Logga in

Visa fullständig version : Klenare och klenare

PUMPISH
2005-01-19, 01:05
Juh hårdare man blir desto mer tappar man styrka nu när deffen börjar närma sig slutet....långt ifrån kul :furious:

Bröst och biceps har man sänkt så kraftigt så att man nästan skäms att träna *cry*

Bara i triceps är jag lika stark som förut, får nästan ta det som tröst *rolleyes*

Fast åt andra sidan känns det som att hellre hård och klen än strak och tjock....sen har man juh muskelminne också som lär kicka igång när man börjar äta igen hehe *hoppas* :MrT:

Slartibartfast
2005-01-19, 08:23
Välkommen i klubben! *cry*

koi
2005-01-19, 08:36
Jo jag känner att samma sak kommer hända mig efter min deff. Urgh, kommer tappa massa på olika övningar. Men hey, du ser deffad ut nu eller hur! Det var ju det som var det viktiga ;)

Lizard
2005-01-19, 09:23
Om ambitionen med bantningen eller deffen som folk väljer att kalla det nuförtiden var att gå ned i utövat tryck mot jordytan (vikten) så låter det ju bra......men om det var att bibehålla hard earned muscle mass och uteslutande minska i fettmassa så låter det som..eh...katastrof?

Lizard

King Grub
2005-01-19, 09:43
Jag tycker också det låter som om man gjort något fundamentalt fel om styrkan dalar så dramatiskt.

TTT
2005-01-19, 09:49
Att kroppen blir mer eller mindre orkeslös vid deff är inte konstigt. Men att maxstryrkan skulle sänkas dramatiskt verkar mindre bra.

z_bumbi
2005-01-19, 10:25
I slutet av deffen är det väl inget konstigt att man tappar styrka?

TTT
2005-01-19, 10:27
I slutet av deffen är det väl inget konstigt att man tappar styrka?

Nej. Men frågan är hur mycket.

mini_Arnold
2005-01-19, 10:33
Det är inte så att du hela tiden under din deff varit inställd på att du kommer bli svagare?

PUMPISH
2005-01-19, 15:40
jag tycker att även om man märker under ett pass att man har sänkt lite så känns det förbannad mycket i huvudet *screwy*
Så skrev jag också (på slutet av deffen)

Sen så om jag nu hade ätit alldeles för lite så borde jag då bli lika svag i alla muskelgrupper men jag har bara mest sänkt i bröst och biceps vilket är skumt :confused:

Hur som helst så är det ingen kul att bli klenare men samtidigt så är det mycket kul att bli hårdare

adde
2005-01-19, 16:31
Jag brukar kunna hålla styrkan (dvs det tyngsta arbetssettet) rätt så bra under deffen. Jag kör totalt färre set och håller högre intensitet än annars, men försöker att ha åtminstånne en "tung" övning per muskelgrupp. Sista 3-4 veckorna före tävling brukar dock styrkan droppa.

Jag tycker det låter lite som om du gjort nått fel...

/adde

PUMPISH
2005-01-19, 16:39
Jag brukar kunna hålla styrkan (dvs det tyngsta arbetssettet) rätt så bra under deffen. Jag kör totalt färre set och håller högre intensitet än annars, men försöker att ha åtminstånne en "tung" övning per muskelgrupp. Sista 3-4 veckorna före tävling brukar dock styrkan droppa.

Jag tycker det låter lite som om du gjort nått fel...

/adde

ja det är först nu man börjar droppa....inne på sista veckorna.....eller jag vet inte...det är kanske psykiskt....för om jag nu tänker efter så har jag bara sänkt i bänk dock inte i hantlar....inte mycket iaf...
Iof så blir det inte så mycket energi hellre nu i magen....brukar träna när jag vaknar och då hamnar bara en lätt kesella i magen innan träningen så att man extra bränner då också

King Grub
2005-01-19, 16:45
brukar träna när jag vaknar och då hamnar bara en lätt kesella i magen innan träningen så att man extra bränner då också

Det förklarar ju saken... då är det ju muskelprotein du bränner. ;)

z_bumbi
2005-01-19, 16:54
Är man mestadels inriktad på styrka så tappar man ganska snabbt i maxstyrkan bara man förlorar i kroppsvikt.
Jag ser inte riktigt samma förlust för någon som tränar byggning men sköter man allt precis lika bra när man inte deffar (Måltidsantal, återhämtning, tränar lika hårt osv.) så har jag väldigt svårt att se att man inte tappar styrka när man skär ner på maten och tappar i vikt även som byggare?
Att man sen kanske är mer motiverad när man deffar och därför tränar hårdare och sköter kostan bättre är ju en annan fråga (Har för mig Adde har skrivit något sådant tidigare t ex, tar jag fel på person så gör jag. :) ) för då har man missat moment tidigare som gjorde att man inte låg på toppen vad gäller träningen innan deffen.

PUMPISH
2005-01-19, 17:02
ja...jag har blivit riktigt nojig för kollisar...bara nån vecka kvar innan fotningen så räcker bara att jag tittar på en banan så känner jag mig fet direkt hehe....Så ni tycker att jag ska fortsätta äta lite kollisar innan träningen ändå? Hur mycket i så fall? *screwy*