Visa fullständig version : Årets första dopp..........
Herkulez
2005-01-23, 16:33
jahapp då har man precis tagit årets första dopp, om än ofrivilligt.
Hunden gick ut på isen som vanligt när vi gick efter sjön här, då helt plötsligt ser jag hur han åker igenom och hela hunden åker under vattnet men genom en jävla tur så kommer precis en tass upp och greppar tag på isen och sen kommer nästa, stackaren kämpade som fan för att hålla sig kvar med huvudet över ytan. Springer dit och lägger mig ner efter isen och hasar mig sista biten och får precis tag i hans halsband och sliter upp han samtidigt som jag känner att jag börjar åka sakta igenom och vattnet fyllas över isen, sen brister det men som tur var så åkte bara halva kroppen under och en bit av jackan men jag drar upp mig med lite skärsår på handen bara.
var ingen större fara för mig för det är bara 1.70djupt där men tanken att han åker under isen var inte rolig, sen när jag såg paniken i hans ögon när han kämpar för att hålla sig uppe på ytan är något jag aldrig vill se igen =(
så nu har jag en skärrad blöt hund som ligger och rengör sig själv på vardagsrums mattan. Kan lova att det inte var varmt att gå hem i
-12grader :D
var försiktig på isarna, fattar själv inte hur det kunde vara så djupt där för i vanliga fall den här årstiden brukar det hålla för bilar just där.
Matte_Maiden
2005-01-23, 16:36
När jag såg namnet antog jag att du skulle berätta om årets första ligg, men blev då rätt konfunderad över att du alltid sitter och snackar om massa fjortisar på msn. :D
Annars så förstår jag hur jävla illa det måste vara att se hundens skräck. :(
Som Yankee skriver under mig, skönt att det gick bra! :)
Kan tänka mig att det inte är någon rolig syn. Skönt som f*n att det slutade bra.
Markus H
2005-01-23, 16:37
Här i Luleå har det varit kassa isar iår, det har jhu inte gått en vecka med bara minusgrader..... huvva.
Jag blir lite skärrad när jag läser vad du skriver Herkulez. Stackars hunden
Fan mannen! 170cm djupt! Du är ju bara 160cm! Du hade kunnat drukna direkt!
Hur slår hjärtat på FF?
ah skönt att det slutade väl för fuckface.. och din hund.
skit i att gå på isen :D
jahapp då har man precis tagit årets första dopp, om än ofrivilligt.
Hunden gick ut på isen som vanligt när vi gick efter sjön här, då helt plötsligt ser jag hur han åker igenom och hela hunden åker under vattnet men genom en jävla tur så kommer precis en tass upp och greppar tag på isen och sen kommer nästa, stackaren kämpade som fan för att hålla sig kvar med huvudet över ytan. Springer dit och lägger mig ner efter isen och hasar mig sista biten och får precis tag i hans halsband och sliter upp han samtidigt som jag känner att jag börjar åka sakta igenom och vattnet fyllas över isen, sen brister det men som tur var så åkte bara halva kroppen under och en bit av jackan men jag drar upp mig med lite skärsår på handen bara.
var ingen större fara för mig för det är bara 1.70djupt där men tanken att han åker under isen var inte rolig, sen när jag såg paniken i hans ögon när han kämpar för att hålla sig uppe på ytan är något jag aldrig vill se igen =(
så nu har jag en skärrad blöt hund som ligger och rengör sig själv på vardagsrums mattan. Kan lova att det inte var varmt att gå hem i
-12grader :D
var försiktig på isarna, fattar själv inte hur det kunde vara så djupt där för i vanliga fall den här årstiden brukar det hålla för bilar just där.
Var det nere på träsket vid kyrkan?
Där gick isen sönder ganska ordentligt igår när jag kom med skotern.
