Visa fullständig version : Sopranos
Vad tycker ni om denna serie? Måste nog nästan säga att det är det bästa i serieväg som jag sett på tv.
Spännande och humoristiskt (våldet), bra karaktärer och välgjort från sesong till sesong. Bara att hoppas på den sjätte och sista (?) sesongen nu, hur tror ni den slutar om det är den sista?
Favoritepisoder och karaktärer?
Hetast?
Inga spoilers nu tack!
allan
Megatuttarna
2005-02-13, 21:34
Oj, finns så många sköna karaktärer.
Som när Tony och Furio besöker Juniors cancerläkare ute på golfbanan. Furio smäller till honom på huvudet och säger: "You had a bee" :laugh:
Eller när Furio går in på bordellet och ska visa upp lite skillz, spränger knäskålen på hallicken och tar pengarna, haha.
Stör mig på Paulie Walnuts jävla snikna maligna äckliga slyniga stil, går bakom ryggar o s v. Mest intelligentaste känns ändå som att det är Johnny Sacks, han drar till med fina ord hela tiden och när Carmaines son försöker härma honom blir det helt jävla fel :laugh:
Phil Leotardo har ju den hårdaste repliken när han går in och ska döda en kärring, han tar en telefonkatalog och trycker den mot hennes nakna bröst och avfyrar ett skott och som tar sig igenom halva katalogen. Sedan säger han: "Next time there wont be a next time"
Oj, finns så många sköna karaktärer.
Som när Tony och Furio besöker Juniors cancerläkare ute på golfbanan. Furio smäller till honom på huvudet och säger: "You had a bee" :laugh:
Eller när Furio går in på bordellet och ska visa upp lite skillz, spränger knäskålen på hallicken och tar pengarna, haha.
Stör mig på Paulie Walnuts jävla snikna maligna äckliga slyniga stil, går bakom ryggar o s v. Mest intelligentaste känns ändå som att det är Johnny Sacks, han drar till med fina ord hela tiden och när Carmaines son försöker härma honom blir det helt jävla fel :laugh:
Phil Leotardo har ju den hårdaste repliken när han går in och ska döda en kärring, han tar en telefonkatalog och trycker den mot hennes nakna bröst och avfyrar ett skott och som tar sig igenom halva katalogen. Sedan säger han: "Next time there wont be a next time"
Ja det är sköna grejer alltihop...
Första avsnittet börjar bra när Tony tar Chris nya Lexus och prejar ner en kille i parken och sen spöar skiten ur han utanför något sjukhus :laugh:
Paulie är grym när han tar slår parkarbetaren med en spade i huvudet sen rycker ner hans kompis från trädet, nöjder sig inte heller att tömma deras fickor han trycker ner deras gräsklippare i baklyckan också haha.
Allan, vilken sesong är du på då? Sexan har väl inte ens börjar rulla där borta så den kan man ju inte spoila...
Gillade verkligen när det blev tjafs angående trädgårdsskötsen. När den gamle räven försökte ta sig lite mark och det slutade med total misshandel.
Bra skådisar, vad dom nu heter.
Löjtnant Blank
2005-02-13, 22:03
Underbar serie! Det bästa som har gått på tv någonsin. Mina favoritavsnitt är det när Tony och Christopher styckar Ralphie i badkaret, och det när de skjuter Big Pussy på båten.
Kommer dom visa nån mer säsong på SVT?
Finns det nån mer säsong?
Megatuttarna
2005-02-13, 22:15
Hahaha Paulie är ett svin, drar hem till Christofer och luktar på Adriana's trosor.
Garvade som fan när Paulie och Chris tjafsade om notan när de var på restaurang, sedan när de står på parkeringen och tjafsar vidare kommer servitören ut och klagar på att han fick för lite dricks. Haha Paulie blir galen och nitar honom, varvid servitören får han spasmer (det visade sig att han var epilektiker) och Paulie löser det hela på bästa sättet han kan; han skjuter honom till döds, hahaha.
Det roligaste är att denna händelse förenar dem efteråt senare! :laugh:
Haha, ja. Den där scenen med kyparen var så jävla kul!
