Visa fullständig version : Hjälp mig med Chrono Trigger!
ErikWrestlingFreaket
2005-01-23, 00:21
Jag har precis kommit till framtiden och det finns ett ställe där man jagar en råtta och när man fångar han säger han: Press and hold L & R buttons and then press the A button to acces the secret passage.
Jag fattar inte vilka knappar det är för när jag väl trycker på lite knapprar på en consol så händer inget!
http://www.collect-keep.co.uk/images/snes_controller_unboxed.jpg
L (Left) och R (Right) sitter ovanpå kontrollen. A är den röda.
Jag antar att du spelar på en emulator, du kanske behöver någon speciell emulator för att kunna hålla inne flera samtidigt? Vet att många har haft det problemet.
Ska precis sova men det står säkert på www.gamefaqs.com
ErikWrestlingFreaket
2005-01-23, 00:31
Jag tackar för hjälpen.
Finns det någon emulator som du rekommenderar?
Jag tackar för hjälpen.
Finns det någon emulator som du rekommenderar?
De gånger jag använt har jag kört med www.zsnes.com
Observera moderatorer, att emulatorer är lagliga medans spelen (roms) inte är det. :)
Fatalist
2005-01-23, 00:44
De gånger jag använt har jag kört med www.zsnes.com
Observera moderatorer, att emulatorer är lagliga medans spelen (roms) inte är det. :)
Romsen är också lagliga, sålänge du själv äger själva originalspelet :)
ErikWrestlingFreaket
2005-01-23, 00:49
Jag har tankat ner nu men jag fattar inte hur man ändrar styrning :em:
High1ander
2005-01-23, 06:59
Tycker denna tråd borde låsas, då det är ett brott mot mänskligheten att spela Chrono Trigger på en emulator!!! Det är ett spel som bör upplevas på en Snes, eventuellt så kan man spela playstation versionen (jag äger båda).
:hbang:
Romsen är också lagliga, sålänge du själv äger själva originalspelet :)
Det är något som romssidor påstår, tillsammans med att det är tillåtet om man tar bort inom 24h.
Det är bara blaj, finns inte en chans att företagen kan kolla upp om man äger spelet eller inte.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.