Logga in

Visa fullständig version : Kungar i counterstrike

aliquis
2005-01-22, 17:39
http://www.expressen.se/index.jsp?a=223471

King Grub
2005-01-22, 17:43
Jag slår dem i Zork.

Yankeee
2005-01-22, 17:44
Jag lär ta mer än dem i benk.

Prankie
2005-01-22, 17:45
36 timmar i veckan... jisses.

kelk
2005-01-22, 18:06
Imponerande!

Anser ni att counterstrike ska klassas som en sport?
Jag menar dom lägger ner minst lika mycket tid på detta spel som många toppatleter gör på sin idrott.

King Grub
2005-01-22, 18:09
Imponerande!

Anser ni att counterstrike ska klassas som en sport?
Jag menar dom lägger ner minst lika mycket tid på detta spel som många toppatleter gör på sin idrott.

Om mitt kapsylsamlande tar 36 timmar i veckan av min tid, är det en idrott då?

Spinkot
2005-01-22, 18:12
Fan vad unga de såg ut och endå var de runt/över 20

^Bateau^
2005-01-22, 18:12
Sport och sport....Vet inte...

Men E-sport eller något liknade tycker jag är helt ok.

Grahn
2005-01-22, 18:13
sport nej, men varför måste det vara en sport?

edgen_ÖSD
2005-01-22, 18:14
Hur i helsinki kan man klassa counter Strike som en idrott?

Patetiskt

Prankie
2005-01-22, 18:15
FPS spel är fan mer sport än curling. :D

Thony
2005-01-22, 18:15
Hahah sicken gäng..

OT: Undrar hur många brudar dom lyckas ragga med sitt datasnack ?haha :D

Elajt
2005-01-22, 18:16
Jag får inte ens välja bodybuilding som special idrott i skolan, för att det inte är en sport.

Så ska dom inte ens klassa CS som en sport, om dom ens spelar 40 timmar i veckan

Elajt
2005-01-22, 18:17
Hahah sicken gäng..

Det handlar inte om brudar,
det handlar om hur många Hs dom kan sjuta med glocken

Grahn
2005-01-22, 18:20
FPS spel är fan mer sport än curling. :D

man rör sig vid curling.

fothermucker
2005-01-22, 18:22
Hmm, killen näst längst till vänster går i min parallellklass. Inte så nördig som man kan tro och tät som få i sin ålder.

Herkulez
2005-01-22, 18:25
Hahah sicken gäng..

räcker väl att dom öppnar plånboken för att dom ska få ****** mer än dig iaf ;)

kelk
2005-01-22, 18:29
Om mitt kapsylsamlande tar 36 timmar i veckan av min tid, är det en idrott då?

Om du tävlar i kapsylsamling så kanske det är en sport, jag vet inte vad jag ska tycka. ;)

Det är skillnad på en idrott och en sport.

King Grub
2005-01-22, 18:30
Om du tävlar i kapsylsamling så kanske det är en sport, jag vet inte vad jag ska tycka. ;)

Det är skillnad på en idrott och en sport.

Byt ut "idrott" i mitt inlägg mot "sport" då.

kelk
2005-01-22, 18:37
Byt ut "idrott" i mitt inlägg mot "sport" då.

Grejen är ju den att dom ändå tävlar om pengar och då borde det väl klassas som en sport(?).
Jag vet inte hur SAOL definerar ordet sport och det är väl ändå det man borde gå efter.

Yankeee
2005-01-22, 18:40
BETYDELSE: om en (efter vissa gällande regler utövad, ofta av arrangör anordnad ss. tävling, systematisk, särsk. utomhus, ofta medelst redskap l. fortskaffningsmedel l. djur, bedriven) verksamhet som kräver visst mått av kroppsansträngning o. färdighet o. säkerhet o. som utövas i syfte att ge utövaren det nöje o. den spänning som ligger i att övervinna de svårigheter l. risker som är förenade med utövandet l. i att tävla med ngn l. ngra l. för att ge utövaren motion l. smidighet l. utveckla o. stärka hans kropp (l. särskild kroppsdel) l. stärka hans hälsa o. d.; numera oftast om sådan verksamhet ss. tävlingsgren (i sht av annan art än friidrott) l. sammanfattande om tävlingsverksamhet med o. utan redskap osv., idrott.

http://g3.spraakdata.gu.se/osa/show.phtml?filenr=2/18/69948.html

kelk
2005-01-22, 18:43
BETYDELSE: om en (efter vissa gällande regler utövad, ofta av arrangör anordnad ss. tävling, systematisk, särsk. utomhus, ofta medelst redskap l. fortskaffningsmedel l. djur, bedriven) verksamhet som kräver visst mått av kroppsansträngning o. färdighet o. säkerhet o. som utövas i syfte att ge utövaren det nöje o. den spänning som ligger i att övervinna de svårigheter l. risker som är förenade med utövandet l. i att tävla med ngn l. ngra l. för att ge utövaren motion l. smidighet l. utveckla o. stärka hans kropp (l. särskild kroppsdel) l. stärka hans hälsa o. d.; numera oftast om sådan verksamhet ss. tävlingsgren (i sht av annan art än friidrott) l. sammanfattande om tävlingsverksamhet med o. utan redskap osv., idrott.

http://g3.spraakdata.gu.se/osa/show.phtml?filenr=2/18/69948.html

Va va va, vad menas? Dom rör ändå på mössen och kommunicerar med varandra allt eftersom dom försöker övervinna svårigheter, det vill säga besegra motståndaren.

*popcorn*

Thony
2005-01-22, 18:46
räcker väl att dom öppnar plånboken för att dom ska få ****** mer än dig iaf ;)

Haha vad skall dom betala med då ? Datachips ? Ram minne ?
Vem vet brudar kanske har ändrat sig å börjat gilla svettiga datamän, haha..

OT: jag är oskuld :D

Yankeee
2005-01-22, 18:48
Va va va, vad menas? Dom rör ändå på mössen och kommunicerar med varandra allt eftersom dom försöker övervinna svårigheter, det vill säga besegra motståndaren.

*popcorn*

Ja, inte vet jag. jag räknar då inte att röra ett objekt ett par centimeter åt något håll samtidigt som man trycker ner ett par knappat som kroppsansträngning :)

Herkulez
2005-01-22, 18:50
Haha vad skall dom betala med då ? Datachips ? Ram minne ?
Vem vet brudar kanske har ändrat sig å börjat gilla svettiga datamän, haha..

OT: jag är oskuld :D

I dag är de superproffs och tävlar om miljoner.

miljoner kronor, inte miljoner datachips =)

Thony
2005-01-22, 18:50
Hur kommer det sig att dom som spelar data, soppas mkt som dom göra, avskärmar sig helt från omvärlden ?

