Logga in

Visa fullständig version : Kör ni snöskoter?

Oatmeal
2005-01-29, 21:48
Som topic lyder.

Kör ni skoter och vad kör ni för snömaskin i så fall? =)

bladhet
2005-01-29, 21:53
De händer.
Sålde min skoter i somras men jag brukar låna en indy 500 efi 96 eller så tar jag min brors polaris switchback 800 -05.

Fick mig en yamaha sm300 i vinter men den har jag inte hunnit köra så mycket.

Men snart är man en lycklig ägare av en quadracer istället för skoter.

Frantic
2005-01-29, 21:54
Bara på jobbet. Inte en aning vilken modell det är men jag ska ta en titt på det!

Pingu
2005-01-29, 23:29
Ja, en Polaris 650 -90 som är riktigt fin.
En jobbar kompis kommer och kikar på den i morrn och förhjopningsvis så lämmnar han en sedel bunt kvar *flex*

puppas
2005-01-29, 23:41
Javisst !
Yamaha VMax-4 750ST -94.

Sköt bort remmen förra säsongen då jag skulle dra ifrån en Ski Doo, 1600:- för en ny rem..*ouch*

Bite
2005-01-30, 00:02
Har ingen just nu pga fattigdom *cry*

muzzelman
2005-01-30, 00:03
Just nu en Lynx racing 440 -99, men kmr byta till en AC F6 eller F7. Fast blir det tävling så blir det en 440 SP.

hose
2005-01-30, 00:31
Klart man kör skoter :thumbup:

Köpte en bättre begagnad innan jul, en Polaris XCR 440 sp - 96!
Taskigt bara att den är så dyr i drift. Jag menar en tank kostar
300 och det går på en helg, sen har vi försäkringen för 200 kr/mån.
- Nämde jag att jag är studerande också?

JJjj
2005-01-30, 00:42
Nix sålt den körde typ 2ggr/år en Polaris ultra spx 138hp

Sverker
2005-01-30, 08:07
Hur många skoterförare har läst och förstått terrängkörningslagen ;)

Endast tillåtet att framföra skoter/motorfordon på särskilt uppmärkta skoterleder.

...ville bara påpeka :em:

Hades
2005-01-30, 11:20
Hur många skoterförare har läst och förstått terrängkörningslagen ;)

Endast tillåtet att framföra skoter/motorfordon på särskilt uppmärkta skoterleder.

...ville bara påpeka :em:
Finns bara skoterleder i Norrland. Inga vägar, bara skoterleder.

Olsson
2005-01-30, 12:08
Nej, vi har haft 5 cm snö här nu i några dagar, men de verkar töa bort idag. Inte tillräckligt för att köpa någon snöskoter ;)

Herkulez
2005-01-30, 12:32
Finns bara skoterleder i Norrland. Inga vägar, bara skoterleder.
vägar? va är det det.

nope ingen skoter men vill ha =(

Arne Persson
2005-01-30, 12:37
Vad fan är en snöskoter för något? Någonting man spänner efter renen?

MiNaX
2005-01-30, 13:38
Jag brukar köra... fast nu har det knappt varit vinter här i år så det har inte blivit nåt...

Herkulez
2005-01-30, 14:03
Vad fan är en snöskoter för något? Någonting man spänner efter renen?
danskjävel, gå och drick en tuborg eller nå istället.

:)

PopEye2
2005-01-30, 14:10
klart man kör skoter, snabbare än bilar å mc, har en skidoo rev 800 -04 skulle ha farit å lekt idag men är förkyld.

elBjurro
2006-01-24, 18:28
Hittade en gammal tråd som borde vakna till liv nu igen!

Finns det inte fler skoteråkare här?

Själv har jag precis för ca 20min sen köpt en gammal släde.

Det blev en Polaris ProXR 800 -04, 5min senare så köpte jag en slp-single pipa och lite nya vikter till variatorn.

Är lite körsugen kan man säga!

MvH Henke.

muzzelman
2006-01-24, 18:33
Hittade en gammal tråd som borde vakna till liv nu igen!

Finns det inte fler skoteråkare här?

Själv har jag precis för ca 20min sen köpt en gammal släde.

Det blev en Polaris ProXR 800 -04, 5min senare så köpte jag en slp-single pipa och lite nya vikter till variatorn.

Är lite körsugen kan man säga!

MvH Henke.

Jag hade just tänkt att ringa på en likdann. Har haft en tidigare men krashat den. Grymmt nöjd med den förra så jag tror det blir en likdann, med öhlinare.

