vi killar inte hör de.

Bamse
2005-02-15, 12:52
Har själv inte spelat på högre nivå än Korpen, men en av mina bästa vänner har kvalat till elitserien, och har berättat att det är OJ så mycket inom hockeyn som folk inte vet om.

Sex, drugs and rock'n'roll, minst sagt! :MrT:

Det var knappast någon engångsföreteelse det som hände i Stockholm förra veckan. Enda skillnaden mot tidigare upptåg var väl att det här råkade bli offentligt...

bryggarn
2005-02-15, 12:55
Men snälla, det är en jävla fars som dragit igång nu. Det rör sig om MÄN inte smågrabbar men i nyheterna pratas det som om de där 3 var med i tv pucken.

Grabbig värld? Tjaa i omklädesrummet finns det inga fruntimmer så det är nog råa skämt som går, precis som det görs överallt när inga tjejer är med. Och tjejerna kan nog dra på de oxå när vi killar inte hör de.

Jag skrev inte inlägget för att diskutera DE TRE utan för att jag ville höra lite "inside information" från andra hockeyspelare. Jag har hört en del men skulle vilja få en bredare bild av hur det går till på bortamatcher, cuper etc.. Om det är mycket otrohet, fest..mm..

Rockhard
2005-02-15, 12:56

Men dom männen var ju smågrabbar en gång och det är ju då man är som mest påverkbar. Jag spelade hockey tills jag var 16 och varenda tränare jag hade var småstörda mansgrisar. Iaf under träning/match. Resten av dagen vet jag inte. Dom kanske hade en riktigt jävlig kärring där hemma så dom måste avreagera sej

palme
2005-02-15, 12:59
Men dom männen var ju smågrabbar en gång och det är ju då man är som mest påverkbar. Jag spelade hockey tills jag var 16 och varenda tränare jag hade var småstörda mansgrisar. Iaf under träning/match. Resten av dagen vet jag inte. Dom kanske hade en riktigt jävlig kärring där hemma så dom måste avreagera sej

Så du tror att inte de har en egen vilja? Man vet vad som är fel och vad som är rätt. Om man inte blivit riktigt störd (typ krigsskadad).

Mina polare brukar lira innebandy, de har orgier i duscharna och är otrogna hela bunten. Iofs är de inte seriösa med sitt spelande, kanske är skillnad med de i landslaget...eller vänta nu :MrT:

Pingu
2005-02-15, 13:39
Jag kommer från en riktig hockey familj.Farsan har spelat, farsans kusin är Dick Andersson och hans tremening är Tore Öqvist. Har själv spelat fram till 19 års ålder då jag tvingades slutade pga knäskada. Har efter det tränat Clemensnäs HC b-jun i 2 år.

Stämningen i omklädningsrummet är nogot man saknar sedan man har slutat.
Det är riktigt grovt snack men givetvis jävligt mycket snusk.
Det har också hänt att det har smygit in tjejer före både match och träning som har gått in på toan och velat ha besök,av många i truppen.

Det sups ruggit mycket men det har blivit bättre på senare år men det är ett problem. Vet att Skellefteå AIKs a lag har haft problem och det har varit spelare som har fått sluta pga sitt drickande. Men jag har aldrig upplevt att dom har varit otrevliga och dryga mot andra människor, snarare tvärtom.

Sen så tror jag att hockeyspelare är precis lika otrogna som alla som reser mycket i sitt jobb, och det är var och varannan.

Grisen
2005-02-15, 14:14
Jag har själv spelat hockey, jag bor i en liten stad med hockey som "religion" och jag har många kompisar som spelar hockey. I min stad får duktiga hockeyspelare väldigt hög status bland omgivningen ända från 15-års ålder. Folk tittar på dem med stora ögon, killar i deras egen ålder vill bli kompisar med hockeyspelarna, tjejerna och deras föräldrar (inte uttalat) vill att de ska bli tillsammans med dem.

De blir kort sagt behandlade som stjärnor. Tillsammans med en kvinnosyn som skapas av omklädningsrummets grova, närmast kvinnofientliga snack och tränare/lagledare som har en "traditionell" kvinnosyn. Och en "obegränsad" tillgång till snygga (blåsta?) tjejer, påverkas självklart dessa unga män. De kan få någon slags attityd att de kan göra "vad som helst", och att de är okej att bete sig som ett svin.

För män är den högsta status som kan uppnås i min hemstad att bli duktig hockeyspelare (helst NHL), och för kvinnor är det att bli tillsammans med en hockeyspelare. Självklart är detta grova generaliseringar, men i princip är det så här där jag bor.

B-jay
2005-02-15, 14:21
Jag har själv spelat i många år men spelar inte längre.
Jag har inte spelat på elitnivå, men spelade dom sista åren i ett div 1 lag.

Jag kan säga att stämingen i omklädningsrummet är inte råare än i någon annan sport som jag utövat.
Killar i 18-30 års åldern är som dom är oavsett om dom har en fru eller sambo hemma eller är singlar.
Visst träffade några av grabbarna brudar när vi var ute och reste ibland, men ingen av oss festade aldrig dagen innan match.

