Visa fullständig version : Vad har jag för kod på mitt win xp?
Hejsan. Jag ska formatera min dator, och sen installera om windows xp på nytt. Men jag hittar inte den förbannade installationskoden *grr27* Eftersom jag har ett fullt lagligt Home XP vill jag använda min egen kod, men jag hittar den som sagt var inte (dom andra brukar jämt krångla efter ett tag).
Kan man ta reda på vad jag har för kod just nu på datorn? Det är ju samma, jag har inte formaterat datorn ännu så jag använder XP med installationskoden, som jag då använde sist jag installerade, som jag inte hittar nu.
Eller kan jag ringa nånstans? Eller är det kört på lagligt sätt?
King Grub
2005-01-24, 20:40
Klisterlappen med koden sitter inte kvar på CD:n eller dess förpackning?
Nope, vara bara en röd skiva som låg i en sån där billig pappersficka med ett runt plastfönster på. Inget fodral med lapp på, bara en streckkod med ett nummer (xxxxxx - xxx), sen ett datum tror jag.
Edit: Är från Compaq.
http://www.michaelstevenstech.com/ViewKeyXP.htm
http://www.michaelstevenstech.com/ViewKeyXP.htm
Ah TACK! tror jag. Den hittade en kod både för windows och office, återstår att se om det funkar då! Blir det tyst härifrån gjorde den nog det.
*kissass*
Ah TACK! tror jag. Den hittade en kod både för windows och office, återstår att se om det funkar då! Blir det tyst härifrån gjorde den nog det.
*kissass*
så lite så
Jag fick Windows XP innan det släpptes i USA och alltid kört det sedan dess.
Aldrig haft något problem med någon nyckel...
Jag fick Windows XP innan det släpptes i USA och alltid kört det sedan dess.
Aldrig haft något problem med någon nyckel...
:confused:
[QUOTE=Pontus]Hejsan. Jag ska formatera min dator, och sen installera om windows xp på nytt. Men jag hittar inte den förbannade installationskoden *grr27* Eftersom jag har ett fullt lagligt Home XP vill jag använda min egen kod, men jag hittar den som sagt var inte (dom andra brukar jämt krångla efter ett tag).QUOTE]
Aldrig vart med om något krångel...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.