Logga in

Visa fullständig version : Inga Gubbar i handbolls VM!

Mccartney
2005-01-22, 13:48
Handbolls vm börjar snart i tunisen...och för första gången på över 16år är inte Staffan Olsson och Magnus Wislander med.......man får nästan tårar i ögonen........

Vad tycker ni andra?

Holmis
2005-01-22, 13:51
Det kommer säkert kännas lite konstigt att inte ha med de gamla rävarna men å andra sidan så är det på tiden att vi gör ett generationsbyte. De unga lirarna har visat på mycket talang och med lite mer rutin så kommer vi vara i den absoluta toppen igen tror jag!

s_himself
2005-01-22, 14:39
Visst är det tråkigt, dom har ju satt sina spår i det laget!

Men vi har ju fortfarande ett starkt lag måste jag säga. johan har ju varit med ute på kanten och spelat länge tillsammans med de äldre... några sånna unga personer har vi ju i laget som kommer va till stor nytta vad gäller sammanhållningen i truppen både på och utanför plan. Sedan har vi ju inte bengan längre.. Men fasen, den nya har väl inte varit med om någon förlust än så länge?

Sedan alla nya spelare som gör mycket bra ifrån sig. Dom behöver spela in sig mer, det kommer med tiden :)

JoelR
2005-01-22, 16:52
Jag tycker det enbart är bra med ett generationsbyte, det har ju inte gått så jäkla bra dom senaste 3 åren?. Så man behöver förnya för att komma tillbaka till toppen, ser verkligen framemot handbollen, ska bli kul att se!

Mccartney
2005-01-22, 19:15
samarbetet Wislander olsson....helt underbart...Vem skall nu media skylla på när det inte går bra för sverige nu när staffan Olsson inte är med längre?

s_himself
2005-01-22, 21:47
samarbetet Wislander olsson....helt underbart...Vem skall nu media skylla på när det inte går bra för sverige nu när staffan Olsson inte är med längre?

Men Olsson klanta ju bort riktigt mycket i slutet. Men visst, han va ju inte skylldig till att sverige förlora en match. Dock så tycker jag inte att han gjorde så mkt nytta i anfallet :)

tobbe__
2005-01-23, 00:32
Tomas är väl ändå en gubbe? Han var med för 15 år sedan!

Daniiiel
2005-01-23, 01:13
de finns nog ingen person man suttit och skrikigt fula ord till mot tvn när man kollat på handbollen som staffan olsson..han kan verkligen klanta till de bästa lägena..men han är ändå klart en av mina favorit spelare för när läget är som allra värst och ingen vågar göra nått..vem går då inte upp och gör det som skall göras om inte staffan olsson

en riktig fighter! :hbang:

Mccartney
2005-01-25, 19:56
Minns bara EM 2002 då den då 38årige olsson gick upp och sköt in kvitteringen mot Tyskland när det bara var ett par sekunder kvar av matchen. Staffan leder faktiskt assistligan i sverige helt överlägset som 40åring.

z_bumbi
2005-01-25, 20:02
Tomas är väl ändå en gubbe? Han var med för 15 år sedan!

Jag har sett honom gå utfallsteg och samtidgt slänga med en viktskiva så jag funderar på om man kanske ska klassa folk efter fysisik prestation istället för enligt några andra siffror.

Dipshit
2005-01-25, 20:02
Staffan är en GUD! :bow:
Och alla de andra gubbarna!

Fast den jag saknar mest det är Bengan! :cryout:

Mccartney
2005-02-05, 21:52
Facit av denna VM turnering....är att vi saknar både en tränare som kan lära spelarna kombinationer och vi saknar en tränare som kan spela med rätt spelare på rätt tillfälle.......Vi spelade uselt på grund av en oduglig tränare.....

Linell tog ut kristian svensson och kim Andersson. Andersson som alldrig varit bra i landslaget när det har varit tufft motstånd fick i stort sett spela alla matcherna.....katastrof!!!

Sveriges bästa lag satt på läktaren där satt Wislander och pratade i radion....Ola lindgren,staffan Olsson,Magnus Andersson och Bengan satt hos dem svenska fansen - ut med ungdomen och in med världsspelarna.....

Hades
2005-02-05, 21:58
Facit av denna VM turnering....är att vi saknar både en tränare som kan lära spelarna kombinationer och vi saknar en tränare som kan spela med rätt spelare på rätt tillfälle.......Vi spelade uselt på grund av en oduglig tränare.....

Linell tog ut kristian svensson och kim Andersson. Andersson som alldrig varit bra i landslaget när det har varit tufft motstånd fick i stort sett spela alla matcherna.....katastrof!!!

Sveriges bästa lag satt på läktaren där satt Wislander och pratade i radion....Ola lindgren,staffan Olsson,Magnus Andersson och Bengan satt hos dem svenska fansen - ut med ungdomen och in med världsspelarna.....
Det bästa vi kan göra nu är väl att hitta en syndabock..?

OggeP
2005-02-06, 02:54
Det bästa vi kan göra nu är väl att hitta en syndabock..?

Jag föreslår Arrhenius.

Motivering: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37553

Mccartney
2005-02-12, 20:15
Mitt förslag är Kim Andersson....alla som sagt att han är en kommande storstjärna....ok han skjuter hårt....men det är absolut inte allt.....var är hans muskler....han ser fortfarande bebis fet ut...

Hades
2005-02-12, 20:28
Mitt förslag är Kim Andersson....alla som sagt att han är en kommande storstjärna....ok han skjuter hårt....men det är absolut inte allt.....var är hans muskler....han ser fortfarande bebis fet ut...
Du missade nog ironin. Poängen var att man inte kommer någonstans genom att anklaga enskilda personer för förlusten. Du kan inte skylla sveriges förlust på en enda spelare, inte heller på tränaren.

För övrigt är jag extremt trött på folk som alltid vet bättre än de som är ansvariga. Det är väldigt lätt att coacha från tv-soffan, speciellt efter att alla matcherna är spelade och man sitter med facit i hand.