Lillgrabben
2006-01-24, 18:34
http://www.ascoa.org/super_update/Sno_Tric/TRAC2.jpg

:D

elBjurro
2006-01-24, 18:39
Jag hade just tänkt att ringa på en likdann. Har haft en tidigare men krashat den. Grymmt nöjd med den förra så jag tror det blir en likdann, med öhlinare.

Såg de var en på Blocket me Öhlinare runt om, men en i boggien hade han lyckats köra slut en packbox i.. å skotern ska ha gått 100mil.. kör man slut på en öhlinare på uner 100mil då kör man nog inte så snällt.

Sen lät han lite för desperat för att sälja för min smak.

Tredje varningsklockan som gick igång: Han säljer pga att han brutit benet å missar säsongen.. hur har han brutit benet då.. kraschade då han hoppade ramp me sin brorsas F7a.

Så den vart de inte. :D

Vad rekomenderar du för fjäder till 76grams vikter?

elBjurro
2006-01-24, 18:41
http://www.ascoa.org/super_update/Sno_Tric/TRAC2.jpg

:D

Vilken pärla!!! Är det din!?
Grymt coolt å ha en sån å åka till postlådan me :D

jag måste flytta hem till norrland igen... *cry*

muzzelman
2006-01-24, 18:44
Såg de var en på Blocket me Öhlinare runt om, men en i boggien hade han lyckats köra slut en packbox i.. å skotern ska ha gått 100mil.. kör man slut på en öhlinare på uner 100mil då kör man nog inte så snällt.

Sen lät han lite för desperat för att sälja för min smak.

Tredje varningsklockan som gick igång: Han säljer pga att han brutit benet å missar säsongen.. hur har han brutit benet då.. kraschade då han hoppade ramp me sin brorsas F7a.

Så den vart de inte. :D

Vad rekomenderar du för fjäder till 76grams vikter?

Jasså du har redan ringt på den! Vad fick du betala för den du köpte nu då? Jag hade öhlinare på den andra och det var helt underbart därför jag vill ha det igen, men jag checka reg nr på den där skotern också verkar inte stämma om det är rätt reg nr som jag såg på bilden, sen dalarna är ju dalarna där är allt stulet ;) Jag kommer inte ihåg vilken fjäder jag hade, du checka inte där du köpte vikterna vilken dom rekommenderade?

elBjurro
2006-01-24, 18:53
Jasså du har redan ringt på den! Vad fick du betala för den du köpte nu då? Jag hade öhlinare på den andra och det var helt underbart därför jag vill ha det igen, men jag checka reg nr på den där skotern också verkar inte stämma om det är rätt reg nr som jag såg på bilden, sen dalarna är ju dalarna där är allt stulet ;) Jag kommer inte ihåg vilken fjäder jag hade, du checka inte där du köpte vikterna vilken dom rekommenderade?

Ja jag har ringt på varenda proxr som har varit till salu den senaste månaden.
Den jag köpte nu köpte jag i Östersund, på Motorhuset AB. 73000 ska de ha. Ringde å bokade den påengång jag såg den, känns tryggare att handla från firma.

Finns en till salu i Funäsdalen för 75000 såg jag.
Den var mattan sliten på, och instrumenten är inte monterade, så de 300milen ca, är svåra att kontrollera på nåt sätt, men medföljer nog lite kul saker till den.

Sen en för 68000 i Umeå, men den ska det komma å kolla en kille på imorgon tydligen, men han som skulle kolla på den var inte så säker om han skulle handla.
Ring å snacka me den killen, han är ende ägaren efter generalagent i östersund, sen försäljare i Umeå tror jag det var.

Sen finns det nån annons som är kvar fast den är såld eller bortbytt redan.

Njä pipan å vikterna köpte jag privat av en kille, han hade haft en grön fjäder sa han, men den var inte riktigt bra tydligen.
Så ska kika lite på snowrider om de är nån som har ett bra svar där. :)

muzzelman
2006-01-24, 18:57
Ja jag har ringt på varenda proxr som har varit till salu den senaste månaden.
Den jag köpte nu köpte jag i Östersund, på Motorhuset AB. 73000 ska de ha. Ringde å bokade den påengång jag såg den, känns tryggare att handla från firma.

Finns en till salu i Funäsdalen för 75000 såg jag.
Den var mattan sliten på, och instrumenten är inte monterade, så de 300milen ca, är svåra att kontrollera på nåt sätt, men medföljer nog lite kul saker till den.

Sen en för 68000 i Umeå, men den ska det komma å kolla en kille på imorgon tydligen, men han som skulle kolla på den var inte så säker om han skulle handla.
Ring å snacka me den killen, han är ende ägaren efter generalagent i östersund, sen försäljare i Umeå tror jag det var.

Sen finns det nån annons som är kvar fast den är såld eller bortbytt redan.

