handdator

Visa fullständig version : ActiveX ???

Metal_boy_
2005-01-24, 22:38
står när jag ska köra raven shield online att ActiveX inte är tillgängligt..hur gör jag och vad är det?

Metal_boy_
2005-01-24, 23:25
wtf? inga spelexperter inne eller?

Löjtnant Blank
2005-01-25, 00:11
Läs, lär, ladda ner: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Metal_boy_
2005-01-25, 00:15
Tackar! :thumbup:

Metal_boy_
2005-01-25, 00:19
aha directx vet jag ju vad det är , trodde jag nyligen uppdaterat det men tydligen ej =/ när det stod activex trodde jag det va nått annat skit, äh fan datorer *screwy* :)

Trance
2005-01-25, 00:35
activeX är något annat tror jag ja. Det handlar om webbkomponenter osv. Förstår inte riktigt varför du skulle behöva det i spelet?

Metal_boy_
2005-01-25, 00:41
activeX är något annat tror jag ja. Det handlar om webbkomponenter osv. Förstår inte riktigt varför du skulle behöva det i spelet?

vet inte men den rutan som kommer upp klagar ju. ja det va nått annat för det funkar inte ändå. spelet funkar att köra vanligt iaf

Trance
2005-01-25, 00:43
Har du en hyfsat ny version av Internet Explorer? Om du har det så tror jag ActiveX följer med.

Metal_boy_
2005-01-25, 00:45
Har du en hyfsat ny version av Internet Explorer? Om du har det så tror jag ActiveX följer med.

nope det är nog en gammal...har xp professional och det är samma verision som från början

Tabac
2005-01-25, 00:50
Kör windowsupdate och installera alla uppdateringar till datorn så bör det väl fungera efter det.

Metal_boy_
2005-01-25, 00:52
Kör windowsupdate och installera alla uppdateringar till datorn så bör det väl fungera efter det.

ok tack :) ska bara kolla först om mdet finns att ladda ner

aliquis
2005-01-25, 00:54
ActiveX är applikationer/program som bara går att köra i Explorer, vet inte om de alltid görs med Visual Basic, windowstrams är det iaf. Firefox lär inte kunna visa den och explorer kan, men har du en nyare explorer kanske den varnar först men då dyker det upp en liten bar överst i fönstret som du kan trycka på tror jag.

aliquis
2005-01-25, 00:55
Om du nu hade gammal explorer också (varför i h-e du nu inte har uppgraderat windows... ;D) och det ändå inte fungerar beror det på att du eller något program har höjt säkerheten på dina internetinställningar såpass att activexkomponenter inte körs.

Metal_boy_
2005-01-25, 00:59
Om du nu hade gammal explorer också (varför i h-e du nu inte har uppgraderat windows... ;D) och det ändå inte fungerar beror det på att du eller något program har höjt säkerheten på dina internetinställningar såpass att activexkomponenter inte körs.

vad kan jag göra för att sänka säkerhetewn då? i internet inställningar och sen?

Trance
2005-01-25, 01:05
ActiveX är applikationer/program som bara går att köra i Explorer, vet inte om de alltid görs med Visual Basic, windowstrams är det iaf. Firefox lär inte kunna visa den och explorer kan, men har du en nyare explorer kanske den varnar först men då dyker det upp en liten bar överst i fönstret som du kan trycka på tror jag.

Kan göra dem i c++ tror jag. Men det är väl sant att det är windowstrams dock :-). Denna lilla "baren" kommer upp om man har service pack 2.

Löjtnant Blank
2005-01-26, 23:27
Åh, sorry, my bad! Läste lite snabbt... Active X var det, ja.