Det var väl Paulie som slog sönder trädgårdsmästarens arm oxå om jag inte minns helt fel.
Megatuttarna
2005-02-13, 22:31
Haha, ja. Den där scenen med kyparen var så jävla kul!
Det var väl Paulie som slog sönder trädgårdsmästarens arm oxå om jag inte minns helt fel.
Sjuk jävel Paulie, whackar (vi använder såna uttryck i den här tråden va?) sin mors väninna på 80 bast.
Irriterar den där enorma ryssen som de tvingas jaga i skogen mitt i vintern.
hehe oh, denna serie är fin.
S6 kommer ngn gång 2006 till hösten i sverige om jag inte minns fel. de har grymt långa avbrott mellan säsonger.
favoritkaraktär är nog tony själv..
favoritscen är när pauli och christopher går runt i skogen o letar efter ryssen =P blir helt hysteriska till slut.
Jo den är väldigt bra, HBO har i och för sig gjort bättre serier på senaste tiden, som Six Feet Under.
(vi använder såna uttryck i den här tråden va?).
Ja, självklart!
Hur många hade på känn att Vito var ghey då?
Tycker också det är kul att Tony spöar på den där Mc-biffen på Bada-Bing varje gång han blir lite sur haha. Både ishinkar och telfonlurar har han fått i skallen...
Stämmer det att Silvio spelar i E-street band?
Megatuttarna
2005-02-13, 23:59
Ja, självklart!
Hur många hade på känn att Vito var ghey då?
Tycker också det är kul att Tony spöar på den där Mc-biffen på Bada-Bing varje gång han blir lite sur haha. Både ishinkar och telfonlurar har han fått i skallen...
Stämmer det att Silvio spelar i E-street band?
Haha Vito den bögen! Synd att det aldrig fullföljdes, kanske gör det i 6:e säsongen.
Silvio är ju någon slags hårdrockare i verkligheten. Hans fru i filmen är även hans riktiga fru.
Min favoritserie! Även jag har en hatkärlek gentemot Paulie, Furio var riktigt skön, men ändå helt störd precis som de flesta i gänget.
spacedog
2005-02-14, 01:04
Silvio är ju någon slags hårdrockare i verkligheten.
Silvio spelas av Steve "Little Steven" Van Zandt, Springsteens gitarrist.
http://www.littlesteven.com
Sopranos är en svårslagen serie. :thumbup: Ett favoritavsnitt är när Artie blir blåst av en fransman som lurar honom att investera pengar i ett bluffprojekt. Slutscenen är helt underbar!
Kyparscenen är klassiker. Paulie är en klart labil person *screwy*
Garva när Adrianna fick sitt, biatch!
Nu har vi äntligen rullat in på den sjätte säsongen och måndagskvällarna är räddade. Tycker det varit en av de bättre säsongerna än så länge. Mer fokus på Bobby och Vito, hehe. Någon mer som tittar?
Ryska_raketen
2006-05-12, 21:33
Kommer den på måndagar ? Kanal 1 eller 2 ? Vilken tid ? info ffs! :)
grisbil3n
2006-05-12, 21:34
Hur bra somhelst.
Det absolut roligaste, och detta är fan roligt. Såg mitt i natten, skrattade o tjöt så att grannen började banka i vägge. När Paulie och Chris ska döda ryssen och dom drar hem till honom och knackar honom och lägger honom i bagageluckan och kör ut i skogen. När ryssjäveln sedermera rymmer och dom jagar efter så ringer Tony och berättar att mannen dom ska döda är elitsoldat. Det är typ dålig mottagning som fan och Tony säger nåt i stil med "He was an elitesoldier, he killed 16 chechnyans" och Paulie hör helt fel på grund av brus och störningar. Efter samtalet vänder han sig mot Chris och säger typ "He was an interior decorator, he killed 16 checkoslovakians!". Och Chris replikerar, "But his house looked like shit!?". Tror det var ungefär såhär.
Kommer den på måndagar ? Kanal 1 eller 2 ? Vilken tid ? info ffs! :)
Det är inga kanaler som gäller om du ska se utan snarare portar, slots och såna grejer.