Njä pipan å vikterna köpte jag privat av en kille, han hade haft en grön fjäder sa han, men den var inte riktigt bra tydligen.
Så ska kika lite på snowrider om de är nån som har ett bra svar där. :)

Röd tror jag att jag hade , men den där Simon Berglund eller vad han hette som hade den ute för 68, den har fan i mig varit ute i ett halv år. Verkar lurt om man aldrig får sälja den, nu har han iof sänkt priset men. Iof är det inte så långt till ume så jag borde kunna kolla på den. Ja det är inte lätt. Önskar man kunde få sponsor ;)

puppas
2006-01-24, 19:01
Väldigt sällan, V-Max 4 750 -94.

http://www.arcticpodhale.pl/sprzet/skutery/duze/yamaha%20v-max%204%20800.jpg

Fast med lågruta.

Börje H
2006-01-24, 19:02
Pärlan!

Laan
2006-01-24, 19:13
alltså, köra skoter är sjukt kul, men jag har börjat bli väldigt negativ på grund av hur mycket det förstör/stör..

Mellan kiruna och gränsen finns det inte ett ställe att stanna på vintertid, då det redan står en norrbagge där med släp.
är man sen ute i bergen så tjuter det omkring skotrar hur ofta som helst..
djuren lär ju tycka det är jättekul med..

qubie
2006-01-24, 19:29
Var väl ganska väntat att det var nån med en nyare skoter som bumpa tråden :)
Jag har i varje fall en Ski-Doo MXZ 670 -98 och den pinnar fram med mattan smattrande mot snön, oftast :cool:

J.Saarela
2006-01-24, 19:39
alltså, köra skoter är sjukt kul, men jag har börjat bli väldigt negativ på grund av hur mycket det förstör/stör..

Mellan kiruna och gränsen finns det inte ett ställe att stanna på vintertid, då det redan står en norrbagge där med släp.

Men Mr Greanpeace lugna ner dig nu.Och nej jag har ej skoter.

Metal_boy_
2006-01-24, 19:49
Vad är det för kort man ska ha på en såndär maskin?

elBjurro
2006-01-24, 19:57

Körkortsbehörighet (http://www.vv.se/templates/page3____123.aspx)

GymTT
2006-01-24, 19:59
Nej tyvärr, är så gryymt kul !

blasr
2006-01-24, 20:24
Hm, vi har 2 st Yamaha, modell vettefan, men de är från 95-96 typ. Brukar köra några gånger om året.

Metal_boy_
2006-01-24, 20:31
Körkortsbehörighet (http://www.vv.se/templates/page3____123.aspx)

Ok, mc-kort då som jag misstänkte.

J.Saarela
2006-01-24, 20:56

say what nigga?

elBjurro
2006-01-24, 21:34

mc-kort, bilkort.. ett körkort eller traktorkort alltså.. om de är äldre än år 2000.

HÄR (http://www.vv.se/templates/page3____246.aspx) är en mycket bättre länk än den jag visade innan.

SenSaN
2006-01-24, 21:41
har ingen men kollar fortfarande efter en.. står mellan en Yamaha Exciter II och en Polaris XLT SP. :)

Allan
2006-01-24, 21:42
Kör ni skoter ....

Nej. Har hört man kan drunkna då....

allan

Rockhard
2006-01-24, 21:44
nej ja vågar inte :em:

jakke
2006-01-24, 21:45

allan
Det var ju inte ens kul.

J.Saarela
2006-01-24, 22:06

allan

Hade jag varit mod hade ditt inlägg rykt *grr27*

PopEye2
2006-01-24, 22:08
ja tyckte ja hörde nånting om 2-3 stockholmare som for igenom isen för ett tag sen, självklart kör man skoter men man kör med insidan.

bladhet
2006-01-24, 22:35
Ska faktiskt ut och rasta bettan innan jobbet i morgon.

Ski-doo rev 500ss -06 mmmmm =)

Stenberg
2006-01-24, 23:05
Bröderna tävlar, har en varsin Rev 440. Fasran en Renegade 600

Fartman
2006-01-25, 00:41
Du måste ha speciellt förarbevis för snöskoter och det kan man ta när man är 16. (Eller körkort äldre än.. ja vafan det är iaf hyfsat nytt med förarbevis)

Fartman
2006-01-25, 00:45

Å andra sidan skulle hela fjällvärlden vara helt avfolkad vintertid utan snöskotrar. Med undantag för skidanläggningarna kanske.. Och riktigt sådär "trångt" som du försöker hävda är det inte precis, då kan man ju på klassiskt vis börja jämföra med båtarna i skärgården......

