Visa fullständig version : Fyra Nyanser Av Brun
Fatalist
2005-01-30, 22:48
Nån mer som sett den nu?
Vad tycker ni gott folk? Den klassar lugnt in på topp 5 bästa svenska filmerna genom tiderna enligt mig :bow:
Såg den igår och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Helt klart en av de mest ångestframkallande filmer jag sett i alla fall.
Berätta gärna vad du tyckte var bra så kanske jag håller med dig :)
Fatalist
2005-01-30, 23:07
Såg den igår och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Helt klart en av de mest ångestframkallande filmer jag sett i alla fall.
Berätta gärna vad du tyckte var bra så kanske jag håller med dig :)
Det som var så bra var ju att man verkligen inte visste om man skulle skratta eller gråta åt en del scener. Lite svårt att gå in på detaljer utan att spoilera filmen för alla andra men sätten personerna beskrevs på var ju riktigt intresserande :thumbup:
Det som var så bra var ju att man verkligen inte visste om man skulle skratta eller gråta åt en del scener.
Det håller jag med om. Vissa grejer var komiska, men samtidigt så löjligt deprimerande att jag inte kunde skratta åt dem.
Som kaminmannen i 3 timmar.
Slartibartfast
2005-01-31, 00:12
Har den kommit på TV? Jävlar! Jag missade den. *grr*
Fatalist
2005-01-31, 00:42
Har den kommit på TV? Jävlar! Jag missade den. *grr*
Nej, den börjar väl sändas imorrnkväll?
Nej, den börjar väl sändas imorrnkväll?
Jepps! Måndag i svt!
han som säger "annarsh då?" i skåne är för go!=)
rheborgs göteborgare är också helskön! *yourock*
Det håller jag med om. Vissa grejer var komiska, men samtidigt så löjligt deprimerande att jag inte kunde skratta åt dem.
Det är ju det som är så lysande! Dom använder ju hela sin humor-cred för att bygga upp stämmningen och sen bara kastar dom sanningen i ansiktet. Från att vara hysteriskt kul till att vara sjukt tragiskt på några sekunder. Tomas var absolut värd regi-guldbaggen!
Släpptes för övrigt på DVD i onsdags, och går (något förlängd) på svt måndagar.
/adde
Den är grymt bra!
Precis som ni säger, det är balansgången mellan komedi och tragedi som är genial!
Alla fyra historierna håller inte samma höga klass tyvärr.
Det verkar som om SVT kommer att visa en hel story per film, istället för alla fyra blandade som det var på bio, och med en massa extra material.
:bow:
Den är grymt bra!
Precis som ni säger, det är balansgången mellan komedi och tragedi som är genial!
Alla fyra historierna håller inte samma höga klass tyvärr.
Det verkar som om SVT kommer att visa en hel story per film, istället för alla fyra blandade som det var på bio, och med en massa extra material.
:bow:
Det blir fyra entimmarsavsnitt så det betyder nog endel extramaterial(orginalet var väl 3.27 inkl paus). DVDn lär innehålla lite extramaterial också (bla myntmuseum, än är inte ironin död!)
/adde
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.