handdator

Visa fullständig version : Iksu

bonydrop
2005-01-20, 17:27
Till hösten är det tänkt att jag ska börja plugga, men inte bestämt mig för var än. En sak jag tycker är viktig där jag ska plugga är att det finns ett gym :).

Så jag kommer nog skapa flera såna här trådar och fråga om det finns gym på lite olika ställen och hur de är ;) .

Nu är det iaf dags för Umeås gym IKSU. Nån som tränar styrketräning där och kan berätta lite vad dom tycker?

Prankie
2005-01-20, 18:01
Stor gym, mycket disco grejer och många snygga tjejer. ;)

bonydrop
2005-01-20, 19:25
Bor du i Umeå? Vet du om det finns några andra gym i närheten av universitetet? Eller vart tränar du sjäv ;) ?

Snafu
2005-01-20, 20:08
iksu är nog ett av dom bästa gymmen jag varit på, om man ser till utrymmet, kvaliteten på utrustningen, moderniteten och variationen av utrustningen och att det finns mycket av allt. Typ två tre stycken powerracks..osv osv. Det finns några till gym, dels ett typ 10 minuter från uni mot stan till, gammlia va? är ett riktigt lyftargym tror jag, finns några här som tränar där tror jag.

Sen finns det några nere på stan

bonydrop
2005-01-20, 20:14
iksu är nog ett av dom bästa gymmen jag varit på, om man ser till utrymmet, kvaliteten på utrustningen, moderniteten och variationen av utrustningen och att det finns mycket av allt. Typ två tre stycken powerracks..osv osv. Det finns några till gym, dels ett typ 10 minuter från uni mot stan till, gammlia va? är ett riktigt lyftargym tror jag, finns några här som tränar där tror jag.

Sen finns det några nere på stan

Jo men jag tycker det verkar vara ganska dyrt där också. Pengar är det inte så gott om när man studerar så :). Någon som vet lite priser på olika gym uppe i Umeå? Gärna nära universistet

skaparn
2005-01-20, 20:38
Jo men jag tycker det verkar vara ganska dyrt där också. Pengar är det inte så gott om när man studerar så :). Någon som vet lite priser på olika gym uppe i Umeå? Gärna nära universistet

Det är nog lite dyrt ifall man bara tänker styrketräna där. Men om du köper guldkort och utnyttjar allt som går blir det billigt.
Men som dom säger ovan, själva gymet är bra och således kanske värt pengarna. Du kommer att få uppleva mycket olika typer av gymfolk.

Tomten
2005-01-20, 20:54

På sporthallen (gammlia) kostar ett helårskort 1000kr. Det kostar ungefär det tredubbla på IKSU.

bonydrop
2005-01-20, 20:58
Det är nog lite dyrt ifall man bara tänker styrketräna där. Men om du köper guldkort och utnyttjar allt som går blir det billigt.
Men som dom säger ovan, själva gymet är bra och således kanske värt pengarna. Du kommer att få uppleva mycket olika typer av gymfolk.

Jag är ju bara intresserad av styrketräning så då blir det ganska dyrt. 2500 om året skulle det bli för mig.

bonydrop
2005-01-20, 20:59
På sporthallen (gammlia) kostar ett helårskort 1000kr. Det kostar ungefär det tredubbla på IKSU.

Är sporthallen ett gym som är okej att träna på då? Jag har inte speciellt höga krav. Bara att det finns det gamla vanliga...behöver inte finnas massa onödiga maskiner osv

vrålapa
2005-01-20, 21:29
Sporthallen =umeå's billigaste.
Förvänta dig inget spec. det är riktigt risigt enligt mitt tycke. men du får ju inte mer än vad du betalar för!

Är det inte mycke folk på IKSU? Mycke köer och skit?

Prankie
2005-01-20, 21:42
Träna inte i IKSU på måndagar 7-10 bara. Då är det smockad. Iofs har jag aldrig behövt vänta länge på nånting då jag kör oftast det som är ledig.
IKSU är det enda valet för mig då det är närmast och de har en kamphall som jag träna nästan dagligen kampsport i. SPorthallen har allt som behövs och det är faktist mer hardcore folk där.

Grisen
2005-01-20, 21:47
Är sporthallen ett gym som är okej att träna på då? Jag har inte speciellt höga krav. Bara att det finns det gamla vanliga...behöver inte finnas massa onödiga maskiner osv

Jag tycker att det är ett bra gym! Powerrack finns, bra skivstångar och bänkar, det finns ett ställ för att träna kronlyft, du behöver inte vara rädd om golvet. Hyffsat med hantlar, upp till 60 kg (intervallerna är 35, 40, 45, 50 och 60). Det finns inte så mycket bra maskiner, men det kvittar för mig i alla fall, det finns i alla fall de nödvändigaste maskinerna, t.ex. latsdrag.

bonydrop
2005-01-20, 22:04
Jag tycker att det är ett bra gym! Powerrack finns, bra skivstångar och bänkar, det finns ett ställ för att träna kronlyft, du behöver inte vara rädd om golvet. Hyffsat med hantlar, upp till 60 kg (intervallerna är 35, 40, 45, 50 och 60). Det finns inte så mycket bra maskiner, men det kvittar för mig i alla fall, det finns i alla fall de nödvändigaste maskinerna, t.ex. latsdrag.

