Visa fullständig version : Men vad är det för väder?
Jaha, så drog man då upp persiennen och tittade ut för att se hur man skulle klä sig för morgonens promenad. Och det är rena jävla istiden utanför. Jag har inget mot vintern, definitivt inte, men kan den inte bestämma sig? Jag vill inte gå och lägga mig med barmark och vakna med snöstorm (för nu pressar det på bra kan jag säga).
Och de stackars smålänningarna har strömlöst igen.
allan
KVACK!
Tittade ut jag med nu.... skit också!
Krokodil
2005-02-13, 09:31
Gissa hur kul det var att köra hem från jobbet 6:30 i morse? Full snöstorm och inte en snöplog igång i hela Stockholm!!! :furious:
Gissa hur kul det var att köra hem från jobbet 6:30 i morse? Full snöstorm och inte en snöplog igång i hela Stockholm!!! :furious:
Jodå, det var det. Det var den som väckte mig....Till råga på allt *grr*
allan
mini_Arnold
2005-02-13, 09:34
Till snön har jag bara en sak att säga: Välkommen! :D
Göteborg= 2 dm snö.. Kul.. nää *grr*
Krokodil
2005-02-13, 09:37
allan
Hmm.. Jag åkte från Hässelby till söder om söder och såg inte en enda. Däremot låg det bilar i dikena lite här och var.
Det snöar tom här nere.
Vart är världen på väg? *screwy*
//Jörgen
King Grub
2005-02-13, 09:41
Och jag som skall gå ner och träna om en halvtimme. :(
Krokodil
2005-02-13, 09:43
Pulsa i snö räknas som cardio. :D
Bobbokrull
2005-02-13, 09:43
Alldeles underbart väder! -3 grader och vindstilla, nu är det iofs mulet, men man ska inte klaga! Det var till och med så att man unnade sig en kort morgonpromenad idag.
jaså sent pass idag då ? ;)
King Grub
2005-02-13, 09:48
jaså sent pass idag då ? ;)
Nej, som vanligt.
fan vilka kärringar ni är. Gå i snå är ju inget, du blir lite fuktig om skorna. cykla är värre då man inte ser något
-8.2 C, 0.6 m/s, uppehåll. Blir en bra dag.
-8.2 C, 0.6 m/s, uppehåll. Blir en bra dag.
*grr27*
Karl_alfred
2005-02-13, 10:07
trist väder, verkloigen. Har snö någon anledning att finnas?
I Malmö är det ca 5 cm slask nu. Varför kan det aldrig snöa ordentligt här?
s_himself
2005-02-13, 10:23
Västervik: säkert 2dm, det snöar fortfarande, det är kallt och det blåser.. *cry*
obesogen
2005-02-13, 10:45
Någon som vet hur länge snöovädret kommer hålla på? Jag har en polare som ska hjälpa mig med mitt kök idag men han tror inte han kan köra från södertälja en till stan pga av ovädret *grr27* Vet någon vart man kan få tag på en trafikrapport över e4 på nätet? ja har letat men inte hittat något *grr*
http://trafikinfo.vv.se/trinimap/
allan
obesogen
2005-02-13, 10:51
Tackar allan!
Metal_boy_
2005-02-13, 10:53
allan
haha, det är typiskt att vakna till, man märker att det blinkar från orange saftblandare i rummet och nån jävel tycks vilja skrapa bort asfalten utanför :D
Patriarch K
2005-02-13, 11:00
Ja, nu har det kommit en massa snö som ligger fint när man trodde att det skulle bli vår. I morgon blir det +grader och allt blir ett jävla slaskigt helvete som vanligt :furious:
I Kristianstad börja det smälta innan det snöat klart igårkväll.... Halka runt som en idiot på väg hem från jobbet...
Visst är det trevligt med snö, men inte när det är +grader.
Morgonpromenaden åt helvete , nu sitter jag här och äter drömrulle istället som tröst....
Styrkebyggare
2005-02-13, 11:17
Om det bara kan sluta blåsa så förbannat så skall jag ta en fin vinterprommis med jyckarna. De fullständigt älskar att busa i snö...
bosse_brutal
2005-02-13, 11:56
JAA!! det snöar igen, nu ska jag ut och sladda me 740in
Jaha, så drog man då upp persiennen och tittade ut för att se hur man skulle klä sig för morgonens promenad. Och det är rena jävla istiden utanför. Jag har inget mot vintern, definitivt inte, men kan den inte bestämma sig? Jag vill inte gå och lägga mig med barmark och vakna med snöstorm (för nu pressar det på bra kan jag säga).
