handdator

Visa fullständig version : ahhh!!

mmartin
2005-01-22, 01:04
f-n vad arg jag e :devil:

Vi hade match idag på kvällen klockan 18.40.. förutsättningarna var att vi låg trea(innebandy) med 3 poäng upp till serieledarna..
Allt var frid och fröjd och eftersom serien är ganska ojämn visste vi att vi naturligtvis måste vinna resterande 4 matcher för att troligtvis vinna allting!

Man spelar 4 på plan samt 3 avbytare och en målis.

Klockan blev 5 minuter innan matchstart och vi var endast 4 stycken där, och då ej målisen!! grymt oroliga och nervösa ringer vi dessa 4 saknande som ej svarar i sina mobiler, domaren blåser till spel...
Han förstår vår sits och ber då en motståndares målvakt(de spelade direkt efter oss) att hoppa in tillfälligt... vi började vid denna tiden bli mer och mer arga över våra lagkamrater som visar bristande respekt mot oss och våra motståndare..

Nåväl den lånande målisen spelar i laget som ligger tvåa och vet naturligtvis om förutsättningarna, och 4 enkla vanliga lösa långskott dalar in i mål direkt(4 enda skotten mot oss) och matchen var avgjord redan efter 6-7 minuter och då trillar resterande av laget in längs sargen..

Med tanke på situationen, att vi låg under och hur nonchalant de sakta och pratande gick in genom entrèn möttes de av en total utskällning och fick bli kallade det ena och det andra och svordomar och dylikt haglade ur munnen på mig *grr27* och detta rakt ut på långt avstånd!
domaren funderade att gå fram till mig och be mig att lugna ner mig :D

tvungen att skriva av mig helt enkelt, dålig förlorare vet jag MEN skillnad att förlora på ett sätt då de andra hade varit bättre än oss än att vissa sabbar för hela laget och gör vår förlust. Efter de kom, iaf var det målisen som var det viktiga eftersom den vi lånade uppenbarligen inte såg nått positivt i att kämpa vilket man förstår, så spelade vi bättre än motståndarna och "vann" det med 3-1 med klart spel..

klagar ej på målisen då han hade kunnat neka i första läget och då hade det varit än värre så ja...
våra "medspelare" sa ingenting efter slutsignalen utan gick hem direkt, samtliga. De lär inte höra av oss andra igen utan en ordentlig ursäkt för att de sabbade för oss.
Hade sånt hänt i en större förening hade de skickats ut fortare än kvickt!

lugnat mig nu iaf, men de lär aldrig vara sena och ta "lätt" på en match om jag e med iaf :thumbup:

B-jay
2005-01-22, 01:08
Lirar ni i korpen eller div 7?

Är det högre nivå så dyker man helt enkelt upp på matcherna annars riskerar man att bli pissad på i duschen vid nästa träning! =) :devil:

mmartin
2005-01-22, 01:11
korpen...

vet att det är liksom en "skit samma" serie, men jag är van vid matcher vid mer seriös stämning och bättre serier sedan tidigare och tycker inte man beter sig så mot ett lag, eller mot motståndare heller för den delen..

f-n vad jag skrek på dem när de väl kom, och vid första bytet när jag satte mig på bänken var det rena rama råmaskrik på de!

lär väl inte höra av dem på ett tag.. inte förräns nästa match nästa fredag :D

B-jay
2005-01-22, 01:15
korpen...

vet att det är liksom en "skit samma" serie, men jag är van vid matcher vid mer seriös stämning och bättre serier sedan tidigare och tycker inte man beter sig så mot ett lag, eller mot motståndare heller för den delen..

f-n vad jag skrek på dem när de väl kom, och vid första bytet när jag satte mig på bänken var det rena rama råmaskrik på de!

lär väl inte höra av dem på ett tag.. inte förräns nästa match nästa fredag :D

Lirar själv hockeybokey på korpnivå nu, men är van vid att lira div 1 i hockey.
Men vi har så pass ba moral i laget att dom flesta kommer vid varje matchtillfälle! Dom som inte gör det står helt sonika över vid nästa matchtillfälle, bara för att det är korpen så kan man inte göra som man vill!

mmartin
2005-01-22, 01:20
Lirar själv hockeybokey på korpnivå nu, men är van vid att lira div 1 i hockey.
Men vi har så pass ba moral i laget att dom flesta kommer vid varje matchtillfälle! Dom som inte gör det står helt sonika över vid nästa matchtillfälle, bara för att det är korpen så kan man inte göra som man vill!

div 1 hockey är imponerande faktiskt!

ja naturligtvis är det så! så ska det vara och jag är helt knäckt att man förlorat en match pga av några lagkamraters slarv, detta blir inte enkelt att återupprätta för dem helt klart! det är sättet som är det fördjävliga, sen spelar det mig mindre roll om det varit innebandy div 2, fotboll div 4 eller hockey! det är respekten mot de övriga!

Men fick höra vad jag tyckte om det så det räcker och blir över.. känns nu som om jag tog i lite väl mycket kanske när jag skrek ut dem för allt och alla.. men men, det kostar att bete sig illa!

B-jay
2005-01-22, 02:04
div 1 hockey är imponerande faktiskt!

ja naturligtvis är det så! så ska det vara och jag är helt knäckt att man förlorat en match pga av några lagkamraters slarv, detta blir inte enkelt att återupprätta för dem helt klart! det är sättet som är det fördjävliga, sen spelar det mig mindre roll om det varit innebandy div 2, fotboll div 4 eller hockey! det är respekten mot de övriga!

Men fick höra vad jag tyckte om det så det räcker och blir över.. känns nu som om jag tog i lite väl mycket kanske när jag skrek ut dem för allt och alla.. men men, det kostar att bete sig illa!

Det spelar ingen roll! dom ska veta vad som gäller när det är match! har man lovat att ställa upp, så är det bara att se till att infinna sig på plats vid matchtillfället! Oavsett om det är div 1 eller korpen.

Sen kan man aldig jämföra moralen i ett korpenlag mot ett div 1 lag.
när jag lirade hockey aktivt fick vi nte ensa dricka på fredagen när vi skulle spela match på söndagen, men å andra sidan så hade man ju betalt oxå!

Kebab-Arne
2005-01-22, 12:45
Hehe, förstår dig faktist. Brukar vara så själv fast när det gäller skolidrotten. Vill vinna till varje pris, oftast iaf. *popcorn* :D

mmartin
2005-01-22, 13:45
Hehe, förstår dig faktist. Brukar vara så själv fast när det gäller skolidrotten. Vill vinna till varje pris, oftast iaf. *popcorn* :D

ja jobbigt att vara så..
Men jag tycker inte man kan bli sur/arg och skälla på människor som försöker- det är ju som det är och inget blir bättre av skäll.

Men sådan här bristande respekt blir jag förbannad av, funderar själv på vad som hänt om jag gjort så i mitt förra lag med ex tränaren.. hmm tror faktiskt det hade blivit en rubrik för aftonbladet i stil med "tränare hängde sin spelare" eller "innebandyspelare dränkt av lagkamrater" ;)