Har några polare som är sånna, skiter i allt, bara data som gäller, duschar knappt, dom ända brudarna dom får det är på free6.com, bryr sig helt enkelt inte om nått annat än DATA..

how come ?

Thony
2005-01-22, 18:52
miljoner kronor, inte miljoner datachips =)
Javisst dom TÄVLAR Ju om det , knappast så att dom vunnit det, jag menar kul att offrat så mkt som datamännen gör, så vinner man/dom inte, vad får dom ut på det då ? Jag tävlar om en miljon varje gång ja spelar på hästar, eller stryktipset.

MAXX
2005-01-22, 18:52
Jag slår dem i Zork.
vad är Zork??

Yankeee
2005-01-22, 18:53
Hur kommer det sig att dom som spelar data, soppas mkt som dom göra, avskärmar sig helt från omvärlden ?

Har några polare som är sånna, skiter i allt, bara data som gäller, duschar knappt, dom ända brudarna dom får det är på free6.com, bryr sig helt enkelt inte om nått annat än DATA..

how come ?

De trivs väl bäst så. De tycker förmodligen att vi är dumma i huvudet som tränar och äter bra.

Thony
2005-01-22, 18:53
vad är Zork??

Vem bryr sig om zork ? Jag slår dom i MS RÖJ :hbang: :hbang: :hbang:

kelk
2005-01-22, 19:17
Ja, inte vet jag. jag räknar då inte att röra ett objekt ett par centimeter åt något håll samtidigt som man trycker ner ett par knappat som kroppsansträngning :)

Nej inte jag heller men någon gör det säkerligen!
Samma med schack, curling bowling och allt sådant.

Herkulez
2005-01-22, 19:18
Javisst dom TÄVLAR Ju om det , knappast så att dom vunnit det, jag menar kul att offrat så mkt som datamännen gör, så vinner man/dom inte, vad får dom ut på det då ? Jag tävlar om en miljon varje gång ja spelar på hästar, eller stryktipset.
hej hej lugn nu, skojjade ju mest med dig, sen står det faktiskt att dom där killarna är bland dom bästa i världen....................

Matte_Maiden
2005-01-22, 19:42
Thony, varför skulle de vara datornördar? De lär ju ha lika mycket socialt liv som de flesta andra, bara att de kan spendera tid med något de tycker är roligt. Det är ett yrke för dem, helt enkelt.

muzzelman
2005-01-22, 19:43
man rör sig vid curling.

Du bör nog röra på dig för att kunna klassas som kung i cs också! Går inte så bra att bara stå still

edgen_ÖSD
2005-01-22, 19:58
Grejen är ju den att dom ändå tävlar om pengar och då borde det väl klassas som en sport(?).
Jag vet inte hur SAOL definerar ordet sport och det är väl ändå det man borde gå efter.

Om jag lirar basket utan ekonomiskt vinstsyfte, är det inte en sport då?

raZmus
2005-01-22, 20:00
Faktum är att jag är medlem i det där laget, small world ;) Jag spelar inte längre dock, det gjorde jag bara på gamla goda Quake 3-tiden.
Riktiga sköna snubbar allihop IRL och inte skärmar de sig från omvärlden något nämvärt. Reser runt och bor på hotell och åker på PR-turnéer. Härnäst åker dom till Cebit. Kika gärna in på hemsidan, www.eyeballers.com eller i #eye på Quakenet. *flex*

Matte_Maiden
2005-01-22, 20:14
Om jag lirar basket utan ekonomiskt vinstsyfte, är det inte en sport då?

Nej, eftersom att du KAN spela basket i ekonomiskt syfte.

Matte_Maiden
2005-01-22, 20:15
Faktum är att jag är medlem i det där laget, small world ;) Jag spelar inte längre dock, det gjorde jag bara på gamla goda Quake 3-tiden.
Riktiga sköna snubbar allihop IRL och inte skärmar de sig från omvärlden något nämvärt. Reser runt och bor på hotell och åker på PR-turnéer. Härnäst åker dom till Cebit. Kika gärna in på hemsidan, www.eyeballers.com eller i #eye på Quakenet. *flex*

Jag antar att du fixar +v till mig i #EYE? :D

TrasMannen
2005-01-22, 20:21
Det är väl bra att dom har hittat nått dom är bra på. Sport tja, defenitionsfråga. Dart, skytte osv är sporter som man inte rör sig så mycket i, utan man behöver andra egenskaper.

Dom kanske tjänar mycket nu, men när cs dör ut, och tas över av något annat spel så bör dom hitta på något annat än att se extremt roliga ut på bild *innocent*

Och förövrigt hela tönt looken/personligheten börjar gå hem hos tjejer, jag vet flera tjejkompisar som gillar lite smånördiga killar.

Ni vet, alla tjejer tänder inte på stora muskulösa killar *flex*

Jense
2005-01-22, 20:26
jag tar dom i q2, lägga rätt USAs stater på kartan, curla, bänk, mark, böj, nacklyft med mössa, brygga, slagsmål, sprit-race och humor.

men CS är dom bra på :D sjukt alltså, att dom inte tröttnar menar jag.. kanske strävan efter att bli bäst

raZmus
2005-01-22, 20:30
Dom är ju redan bäst :D

aliquis
2005-01-22, 20:31
Hur många har du lyckats få med liknande kommentarer? ;)

Thony
2005-01-22, 21:25
hej hej lugn nu, skojjade ju mest med dig, sen står det faktiskt att dom där killarna är bland dom bästa i världen....................

haha skoja med dej med biff, ville bara få fram ett slag för min åsikt , eller nåt ;)

Thony
2005-01-22, 21:26
Hur många har du lyckats få med liknande kommentarer? ;)

Brukar inte direkt prata data med tjejerna ja träffar, utan det är pan på rödbetan med en gång, haha. *flex* *kissass*

s_himself
2005-01-22, 21:42
Hehe det är grym prestation! Dom lär va jävligt duktiga, folk som är på elite-toppen lägger tid och pengar på detdär, och dom är äckligt duktiga!

jämföra kan jag göra med att jag lira 1on1 mot en kille i Q3, han va visst rankad top 10 i sverige, 2:a bäst på den banan vi lira. (kommer inte riktigt ihåg) ooooo shiiiiiiit säger jag bara, jag skojjar inte att jag fick inte röra mig många pixlar innan jag va död, så fort jag respawna så kom en rocket följt av en rail!