Tur att du fick tag i hunden i alla fall.
kal_erixon
2005-01-23, 17:11
vart bor ni om isarna suger? det gör dom visserligen här med. men inte så mycket. på vissa fjärdar är de öppet vatten, (stadsfjärden) men på dom jag fiskar på är de närmare halvmetern. kanske mer. (havsfjärdar)
Herkulez
2005-01-23, 17:20
Ja ungefär, 10-20meter därifrån dom går över till prästholmen
Palme: nu är han lugn som fan, ligger bara på soffan och vilar men är helt klart skärrad, men vi delade på en kebabpizza nyss så det känns lite bättre för han iaf =)
kal E: boden, du vet sveriges hawaii :thumbup:
kal_erixon
2005-01-23, 17:46
boden!? det är ju för fan ännu nordligare än jag bor :confused:
Bra att det gick bra för er.. Ett lyckligt slut mao ;)
internethjälten
2005-01-23, 18:12
fan, när jag läste trådnamnet tänkte jag på nått helt annat men sen tänkte jag ju på din granne med så jag fick inte ihop det riktigt...
...men otäckt som fan det där som hände med isen - inte kul att se ens hund få panik med mera.. hoppas jycken mår bra nu
// nicke
muzzelman
2005-01-23, 18:22
Tur att det slutade gott
tur att det blev ett lyckligt slut på historien, det är alltså bladhet´s fel att hunden och fuckface gick genom isen eftersom han varit och spunnit upp hål i isen med skotern *grr27*
Herkulez
2005-01-23, 18:43
...och så här blev jag räddad
not
http://home.tu-clausthal.de/~mwmb/images/edika/drowning_in_desert.gif
Shit! Otäckt. Gött att det gick bra.
tur att det blev ett lyckligt slut på historien, det är alltså bladhet´s fel att hunden och fuckface gick genom isen eftersom han varit och spunnit upp hål i isen med skotern *grr27*
Hålet som vart efter mig var lite längre bort nästan borta vid badet så de var nog inte riktigt mitt fel.
Fan mannen! 170cm djupt! Du är ju bara 160cm! Du hade kunnat drukna direkt!
Hur slår hjärtat på FF?
Precis va ja tänkte klämma ur mig :laugh:
Aja, bra att hund å husse e bra nu iallafall *kissass*
M
Metal_boy_
2005-01-24, 22:22
skönt att det gick bra :thumbup:
Metal_boy_
2005-01-24, 22:24
fick en omoget rolig bild framför mig nu...typ att du kommer där och åker skitfort i asfula kläder som sitter åt och en snorgrön halsduk och försvinner i ett hål i isen... *innocent* :D
Hehe.. kom just att tänka på denna bild, var bara tvungen att ladda upp den :D *innocent*
http://web.telia.com/~u64402822/badvakt.jpg
Metal_boy_
2005-01-25, 00:21
Hehe.. kom just att tänka på denna bild, var bara tvungen att ladda upp den :D *innocent*
http://web.telia.com/~u64402822/badvakt.jpg
:laugh: den där va ju asskön
Herkulez
2005-01-25, 00:23
:laugh: så bra
Klassiskt pyton :-)
no1fitness
2005-01-25, 01:20
Tur att hunden fick sig en halv pizza... :love:
Stackaren... :(
Skönt att det löste sig ! :)
Jag trodde också jag skulle få läsa någonting helt annat här :D
Skönt att det gick bra för voffsingen :love: ..och husse.
Herkulez
2005-01-25, 12:44
tack bruuudar =)
Det är det här jag menar - pitbulls är survivors. Hade en pudel råkat ut för det här hade den säkert drunknat. :cool:
*fördomsfull*
Metal_boy_
2005-01-25, 12:51
tack bruuudar =)
det va så lite :naughty:
Metal_boy_
2005-01-25, 12:54
Det är det här jag menar - pitbulls är survivors. Hade en pudel råkat ut för det här hade den säkert drunknat. :cool:
*fördomsfull*
Det är inte fördomsfullt, det är fakta. Slash hade med drunknat, det är inte lätt att hålla sig ovanför ytan med vatten i en sån frisyr.
