Visa fullständig version : tigerns taniga kropp
tigerofsweden
2005-01-24, 11:46
Hallå!
Ja som alla ser så är detta inte någon byggarkropp *rolleyes*
Det är så att under hela min uppväxt har jag varit ganska tjock och har på senare tid börjat intressera mig för kost och träning. Styrketränar 2 gånger i veckan och kampsport 2 dagar i veckan. Jag promenerar 1,5h innan frukost var morgon. Min kost har ändrats och jag äter nu vad jag anser vara bra och hälsosam mat 6 dagar i veckan, den 7:e unnar jag mig en pizza och en påse godis. Som ni ser så har 2 veckors träning gett lite resultat. Saken är den att jag fortfarande har, trots att jag bara väger 69 kilo på 178cm lite mage när jag sitter ner, som jag vill få bort. Jag skulle tro att mina största fettmängder sitter just i magtrakten. Eftersom jag tränar kampsport så har jag inte samma mål som många här, utan eftersträvar mer en sund livstil och en smidig kropp med en del muskler. :) Jag skulle främst vilja ha lite tips på hur ni tror jag ska gå vidare härifrån? Om jag ska fortsätta på samma linje eller ändra något? Jag har antagligen utelämmnat något, isåfall får ni hojta till!
Och till alla på forumet, så beundrar jag era resultat, *yourock*
Mvh
Katten
FlensCheddar
2005-01-24, 12:12
Det ser grymt ut! forsätt nu
tigerofsweden
2005-01-24, 12:15
Oj det va ju snällt sagt :bow: Du kunde inte säga vad som ser grymt ut? :thumbup:
The Somberlain
2005-01-24, 12:48
Bilderna såg ju lika dana ut ...
tjaa, det är ju bara 2-3 veckor mellan..
man ser väl lite, men det är nog mest nybörjarsväll och pump?
tigerofsweden
2005-01-24, 13:02
tjaa, det är ju bara 2-3 veckor mellan..
man ser väl lite, men det är nog mest nybörjarsväll och pump?
Jo 2 veckor är det. Vad menas med nybörjarsväll? :confused:
tigerofsweden
2005-01-24, 13:08
Bilderna såg ju lika dana ut ...
Visst det är inga stora skillnader, som sagt bara 2 veckor men jag tycker mig ana vissa olikheter ;)
blekfet2
2005-01-24, 13:12
Visst det är inga stora skillnader, som sagt bara 2 veckor men jag tycker mig ana vissa olikheter ;)
instämmer ......bara mala på å spy =)
tigerofsweden
2005-01-24, 13:21
instämmer ......bara mala på å spy =)
I sure will
Säger bara ät och träna , tänkt på att vila så du inte gör som alla andra nybörjare pumpar varje dag och inte äter något och sedan ställer sig i speglen och tror dom är arnold
men va fan, jag märker klar skilland på bilderna, även om det inte är mycket så jag tycker det är en bra prestation fortsätter du som du gör så kommer du nog nå dina mål! Kör hårt som fan! :hbang:
tigerofsweden
2005-01-24, 13:33
Säger bara ät och träna , tänkt på att vila så du inte gör som alla andra nybörjare pumpar varje dag och inte äter något och sedan ställer sig i speglen och tror dom är arnold
Nej då, tränar som sagt bara styrka 2 gånger i veckan (tis, tors) och kampsport (mån, ons) så vila ifrån styrkan det får jag :)
tigerofsweden
2005-01-24, 13:35
men va fan, jag märker klar skilland på bilderna, även om det inte är mycket så jag tycker det är en bra prestation fortsätter du som du gör så kommer du nog nå dina mål! Kör hårt som fan! :hbang:
Man tackar, jättekul med positiv respons ! :thumbup:
Metal_boy_
2005-01-24, 14:19
fortsätt som du gör och ha ej bråttom, det finns inga genvägar. Kul att du är en fd överviktig som tagit tag i saken och numer lever ett hälsosammare liv, samt fått ett roligt intresse på köpet..kör hårt :thumbup:
Magen har ju nästan försvunnit på andra bilden... bra jobbat! Men det ser ut som du håller upp vänstra axeln, går du omkring så?
