handdator

Visa fullständig version : Varför "felaktigt" nick?

Youngster
2005-01-31, 11:11
Jag är inte speciellt gnällig när det gäller hur folk stavar och har sig i sina inlägg...

men varför har ni som har liten bokstav i ert nick det för? Ni skriver ju inte under med liten bokstav på kontrakt, autografsignerar etc?

Slartibartfast
2005-01-31, 11:14
Jezuz! *rolleyes*

Youngster
2005-01-31, 11:16
Jezuz! *rolleyes*

Jag har tråkigt, ja. Och jag tror det finns värre trådar som behandlar konstigare saker.

daja
2005-01-31, 11:17
sKRIVER dU uNDER mED YOUNGSTER????

Youngster
2005-01-31, 11:21
sKRIVER dU uNDER mED YOUNGSTER????

Du vet vad jag menar.

Din signatur... På internet, ditt nick. I verkligheten, ditt namn.

Piranha
2005-01-31, 11:25
AtT Du eNS 0RkaR bRY D1g !!

Slartibartfast
2005-01-31, 11:32
Du vet vad jag menar.

Din signatur... På internet, ditt nick. I verkligheten, ditt namn.

Då säger du ju emot dig själv. På internet är det alltså ingen skillnad hur man skriver för man skriver ju ändå sitt namn i verkligheten.

Youngster
2005-01-31, 11:32
Jag tar detta inte alltför allvarligt...

Jag frågar en fråga, utan att för den saken skull vilja hänga dom som gjort det, och vill bara ha ett svar.

Har ni inget (svar) att skriva, skriv då inget.

skaparn
2005-01-31, 11:35
Jag har faktiskt en anledning, estetik.
Det är i nästan alla sammanhang snyggare med endast gemener. Speciellt i loggor, men även i nicks.

TrasMannen
2005-01-31, 11:38
pruttibangbanG!

Herkulez
2005-01-31, 12:06
Holy shit, u sir deserves a slap in the face

Bolio
2005-01-31, 12:15
Jag ansluter mig till skaparn point of view. Du är förmodligen inte särskilt insatt i det här med Internet och nicks. Här är det jäkligt töntigt med versaler i början av nicks. Det har en hel del att göra med att man i UNIX-system inte använder sig av versaler som användarnamn. Man har användarnamn som "jbrown", "riddick", "st0rm" och liknande. "Jbrown" hade sett jävligt töntigt ut. UNIX skiljer på stora och små bokstäver!!!

Man borde ha nördlås på Internet ibland. Förstår man inte grundläggande saker som nicks borde man faktiskt inte få vara på Internet. Det är lite som med krogen. De fulaste och töntigaste nördarna får förfan inte komma in på krogen. Samma sak borde gälla här; de dummaste och minst nördiga borde inte släppas in. Min gräns för nerdness går ungefär vid Jense.

daja
2005-01-31, 12:32
Jag tar detta inte alltför allvarligt...

Jag frågar en fråga, utan att för den saken skull vilja hänga dom som gjort det, och vill bara ha ett svar.

Har ni inget (svar) att skriva, skriv då inget.

iNGET

Tolkia
2005-01-31, 13:20
Man borde ha nördlås på Internet ibland. Förstår man inte grundläggande saker som nicks borde man faktiskt inte få vara på Internet. Det är lite som med krogen. De fulaste och töntigaste nördarna får förfan inte komma in på krogen. Samma sak borde gälla här; de dummaste och minst nördiga borde inte släppas in. Min gräns för nerdness går ungefär vid Jense.
Tur för oss vanliga dödliga då, som inte har så mycket internetstatus att vi behöver (eller orkar) bry oss om hur korrekt vårt respektive "alias" är ur ett nördperspektiv, att det inte är du som modererar detta träningsforum ...
//Tolkia

Bolio
2005-01-31, 13:25
Tur för oss vanliga dödliga då, som inte har så mycket internetstatus att vi behöver (eller orkar) bry oss om hur korrekt vårt respektive "alias" är ur ett nördperspektiv, att det inte är du som modererar detta träningsforum ...
//Tolkia

Är du psykad =)

Och jag är fortfarande starkare och har mer muskler än vad du har, även ifall du vore kille =)

Metal_boy_
2005-01-31, 13:31
Jag är inte speciellt gnällig när det gäller hur folk stavar och har sig i sina inlägg...

men varför har ni som har liten bokstav i ert nick det för? Ni skriver ju inte under med liten bokstav på kontrakt, autografsignerar etc?