Matchen slutade iaf 102 - (-2) :D
Då anser jag väl mig va hyffsat hygglig :MrT:

Vi spelade iaf senare pro dm6 då va det lite jämnare, typ 56 - 6 (hehehehe)

Så det är grymt det dom gör. men sport? idrott? nä det tycker jag inte, varför ska det det? Varför får det inte va ett dataspel för?

mystic[-_-]
2005-01-22, 21:45
De är riktigt bra, ett av de bättre lagen men det finns några till som är minst lika bra.

Thony
2005-01-22, 21:49
Thony, varför skulle de vara datornördar? De lär ju ha lika mycket socialt liv som de flesta andra, bara att de kan spendera tid med något de tycker är roligt. Det är ett yrke för dem, helt enkelt.

varför ? Talar inte det för sig själv? JAG vet hur DOM är, ja jag drar dom över en kam, sitter å spelar 20 timmar om dygnet.Äter knappt. Det enda dom gör är att spelar!

/ kul liv

Fatalist
2005-01-22, 21:51
varför ? Talar inte det för sig själv? JAG vet hur DOM är, ja jag drar dom över en kam, sitter å spelar 20 timmar om dygnet.Äter knappt. Det enda dom gör är att spelar!

/ kul liv

Ja fy fan jag är mkt bättre än DOM NÖRDARNA eftersom JAG spenderar otroligt mycket tid på gymmet, bakom skärmen på kolozzeum och gnäller och på att laga mat. DET är ett RIKTIGT LIV!

Get a life or die trying. Eller? *screwy*

Thony
2005-01-22, 21:55
Ja fy fan jag är mkt bättre än DOM NÖRDARNA

Jag äger dom helt klart

eftersom JAG spenderar otroligt mycket tid på gymmet,

NJa, 1½ timma, 4 dagar i veckan, inte så värst mkt.

bakom skärmen på kolozzeum
tja, det har väl blivit en stund nu när man är arbetslös

och gnäller och på att laga mat.

Har då aldrig gnällt på det ? inte här varje fall, men det är en anna femma.

DET är ett RIKTIGT LIV!

Get a life or die trying. Eller? *screwy*

wooord

tobbe__
2005-01-23, 00:28
Att spela ett onlinespel är väl som vilken fritidssyssla som helst? Vissa spenderar 40-tals timmar/vecka på träningar av olika slag, andra jobbar 40 timmar/vecka, andra studerar 40 timmar/vecka. Vad är skillnaden?

För att nå toppen i ett onlinespel måste du offra mycket, detta behöver dock inte betyda att man ger upp allt vad livet heter för att ta sig till toppen. Det är därför många slutar före de kommer dit. De flesta som någon gång varit där vet att man spelar i perioder, ibland jätte mycket, ibland inget över huvud taget. Som helhet har de flesta inte mindre liv än andra. Det finns svettiga typer överallt, jo, men sådana existerar även bland gymmare, fotbollsspelare osv.

Det är enkelt; Onlinespelen är inte accepterade av allmänheten. Likadant är det med styrketräning (i vissa fall), cannabis eller vad som helst. Det är oftast den som inget vet om det som motsäger sig det.

@Thony

Du antar att de som är bra på ett onlinespel inte kan ha ett liv eller en flickvän och du säger dig vara oskuld? Det går inte ihop. Jag kan med glädje försäkra dig att jag säkerligen har spelat mer onlinespel än dig och jag har har och har haft seriösa förhållanden.

Fast tja, allting är relativt. Du skapar din egen sanning, glöm inte det.

nemd
2005-01-23, 01:04
Det ÄR en sport. Inte en idrott. Se skillnaden på dem två. Sport är nåt du tävlar i som inte är en fysisk aktivitet. Samma sak med schack.

Grahn
2005-01-23, 01:07
SPORT © 1997-2003 Svenska Akademien och Språkdata, Göteborgs universitet, uppdaterad:2004-09- 8
SPALT: [S9951] [red. avslutad år 1985]

--------------------------------------------------------------------------------

UTTAL: spor4t,
GENUS: r. l. m.; best. -en; pl. -er (SöndN 1890, nr 15, s. 1, osv.) ( (†) -s ( LAHT 1915, s. 86)).

ETYMOLOGI: [liksom d., t. o. fr. sport, av eng. sport, lek, nöje, av disport, nöje, av ffr. desport, nöje, till se desporter, roa sig, till lat. dis-, isär (jfr DI-), o. portare, bära (se PORTERA); med avs. på bet.-utvecklingen jfr DIVERSION.
-- Jfr SPORTIV, SPORTSMAN]

1)

REDAKTIONSEXEMPEL: Ägna sig åt all slags sport. Bedriva jakt och fiske som sport.

Grahn
2005-01-23, 01:08
Vore kul om det blev en sport iofs för då skulle sportfåne och nörd få samma betydelse.

Men nu är det ett spel, samma som fia med knuff, och inte en sport.

Lika kul oavsett.

AndersHermansson
2005-01-23, 01:19
Få se nu. Det är människor som spelar i lag. De spelar mot andra lag, där människor är med. Det handlar om att vinna. De spelar turneringar med över en miljon i prispengar flera gånger om året. De får lön för att spela. De får resa runt om i världen. Varför skulle man inte kalla det för en sport? =)

Matte_Maiden
2005-01-23, 01:34

/ kul liv

Människor som arbetar med datorer är också datornördar, eller? Det är deras arbete, deras yrke eller vad fan du vill kalla det. Vad de gör utöver de timmar som tas upp av Counter-Strike behöver inte vara olika från personer som har ett annat arbete.

20 timmar om dygnet, äter inget och så vidare. Ja du, hoppas du är ironisk. Annars är det riktigt jävla illa ställt för dig.

Lyset
2005-01-23, 01:36
CS är för helvete ingen sport. Det är ett dataspel. Och vad skall man säga om argument som "men curling då"? Curling är inte heller en sport. Detsamma gäller hockeyspel, snooker, dart, bridge, schack origami o.s.v.

Det betyder dock inte att sådana aktiviteter är mindre värda. Jag är själv både road och intresserad av bland annat schack och snooker och har stor respekt för världsstjärnorna inom respektive område. Men det är inga sporter. :)

Yankeee
2005-01-23, 01:38
20 timmar om dygnet, äter inget och så vidare. Ja du, hoppas du är ironisk. Annars är det riktigt jävla illa ställt för dig.

Ääh, alla som går på gym tar AAS och misshandlar folk hit och dit. Folk är ignoranta, lär dig leva med det :)

Edit: stavfel.

abbe
2005-01-23, 01:42
Vill man vara bäst så tar det sin lilla tid. Jag spelade Quake CTF i Sveriges bästa klan och under 4 timmar per dag sen tappade man. Ofta låg jag nog på 6 till 15 timmar per dag. Samtidigt pluggade jag och på slutet av tiden jobbade.

