Visa fullständig version : vad ska en göra idag om en säger...och är the grugde en bra film.
ölobrännvin
2005-01-19, 08:05
Jaha här sitter man och har en hel dag framför sej jag ska nog spela in i min lila studio hela dagen om inte ungen bråkar för mycket ! Varför är finns jag ?
Är the grudge en bra film nån som har sett den ? Jag är uttråkad ge mej tips på meninglösa saker man kan göra hemma !
mini_Arnold
2005-01-19, 08:08
städa är rätt meningslöst
Jag tycker personligen att The Grudge suger.
spela tvspel o äta godis är ju alltid trevligt
läs en bok. gå en promenad. fika.
Grudge är dålig. Ingen känsla av handling. Som en dålig "the ring".
/klingos
edgen_ÖSD
2005-01-19, 09:01
Jag tycker the Grudge (amerikanska versionen) är grymt bra. Snuskigt äcklig, sådär så man inte vill se den men ändå gör det.
mycket märklig film som hoppar mellan två tider hela tiden.
Antingen lär du tycka den är skrämmande och spännande eller att den sugen..
jag tyckte den sög *popcorn*
Gudfadern
2005-01-19, 09:08
Jag tyckte amerikanske versionen av The Grudge sög, däremot blev jag riktigt rädd av den japanska versionen. *popcorn*
den japanska versionen är sämst och dålig.
nappa rockyfilmerna istället.
ölobrännvin
2005-01-19, 09:40
då ska jag se båda ikväll då ! och städa på dagen...
Både den amerikanska och japanska versionen av Ju On; The Grudge lockar endast till skratt.
The Grudge var faktiskt helt ok, enligt mig iaf. Japanerna har ju dille på de där med bleka ansikten, stora ögon, stripigt hår och ryckiga rörelser. ;)
The Grudge var faktiskt helt ok, enligt mig iaf. Japanerna har ju dille på de där med bleka ansikten, stora ögon, stripigt hår och ryckiga rörelser. ;)
Japaner är alldels för söta för att vara läskiga! :cheers:
Japaner är alldels för söta för att vara läskiga! :cheers:
Nu låter du lite som en viss Kuma. ;)
Japan har en väldigt störd filmkultur enligt mig. :D
mini_Arnold
2005-01-19, 10:14
Nu låter du lite som en viss Kuma. ;)
Menar du att battle royale 2000 inte är en normal film?
Iof sig så tror jag den är kinesisk men waeffa
Menar du att battle royale 2000 inte är en normal film?
Iof sig så tror jag den är kinesisk men waeffa
Nej den är japansk.
Fredszky
2005-01-19, 10:19
såg grudge amerikanska igår och den var rätt boring.. hoppar i tiden och inget verkar följa några regler liksom allt kan hända.. tar kål på spänningen enl mig
Fultjack
2005-01-19, 10:26
om du vill se en ganska skum film så kolla The Forgotten, jag hoppade till några gånger och blev rädd, fast den ska vara en thriller, den spårade ut i slutet för övrigt, men annars var den bra
RobbeliRobban
2005-01-19, 10:56
Är din unge i "tidig" tvåårsålder som min, så är det roligt med pekböcker, räkna till tio, peka och namnge färger, både kul för ungen och (om man är lika omogen som jag) för föräldern. Bygga torn av klossar är alltid kul, särskilt att sedan lämna hela golvet fullt när frugan kommer hem.
The Grudge var en ganska stor besvikelse. Man får se den jamande blå pojken för tidigt. Efter att man sett "monstret" första gången i en film så är det ju inte läskigt sen.
Jag gillade filmen, bra skräckis. De har tagit de flesta verktyg som finns i spänningsuppbyggande och använt dem med briljans.
Sen att den som de felsta skräckisar är lite fånig emellanåt är ju ngt man får räkna med.
Haha, bra jobbat Grahn! :thumbup:
Fangface
2005-01-19, 12:45
Nej, Grudge tyckte jag inte var nå´t vidare....
Dra ner serien Lost och glo på den ! :thumbup:
ölobrännvin
2005-01-19, 21:14
Åh fyfan jag var på bio ikväll och såg the grugde jäveln, och visst var den spännande som bara fan och flera gånger så ville jag blunda eller gå ut, men fyfan för handlingen jag fatta inte nånting ibland, det där monstret döda ju folk som inte hade varit i huset ens. men jaja jag ger den en 6a av 10 i betyg för att den lyckades skrämma mej......
sara michelle gellar säger allt...............
Löjtnant Blank
2005-01-19, 21:27
Lyxproblem? Gör musik! Ta tillvara all tid i studion du får! Fan, min tid räcker absolut inte till. Jag skulle vilja ha ytterligare fyra-fem timmar på dygnet för att hinna med att mixa och tracka. Plus att jag måste träna, dyka, laga mat, sova... Jag skulle ge min mors högra hand för en halvtidstjänst.
sara michelle gellar säger allt...............
Fick precis reda på att det var i Grudge hon hade huvudroll!
Tänkte dra hit o skriva som du skrev..
Jag sätter allt på att filmen suger sten. hårt.
Audition är bra!
Ladda ner den och se den nu. :thumbup:
Fick precis reda på att det var i Grudge hon hade huvudroll!
Tänkte dra hit o skriva som du skrev..
Jag sätter allt på att filmen suger sten. hårt.