Herregud, wtf spelar det för roll? Att mitt nick råkar vara med stor bokstav är för att Metal inte är Metal som metal, det passar inte tycker jag.

Metal_boy_
2005-01-31, 13:37

Ju mer internet man förstår/är, ju mer nörd anser jag. Tycker faktiskt att det va en dålig gämförelse du gjorde med krogen, för det är tvärtom när det gäller internet.

bear.flowertwig
2005-01-31, 13:41

Det här får mig att tänka på pommes frites... :D Tack för dagens första riktiga garv :thumbup:

Tolkia
2005-01-31, 13:42
Är du psykad =)
Nej, men psycho ... :D
Plus att jag någonstans faktiskt tycker (fast egentligen tror jag inte att jag borde ge dig ens ett halvseriöst svar ...) att det skulle vara lite väl överambitiöst att sätta "internetstatus" eller vad man skall kalla det som medlemskriterium här. Det skulle nog bli lite ensammare här då ...

Bolio
2005-01-31, 14:06
Nej, men psycho ... :D
Plus att jag någonstans faktiskt tycker (fast egentligen tror jag inte att jag borde ge dig ens ett halvseriöst svar ...) att det skulle vara lite väl överambitiöst att sätta "internetstatus" eller vad man skall kalla det som medlemskriterium här. Det skulle nog bli lite ensammare här då ...

Jesus Christ Tolkia! Jag skojade!!!

:/

Så.. apropå ingenting.. när ska du svara på kvinnotråden då =)

Bite
2005-01-31, 14:09
Jag ansluter mig till skaparn point of view. Du är förmodligen inte särskilt insatt i det här med Internet och nicks. Här är det jäkligt töntigt med versaler i början av nicks. Det har en hel del att göra med att man i UNIX-system inte använder sig av versaler som användarnamn. Man har användarnamn som "jbrown", "riddick", "st0rm" och liknande. "Jbrown" hade sett jävligt töntigt ut. UNIX skiljer på stora och små bokstäver!!!

:D

AFanatic
2005-01-31, 14:11
phear

King Grub
2005-01-31, 14:16
Säkert maxnördigt, men jag skulle aldrig kunna registrera mitt namn med små bokstäver och posta under det. :D

J.Saarela
2005-01-31, 14:20
*whatever*

Herkulez
2005-01-31, 14:22
Säkert maxnördigt, men jag skulle aldrig kunna registrera mitt namn med små bokstäver och posta under det. :D
du förtjänar en bitchslap in the face du med :D

Baan
2005-01-31, 14:26
det har väl med penislängden att göra, liten bokstav i början, antigen ingen penis eller försummbar penislängd. Kvalificerad teori :)

Jense
2005-01-31, 14:27
jag skriver inte under med jense. jag bryrmig inte om att svata rätt på tregnign formut.

vem fan bryr sig? bolio sluta bry dig

Piranha
2005-01-31, 14:28
bränn bränn bränn

tinus
2005-01-31, 14:35
bränn bränn bränn

Trolltyg i tomteskogen...underbar film!! :hbang: :love: :bow: Såg den häromdagen faktiskt :D

Bolio
2005-01-31, 15:02
Jag... skojade :/

Jag brukade faktiskt heta Mighty förut. Sådeså!!!

Tolkia
2005-01-31, 15:09
Jesus Christ Tolkia! Jag skojade!!!
Öhh ... psykad, kanske? Det slår dig inte att jag kanske inte var gravallvarlig heller ...? ;)
Så.. apropå ingenting.. när ska du svara på kvinnotråden då
Där har jag ju lagt mig; räcker det inte med offentlig avbön en gång för att allas egon skall bli tillfredsställda ...?