Det var t om värre med Everquest. Jag fick dessutom inte betalt i ngt av dom för då hade jag nog kunnat klämma in en timme eller två till. ;)

Jag hade gjort precis samma sak i deras läge och jag hade varit nöjd över det.

Bolio
2005-01-23, 01:45
Matte_Maiden och Yankee: Kram.

Thony: Tack för att du är med och påverkar omgivningen till att tycka att vi som tränar är dumma. Kolla nu vad du gjorde med Jense och Herkulez. :/

Vad trådfrågan beträffar är jag osäker. Sport tycker jag inte att det ska kallas, även om det egentligen i begreppet 'sport' rör sig om ett transcendent och förhållandevis odefinerbart sådant. Visst kan man kalla det en sport utan att för den sakens skull behöva lida av ett sämre språkligt samvete, men det är knappast användbart i bruksspråk. Spel funkar fortfarande bra och fyller sitt syfte.

Yankeee
2005-01-23, 01:47

:confused: :love:

Bolio
2005-01-23, 01:48
Nu ska jag fortsätta läsa Nietzsche. Hurra! Hurra! Hurra för Nietzsche!

Löjtnant Blank
2005-01-23, 01:54
Wow. Subtil smygreklam, verkligen. Vilken intelligens de måste besitta på Expressens reklamavdelning! Jag är nyfiken på vad artikeln kostade datorbutiken.com.

Björn Wall, 19
Spelarnamn: Bullen
– Jag blev kallad Bullen i ett av mina första lag, och på den vägen är det.
Började med ”Counterstrike”: I början av 2001 på ett lokalt datorevenemang.
Spelar: Inför tävlingar blir det väl mellan 40–50 timmar i veckan.
Andra favoritspel: ”Warcraft 3”, ”Broodwar” med mera.
Yrke: Pro gamer.
Utrustning, mus: Microsoft 3.0 med en steelpad s&s musmatta.
Dator: AMD64, Sapphire grafikkort, Coolermaster/ColorCase kylning och chassi. Och en mindre resedator. Båda byggda av datorbutiken.com
Mitt motto: Kantje, kantje inte

Olof Ekdala, 18
Spelarnamn: Archie
– Jag snodde namnet från en gubbe i spelet ”Heroes of might and magic 3”.
Började med ”Counterstrike”: 2000.
Spelar: Sex timmar, sex dagar i veckan.
Andra favoritspel: ”Warcraft 3: Frozen throne”, där jag kör Dota allstars.
Yrke: Pro gamer.
Utrustning, mus: Razer diamondback med en steelpad s&s musmatta.
Dator: AMD64, Sapphire grafikkort, Coolermaster/ColorCase kylning och chassi. Och en mindre resedator. Båda byggda av datorbutiken.com
Mitt motto: Övning ger färdighet.

Christian Lidström, 19
Spelarnamn: Vilden
– Namnet valde jag för ett bra tag sen av nån okänd anledning.
Började med ”Counterstrike”: 2001.
Spelar: Cirka 30 timmar i veckan.
Andra favoritspel: Poker och ”Quake 3”.
Yrke: Spelar enbart CS nu. Det har blivit mitt jobb.
Utrustning, mus: Microsoft 3.0 med en icemat RED musmatta.
Mitt motto: Var inte rädd för motstånd, kom ihåg: det är i motvind och inte medvind som en drake stiger.

Fredrik Fransson, 22
Spelarnamn: Guden
– Det namnet kändes naturligt.
Började med ”Counterstrike”: 2000.
Spelar: Normalt sett spelar jag kanske 4 timmar per dag. Veckorna innan en stor turnering kan det bli mycket mer, ibland uppemot tio timmar på en dag.
Andra favoritspel: Har inte tid för andra spel.
Yrke: Student.
Utrustning, mus: Razer diamondback med en steelpad QcK musmatta.
Dator: AMD64, Sapphire grafikkort, Coolermaster/ColorCase kylning och chassi. Och en mindre resedator. Båda byggda av datorbutiken.com.
Mitt motto: Vinn eller försvinn!

Dennis Wallenberg, 18
Spelarnamn: Walle
– Min farsa kallas också för det. Och det kommer ifrån WALLEnberg – inte helt oväntat.
Började med ”Counterstrike”: 2002.
Spelar: Inför tävling blir det 4–6 timmar per kväll, fem till sex dagar i veckan.
Andra favoritspel: ”Need for speed: Underground 2”.
Yrke: Student.
Utrustning, mus: Microsoft 3.0 med en steelpad s&s musmatta.
Dator: AMD64, Sapphire grafikkort, Coolermaster/ColorCase kylning och chassi. Och en mindre resedator. Båda byggda av datorbutiken.com.
Mitt motto: Bara det bästa är bra nog!

Ralle
2005-01-23, 02:09
Få se nu. Det är människor som spelar i lag. De spelar mot andra lag, där människor är med. Det handlar om att vinna. De spelar turneringar med över en miljon i prispengar flera gånger om året. De får lön för att spela. De får resa runt om i världen. Varför skulle man inte kalla det för en sport? =)

Vad av detta har med sport att göra?

Bjorne
2005-01-23, 02:38
Ja, inte vet jag. jag räknar då inte att röra ett objekt ett par centimeter åt något håll samtidigt som man trycker ner ett par knappat som kroppsansträngning :)Är skytte en sport?

Yankeee
2005-01-23, 08:40
Är skytte en sport?

Lika mycket som schack och alfapet.

Thony
2005-01-23, 09:01

Thony: Tack för att du är med och påverkar omgivningen till att tycka att vi som tränar är dumma. Kolla nu vad du gjorde med Jense och Herkulez. :/

Vad trådfrågan beträffar är jag osäker. Sport tycker jag inte att det ska kallas, även om det egentligen i begreppet 'sport' rör sig om ett transcendent och förhållandevis odefinerbart sådant. Visst kan man kalla det en sport utan att för den sakens skull behöva lida av ett sämre språkligt samvete, men det är knappast användbart i bruksspråk. Spel funkar fortfarande bra och fyller sitt syfte.

Haha ;)

Thony
2005-01-23, 09:04
Människor som arbetar med datorer är också datornördar, eller? Det är deras arbete, deras yrke eller vad fan du vill kalla det. Vad de gör utöver de timmar som tas upp av Counter-Strike behöver inte vara olika från personer som har ett annat arbete.

Hör du inte hur löjligt det låter ? Dataspel som yrke, haha,tillåt mej småle !
Är verkligen inte ironisk, då kanske det är illa ställt för mej i dina 15-åriga ögon.