Sjätte säsongen är suverän! Bästa på bra länge!
Min favoritscen är när de ska ha "intervention" med Chris. Hela maffiagänget är samlat för att tala honom till rätta angående sitt drogproblem. Han förolämpar dem duktigt och det hela slutar med att de spöar honom och står och sparkar på honom medans hans mor säger nåt i stil med "Kick his fucking ass!" :laugh:
Jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag såg det!
Intervention maffia-style!
Ryska_raketen
2006-08-27, 19:42
BUMP! Börjar ikväll 21.25 på 2.an för alla som inte laddat ner redan ;)
Sweet :bow:
Fan va bra
Sopranos är en serie jag ej behagat "låna" på "nätbiblioteket".
Tack Boris!
Ryska_raketen
2006-08-27, 19:50
Nemas problemas mina soldater. Själv sover man då. Men vad gör man inte för bröder ? :D
Tack RR!
Nu börjar skiten woooooooooooooo!!!
Scratch89
2006-08-27, 21:41
Finns de gamla säsongerna till försäljning någonstans?
Pellefant
2006-08-27, 22:11
Missade slutet. Hur gick det på slutet för killen som ville dra sig ur gangsterlivet. Såg ungefär till det att han avrättade en kille och sedan fick "nej" ändå.
Missade slutet. Hur gick det på slutet för killen som ville dra sig ur gangsterlivet. Såg ungefär till det att han avrättade en kille och sedan fick "nej" ändå.Han följde den frysande månen och Uncle Jun sköt Tony.
Tyckte det var lite uppochner.... vissa avsnitt var sjukt bra, andra rätt sega.
Daniiiel
2006-08-28, 00:36
Missade slutet. Hur gick det på slutet för killen som ville dra sig ur gangsterlivet. Såg ungefär till det att han avrättade en kille och sedan fick "nej" ändå.
Modererat till vit text(markera för att läsa):
han hängde sig själv och big boss soprano blev dödad
Pellefant
2006-08-28, 09:56
Tack så mycket. :)
tossefar
2006-08-28, 10:38
Inga spoilers nu tack!
allan
För helvete, jävla as.
Missade slutet.
Somnade du lr? *slap*
Ryska_raketen
2006-09-17, 19:59
Bump+MEAT IT!
Bump+MEAT IT!
Blir inget ikväll pga. valet *screwy*
Ryska_raketen
2006-09-17, 20:01
Blir inget ikväll pga. valet *screwy*
EXAKT! Därav meat it, men men, vissa kopplar inte
EXAKT! Därav meat it, men men, vissa kopplar inte
Kopplade jag fel IGEN??
Jag satt bara här och surade över att det bara finns ett val på 3 kanaler....jag menar, visst är valet viktigt. Men man kanske vill kolla på något annat innimellan *grr27*
Köpte en dvd-box med alla säsonger plus kommentatorspår.
46 skivor i en stor skön ask, kommer ta ett tag att gå igenom.
Bra serie helt enkelt.
tossefar
2006-09-18, 00:20
Köpte en dvd-box med alla säsonger plus kommentatorspår.
46 skivor i en stor skön ask, kommer ta ett tag att gå igenom.
Bra serie helt enkelt.
Skivor är så 90-tal, vem orkar byta så ofta? :)
King Grub
2007-06-11, 16:45
Vad tyckte ni om sista avsnittet någonsin då?
Först tyckte jag det var ett minst sagt snöpligt slut, en besvikelse. Men det var det ju inte; det var extremt mångbottnat och öppet. Fantastiskt slut på en av dom bästa serierna någonsin.
Helt klart ett värdigt slut. När den sista säsogen började rulla hade jag nog förväntat mig ett mer dramatiskt slut, men nu när det är klart och det sista avsnittet är smält känns det bra.
Jag läste/hörde att det skulle finnas tre inspelade slut, så man kan ju hoppas på en bra DVD-utgåva.
Tycker det var synd att man inte följde upp alla trådar ordentligt. Vitos emo-barn var kul.
Får man fråga hur det sluta?
