handdator

Visa fullständig version : Foton, montage och missbruk!

z_bumbi
2005-02-14, 15:13
Nu har det varit en del problem med foton på olika sätt.

Alla som lägger upp bilder bör tänka en gång extra innan de lägger upp något, man är tyvärr tvungen att tänka ett steg längre än att det är kul att lägga upp bilder. Sorgligt men sant!

Det är väldigt, väldigt lätt att det spårar ur totalt när det är skämttrådar och man börjar göra montage på bilder. Tänk längre än "fan vad häftigt" någon gång... det tjänar alla på!

Alla som roar sig med att sno bilder från forumet och slänga upp dem på andra ställen.. ge fan i det!Bilder är skyddade enligt lag och det vore ju synd om något skulle gå till domstol..

RobbeliRobban
2005-02-14, 15:18
När har detta hänt? exempel på tråd?

z_bumbi
2005-02-14, 15:23
När har detta hänt? exempel på tråd?

Inläggen försvinner av förklarliga skäl så det är inte så stor mening med att visa på några trådar, i många fall är det hela tråden som ryker också.

Solle
2005-02-14, 15:23
Jenses skämtnazistbild. Halldins photoshoppade bild på Fatalist och gänget som dök upp på ostfralla.com t.ex.

RobbeliRobban
2005-02-14, 15:25
Jenses skämtnazistbild. Halldins photoshoppade bild på Fatalist och gänget som dök upp på ostfralla.com t.ex.

ok, tack, de har jag missat.

internethjälten
2005-02-14, 18:06
...sorgligt att idioter ska hålla på så - slutar bara att någon blir sur på allvar och att någon får ett järnrör i huvvet ;-/

Baan
2005-02-14, 18:09
djävligt onödigt faktiskt, en sak om någon själv skojar på egen räkning men att göra som nämnda personer gör ovan är ju inte rätt..

sunkan
2005-02-14, 18:17
Räknas då Allans bilder som han lägger upp här på Finnpower och hans "gäng"?.
Dem har ju inte spårat ut än iaf som tur är.

Allan
2005-02-14, 18:24
Räknas då Allans bilder som han lägger upp här på Finnpower och hans "gäng"?.
Dem har ju inte spårat ut än iaf som tur är.

Oroa dig inte - jag har sanerat där, det finns alltid idioter. Och observera att jag aldrig skulle lägga upp bilder utan att grabbarna var med på det.

allan

sunkan
2005-02-14, 18:27
Oroa dig inte - jag har sanerat där, det finns alltid idioter. Och observera att jag aldrig skulle lägga upp bilder utan att grabbarna var med på det.

allan

jo jag var ju 99.9% säker på att du hade tillstånd att posta dem men det var bara en fundering :thumbup:

snej
2005-02-14, 20:09
Näää jag vet inte om jag godtar det här, jag tycker vi bannar Allan.

Lallle
2005-02-14, 20:50

VAD I HELVETE?

Jense
2005-02-14, 21:01
VAD I HELVETE?

Typ så reagerar man, ja.

Lallle
2005-02-14, 22:28
Bra att f*ttan som spred bilden belv bannad iaf. Då kan man pusta ut lite.

sunkan
2005-02-14, 22:33
Bra att f*ttan som spred bilden belv bannad iaf. Då kan man pusta ut lite.

spred bilden? Va de inte halldin som gjorde om bilden?..ä de han som blivit bannad eller va?

Lallle
2005-02-14, 22:53
Nej det var ju tydligen nån jävla idiot som skickade bilden till nån annan sida, där 5000 pers har kollat på den. Det blir inga mer gruppbilder i min tråd om man säger så :(

sunkan
2005-02-14, 23:01
Nej det var ju tydligen nån jävla idiot som skickade bilden till nån annan sida, där 5000 pers har kollat på den. Det blir inga mer gruppbilder i min tråd om man säger så :(

å fan *grr* ja då ä de ju inte lika kul längre *grr27*

skaparn
2005-02-14, 23:30
Det verkar som att några fått lära sig den hårda vägen vad internet innebär. Det är på gott och ont att informationsflöde och utbyte nu är i det närmaste oändligt snabbt och stort.

Kolozzeum är ju dessutom relativt öppet, så man gör nog ganska klokt i att vara anonym.

Yankeee
2005-02-14, 23:47

Skojar du eller? Någon moderator kanske kan upplysa dig om hur många visningar din tråd hade. Säkert folk som skickat bilden till kompisar också. 5000 st är ingenting. Varför lägger du upp bilder som du inte vill att folk ska se?

Lallle
2005-02-15, 09:43
Alltså om folket här på kolozzeum ser bilderna blir jag bara glad eftersom det finns många duktiga som kan kommentera dom. Men om dom skickas vidare till några jävla fjortissidor som bilder man kan skratta åt är det inte lika skoj längre...

King Grub
2005-02-15, 09:45
Någon moderator kanske kan upplysa dig om hur många visningar din tråd hade.

2712. Och eftersom Kolozzeum är ett öppet forum är risken för spridning av bilder uppenbar, vare sig man vill eller inte. Informationsflöde på gott och ont, med andra ord.

Yankeee
2005-02-15, 12:25
Alltså om folket här på kolozzeum ser bilderna blir jag bara glad eftersom det finns många duktiga som kan kommentera dom. Men om dom skickas vidare till några jävla fjortissidor som bilder man kan skratta åt är det inte lika skoj längre...

Jo, men du måste ju kunna tänka själv. Om du lägger upp en bild, ja som gruppbilden. Tror du att någon kommer bedömma er fysik på den bilden? Jag vet ju inte varför du la upp den, kul grej? Om folk tycker att den är rolig, så kommer de att skicka den vidare. Och som Grub skrev, 2700 visningar hade din tråd, varför blir du så upprörd över att den hade 5000 visningar på en annan sida? Det var ju knappast så att det var många i din tråd som kommenterad din fysik, eller hur?

Halldin
2005-02-15, 12:49
Fan vad mycket man missar bara för att man är borta från datorn någon dag.

Ledsen för vad som hände med bilden Lallle, det var bara menat som en liten kul grej men jag visste inte att den skulle mottas och spridas på det sättet. Det ska inte hända igen.

Lallle
2005-02-15, 15:21
Yankee: När vi tog bilden och när jag la upp bilden såg jag inte vad det såg ut som, det var först efter Halldins version som det uppenbarades för mig.

Halldin: Det är lugnt. Det var en kul bild, synd bara att det finns såna idioer som sprider vidare dom.