Grahn
2005-01-23, 09:13
Är skytte en sport?

Jepp men inte virtuellt skytte.

King Grub
2005-01-23, 09:21
Jepp men inte virtuellt skytte.

http://emultest.free.fr/screenshot/nesduckhunt.png

Thony
2005-01-23, 09:57
http://emultest.free.fr/screenshot/nesduckhunt.png

haha, det är roligt det spelet :D

kelk
2005-01-23, 11:48
Är verkligen inte ironisk, då kanske det är illa ställt för mej i dina 15-åriga ögon.
Visst låter det löjligt men är du så jävla dum så att du inte förstår att det är precis vad det är så tycker jag synd om dig.

Matte_Maiden
2005-01-23, 11:49

Låter fånigt? Jaha, och? Det tjänar en jävla massa pengar och en hel del spelare får mer i måndagslön än många ute i samhället. Sa du samma sak då hockeylirarna började få betalt? "Usch vad fånigt, hockey är inte ett yrke!" Faktum är att de försörjer sig på det, vilket jag anser vara ett grundkriterie för att det ska vara ett yrke.

Att du tar upp min ålder (som du för övrigt skriver fel) är ju ett väldigt bra argument, eller hur? Utifrån ditt sätt att skriva kan man dra slutsatsen att du knappast är mycket äldre, hur mycket du än försöker att få mig att verka ung.

s_himself
2005-01-23, 12:02
Låter fånigt? Jaha, och? Det tjänar en jävla massa pengar och en hel del spelare får mer i måndagslön än många ute i samhället. Sa du samma sak då hockeylirarna började få betalt? "Usch vad fånigt, hockey är inte ett yrke!" Faktum är att de försörjer sig på det, vilket jag anser vara ett grundkriterie för att det ska vara ett yrke.

Att du tar upp min ålder (som du för övrigt skriver fel) är ju ett väldigt bra argument, eller hur? Utifrån ditt sätt att skriva kan man dra slutsatsen att du knappast är mycket äldre, hur mycket du än försöker att få mig att verka ung.

Jaa du är gammal och vis :D

håller med, jag hadde enintervju med en kille som lira q3 på stora mästerskap, han vann han allt fick han in en bra bit över vad en person som får 20k/månaden. tror det va $50.000 på ett år.

Matte_Maiden
2005-01-23, 12:11
Jaa du är gammal och vis :D

håller med, jag hadde enintervju med en kille som lira q3 på stora mästerskap, han vann han allt fick han in en bra bit över vad en person som får 20k/månaden. tror det va $50.000 på ett år.

Kolla på grabbarna i gamla SK.swe (nuvarande NiP). De skulle få en lönehöjning på ibland upp till 50% och hade redan tillräckligt med pengar i måndagslön för att tjäna bättre än en hel del av människorna inom vården. Lägg sedan in bonuspengar från tuneringar.

Att man inte kan kalla dem för "yrkesgamers" eller liknande bara för att det låter fånigt är nog bland det värsta jag hört. De arbetar som andra, de tjänar (ofta mer också) som andra.

Nu vet jag inte vad du menade med det första, men faktum är att jag stör mig något otroligt på folk som använder åldern som argument när de inte kan komma på något bättre. Krävs ju knappast att jag ska vara gammal och vis, vilket jag knappast är, för att jag ska få visa min åsikt.

cVi
2005-01-23, 12:12
Kolla på grabbarna i gamla SK.swe (nuvarande NiP). De skulle få en lönehöjning på ibland upp till 50% och hade redan tillräckligt med pengar i måndagslön för att tjäna bättre än en hel del av människorna inom vården. Lägg sedan in bonuspengar från tuneringar.

Att man inte kan kalla dem för "yrkesgamers" eller liknande bara för att det låter fånigt är nog bland det värsta jag hört. De arbetar som andra, de tjänar (ofta mer också) som andra.
ÅÅH men VAfan du e juu 10 år gmml!!!!! :naughty:

Thony
2005-01-23, 12:12
Visst låter det löjligt men är du så jävla dum så att du inte förstår att det är precis vad det är så tycker jag synd om dig.

Tyck inte synd om mig, det är redan så många andra som gör det. *kissass*

s_himself
2005-01-23, 12:14

Dessutom lägger de ner bra mycket mer tid på det dom gör än vad man gör om man jobbar 8 timmar om dagen. Fast vem är deras arbetsgivare? :) Reklam eller vad?

Thony
2005-01-23, 12:14
Att du tar upp min ålder (som du för övrigt skriver fel) är ju ett väldigt bra argument, eller hur?

Okey 15½ dårå...

Jag har sagt mitt ..

Matte_Maiden
2005-01-23, 12:16
ÅÅH men VAfan du e juu 10 år gmml!!!!! :naughty:

Fan nu knäckte du mig totalt!!! :( *grr27* :cryout:

rossi
2005-01-23, 12:21
Då jag älskar cs (OBS. Inte cs-scenen med alla omogna 14isar) kan jag bara inte förstår att folk fortfarande är fientligt inställde till progaming-scenen.
I korea och kina finns redan nu både tv-kanaler som bevakar turneringar och visar matcher live.
En spelare vid namn F4tal1ty har släppt ett moderkort i nära samarbete med ABIT, sponsorer inkräknat och dylikt säger han sig dra in upp emot 1 miljon dollar om året, vinstpengar o sponsorintäkter inräknat.
Synd att det fortfarande i lilla högteknologiska sverige så finns det folk med sånna fördomar.
Grabbarna i NiP har ett eget kapitalbolag, månadslön, fria resor, fria hotellbesök... pratade nyligen med en kompis som spelar där att de ska till Brasilien och närvara vid ett att CPL world tour stoppen där i Rio. De får allt betalt i 10 dagar. Säger väl mycket om vilken nivå det ligger på utomlands. :D

Matte_Maiden
2005-01-23, 12:22
Okey 15½ dårå...

Jag har sagt mitt ..

Haha! Jag trodde inte att någon skulle kunna slå ditt förra inlägg i värdelöshet, men såklart så gör du det själv! Grattis! Tack för ditt deltagande, vi lär sakna dig.