Bolio
2005-01-31, 15:13
Där har jag ju lagt mig; räcker det inte med offentlig avbön en gång för att allas egon skall bli tillfredsställda ...?

=)

Mitt ego var tillfredställt långt innan den tråden startades. Hela grejen gick ju ut på att vi missförstod varandra och skrev om två helt olika saker. Du och mini blev fett psykade och bittra istället för att förklara er ordentligt och diskutera. :/

Men det är faktiskt helt lugnt. Man får bli psykad då och då. Det är nästan en mänsklig rättighet. Speciellt om man är tjej. =)

Tolkia
2005-01-31, 15:27
Du och mini blev fett psykade och bittra istället för att förklara er ordentligt och diskutera. Men det är faktiskt helt lugnt. Man får bli psykad då och då. Det är nästan en mänsklig rättighet.
:laugh: Ja, den där kastade handsken tänker då inte jag ta upp ...

mystic[-_-]
2005-01-31, 15:30
You got

z_bumbi
2005-01-31, 15:37
Trolltyg i tomteskogen...underbar film!! :hbang: :love: :bow: Såg den häromdagen faktiskt :D

-Var är fjant?

-HÄR MAMMA!

:hbang:

HenrY
2005-01-31, 15:40

Haha, jag är exakt likadan!!
Får jag också en slap Herkulez? :em:

Herkulez
2005-01-31, 15:57
Haha, jag är exakt likadan!!
Får jag också en slap Herkulez? :em:
here u go =)

Piranha
2005-01-31, 16:01

Dem brukade ju sända den runt jularna förr , men sista åren har den vart helt väck ... bästa scenen är när han mejar ner en hel Tomte armé och lilla Fjant springer runt med bånge i blöjan ..

z_bumbi
2005-01-31, 16:07
Dem brukade ju sända den runt jularna förr , men sista åren har den vart helt väck ... bästa scenen är när han mejar ner en hel Tomte armé och lilla Fjant springer runt med bånge i blöjan ..

Ingen vet vem som äger filmen och därför kan de inte visa den längre. :(

Slartibartfast
2005-01-31, 16:12
TT i T-skogen äger! Den är så skön!

Achryl
2005-01-31, 16:15
:laugh: Kolozz är nog det forum där trådarna spårar ut snabbast :D Hahaha det är ju så underbart

z_bumbi
2005-01-31, 16:20
:laugh: Kolozz är nog det forum där trådarna spårar ut snabbast :D Hahaha det är ju så underbart

Tråden var ju redan urspårad iom första inlägget..

Löjtnant Blank
2005-01-31, 16:47
http://www.zincroe.com/weblog/media/2/20040713-stop.jpg

Varför har du inte berättat att du inte är en kille, Tolkia? Hur skulle jag kunna veta? Det borde stå i din signatur. Skäms du över ditt kön? Är du gammal? Vad tycker du om Susan Faludi?

hobbitar
2005-01-31, 16:50
. ", "riddick",

.

Riddick!!! Vin Diesel! :hbang:

snej
2005-01-31, 16:53
Eftersom mitt nick är skrivet backofram, så kanske det skulle skrivas sneJ gå igentligen? Nä herregud det här går bara inte, jag får radera mitt konto och skapa ett nytt på studs.

Solros
2005-01-31, 17:32
Här ska klubbas tomtar!!

z_bumbi
2005-01-31, 17:38
Eftersom mitt nick är skrivet backofram, så kanske det skulle skrivas sneJ gå igentligen? Nä herregud det här går bara inte, jag får radera mitt konto och skapa ett nytt på studs.

Jag har länge undrat vad snej står för men jag har inte haft en tanke på att läsa det från fel håll. :)

bosse_brutal
2005-01-31, 19:34
hmm, börja mitt på stor eller liten bokstav?

EDIT: liten...