Visa fullständig version : trådlös mus
Kebab-Arne
2005-01-22, 14:27
Tjohopp!
Ska investera i en ny sladdlös mus, gillar inte den jag har. Mest för den inte är sladdlös. Har hittat en intressant Logitech MX1000, kostar lite under 600:- vilket jag kan betala för en bra mus. Det jag undrar är om det går att spela CS, DoD och liknande spel bra med musen? Ska ju vara tung men det vänjer man sig nog vid. Har ni någon annan bra sladdlös mus att rekommendera så skriv.
s_himself
2005-01-22, 14:32
Tjohopp!
Ska investera i en ny sladdlös mus, gillar inte den jag har. Mest för den inte är sladdlös. Har hittat en intressant Logitech MX1000, kostar lite under 600:- vilket jag kan betala för en bra mus. Det jag undrar är om det går att spela CS, DoD och liknande spel bra med musen? Ska ju vara tung men det vänjer man sig nog vid. Har ni någon annan bra sladdlös mus att rekommendera så skriv.
Trådlösa möss är inget att rekommendera om du ska spela fps-spel! Då dom inte fungerar så bra vid snabba rörelser, med min trådlösa logitech mouseman optical så hoppar han över en massa och hinner inte läsa av underlaget, så drar jag snabbt musen för att vända mig om i t.ex. Q3 så händer knappt något, han vänder sig om till 1/3.. Men detta är väl dock bara om du köper en optisk trådlös! vilket jag nästan tror du gör...
fråga annars dom på sweclockers om råd
Optisk trådlös funkar bra om man inte köper den sämsta schiessen.
Har för mig att logitech släpper en "game" version av sin nya lasermus. Den skulle jag kolla in.
blekfet2
2005-01-22, 15:30
Tjohopp!
köp en Microsoft wireless intellimouse explorer.....kostar runt 500-600kr å fungerar förjävla bra....
blekfet2
2005-01-22, 15:32
Trådlösa möss är inget att rekommendera om du ska spela fps-spel! Då dom inte fungerar så bra vid snabba rörelser, med min trådlösa logitech mouseman optical så hoppar han över en massa och hinner inte läsa av underlaget, så drar jag snabbt musen för att vända mig om i t.ex. Q3 så händer knappt något, han vänder sig om till 1/3.. Men detta är väl dock bara om du köper en optisk trådlös! vilket jag nästan tror du gör...
fråga annars dom på sweclockers om råd
bajs mus du har...
köp en Microsoft wireless intellimouse explorer, den har dubbla "blink blonk" tjaffs så man slipper problemet som du har när du rör musen snabbt.... *kissass*
Tjohopp!
Är ingen gamer precis men MX1000 är vell definitivt ingen mus du ska ha om du ska spela..för de första så är den skit tung om ja inte minns fel och om när du lyfter den så stängs lasern av och det tar 0.1-0.3sek innan lasern sartar igen...är vad jag hört och läst iaf...varför ska du ha en trådlös om du nu ska spela föresten? :confused:
Kebab-Arne
2005-01-22, 17:27
...varför ska du ha en trådlös om du nu ska spela föresten? :confused:
Därför att den jävla sladden trasslar hela tiden. *grr*
Ska ta en titt på Microsoft wireless intellimouse explorer.
Wayfaerer
2005-01-22, 17:49
Absolut inga problem nuförtiden! För 1-2 år sedan kanske men inte längre. Har själv en MX700 och den funkar hur bra som helst, se bara till att placera mottagaren enligt rekommendationerna (20 cm från annan elektronik).
EDIT: Hade en Microsoft-mus (med sladd) innan och den var betydligt säkrare på knepiga underlag men nu var det ju inte det du frågade efter. Har du bara en musmatta så funkar Logitechen perfekt.
Verkar lättare att köpa en liten sladdhållare om det bara är att sladden trasslar in sig. Eller köra på budgetvarianten och tejpa fast sladden i skrivbordet.