Matte_Maiden
2005-01-23, 12:23
Då jag älskar cs (OBS. Inte cs-scenen med alla omogna 14isar) kan jag bara inte förstår att folk fortfarande är fientligt inställde till progaming-scenen.
I korea och kina finns redan nu både tv-kanaler som bevakar turneringar och visar matcher live.
En spelare vid namn F4tal1ty har släppt ett moderkort i nära samarbete med ABIT, sponsorer inkräknat och dylikt säger han sig dra in upp emot 1 miljon dollar om året, vinstpengar o sponsorintäkter inräknat.
Synd att det fortfarande i lilla högteknologiska sverige så finns det folk med sånna fördomar.
Grabbarna i NiP har ett eget kapitalbolag, månadslön, fria resor, fria hotellbesök... pratade nyligen med en kompis som spelar där att de ska till Brasilien och närvara vid ett att CPL world tour stoppen där i Rio. De får allt betalt i 10 dagar. Säger väl mycket om vilken nivå det ligger på utomlands. :D

Bra sagt. :)

s_himself
2005-01-23, 12:26

Alltså, det är ju ett skitkul spelsätt, men alla idioter som fuskar och beter sig som idioter fick mig att lägga av, så jag har inte spelat CS på jag vet inte hur länge.. det och det att jag inte har orginal HL (min bror äger den och jag flytta hemmifrån) så det har varit svårt att lira det online. och LAN går jag inte på längre :)

rossi
2005-01-23, 12:30
Alltså, det är ju ett skitkul spelsätt, men alla idioter som fuskar och beter sig som idioter fick mig att lägga av, så jag har inte spelat CS på jag vet inte hur länge.. det och det att jag inte har orginal HL (min bror äger den och jag flytta hemmifrån) så det har varit svårt att lira det online. och LAN går jag inte på längre :)

Men det faktum att alla stora vinstgivande (pengar) turneringar spelas på LAN så ska man inte blanda ihop progaminscenen med vanligt klanspel på ex. clanbase.com :)

mystic[-_-]
2005-01-23, 12:33
Men det faktum att alla stora vinstgivande (pengar) turneringar spelas på LAN så ska man inte blanda ihop progaminscenen med vanligt klanspel på ex. clanbase.com :)

clanbase :nono: bara massa dryga ungar lemondogs osv *whatever*

s_himself
2005-01-23, 12:34

Givetvis inte, men jag har inte så skarpt intresse av det att jag vill tjäna pengar på det, vill ju lira för att det är kul.. Men då det är 90% idioter på nätet som lirar så går det ju inte. Och lokala smålan är ju inte bättre dom då det sitter 14åringar och skriker "SÄNK MUSIKEN JAG HÖR INTE FOTSTEGEN!" och man bara *rolleyes*

Men visst finns det ordentliga servrar, men va fan, jag har ingen aning, inte lirat på typ 3-4 år :D

Yankeee
2005-01-23, 12:48

Säger du samma sak om folk som lever på t.ex poker?

Grahn
2005-01-23, 13:46

Värre med folk som lever på poker där man spelar pengar av andra.

Kul om vissa kan leva på att lira dataspel, det är ju iaf inte löjliga summor ännu som vissa totalt överbetalda sportnissar får.

Men det blir inte en sport för det, det är ett spel oavsett.

Elajt
2005-01-23, 13:50
Jag tror att en stor skillnaden är att alla i allsvenskan får betalt. men alla som lirar cs i turneringar får inte betalt, det är väll bara dom som vinner turneringen som får betalt

Bolio
2005-01-23, 14:59
Jag ser hopp i Matte_Maiden. Det verkar kunna bli en riktigt bra kille. Ett tips bara: lär dig att se ner på folk.

Matte_Maiden
2005-01-23, 15:39
Jag ser hopp i Matte_Maiden. Det verkar kunna bli en riktigt bra kille. Ett tips bara: lär dig att se ner på folk.

Utveckla tack. Förstod inte om du var snäll mot mig eller trackade på mig. :D

Jense
2005-01-23, 16:06
han tror du kommer bli bra byggare osv. och att du ska se ner på folk som är sämre än dig. han försöker göra dig till en blatte :D

Matte_Maiden
2005-01-23, 16:26
han tror du kommer bli bra byggare osv. och att du ska se ner på folk som är sämre än dig. han försöker göra dig till en blatte :D

Jaha, tänkte väl att det var något åt det hållet. :D

The_RobRoy
2005-01-23, 17:26
Jag har varit med i dendär ruliansen, dock mest innan det blev så jäkla stort.. ..de flesta av dom som var/är jäkligt duktiga, det är dendär typen av människor som vägrar ge sig förrän dom är bäst med det dom håller på med. Alltså dom uppför sig inför uppgiften som en duktig idrottare gör.

Många av dom som jag spelade med var ex hockey spelare eller liknande, många hade vart grymt duktiga idrottare.. ..jag anser mig själv vara en sån, att vad jag än håller på med så går jag in för det stenhårt.

Men, visst ett fåtal tjänar en hel del pengar.. ..men man blir lite vrickad i skallen av att spela ett sånt där spel så jäkla mycket (man blir dock vrickad i skallen av att ta träningen så seriöst som jag gör också).

Jag är nöjd att jag la av, även fast jag kanske hade haft chansen att tjäna pengar på det.. ..nu var de så länge sen jag spela så jag kände inte igen några av domdär namnen nästan.. ..bara Guden, han har jag spelat i samma klan som i ½ år

Yankeee
2005-01-23, 17:30
Jag har varit med i dendär ruliansen, dock mest innan det blev så jäkla stort.. ..de flesta av dom som var/är jäkligt duktiga, det är dendär typen av människor som vägrar ge sig förrän dom är bäst med det dom håller på med. Alltså dom uppför sig inför uppgiften som en duktig idrottare gör.

Många av dom som jag spelade med var ex hockey spelare eller liknande, många hade vart grymt duktiga idrottare.. ..jag anser mig själv vara en sån, att vad jag än håller på med så går jag in för det stenhårt.

Men, visst ett fåtal tjänar en hel del pengar.. ..men man blir lite vrickad i skallen av att spela ett sånt där spel så jäkla mycket (man blir dock vrickad i skallen av att ta träningen så seriöst som jag gör också).

Jag är nöjd att jag la av, även fast jag kanske hade haft chansen att tjäna pengar på det.. ..nu var de så länge sen jag spela så jag kände inte igen några av domdär namnen nästan.. ..bara Guden, han har jag spelat i samma klan som i ½ år

Du hetter rob_roy när du spelade också va? Känner nämligen igen nicket, men jag kan inte placera det, vilka klaner har du lirat i?

cosmo
2005-01-23, 17:34
Är man bäst om man leder clanbase?

Kommer ihåg att det fanns en tung klan som hette spawnfäst (notera ä) som ledde clanbase för ett tag sen? Proffs?

mystic[-_-]
2005-01-23, 17:35

Kommer ihåg att det fanns en tung klan som hette spawnfäst (notera ä) som ledde clanbase för ett tag sen? Proffs?