King Grub
2007-06-11, 17:38
Postat på HBO:s forum och förklarar lite om hur mycket mer än vad som var synligt vid första anblicken som verkligen pågick i restaurangen på slutet:
WOW!!!! AMAZING!!!
OK, at first I was really angry. I mean really, really angry. I can't believe though that no-one has posted by now what happened. The only thing I saw that was right, was that in the last scene we are seeing through Tony's eyes. Remember when he was speaking with Bobby...basically saying that you don't see it happening?
So here is what I found out. The guy at the bar is also credited as Nikki Leotardo. The same actor played him in the first part of season 6 during a brief sit down concerning the future of Vito. That wasn't that long ago. Apparently, he is the nephew of Phil. Phil's brother Nikki Senior was killed in 1976 in a car accident. Absolutely Genius!!!! David Chase is truly rewarding the true fans who pay attention to detail.
So the point would have been that life continues and we may never know the end of the Sopranos. But if you pay attention to the history, you will find that all the answers lie in the characters in the restaurant. The trucker was the brother of the guy who was robbed by Christopher in Season 2. Remember the DVD players? The trucker had to identify the body. The boy scouts were in the train store and the black guys at the end were the ones who tried to kill Tony and only clipped him in the ear (was that season 2 or 3?).
Absolutely incredible!!!! There were three people in the restaurant who had reason to kill Tony and then it just ends. This was Chase's way of proving that he will not escape his past. It will not go on forever despite that he would like it to "don't stop". Not the fans!!! Tony would like it to keep going but just as we have to say goodbye, so does he. No more Tony and I guess we are supposed to be happy that Meadow didn't get clipped as well (she would have been between the shooter and Tony) since she is the only one worth a crap in that family.
Thank you David Chase for making it so obscure that I feel bad for hating you at first. Absolutely amazing!!!!
Motorbreath
2007-06-11, 18:20
Alltså, är sista säsongen den säsongen som börjar med att Tony ligger på sjukan efter att Junior skjutit honom?
Edit: Fan Sopranos var ju den enda serien man följde.
Löjtnant Blank
2007-06-15, 23:23
Jag har inte vågat öppna den här tråden av rädsla för spoilers, men nu har jag precis sett det sista avsnittet, och jag fick gåshud. Ett perfekt slut på en fulländad serie. Det känns tomt och vemodigt nu. Jag kommer att sakna den här serien oerhört mycket.
När dom dödade mina två favoriter i samma avsnitt (iofs är det inte klart om Silvio dog) hade jag bara en önskan inför sista avsnittet; att bögen Phil Leotardo skulle dö, vilket han gjorde! Synd bara en av mina absoluta favoritserier är slut.
Löjtnant Blank
2007-06-16, 08:34
Fartman, det är svinigt av dig att ge spoilers utan att varna först.
Gillar ni Sopranos tycker jag ni bör ge Oz en chans. HBO-serie med. Samma mörka humor. Undantaget är sista säsongen som av någon anledning är skit.
Löjtnant Blank
2007-06-16, 08:53
Det är nog ingen här som har missat den serien, kspr.
Det är nog ingen här som har missat den serien, kspr.
:cryout:
Det var ju bra då, löjtnant blank.
Jag har inte vågat öppna den här tråden av rädsla för spoilers, men nu har jag precis sett det sista avsnittet, och jag fick gåshud. Ett perfekt slut på en fulländad serie. Det känns tomt och vemodigt nu. Jag kommer att sakna den här serien oerhört mycket.
Kan inte annat än instämma i det du skriver. En helt fantastisk serie. Kanske den bästa som visats. Nu tittar jag istället på En förlorad värld på kanal 9. Den är också bra.
Löjtnant Blank
2007-06-24, 15:03
Snubblade just över den ultimata prylen. Hur fett vore det inte med ett Sopranos-flipper i lägenheten?
http://www.discountarcade.com/products/4374c4adb23c1
http://www.discountarcade.com/main/ProductDetails/Pinball/39/1
Fd_Megatuttarna
2007-06-24, 23:01
Otroligt bra serie.