Mvh
ogge
tigerofsweden
2005-01-24, 16:29
Magen har ju nästan försvunnit på andra bilden... bra jobbat! Men det ser ut som du håller upp vänstra axeln, går du omkring så?
Mvh
ogge
Ja håller med dig, ser helt mysko ut. Dessutom ser benen konstiga ut.. Får ta mig en titt i spegeln märker jag!
Grymt jobbat:) Man ser skillnad! Keep up the good work! *yourock*
X-Change
2005-01-25, 12:02
Bra ben! :thumbup: Men vill se mer RYGG!
Det tar längre tid än 2 veckor att bygga i princip någon som helst massa.
Därmed; bra grund.
Pumpa på så löser det sig, du verkar ha bra fokus på träningen.
HajduMan
2005-01-25, 19:22
Ser bra ut, tillräkligt för att sluta koncentrera sig på deff och rikta in sig mer på att bygga lite....
E det dina dojjor på bild 2 :naughty:
STarfish
2005-01-25, 19:41
:laugh: :laugh: :laugh:
tigerofsweden
2005-01-25, 20:01
Ser bra ut, tillräkligt för att sluta koncentrera sig på deff och rikta in sig mer på att bygga lite....
E det dina dojjor på bild 2 :naughty:
Nej för fasiken, det e brudens *rolleyes* Men om du vill så kan jag ta på dem till nästa fototillfälle?! :love:
tigerofsweden
2005-01-25, 20:04
:laugh: :laugh: :laugh:
Så kul var det väll inte *grr27*
Eftersom jag tränar kampsport så har jag inte samma mål som många här, utan eftersträvar mer en sund livstil
och vad menar du med det? :devil:
nä men det ser la bra ut, keep up the good work
Pamparius_Jonas
2005-01-26, 18:14
Efter de mål du satt tycker jag du ska vara mycket nöjd.
Det syns klar skillnad mellan bilderna tycker jag, bra jobat på två veckor. Jag tycker du ska fortsätta i samma bana. Unna dej en vecka med mindre träning kanske var tredje månad åtminstone så håller du motivationen uppe och sliter förhoppningsvis inte ut kroppen.
Eventuellt kan du sattsa på att köra lite hårdare styrketräning på mage och bröst så får du en fin form, muskulaturen kan ju hjälpa att hålla in magen. Sen kan du ju också om du vill, och är lite fåfäng (som jag är mycket dårå', vad gäller kropp åtminstone), köra lite av resterande överkropp så får du en "atletisk form" på kroppen.
M V H
Jonas
stefan82
2005-01-26, 20:01
en bra grund sådär såg jag ungefär ut när jag började träna.. har nu hållt på i ca 3 år, fast kampsporten la jag av med :devil: ungefär samtidigt..e lite bulkig så bilder får du/ni hålla ut med för tillfället.. :booty:
tigerofsweden
2005-01-26, 21:23
Efter de mål du satt tycker jag du ska vara mycket nöjd.
Det syns klar skillnad mellan bilderna tycker jag, bra jobat på två veckor. Jag tycker du ska fortsätta i samma bana. Unna dej en vecka med mindre träning kanske var tredje månad åtminstone så håller du motivationen uppe och sliter förhoppningsvis inte ut kroppen.
Eventuellt kan du sattsa på att köra lite hårdare styrketräning på mage och bröst så får du en fin form, muskulaturen kan ju hjälpa att hålla in magen. Sen kan du ju också om du vill, och är lite fåfäng (som jag är mycket dårå', vad gäller kropp åtminstone), köra lite av resterande överkropp så får du en "atletisk form" på kroppen.
M V H
Jonas
Tack för tipsen och feedbacken :thumbup: , ska absolut tänka på det! Jovisst är man fåfäng så ska absolut köra på som du säger! :hbang:
tigerofsweden
2005-01-26, 21:25
och vad menar du med det? :devil:
nä men det ser la bra ut, keep up the good work
Haha lite dåligt formulerat :em: Men du förstod nog vad jag menade hoppas jag ;) Tackar för den positiva responsen! :)
nordlander
2005-01-26, 21:53
Ingen idé att jämföra bilder efter 2 veckor....om 2 månader kan du däremot nog se lite skillnad om du är seriös.
Ser bra ut på två veckor :) Se nu bara till att forstätta i samma spår.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.