Visa fullständig version : Träningsnarkoman sjukdom eller inte?
Mccartney
2005-01-26, 19:36
Jag kan lätt erkänna att jag är träningsnarkoman. Har alltid haft ett behov att röra mig. Tränar ibland upp till 7 dar i veckan. När jag var yngre så kunde jag spela 4 timmars träning och sedan gå och träna friidrott. Idag är det mer sansat .....två träningspass om dagen får räcka.
Har dem sista åren blivit fåfäng..däremot har jag aldrig tänkt speciellt mycket på vad jag äter när det gäller vanlig mat. Däremot äter jag aldrig chips eller dricker läsk. Jag är bra på att dra in på frukosten...
14 pass på en vecka emellanåt? Ja, fårgan är om det är nyttigt.
Jag tycker inte det är någon fara så länge det inte går ut över ens familj/vänner, eller en själv för den delen, så länge man mår bra och itne förstår relationer till sina medmänniskor och har något annat än träning att leva för tycker jag det är lungt. Är träning däremot allt ens liv går ut på bör man nog ta sig en funderare varför man tränar och vad man hoppas kunna uppnå med det.
Metal_boy_
2005-01-26, 19:54
Du säger att jag är tom i bollen, du startar ju fan en tråd om allt du tänker. Va fan jobbar du för Statistiska centralbyrån eller??
ja mCartney är en nyfiken liten luring ;)
Njae alltså jag kör väl ca 5-6 pass i veckan plus då morgonpromisar ca 2-4 ggr och det tycker jag räcker för mig, men visst går det flera dagar utan träning som vid tex sjukdom då blir man ju som galen!!
Trivs mycket bättre med kosten nu när man är mer insatt, man kan liksom kosta på sig nått på lördagen, eftersom man sköter resten av veckan och ändå må mycket trevligt, men just chips har jag inte ätit på ett par år ;)
RobbeliRobban
2005-01-26, 21:15
McCartney: Lova mig en sak, du tränar mycket, du tränar hårt, ffs ät ordentligt. Inte "hoppa över frukosten". Du skall tänka på vad du äter i vanlig mat, att du äter ordentligt, mycket av allt.
Lillgrabben
2005-01-26, 21:23
Jag kan lätt erkänna att jag är träningsnarkoman. Har alltid haft ett behov att röra mig. Tränar ibland upp till 7 dar i veckan. När jag var yngre så kunde jag spela 4 timmars träning och sedan gå och träna friidrott. Idag är det mer sansat .....två träningspass om dagen får räcka.
Har dem sista åren blivit fåfäng..däremot har jag aldrig tänkt speciellt mycket på vad jag äter när det gäller vanlig mat. Däremot äter jag aldrig chips eller dricker läsk. Jag är bra på att dra in på frukosten...
Fysisk aktivitet är inte i sig en sjukdom, MEN om den fysiskt aktiva människan börjar komma in på osunda banor fysiskt & psykiskt så blir det lätt ett sjukdomstillstånd.
Att dra in på frukosten är nog bland det sämsta man kan göra om man tränar hårt, utan bränsle stannar motorn till slut. Beteendet att minska mat samt träna mera påminner mig om termen "träningsanorexi" ganska mycket - detta speciellt efter att ha sett bilderna på dig i bildforumet.
Tro mig, mindre mat är bland det sista som du behöver! Ska du prestera så ÄT utav bara FAAEN! *flex* Detta gäller alla idrotter & inte bara styrketräningen.
MVH
Jaha? Vad vill du säga? Du tränar mycket, coolt. Sluta skapa trådar varje kvart om precis allt du tänker, skriv en bok eller nåt.
Jaha? Vad vill du säga? Du tränar mycket, coolt. Sluta skapa trådar varje kvart om precis allt du tänker, skriv en bok eller nåt.
Varför posta i trådar du uppenbarligen inte bryr dig om?
Jag håller fö med robbelirobban, vad är så skadligt med att äta mkt? om du kollar på de snabbaste sprinterna som springer 100 meter så väger de runt 75-80 kg så varför vara så paranoid med att gå upp i kvalitetsvikt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.