Och de stackars smålänningarna har strömlöst igen.
allan
Det kallas "Det vita guldet" av oss i snösvängen :thumbup: OBS! jag är ledig idag, så jag e *innocent* till att ha väckt dig. / Bucyrus, som just kom in från snöpulsning i 1 timme :D
Fultjack
2005-02-13, 12:21
-3 och sol igår, perfekt väder, idag -15 och mulet *grr*
Herkulez
2005-02-13, 12:28
ja va säger man, fjollträskarna gnäller verkligen för minsta lilla snö :)
Ja va fan , vita loafers passar sig inte i snö.
Det kallas "Det vita guldet" av oss i snösvängen :thumbup: OBS! jag är ledig idag, så jag e *innocent* till att ha väckt dig. / Bucyrus, som just kom in från snöpulsning i 1 timme :D
...bara för att du skulle förbereda den där rackarns grävaren igår...
*whatever*
allan
ivandrago
2005-02-13, 12:42
Ja vad är egentligen dealen med vädret??
Regn och rusk i torsdags, strålande sol och vackert i fredags, mulet igår och snöstorm idag. Whoopdidoo!
ölobrännvin
2005-02-13, 12:49
Äh ni är veklingar, jag och grabben var ute och lekte och tog en lång promenad imorse.. Snöstorm i kumla...
Hur många extra varv runt Allan blev det ?
M
nordland
2005-02-13, 13:11
hoho så ni klagar.... Här uppe har vi ca -16 grader och halvklart. Underbart vinterväder :thumbup: .. I går hade vi -3 och klarblå himmel. Synd bara att man inte hade 100000kr liggandes..
Blev ett redigt träningspass med sknöskyffeln igår kväll och imorse. Och jag som körde rygg och triccar i fredags....Whaaaa!
Hur många extra varv runt Allan blev det ?
M
Det ska bli x antal varv utanför Allan inatt......snackade med jobbarpolarna nyss å dom lovade att "glida förbi" där mellan Kl.01-04.......Allan vill nog ha asfaltrent å då ska han få det :D
Haha åh herregud va ni gnäller för lite snö:)
08or.....:notme:
för ovanligthetens skull så har det bara snöat mer här i gbg, förväntade mig at det skulle börja smälta idag, men icke, det snöade ännu mer!
men det är gött, snö är kärvt
Haha åh herregud va ni gnäller för lite snö:)
08or.....:notme:
det är synd att ni i norrland aldrig har känt på västkustens horisontal underkylt regn pricka en i ansiktet runt 15 m/s. Flera norrläningar som har flyttat hit, brukar gnälla på att det är så fuktigt och kallt här på vintern....fast det är sällan tempen är under nollsträcket.
Vad är det för mening å klaga på vädret när man ändå inte kan ändra på det?
Jag har ju iaf hellre 15- å massa snö än +-0 och en jävla sörja å gå omkring i .
Snö ä trevligt :love:
det är synd att ni i norrland aldrig har känt på västkustens horisontal underkylt regn pricka en i ansiktet runt 15 m/s. Flera norrläningar som har flyttat hit, brukar gnälla på att det är så fuktigt och kallt här på vintern....fast det är sällan tempen är under nollsträcket.
Äh skitsnack, kom hit när det är 40- istället:)
Äh skitsnack, kom hit när det är 40- istället:)
hehe, been there, done that. åkte skidor i klart och fint väder med -36 i sveg, gick lysande kändes inte ens kallt när det är så torrt i luften.
är ju faktiskt inte riktig västkustbo, jag har helt enkelt migrerat hit, fast jag har inte vart norrlänning....
hehe, been there, done that. åkte skidor i klart och fint väder med -36 i sveg, gick lysande kändes inte ens kallt när det är så torrt i luften.
är ju faktiskt inte riktig västkustbo, jag har helt enkelt migrerat hit, fast jag har inte vart norrlänning....
Verkligen sant, INTE ens i närheten av kyla jämfört med när det börjar blåsa vid kusterna..
Bubbe du jobbar möjligtvis inte på SYKES :D HP support kanske *flex*
M
Bubbe du jobbar möjligtvis inte på SYKES :D HP support kanske *flex*
M
är du galen???? :laugh:
Pissväder, ja. Står just nu med halva bilen på trottoaren pga att jag sitter fast och inte kan flytta den :D Hoppas att det smälter imorgon.
är du galen???? :laugh:
dumt skrivet av mig, kanske inte alls är någon dålig arbetsplats, jag jobbar inte där dock.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.