Jag trodde också jag skulle få läsa någonting helt annat här :D
Skönt att det gick bra för voffsingen :love: ..och husse.
Shit vad snuskiga du och no1fitness är!!! Har ni inget annat i huvet än sex? :devil:
:thumbup:
Herkulez
2005-01-25, 12:57
det va så lite :naughty:
fan va sjuk du är *screwy*
:D
jepp bolio, lojalare hundar får man leta efter, han vägrade ju gå på land när jag låg där utan väntade tills jag var uppe ur vattnet innan han gick =)
jepp bolio, lojalare hundar får man leta efter, han vägrade ju gå på land när jag låg där utan väntade tills jag var uppe ur vattnet innan han gick =)
:love: :love: :love:
*kissass* Han ville säkert bara ha en halv pizza :laugh:
Metal_boy_
2005-01-25, 13:00
han visste ju att du hade cashen till den kokta me bröd du hade lovat honom innan ;) ...nä men dom e helt underbara hundarna, bättre vänner får man leta efter.
Tricklev
2005-01-25, 13:05
Skönt att det gick bra då :thumbup:
Liknande ska hände förra hunden, den hade aldrig sett vatten förutom vatten pölare, så när den såg en sjö så lunkade den rakt ut i den som om det vore en vatten pöl, rakt ner i en gropp i marken *ploffs*
Blev till att dra upp hunden, tog säkert en månad före den trampade i vatten igen *flex*
Skönt att det slutade bra!
För att bli varm i kläderna tycker jag att du skall lyssna på salva från förra veckan :D (www.sr.se/p3/salva). Andra timmen, 29.30 och frammåt... *screwy*
/adde (salva är för övrigt det bästa på radion idag...)
Shit vad snuskiga du och no1fitness är!!! Har ni inget annat i huvet än sex? :devil:
Ja det kom verkligen från rätt person... *rolleyes* :D
no1fitness
2005-01-26, 02:39
Vad har JAG sagt...???!!! *slap*
Jag bara sa att tur att allt gick bra...
Men du är väl tankeläsare och vet vad jag tänkte skriva... :naughty: *innocent*
Håller även med Tinus i det hon sa...
tinus och no1fitness har legat med Herkulez
Ja det är väl klart! :love: :naughty: Du är bara avundsjuk för att han inte ville ha dig :booty: *innocent*
Ja det är väl klart! :love: :naughty: Du är bara avundsjuk för att han inte ville ha dig :booty: *innocent*
:/
äh, jag får ta på hans axlar så jag är glad ändåååååååååååååååååååååååå
:)
no1fitness
2005-01-26, 23:49
:laugh:
I hans våta drömmar kanske... :kinky:
Herkulez
2005-01-26, 23:53
:laugh:
I mina och tinus våta drömmar kanske... :kinky:
=)
Metal_boy_
2005-01-27, 00:01
=)
:laugh: :laugh:
Doctor Snuggles
2005-01-27, 00:44
Haha... vart med om exakt samma grej.
Hunden jagade efter ankor och sprang upp på ett isflak. Gled in i vattnet mellan 3 st isflak och kunde inte komma upp. Kravlade och kravlade men det gick inte. Så av med skorna och ut på isen i strumplästen (hatar att få våta skor)... trodde nästan att jag klarat mig och fått upp hunden, när isen brast på vägen tillbaka. Så det var bara att knalla hem dyblöt. :D
no1fitness
2005-01-27, 00:45
Våra hundar är för fega att gå ut på isen... :D
Herkulez
2005-01-27, 09:56
Våra hundar är för fega att gå ut på isen... :D
ja så hemskt det hade varit ifall det kommit lite vatten på dina snobbar, deras vecka hade ju varit förstörd då =)
no1fitness
2005-01-27, 20:30
ja så hemskt det hade varit ifall det kommit lite vatten på dina snobbar, deras vecka hade ju varit förstörd då =)
He he... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.