Haha en gång, när Tony var aktiv med den ryska tjejen, så låg han och Carmella på kvällsbädden. Carmella tyckte att han skulle sterilisera sig så han inte får några oäktingar av allt skit han höll på med. Haha Tony blev arg och sa:
"Hey, I'm cautious. I had her tested for AIDS." hahaha, skön tröst liksom.
Skönaste är väl det där med "he killed 16 chekoslovakians!" :laugh: :laugh:
Fy, älskar den där serien....:(
Fartman, det är svinigt av dig att ge spoilers utan att varna först.
Whooops! Trodde (i min enfald?) att samtliga som läser/skriver i den här tråden sett sista avsnittet.. själv väntade jag givetvis med att öppna alla tv-serie trådar som fanns på brädan innan jag sett det sista avsnittet. Men visst, om jag spoilat för någon ber jag givetvis så mycket om ursäkt!
Någon som kommer ihåg ett avsnitt i fjärde säsongen...det är natt och det spöregnar, han sitter i stallet bredvid en sjuk travhästen och klappar den, tar fram en cigar och sedan springer geten in...tror att det är någon Dean Martin låt i bakgrunden.
En av filmhistoriens vackraste scener. *cupid*
Tom Warrior
2007-06-25, 00:13
En helt underbar serie som verkligen har förmågan att väcka känslor. Blir otroligt förbannad och börjar nästan skaka så fort Janice visar sig. Hennes beteende hör till något av det mest vidriga hos en karaktär i en serie någonsin. Har f.ö. börjat se om serien efter slutet, snart klar med säsong 3. Man upptäcker många nya saker vid en andra genomtittning.
Nalfaren
2007-06-25, 06:42
precis börjat se på serien. hehe. Sett säsong 1 nu. :)
Löjtnant Blank
2007-06-25, 18:57
Avsnittet när Tony käkar peyote är magiskt. Den som skrev det vet hur ett riktigt fett drogrus känns. Tony skriker "I get it!" samtidigt som solen exploderar över Nevadaöknen... en av många favoritscener. När han sedan ska förklara hur det kändes för Sil, blir det bara konstigt. "The sun came up..." "Oh yeah?" Väldigt äkta. Det går aldrig att förklara i efterhand.
Löjtnant Blank
2007-06-25, 21:25
Whooops! Trodde (i min enfald?) att samtliga som läser/skriver i den här tråden sett sista avsnittet.. själv väntade jag givetvis med att öppna alla tv-serie trådar som fanns på brädan innan jag sett det sista avsnittet. Men visst, om jag spoilat för någon ber jag givetvis så mycket om ursäkt!
Jag är beredd att hålla med. Det är klantigt att öppna tråden om man inte har sett avsnitten. Men eftersom Allan skrev att han inte ville ha några spoilers, tror många att tråden är säker.
Löjtnant Blank
2007-06-25, 21:26
Kan inte Grub eller någon annan moderator lägga till "spoilervarning" till topic, så att det är fritt fram att diskutera sista säsongen?
Avsnittet när Tony käkar peyote är magiskt. Den som skrev det vet hur ett riktigt fett drogrus känns. Tony skriker "I get it!" samtidigt som solen exploderar över Nevadaöknen... en av många favoritscener. När han sedan ska förklara hur det kändes för Sil, blir det bara konstigt. "The sun came up..." "Oh yeah?" Väldigt äkta. Det går aldrig att förklara i efterhand.
Det är såna här inlägg som får mig att inse hur mycket jag saknar Löjtnanten här på brädan. *cupid*
Avslutningsscenen i sista avsnittet är fullkomligt magisk.
Genialitet är ett ord att beskriva serien med. :thumbup:
Varför är Pussy med i avsnittet i säsong 3 där Tonys morsa begravs?
De sköt ju honom på båten, och dumpade hans kropp i havet i säsong 2.
Ett varningens ord. Se inte Family Guy, senaste avsnittet, typ s06e06 eller e07. Där avslöjas nämligen slutet i sista avsnittet av Sopranos.
Varför är Pussy med i avsnittet i säsong 3 där Tonys morsa begravs?
De sköt ju honom på båten, och dumpade hans kropp i havet i säsong 2.