Sätt er själv in i situationen.
Ni har varit och spelat match, bor kvar på hotell över natten och träffar en fin puma i hotellbaren.
Vad är det för konstigt med att ta upp henne på rummet om hon vill det?
Sen att vara 3 killar på en tjej är kanske ingen höjdare.

Men i vårt lag så har vi nog varit ovanligt lugna verkar det som.

Metal_boy_
2005-02-15, 14:23
Så du tror att inte de har en egen vilja? Man vet vad som är fel och vad som är rätt. Om man inte blivit riktigt störd (typ krigsskadad).

Mina polare brukar lira innebandy, de har orgier i duscharna och är otrogna hela bunten. Iofs är de inte seriösa med sitt spelande, kanske är skillnad med de i landslaget...eller vänta nu :MrT:

Orgier med varandra? :D

Pellefant
2005-02-15, 14:23
Ni har varit och spelat match, bor kvar på hotell över natten och träffar en fin pumpa i hotellbaren.

Så alla hockeyfruar/flickvänner bör anta att otrohet finns i förhållandet?

B-jay
2005-02-15, 14:29
Så alla hockeyfruar/flickvänner bör anta att otrohet finns i förhållandet?

Nej jag tror inte dom bör vara mer oroliga än några andra flickvänner.
Killarna jag pratade om var (oftast) singlar.

Kan inte förstå varför hockeyspelare skulle vara mer otrogna än andra idrottsmän eller män över huvud taget.

palme
2005-02-15, 15:32
Orgier med varandra? :D

Ja alltså med småbrudar som hänger i hallarna.

Pågår mycket mer på cuper när folk blir tonåringar än föräldrar vill veta lol.

Tezz
2005-02-15, 15:35
Jag har själv spelat i många år men spelar inte längre.
Jag har inte spelat på elitnivå, men spelade dom sista åren i ett div 1 lag.

Jag kan säga att stämingen i omklädningsrummet är inte råare än i någon annan sport som jag utövat.
Killar i 18-30 års åldern är som dom är oavsett om dom har en fru eller sambo hemma eller är singlar.
Visst träffade några av grabbarna brudar när vi var ute och reste ibland, men ingen av oss festade aldrig dagen innan match.

Ni har varit och spelat match, bor kvar på hotell över natten och träffar en fin puma i hotellbaren.
Sen att vara 3 killar på en tjej är kanske ingen höjdare.

Men i vårt lag så har vi nog varit ovanligt lugna verkar det som.

Om alla iblandade vill ha sex, vare sig det är 2 eller 4 så kan det väl vara en höjdare???

Tolkia
2005-02-15, 15:45
Jag tror egentligen inte att detta handlar så mycket om hockey som om makt och status. Korphockey-Uffe och hans kompisar i Bruksjöböle kommer förmodligen att "utnyttja" betydligt färre "möjligheter" än landslagsspelare, hur skeva värderingar och hur märklig kvinnosyn de än har, dels för att de helt enkelt inte kommer att få hälften så många "möjligheter" (få groupies på Bruksjöböles korpmatcher ...), dels för att det i den "kultur" där de befinner sig inte är OK att bete sig på ett "kändissvinaktigt" sätt på samma sätt som det är i kändiskretsar. "Makt korrumperar", helt enkelt; jämför hur toppolitiker, industrichefer etc, tenderar att hemfalla åt mer eller mindre försök att berika sig själva när de nåt en position där detta är möjligt, ganska oavsett vilken ideologi de från början haft (nej, jag tycker sannerligen inte att det verkar som om sossar är mindra giriga än moderater i det här fallet); hur toppchefer som säkert väldigt länge varit fullt normala, städade familjefäder plötsligt börjar jazza runt på porrklubbar, representera med mängder av sprit etc. när de hamnar i en "kultur" där man "liksom bara gör så". Kan man utnyttja något, så gör man det, helt enkelt. Vad exakt det är man utnyttjar kanske beror lite på i vilken krets man befinner sig; för idrottsstjärnor och popsångare blir det dyrkande brudar, för politiker och industriledare blir det extrapengar och tjänstebilar ...

Observera att jag inte ser på fenomenet som "gudagivet" och omöjlig att påverka (det är bara den skyldiges - dåliga - ursäkt; det är nog mycket sällan något "bara blir så"), men det kanske inte bara är sexualmoral och kvinnosyn som är problemet i det här sammanhanget, utan hur man ser på det här med kändisstatus och hur man som kändis hanterar sin status. Hoppas det inte blev för off topic nu.

nordlander
2005-02-15, 16:02
Jag har aldrig spelat hockey men jag brukar kolla på tv. Jag får så jävla mycket brudar så det är inte sant. Man går på stan då säger tjejerna liksom "Kolla där går han som spelar hockey, han skulle jag vilja ligga med". Sen drar vi hem till mig och har orgier.

Seriöst *rolleyes*

Tror ni man blir en våldtäktsman av att prata snusk i omklädningsrummet. Det gör man i alla grabbsporter.

christian
2005-02-15, 16:09
Tillfället gör tjuven, sägs det ju.

För vissa blir väl frestelsen och miljön för mkt, kan jag tänka mig.

palme
2005-02-15, 16:10
Om alla iblandade vill ha sex, vare sig det är 2 eller 4 så kan det väl vara en höjdare???

Nej nej, man får vara så många man vill bara alla är med på det :hbang: