handdator

Visa fullständig version : GI på fruktsallad

stora_starka_jätten
2005-02-13, 18:24
Hejsan nån som vet hur högt eller lågt GI fruktsallad har?

Jag hade tänkt börja äta det 1 gång per dag ur 2 syften.

Dels för att stärka imunförsvaret och som ett mellanmål som ger energi..

Låter detta vettigt?

MVH

z_bumbi
2005-02-13, 18:25
Beror väl på vilka frukter du använder?
Det lär inte vara högt i alla fall men måste du kolla så kolla på frukten som ingår och utgå från ungefär hur mycket du har av varje.

MyungChul
2005-02-13, 21:53
sockerlagen lär ju driva upp GI:t en aning? *slap*

z_bumbi
2005-02-13, 22:03

Sockerlagen? Varför skulle man ha det i en fruktsallad?

aliquis
2005-02-13, 22:05
sockerlag? nämnde han väl inget om.

Tolkia
2005-02-13, 22:13
Fruktcocktail på burk är inte fruktsallad ... och jag undrar hur mycket av eventuellt immunförsvarsfrämjande vitaminer som finns kvar i den typen av konserv?

stora_starka_jätten
2005-02-13, 22:31
Jag förstår att GI.t varierar beroende på vilka frukter man har i men främst blir det bannan och apelsin.

Men vad säger ni förövrigt om fruksallad som mellanmål mitt på dagen när man skall träna på kvällen som energikälla?

z_bumbi
2005-02-13, 22:33
Jag förstår att GI.t varierar beroende på vilka frukter man har i men främst blir det bannan och apelsin.

Men vad säger ni förövrigt om fruksallad som mellanmål mitt på dagen när man skall träna på kvällen som energikälla?

Med något proteinaktigt till så är det helt okey.

- M -
2005-02-13, 23:04
Köp vaniljstång och skrapa ur 2 stycken som du blandar med lätt kesella och en skvätt naturell lätt yoghurt, låt det stå ett par timmar och ät det till fruktsalladen, kanon gott.

Brukar göra fruktsallad på nektariner, päron, äpplen och apelsin, sen skär jag i lite banan ibland precis innan jag äter den, dom blir så satans mosiga annars.

Ta en näve valnötter till så är måltiden komplett.