Logga in

Visa fullständig version : Hur ligger jag till och vad kan jag förbättra?

Tulork
2005-02-08, 20:17
Vill bara ha lite synpunkter på min kost och tränings upplägg.
Jag är 20år gammal, 191cm o väger 140kg (har vägt 175)

Jag tränar styrketräning 4 dagar i veckan, squash 2 dagar och så går jag varje dag 60min (3dagar innan frukost och resten efter)

Ungefär såhär ser en dag ut för mig:

*Upp 08.00, gå 60min innan frukost.

*Äta frukost (Fiberberikad havregryn, 2dl lättmjölk, 2grova skivor mörktbröd med räkost

*Iväg till styrketräningen (1h-1.5h)

*Proteindrink (Ultraway) och en frukt

*Middag kycklingfilè stekt i olivolja (200g) 1.5dl ris och 0.75dl brunsås

*Mellanmål: Proteindrink med en frukt

*Kvällsmat: antingen en findusportion eller 3grovmackor med ägg o kaviar (inget smöt och ett glas mjölk)

*Övrigt så kan de slinka ner lite extra frukter och nån morot

Hur många kcal tippar ni jag ligger per dag?
Något jag ska ändra på i era ögon?
Jag går ner ungefär 0.5kg i veckan, men hur snabb är min muskelökning?

(Kanske inte så lätt att svara på allt)

Mental
2005-02-08, 20:56
Din muskelökning är nog nära noll. Tråkigt men sant. Det är snarare så att du tappar muskler sakta men säkert.

Det jag spontant anser fattas är en lunch?

Och vad är en findusportion? En fettbomb alla findus wärdshus mikrokrubb? Om så är fallet, skippa den och ta en taldrik gröt och lägg en burk makrill samt lite keso på mackorna.

Jävligt starkt av dig att gå ned i vikt. 35kg är inte att leka med, själv har jag tappat 16kg, och det tycker jag är mycket. Hoppas det fortsätter gå bra för dig.

Hmm, jag är lite skeptisk till brunsåsen, försök hitta något nyttigare att fukta riset med

Tulork
2005-02-08, 21:00
Din muskelökning är nog nära noll. Tråkigt men sant. Det är snarare så att du tappar muskler sakta men säkert.

Det jag spontant anser fattas är en lunch?

Och vad är en findusportion? En fettbomb alla findus wärdshus mikrokrubb? Om så är fallet, skippa den och ta en taldrik gröt och lägg en burk makrill samt lite keso på mackorna.

Jävligt starkt av dig att gå ned i vikt. 35kg är inte att leka med, själv har jag tappat 16kg, och det tycker jag är mycket. Hoppas det fortsätter gå bra för dig.

Hmm, jag är lite skeptisk till brunsåsen, försök hitta något nyttigare att fukta riset med

Tack! Har fixat programet Hälsovakten och ser där att jag äter ca 2330kcal. En person som jag ska ligga på lite över 4000kcal för att hålla min vikt. Samt så kollade jag hur mkt jag förbränner genom träningen och en dag som denna så vart det ca 800kcal. så 2330-800 e inge bra!!! Måste käka mer och nyttigare!!

Sverker
2005-02-09, 07:25
Tycker det är jätte bra att du fixat 35 kg :thumbup: Klart imponerande.

Fortsätt som du gör ! Lite mer mat är säker inget fel i ditt fall men du verkar ha koll på läget.

Tulork
2005-02-09, 08:11
Tycker det är jätte bra att du fixat 35 kg :thumbup: Klart imponerande.

Fortsätt som du gör ! Lite mer mat är säker inget fel i ditt fall men du verkar ha koll på läget.

Tackar