Haha. My bad. Det är sannerligen inte lätt att se skillnad på tjocka italienare. :D
Löjtnant Blank
2007-11-15, 10:01
Det är såna här inlägg som får mig att inse hur mycket jag saknar Löjtnanten här på brädan. *cupid*
Jag älskar dig också, min käre ost!
Longshot
2008-01-09, 00:49
Vilken sladdtittare jag är när det kommer till denna serien. Fast nu har jag iaf sett klart samtliga säsonger. Avslutningen var helt genialisk!!! Går det att få ett bättre slut på en serie? Gah, sista fem minuterna - så bra!
Fd_Megatuttarna
2008-01-09, 10:03
Vilken sladdtittare jag är när det kommer till denna serien. Fast nu har jag iaf sett klart samtliga säsonger. Avslutningen var helt genialisk!!! Går det att få ett bättre slut på en serie? Gah, sista fem minuterna - så bra!
Tycker du?
Jag hade velat se ett mer utdraget slut på serien. Det kändes som att de 4 - 5 sista avsnitten tog upp så mycket som det normalt tar 1 - 2 säsonger att beskriva.
Jag går runt och hoppas på att de gör 1 - 2 bonussäsonger till. Jag fattar inte varför Gandolfini inte vill fortsätta. Han får väl runt en mille dollar per avsnitt och är hur omtyckt som helst. Istället vill han göra filmer där han ska spela helamerikansk när man helt tydligt hör hans sköna mafiosi-uttal och hans tunga andning. Den mannen föddes för rollen som Tony Soprano, inte något annat.
Hur skulle det se ut ifall Paulie Wingnuts började göra film i en annan genre?
Älskar serien. Kollade igenom den på 10dagar nu på jullovet.
Visst har det varit prat om en långfilm med Sopranos?
Löjtnant Blank
2008-01-09, 11:12
Tycker du?
Jag hade velat se ett mer utdraget slut på serien. Det kändes som att de 4 - 5 sista avsnitten tog upp så mycket som det normalt tar 1 - 2 säsonger att beskriva.
Jag går runt och hoppas på att de gör 1 - 2 bonussäsonger till. Jag fattar inte varför Gandolfini inte vill fortsätta. Han får väl runt en mille dollar per avsnitt och är hur omtyckt som helst. Istället vill han göra filmer där han ska spela helamerikansk när man helt tydligt hör hans sköna mafiosi-uttal och hans tunga andning. Den mannen föddes för rollen som Tony Soprano, inte något annat.
Hur skulle det se ut ifall Paulie Wingnuts började göra film i en annan genre?
Gandolfini själv ville fortsätta har jag för mig. Det är seriens skapare, David Chase, som inte ville dra ut på det längre, vilket är förståeligt. Från början hade han tänkt göra två säsonger, men när serien blev en sådan succé blev han mer eller mindre tvingad av HBO att fortsätta skriva. Sex säsonger känns lagom.
Edit: Paulie Walnuts.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 11:14
Älskar serien. Kollade igenom den på 10dagar nu på jullovet.
Visst har det varit prat om en långfilm med Sopranos?
Det enda som sagts av Chase i frågan är "förmodligen inte, men det är inte helt omöjligt". Dessutom har han sagt att han i så fall vill fokusera på Tonys pappa, det vill säga 50- och 60-talet.
Det enda som sagts av Chase i frågan är "förmodligen inte, men det är inte helt omöjligt". Dessutom har han sagt att han i så fall vill fokusera på Tonys pappa, det vill säga 50- och 60-talet.
Det skulle vara underbart med pappan, då skulle självklart Junior också vara med.
Fd_Megatuttarna
2008-01-09, 11:20
Gandolfini själv ville fortsätta har jag för mig. Det är seriens skapare, David Chase, som inte ville dra ut på det längre, vilket är förståeligt. Från början hade han tänkt göra två säsonger, men när serien blev en sådan succé blev han mer eller mindre tvingad av HBO att fortsätta skriva. Sex säsonger känns lagom.
Edit: Paulie Walnuts.
Haha jag tänkte på hans vita wings.