Det tycker jag låter tillräckligt faktiskt. Som sagt, jag lär ju inte direkt bada i pengar under den tiden jag kommer plugga. Men då vet jag iaf att det finns alternativ där, och om jag skulle börja där så kan jag ju helt enkelt kolla in båda ställena och se vilket jag tycker är mest prisvärt

Tack ska ni ha

Snafu
2005-01-21, 01:06
jag har väl aldrig haft så mycket pengar som när jag pluggade! Gymkortet var ju lugnt. Nu när jag jobbar har jag ju fan aldrig pengar över, för mycket krogbesök kanske iofs..hmm...

bonydrop
2005-01-21, 10:14
jag har väl aldrig haft så mycket pengar som när jag pluggade! Gymkortet var ju lugnt. Nu när jag jobbar har jag ju fan aldrig pengar över, för mycket krogbesök kanske iofs..hmm...

Hehe va gött för dig då :). Men med fullt lån+bidrag får man väl 6900/månad. Sen kanske hyran går på 4000, och mat 1500, sen kurslitteratur och andra grejer. Känns som att det inte borde bli så fett iaf :cool:

abjorn
2005-01-21, 10:25
Hehe va gött för dig då :). Men med fullt lån+bidrag får man väl 6900/månad. Sen kanske hyran går på 4000, och mat 1500, sen kurslitteratur och andra grejer. Känns som att det inte borde bli så fett iaf :cool:

1500 för mat!!!? vad fan äter du? nudlar eller ? ;) Mtt matkonto ligger på minst det dubbla.

bonydrop
2005-01-21, 10:29
1500 för mat!!!? vad fan äter du? nudlar eller ? ;) Mtt matkonto ligger på minst det dubbla.

Det är vad jag räknat mig, har aldrig bott själv så jag vet inte, men jag tyckte det va ett rimligt antagande när jag räkna lite. När jag pratar med andra kompisar som flyttat hemifrån ligger dom mellan 500-750 i månaden.

Och mamma trodde att jag skulle klara mig på det, hon som sköter handlandet nu så hon borde ha hyfsad koll. Men 50 kr om dan ska nog gå tror jag och ändå få i mig det jag behöver, kommer ju bara leva på pasta,ris,havregryn,ägg,sojabönor och lite kycklingfilé ibland.

Men så tillkommer ju kosttillskotten också. Men vi får se hur det blir.

Förresten, hur äter du, och ungefär hur mkt kalorier ligger du på per dag med den matkostnaden? Kan va bra att veta ;)

bedlam
2005-01-21, 10:46
fan hyra på 4000? var bodde du? en 3a själv?
min 3a kostar 4675:- och där bor jag givetvis med min sambo.

jag har numera börjat vänja mig vid IKSU, var väldigt skeptisk innan jag blev tvungen att börja träna där, roligt att kunna spela badminton, finns en väldig massa konditionsmaskiner osv osv. och som sagt, vackra flickor och blandat gymfolk!

bonydrop
2005-01-21, 10:56
fan hyra på 4000? var bodde du? en 3a själv?
min 3a kostar 4675:- och där bor jag givetvis med min sambo.

jag har numera börjat vänja mig vid IKSU, var väldigt skeptisk innan jag blev tvungen att börja träna där, roligt att kunna spela badminton, finns en väldig massa konditionsmaskiner osv osv. och som sagt, vackra flickor och blandat gymfolk!

Jag har som sagt ingen aning, det är första gången jag flyttar hemifrån :). Och jag har ingen aning om vad lägenheter i Umeå ligger på, men tex i Gbg så skulle inte 4000 va nåt speciellt för 1:a.

Men vet du vad en 1:a eller 2:a hyfsat nära universitet skulle kunna ligga på då? Skulle vara otroligt bra att veta ;)

skaparn
2005-01-21, 13:48
Jag har som sagt ingen aning, det är första gången jag flyttar hemifrån :). Och jag har ingen aning om vad lägenheter i Umeå ligger på, men tex i Gbg så skulle inte 4000 va nåt speciellt för 1:a.

Men vet du vad en 1:a eller 2:a hyfsat nära universitet skulle kunna ligga på då? Skulle vara otroligt bra att veta ;)

Det finns lägenheter i alla prisklasser, precis som det finns gym i alla prisklasser.

Du har ju alltid slasken för alla utan bostad; Ålidhem. Där får du ett korridorsrum för dryga 2k. Ont om små lägenheter dock, men dela med någon så får du bo stort och billigt. Nära till Universitetet och IKSU.

bonydrop
2005-01-21, 15:54
Det finns lägenheter i alla prisklasser, precis som det finns gym i alla prisklasser.

Du har ju alltid slasken för alla utan bostad; Ålidhem. Där får du ett korridorsrum för dryga 2k. Ont om små lägenheter dock, men dela med någon så får du bo stort och billigt. Nära till Universitetet och IKSU.

Här ska det allt bos själv :cool: , tycker inte massa folk på morgonen,kvällen mm. SÅ vi får väl se hur det blir om ja kommer flytta... ;)