Hahahhha fett med pra *rolleyes* Om så är fallet skulle även Lemondogs räknas som proffs och det är väll att ta i :/

cosmo
2005-01-23, 17:36

Känner du pain? han har väl spela i eyeballers?

The_RobRoy
2005-01-23, 17:37
Du hetter rob_roy när du spelade också va? Känner nämligen igen nicket, men jag kan inte placera det, vilka klaner har du lirat i?

Kommer inte ihåg alla, vet inte hur länge du vart med heller..

Första seriösa klanen hette aRG - vi startade på sommaren 2000
Lineupen (av det jag kommer ihåg) var: Alxoy, xytek, agro, smurfah, metha, brevduva o några till.

Sen vart jag lite mindre seriös ett tag, hoppade runt mellan klaner som Valeo, Lemonride anti-heroclan osv, startade tillslut en egen klan doctors, som inte blev någon hit precis. Därefter spela jag ytterligare i en lite mindre seriös klan - The Veterans och sedan tog jag en paus ifrån CS.. ..

Tog upp det igen efter ½ år och spelade som ett as i 3 mån för att bli bra igen och genomförde mitt sista halvår inom CS rätt seriöst i klanen Rounders (Iskall, Guden, noZZy, Fugazi, Avatar, aGro)

cosmo
2005-01-23, 17:37
']Hahahhha fett med pra *rolleyes* Om så är fallet skulle även Lemondogs räknas som proffs och det är väll att ta i :/

:laugh:

HEATON har spelat med spawnfäst? PROFFS?

cosmo
2005-01-23, 17:38

Lineupen (av det jag kommer ihåg) var: Alxoy, xytek, agro, smurfah, metha, brevduva o några till.

Sen vart jag lite mindre seriös ett tag, hoppade runt mellan klaner som Valeo, Lemonride anti-heroclan osv, startade tillslut en egen klan doctors, som inte blev någon hit precis. Därefter spela jag ytterligare i en lite mindre seriös klan - The Veterans och sedan tog jag en paus ifrån CS.. ..

Tog upp det igen efter ½ år och spelade som ett as i 3 mån för att bli bra igen och genomförde mitt sista halvår inom CS rätt seriöst i klanen Rounders (Iskall, Guden, noZZy, Fugazi, Avatar, aGro)

jag har lirat i aRG med perfecto, agro(cp irl) mezzo *slap*

cosmo
2005-01-23, 17:40

Vi har lirat i samma klaner typ - dock olika tidpunkter

jag har spelat med lemonride, +ac+ *flex*

spelade du med toxr i doc?

Thony
Haha! Jag trodde inte att någon skulle kunna slå ditt förra inlägg i värdelöshet, men såklart så gör du det själv! Grattis! Tack för ditt deltagande, vi lär sakna dig.

Märks att du är en wannabe dataman.. Var stolt över det nu.Inte tjafsa.
Bara för att ja tycker det är nördigt, behöver du inte bli fientlig..pyss *slap*

The_RobRoy

För 3-4 år sen va man grym om man va i toppen på clanbase :)

Thony
2005-01-23, 17:41

Joo.

Makk
2005-01-23, 17:42
många gamla cs spelare här :)

Robroy visst spelade du en del på gamers.nu? jag var admin där ett tag, tycker jag känner igen dit nick..

The_RobRoy

Vi har lirat i samma klaner typ - dock olika tidpunkter

jag har spelat med lemonride, +ac+ *flex*

spelade du med toxr i doc?

Det verkar så :)

Toxr har jag spelat med ja, det är så längesen, kommer inte ihåg alla namn längre.. ..men du var väl aldrig med i aRG då när vi lirade i början heller? minns ingen cosmo iallafall..

Yankeee

Jag lirade mellan 5.2 och 1.0
aRG, det är där jag känner igen dig mest ifrån. Även +ac+ som jag har spelat ett par ggr mot, jag tror tom jag fakenickade någon match för dem någongång.

s_himself
2005-01-23, 17:43

brevduva har jag chattat en hel del med för ett par år sedan, fast inte i samband med CS.. (om det är samma person) det är väl en tjej?

The_RobRoy
2005-01-23, 17:43
många gamla cs spelare här :)

Robroy visst spelade du en del på gamers.nu? jag var admin där ett tag, tycker jag känner igen dit nick..

Ja visst, Rounders ägde ju toplistan på gnu ;)

De va Highwind som lura in mig på gamers, fick gratiskonto där när ni startade upp.. ..sen va man fast :)

cosmo
2005-01-23, 17:44
Det verkar så :)

Toxr har jag spelat med ja, det är så längesen, kommer inte ihåg alla namn längre.. ..men du var väl aldrig med i aRG då när vi lirade i början heller? minns ingen cosmo iallafall..

nej jag spelade inte i aRG i början, vi lite under en sommar ihop med ett lan har jag för mig (inget seriöst)

cosmo
2005-01-23, 17:45
brevduva har jag chattat en hel del med för ett par år sedan, fast inte i samband med CS.. (om det är samma person) det är väl en tjej?

nej det är en kille *screwy*

Makk
2005-01-23, 17:46
Ja visst, Rounders ägde ju toplistan på gnu ;)

De va Highwind som lura in mig på gamers, fick gratiskonto där när ni startade upp.. ..sen va man fast :)

hehe, ja just det! Highwind känner jag ja, han bor/bodde här i norrtälje...

The_RobRoy
2005-01-23, 17:46
nej jag spelade inte i aRG i början, vi lite under en sommar ihop med ett lan har jag för mig (inget seriöst)

Dalsland.. ..bor du i Åmål eller (är alltid i åmål på sommrarna), kommer ihåg att jag va inne i ända svenska klanen ifrån åmål, så mötte vi dom med rounders, dom fick stryk ;)

cosmo
2005-01-23, 17:48
Dalsland.. ..bor du i Åmål eller (är alltid i åmål på sommrarna), kommer ihåg att jag va inne i ända svenska klanen ifrån åmål, så mötte vi dom med rounders, dom fick stryk ;)

Nej Färgelanda (10mil från åmål)

The_RobRoy
2005-01-23, 17:49
brevduva är/var väl mest känd för sitt irc-script som blev ganska populärt ett tag.. ..han blev aldrig så duktig i CS, tyckte de va för kul med php o liknande

The_RobRoy
2005-01-23, 17:53
Jag lirade mellan 5.2 och 1.0
aRG, det är där jag känner igen dig mest ifrån. Även +ac+ som jag har spelat ett par ggr mot, jag tror tom jag fakenickade någon match för dem någongång.

