handdator

Visa fullständig version : nya startmüslin

maja_C
2005-01-17, 18:45
såg att det har kommit en ny variant av den onyttiga START müslin. Den ska vara mindre sötad och ha lägre fetthalt. Någon som vet nått om den? Är den ett ganska bra alternativ till godis iallfall? Vet iallafall att en sort hette ''kanelkrokant'', tror den var sötad med fruktos.. Någon som vett nått om den? Kanske bra EFTER träning? Fast var det fruktos kanske det inte är så bra iofs...

King Grub
2005-01-17, 18:54
Efter träning är den nog bara ett bra alternativ, om man väljer att utnyttja näringsfönstret som ett slags skyddsnät för att kunna tillfredsställa smaklökarna i stället för musklerna i och med att risken för fettinlagring är noll, och bryr sig mindre om att stimulera återhämtning och proteinsyntes. ;)

Men annars tycker jag det verkar vara den första "crunchiga" müslin jag sett, och som sådan kan den ingå som en del i en komplett måltid, utan att spoliera den, vilket knappast är fallet med de vanliga "kaksmulorna". :)

maja_C
2005-01-17, 19:41
okey, det lät ju som om den inte var bara helt onyttig då alltså. Den var riktigt god iallfall, provade någon sån där ''crunchklump'' idag, syrran hade köpt den.

King Grub
2005-01-17, 20:17
Och timmarna efter träning går det ju alldeles utmärkt med fling/müslibaserade mål (vilket jag borde skrivit direkt, men jag tänkte bara på målet alldeles efter träning).