Rock'nRoll
2006-01-25, 00:52
Jag körde snöskoter en gång när jag var liten. En fin rundbana i sälen. Kan tänka mig att det är hur kul som helst att köra på "riktigt".

PopEye2
2006-01-25, 02:20
Du måste ha speciellt förarbevis för snöskoter och det kan man ta när man är 16. (Eller körkort äldre än.. ja vafan det är iaf hyfsat nytt med förarbevis)

har man tagit lörkortet innan 2000 så slipper man ta förarbevis för snöskoter.

Fartman
2006-01-25, 14:46
har man tagit lörkortet innan 2000 så slipper man ta förarbevis för snöskoter.
Okej, hade för mig att det var nått i den stilen.

Metal_boy_
2006-01-25, 14:49

Ah ok.

Mr. Moose
2006-01-26, 15:41
Skulle va kul o ha en med har inte hittat någon återförsäljare här!!

Claes

J.Saarela
2006-01-26, 15:43
Skulle va kul o ha en med har inte hittat någon återförsäljare här!!

Claes
Jobbigt å sen måste du hitta snö oxå du får väl köra på en hög kola.Jag vill ha en skoterjävel nu.

bladhet
2006-01-26, 19:35
F*n vad piss när det ska vara så varmt..

Igår var det super före inte för hårt och inte för mjukt, lite mycket vatten på isarna kanske,, men efter den här värmen kommer man ju behöva en vattenskoter :(

Laan
2006-01-26, 20:22
Å andra sidan skulle hela fjällvärlden vara helt avfolkad vintertid utan snöskotrar. Med undantag för skidanläggningarna kanske.. Och riktigt sådär "trångt" som du försöker hävda är det inte precis, då kan man ju på klassiskt vis börja jämföra med båtarna i skärgården......

Jag har vart flertalet mil från närmaste väg utan skoter även vintertid, och mitt problem var ju inte heller egentligen de som använder den som transportmedel.. utan de som nöjesåker långt ut i vildmarken, där de stör. de får gärna hålla till runt vägar och annan skit där det redan är oväsen och utsläppp.

elBjurro
2006-01-26, 21:34
Jag har vart flertalet mil från närmaste väg utan skoter även vintertid, och mitt problem var ju inte heller egentligen de som använder den som transportmedel.. utan de som nöjesåker långt ut i vildmarken, där de stör. de får gärna hålla till runt vägar och annan skit där det redan är oväsen och utsläppp.

Så man stör alltså mer i vildmarken där det finns 1person varannan mil som inte åker skoter, än vid vägar, stadscentrum och bostadsområden där det redan är massor med folk som för ett jävla liv med hundar å bilar av alla dess slag?

Man får bara roa sig sålänge man inte stör.. så nästa gång jag ser en skidåkare i fjällen som vinglar fram i snön, då ska han fan få en utskällning som heter duga.. störa mig å vara ivägen på de vise när jag är ute å har kul på skotern.

Sällen
2006-01-26, 21:57
inte kör man vilken skoter som hällst!

En viking:D

1-2-3
2006-01-27, 00:24
Åker en Enduro 500 -97, ombyggd till -00 (nästan) med kompositskidor osv.

Fartman
2006-01-27, 01:47

Allvarligt talat, vem stör skoteråkarna? Dig och dina skidpolare? (ni är ju ändå likt förbannat i vägen när ni åker längs skoterlederna, så ni får skylla er själva) Alla tusentals djur som trängs i den trångbodda fjällvärlden?
De djur som eventuellt skulle störas är då renarna, och vet du vad, deras ägare "vallar" dom ju ändå med skoter så att det lär knappast bli bättre...

Sällen
2006-02-18, 23:15
när ämnet ändå är skoter.

Nån som vet ett billigt sätt att trimma en viking utav årsm -88 ?

moue
2006-02-19, 00:12
när ämnet ändå är skoter.

Nån som vet ett billigt sätt att trimma en viking utav årsm -88 ?

haha. varför i helvete trimma en sån. dom är ju perfekt som dom är, en fet renbåge fram så krossar du allt i din väg.

Sällen
2006-02-19, 00:25
haha. varför i helvete trimma en sån. dom är ju perfekt som dom är, en fet renbåge fram så krossar du allt i din väg.

jag ska ju tävla ;)

man har ju dragit topfuels, nu är det bara jetplan kvar, så det är därför jag behöver några extra hk :D

Jense
2006-02-19, 00:27
danskjävel, gå och drick en tuborg eller nå istället.

:)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH ITS AAAAAAAAUUUUUUUUN

kolla denna comebacken, kolla kolla kolla

vad dricker du då? renkiss eller????

HAAAAAAAHAHAHAHA CD SW