David är skyldig oss ett par säsonger till. Likt fågelföräldrar som är skyldiga att mata sina ungar innan de själva kan flyga behöver vi mer Sopranos innan vi kan ta farväl. Tills dess är David en oansvarig knöl.
Fd_Megatuttarna
2008-01-09, 11:22
Det skulle vara underbart med pappan, då skulle självklart Junior också vara med.
Jag har letat febrilt efter ett par Junior-glasögon. Skulle sitta så sjukt bra vid alla poker-rundor.
http://l.yimg.com/img.tv.yahoo.com/tv/us/img/site/44/20/0000034420_20061020200542.jpg
Någon som har några tips på var man kan hitta sådana? Det behöver inte vara flaskbotten glas i dem men däremot samma bågar.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 11:26
Ha, ha. Apropå de där brillorna. Avsnittet när Junior får ett demensanfall och får för sig att han är Larry David är hysteriskt roligt.
Ha, ha. Apropå de där brillorna. Avsnittet när Junior får ett demensanfall och får för sig att han är Larry David är hysteriskt roligt.
Ha ha, fi fan.. Vilket avsnitt? Måste se det..
Motorbreath
2008-01-09, 17:28
Tony Soprano är den enda rollen jag sett Gandolfini göra bra.
Löjtnant Blank
2008-01-09, 18:01
Ha ha, fi fan.. Vilket avsnitt? Måste se det..
Where's Johnny? heter det. Säsong fem, avsnitt tre. Riktigt roligt.
Haha jag tänkte på hans vita wings.
David är skyldig oss ett par säsonger till. Likt fågelföräldrar som är skyldiga att mata sina ungar innan de själva kan flyga behöver vi mer Sopranos innan vi kan ta farväl. Tills dess är David en oansvarig knöl.
Tvärtom tycker jag, han gav oss en avslutning enligt livets hårda verklighet. Livet har inte en avslutning eller slutstycke, det bara händer. Ett mästerverk.
aaaaaaaaaaaarrrrrrrghhhhhh
bara jag som följer sopranos maniskt kl 23.00 varje vardag? Dom visar ju samma avsnitt idag som dom gjorde igår...
Edit: nu kom det upp en remsa i övre skärmen som står "Vi beklagar att vi sänder samma avsnitt som igår."
Vilket betyder att dom är medvetande, då är väl bara att byta avsnitt
Huffo the A-LagaRe
2010-08-06, 22:24
aaaaaaaaaaaarrrrrrrghhhhhh
bara jag som följer sopranos maniskt kl 23.00 varje vardag? Dom visar ju samma avsnitt idag som dom gjorde igår...
Edit: nu kom det upp en remsa i övre skärmen som står "Vi beklagar att vi sänder samma avsnitt som igår."
Vilket betyder att dom är medvetande, då är väl bara att byta avsnitt
Nej, vi är många som följer det:)
Förjävligt, avsnittet de visar igen är dessutom ganska medelmåttigt.
Jag hoppas bara att de inte hoppar över nästa avsnitt på grund av det här.
Nej, vi är många som följer det:)
Förjävligt, avsnittet de visar igen är dessutom ganska medelmåttigt.
Jag hoppas bara att de inte hoppar över nästa avsnitt på grund av det här.
Kom upp nu att det kommer visas på måndag.
CrazyJoeDavola
2010-08-06, 23:07
Fan vad illa av svt, är väl bara att sända det direkt efter eller på någon av de andra svt kanalerna, de slutar ju sända tidigt endå. Eller ska det ta 20min att upptäcka felet! *gah!*
Låten som var med var ju helt wonderbra! Oh Girl - Chi Lites
Joe Hardgainer
2010-08-06, 23:24
http://img5.imageshack.us/img5/3842/silviodante.jpg
Garvar varje gång han dyker upp med den minen :laugh: Bara de borde räcka för att se hela serien!
Ett inlägg av Fd_Megatuttarna följt av ett inlägg av Löjtnant Blank. Legender som jag saknar på brädan. Bra bump!
Säsong 5 börjar nu på SVT 2 klockan 23:15! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.