Okej, jag började precis när 6.0 kom jag.. ..hade just fått en Värsting Athlon Classic 750Mhz och Geforce 1 DDR, så hade jag ISDN också, perfekta möjligheter för att spela bra, för o va på den tiden alltså ;)

Spelet va roligt på ett helt annat sätt på den tiden :)

(jag spelade förövrigt alltid på Geekboys servrarna)

s_himself
2005-01-23, 17:55
nej det är en kille *screwy*

fast den brevduva jag snacka med va en tjej :D

jo irc-scriptet är känt även för mig, fast jag använde det aldrig.

s_himself
2005-01-23, 17:58
Okej, jag började precis när 6.0 kom jag.. ..hade just fått en Värsting Athlon Classic 750Mhz och Geforce 1 DDR, så hade jag ISDN också, perfekta möjligheter för att spela bra, för o va på den tiden alltså ;)

Spelet va roligt på ett helt annat sätt på den tiden :)

(jag spelade förövrigt alltid på Geekboys servrarna)

håller med dig, det va fan bättre på modemtiden när man lira CS :) fan vilka räkningar mamma och pappa fick :em:

Jag lira en del på geekboys, även nån server som hette nånting med Temple (hmm)

satt själv med en uppclockad 450, med 128mb ram och ett voodoo2 :cool:

Matte_Maiden
2005-01-23, 18:01
Märks att du är en wannabe dataman.. Var stolt över det nu.Inte tjafsa.
Bara för att ja tycker det är nördigt, behöver du inte bli fientlig..pyss *slap*

Haha, din analysförmåga är om möjligt sämre än din argumentationsförmåga.

Ingen idé att fortsätta, är det dags för oss att gräva ner stridsyxan?

Puss Puss

Ludvig
2005-01-23, 18:27
har lirat mkt cs tidigare, spelade mkt med walle som spelar i eyeballers :cool: men jag la ner för det tog föööööööör mkt tid.
khan hetter jag btw..

Thony
2005-01-23, 19:07
Haha, din analysförmåga är om möjligt sämre än din argumentationsförmåga.

Ingen idé att fortsätta, är det dags för oss att gräva ner stridsyxan?

Puss Puss

haha vilken stridsyxa ? En helt vanlig diskussion. Men jao. Ja har min åsikt du har din åSKIT :D

Matte_Maiden
2005-01-23, 19:55
haha vilken stridsyxa ? En helt vanlig diskussion. Men jao. Ja har min åsikt du har din åSKIT :D

En diskussion innefattar två parter som argumenterar, i alla är det vad jag kallar diskussion. Såg aldrig något argument från din sida, utan enbart försök till att flytta fokus till mig.

Aja, lika bra att lägga ner. Puss puss!

Bolio
2005-01-23, 21:34
Utveckla tack. Förstod inte om du var snäll mot mig eller trackade på mig. :D

Jag var snäll mot dig. Jag tycker att du verkar vara jävligt smart för din ålder. Och ödmjuk dessutom. Jag ser bara inte varför du tar t.ex. Thony på allvar... Det gäller att kunna se ner på folk som sagt. Och blatte försöker jag inte göra dig, det är väl snarare Jenses projekt att göra oss alla till danskar!
:-)

Matte_Maiden
2005-01-23, 22:04
Jag var snäll mot dig. Jag tycker att du verkar vara jävligt smart för din ålder. Och ödmjuk dessutom. Jag ser bara inte varför du tar t.ex. Thony på allvar... Det gäller att kunna se ner på folk som sagt. Och blatte försöker jag inte göra dig, det är väl snarare Jenses projekt att göra oss alla till danskar!

Tack! :)

Man ska inte vara dryg ju, det är bara otrevligt. :D Sedan får vi se upp så varken danskarna eller syrianerna (med Megatuttarna i spetsen) tar över vårt avlånga land. ;)

bedlam
2005-01-23, 22:07
har lirat mkt cs tidigare, spelade mkt med walle som spelar i eyeballers :cool: men jag la ner för det tog föööööööör mkt tid.
khan hetter jag btw..
aah, khan, som brukar spela på Knallpulver?
[Hajna]bedlam här isf :)

Ludvig
2005-01-24, 00:59
aah, khan, som brukar spela på Knallpulver?
[Hajna]bedlam här isf :)

PRECIS :hbang: KP det är där proffsen håller till.

Thony
2005-01-24, 08:55
Det gäller att kunna se ner på folk som sagt.

jag kanske ser ner på dej för du är blatte ? *rolleyes* Varför skall man kunna "lära" sig att se ner på folk ?

Bolio
2005-01-24, 10:46
jag kanske ser ner på dej för du är blatte ? *rolleyes* Varför skall man kunna "lära" sig att se ner på folk ?

Se gärna ner på mig för att jag är blatte...

Thony
2005-01-24, 13:17
Se gärna ner på mig för att jag är blatte...

VARFÖR ? Ge mig en förklaring markBOLIO :D

RobbeliRobban
2005-01-24, 13:25
Varför skall man kunna "lära" sig att se ner på folk ?

Så att man slipper spendera (så mycket som möjligt av ) sin tid med att socialisera med människor som inte ger en vare sig fysiskt eller intellektuellt utbyte.

Bolio
2005-01-24, 15:03
VARFÖR ? Ge mig en förklaring markBOLIO :D

RobbeliRobban gjorde det bra.

Trance
2005-01-24, 15:38

how come ?

Vad för data menar du? Menar du i formen representation av fakta? Men vilken fakta menar du?

Du kan ju aldrig menat att de spelar spel på en dator?

Men varför är du så arg, har du blivit bränd av en kompis som valde datorn framför dig?

Det finns alltid vissa som inte kan kontrollera ett beroende som det blir, på samma sätt som vissa inte kan kontrollera vanlig träning(anorexi, megarexi allmän besatthet).

Jag kan helt klart se det som en stor bedrift att bli bäst i världen på ett populärt datorspel, även om jag inte har intresset själv och skulle aldrig offra det som krävs för att bli bäst. Men det är på exakt samma sätt att jag kan tycka Ronnie är presterar på ett extremt sätt, men jag skulle inte vilja offra så mycket samt jag har inte intresset att se ut så heller.

De i artikeln har ju lyckats riktigt bra, de får resa och tjäna bra med pengar på det de älskar att göra. Det är inte dåligt.

Thony
2005-01-24, 16:13
RobbeliRobban gjorde det bra.

jupp det gjorde han.Amen.

bedlam
2005-01-24, 18:31
PRECIS :hbang: KP det är där proffsen håller till.
haha, ooh så sant :)

Oatmeal
2005-01-24, 19:31
Vad är det för Ip till knallpulver? =)