handdator

Visa fullständig version : Digital våg...

ante
2005-01-26, 12:15
Köpte precis en digital våg från OBH nordica, och i manualen står det att batteriet inte kan bytas ut *screwy*

Någon som har en aning om hur länge det kan tänkas räcka, och kan ni byta ut batteriet på er våg ?
har ingen lust att slänga skiten efter ett år för att sedan köpa en ny igen.

(obs det är en badrumsvåg)

Frazze
2005-01-26, 12:45
Hade en våg från electrolux som man inte kunde byta batteri på, dock garanterade företaget att batteriet skulle räcka till 10000 vägningar, minst.(dvs 27år om man väger sig varje dag) Tyvärr råkade jag fumla med den i trapphuset när vi flyttade, så nu kör jag på en analog från ikea för 69kronor:)
Så det är nog rätt bra kapacitet ändå tror jag.

edit: Iof undrade jag hur det skulle gå om jag kom tillbaka till affären om vågen dött efter, låt säga 20 år och bara 7-8000 vägningar. tror man skulle få vissa problem med ersättning, om butiken ens skulle finnas kvar :)

ante
2005-01-26, 13:08
ok, jag mailade dem precis, får se hur många veckor det tar innan de svarar.

Annars får jag lämna tillbaks den och leta efter en som man kan byta ut batterierna på.

JAM
2005-01-26, 13:24
Köpte precis en digital våg från OBH nordica, och i manualen står det att batteriet inte kan bytas ut *screwy*

Någon som har en aning om hur länge det kan tänkas räcka, och kan ni byta ut batteriet på er våg ?
har ingen lust att slänga skiten efter ett år för att sedan köpa en ny igen.

(obs det är en badrumsvåg)
Jag är rätt övertygad om att du inte behöver oroa dig. Du kommer förmodligen att ha slitit ut vågen innan betterierna tar slut. :)