Det är precis det jag menade. mkt hög sugnivå
s_himself
2005-01-19, 22:29
Jag har sett Ju-On.. alltså japanska verisionen, Jag tyckte den va bra. Man måste försöka sätta sig in i situationen själv för att skräckisar inte ska va dåliga har jag märkt :)
Jag ska se den amerikanska verren också. Att filmen hoppar mellan olika tider gör det ju bättre, man får helt enkelt tänka lite om det behövs.
Personligen hatar jag skräckisar med barn i... usch läskiga är dom
no1fitness
2005-01-19, 23:47
Jag tyckte inte alls den var så dålig som de flesta tycker...
Dock var det lite tråkigt att se den på bio när det satt några fjortisar precis nedanför oss och skrattade hela tiden för de var supernervösa och rädda... *grr*
Att den hoppade i tiden tyckte jag var en bra sak, men jag kanske är lättroad... *rolleyes*
Metal_boy_
2005-01-20, 01:47
tyckte the grudge va lysande
Shadow Warrior
2005-01-20, 06:32
The Grudge är den bästa skräckfilm jag sett sedan Ringu trilogin desutom är det bland det hemskaste jag sett.
Jag tänkte starta en tråd om detta när jag kom hem från bion men jag insåg att detta inte är en film för de ignoranta massorna så det hade vart rätt menlöst.
Japanska Ju-on 1 o 2 är bra dom med även om budgeten är för låg.
The Grudge är den bästa skräckfilm jag sett sedan Ringu trilogin desutom är det bland det hemskaste jag sett.
Jag tänkte starta en tråd om detta när jag kom hem från bion men jag insåg att detta inte är en film för de ignoranta massorna så det hade vart rätt menlöst.
Japanska Ju-on 1 o 2 är bra dom med även om budgeten är för låg.
I second that!! :thumbup:
Shadow Warrior
2005-01-20, 10:39
I second that!! :thumbup:
Tack för stödet, trodde snarare jag skulle få skit för att jag gämförde... haha.. ;)
s_himself
2005-01-20, 12:11
Tack för stödet, trodde snarare jag skulle få skit för att jag gämförde... haha.. ;)
Du har mitt stöd också, dock håller jag inte med ang. Ringu filmerna. Jag satt och vänta på att det skulle börja bli läskigt, men ja.. när hon kröp ur tv:n va det enda jag tyckte va lite creepy, men då va filmen slut ;)
Håller med om att den japanska Ju-On är lite för budget. Måste se den amerikanska :)
Shadow Warrior
2005-01-20, 13:20
Du har mitt stöd också, dock håller jag inte med ang. Ringu filmerna. Jag satt och vänta på att det skulle börja bli läskigt, men ja.. när hon kröp ur tv:n va det enda jag tyckte va lite creepy, men då va filmen slut ;)
Håller med om att den japanska Ju-On är lite för budget. Måste se den amerikanska :)
Ringu är ju lite för budget den med men den är extremt välgjord med enkla medel därför ja gillar den så mycket... min favorit är dock del 0.
Ju On är ju välgjord på samma sätt den med men ärligt talat så handlar ju inte filmen om nått direkt utan det är bara en massa folk som dör på löpande band... tvåan har lite mer substans på sina stället men den är samtidigt lite för b-ig.
Vad som är så jävla bra med The Grudge är ju att det är samma regisör och allt detta kombinerat med Sam Raimi (Evil Dead filmerna) och en stor budget, detta gjorde att den "amerikanska" versionen denna gång var överlägsen.
Ok det var rätt onödigt att ha med "buffy" i början av filmen... jag menar wtf gjorde hon där? Mena annars så :thumbup:
Snälla säg att jag läste fel?
Eller var det så att Sarah M.G inte hade nån replik i filmen??
Annars strävar uttalanden som att "Grudge är bra" mot fysikens lagar..
nordlander
2005-01-20, 15:45
Ju-On The Grudge är inte en speciellt bra film. Har inte sett "amerikanska" the grudge men jag antar att den är lika dålig fast mer amerikansk.
edgen_ÖSD
2005-01-20, 15:53
S.M.Gellar har väl huvudrollen?!
Shadow Warrior
2005-01-20, 18:25
Ju-On The Grudge är inte en speciellt bra film. Har inte sett "amerikanska" the grudge men jag antar att den är lika dålig fast mer amerikansk.
Ganska dumt antagande då det är samma typ av film, den innehåller massor av japaner och utspelar sej i japan med samma "ondska" som tidigare, enda skilldnaden är att huvudrollsinnehavarna är till större del amerikaner, lägg sedan till en rejäl budget till det... vad har vi då? Jo en av årets bästa skräckisar!
Så The Grudge är garanterat ingen remake av den typen som gjordes med The Ring där man gjorde en lika bra film men utan att tillföra nått alls.
Shadow Warrior
2005-01-20, 18:26
S.M.Gellar har väl huvudrollen?!
Alla dör en efter en... så.... :D
läs en bok. gå en promenad. fika.
Grudge är dålig. Ingen känsla av handling. Som en dålig "the ring".
/klingos
Sämrre menar du nog, för the ring är inte bra den heller.
Alla dör en efter en... så.... :D
Bra.. men vet ändå inte om jag vågar se en film med Gellar..
För höga risker..
nä, det blir inget..
inte kolla
ska inte se den filmen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.