Verkar lättare att köpa en liten sladdhållare om det bara är att sladden trasslar in sig. Eller köra på budgetvarianten och tejpa fast sladden i skrivbordet.
såg på TV om nån CS klan...det var någon dokumentär iaf...killarna som spelade där hade en sån där grej som såg ut som en sån grej som man stoppar ned lödkolven i.Dem ställde den på bordet och drg kabeln genom den grejen. Måste ju funka bra de med. Men annars är nog tejp ingen dum idè.
sladdlöst trams, folk som byter en liten irritation över sladden mot en stor irritation över att de fått slut på kräm i musen mitt i ngt viktigt.
Kebab-Arne
2005-01-22, 19:51
Såå, efter att ha läst ganska mycket om MX1000 på PCGamers forum har alla varit nöjda med musen förutom att den har nån skum funktion att om man lyfter musen tar det någon 0.5 dels sekund eller liknande för musen att komma igång igen. Återstår om jag lyfter på musen när jag spelar. Ska prova.
Min bluetoothmus från Logitech fungerar hur bra som helst, och så står den fint i sitt lilla ställ o laddar upp sig när jag inte använder den.
Fatalist
2005-01-22, 22:09
såg på TV om nån CS klan...det var någon dokumentär iaf...killarna som spelade där hade en sån där grej som såg ut som en sån grej som man stoppar ned lödkolven i.Dem ställde den på bordet och drg kabeln genom den grejen. Måste ju funka bra de med. Men annars är nog tejp ingen dum idè.
Mousebungee f ö :cheers:
jag har en logitech på arbetet tillsammans med ett trådlöst tangentbord.
det funkar riktigt bra utom då batterierna tar slut för det gör dom tvärt, ingen varning där inte. och då dör musen direkt.
skulle vilja ha ett tangentbord med mus i mitten såsom det är på min laptop
då kan jag sitta med deti knät och luta mig bakåt på stolen och fötterna på bordet när jag skriver. Det skulle vara skönt.
blekfet2
2005-01-22, 22:15
jag har en logitech på arbetet tillsammans med ett trådlöst tangentbord.
det funkar riktigt bra utom då batterierna tar slut för det gör dom tvärt, ingen varning där inte. och då dör musen direkt.
skulle vilja ha ett tangentbord med mus i mitten såsom det är på min laptop
då kan jag sitta med deti knät och luta mig bakåt på stolen och fötterna på bordet när jag skriver. Det skulle vara skönt.
just därför har man installerat skivan som följer med musen så får man en varnare som säger till cirka 30 timmar innan batteriet tar slut i musen
:hbang:
Trådlös mus?
Binda istället för tampong? I see!
:D
blekfet2
2005-01-22, 22:17
[QUOTE=Wayfaerer]Absolut inga problem nuförtiden! För 1-2 år sedan kanske men inte längre. Har själv en MX700 och den funkar hur bra som helst, se bara till att placera mottagaren enligt rekommendationerna (20 cm från annan elektronik).
det där med mottagaren är också gammla barnsjukdomar.....min mottagare står bakom en skärm samt själv datorn (lådan)....funkar perfekt...även när jag sitter cirka 6 meter från skivbordet i tvsoffan å styr datorn genom tvn.... *uppdate*
just därför har man installerat skivan som följer med musen så får man en varnare som säger till cirka 30 timmar innan batteriet tar slut i musen
:hbang:
tror du jag har installerat den själv?
tack för den komplimangen.
Ska tala med IT på måndag och be dom ordna det.
men 30 min är inte lång tid om man håller på och skriver en rapport.
då gäller det att ha backup med batterier i lådan.
blekfet2
2005-01-22, 22:22
tror du jag har installerat den själv?
tack för den komplimangen.
Ska tala med IT på måndag och be dom ordna det.
men 30 min är inte lång tid om man håller på och skriver en rapport.
då gäller det att ha backup med batterier i lådan.
om du läser lite lite nogare så ser du nog att det står 30 timmar
*grr27*
om du läser lite lite nogare så ser du nog att det står 30 timmar
*grr27*
fort men fel
det är mitt motto det *w*
blekfet2
2005-01-22, 22:27
fort men fel
det är mitt motto det *w*
hihi...dåligt motto i "sängen" :hbang:
hihi...dåligt motto i "sängen" :hbang:
vilket av dom?
fort eller fel? *oskyldigt blinkande*
blekfet2
2005-01-23, 02:48
vilket av dom?
fort eller fel? *oskyldigt blinkande*
är nog rädd för att det är båda...=D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.