handdator

Visa fullständig version : 34% av tjejerna tränar prioriterar rumpan

bryggarn
2005-01-16, 23:15
..jämfört med 12 % av killarna. 40% av killarna tycker att bröstmusklerna är viktigast mot 15 % av tjejerna. Men det allra viktigaste för tjejerna var magen, medans killarna svarde ryggen.
Tycker 1/3 av alla tränande tjejer att deras häck är för liten eller?

Källa:Riksidrottsförbundet

internethjälten
2005-01-16, 23:18

...ett Bootygym kanske ?

TTT
2005-01-16, 23:18
..jämfört med 12 % av killarna. 40% av killarna tycker att bröstmusklerna är viktigast mot 15 % av tjejerna. Men det allra viktigaste för tjejerna var magen, medans killarna svarde ryggen.

För många av dem handlar det nog om toning på stjärtmuskulaturen, inte extrem muskelmassa. *flex*

adeleine
2005-01-16, 23:25

testa för stor lr för hängig :MrT: ;)

jwzrd
2005-01-16, 23:27
Tjejer kan inte ha för stor häck! :D

Daniiiel
2005-01-16, 23:30

WORD UP!

Megatuttarna
2005-01-16, 23:32
testa för stor lr för hängig :MrT: ;)

Kan aldrig bli för stor tack och lov!

bryggarn
2005-01-16, 23:33

denna är på gränsen rent estetiskt
http://www.haitianconnection.com/USERPIX/casa-Serena_Williams.jpg

AFanatic
2005-01-16, 23:33
De tror väl att de kan punktförbränna fett.

Trance
2005-01-16, 23:36
Jo, det kan bli för stor häck. Det skall helst se proportionerligt ut.

Megatuttarna
2005-01-16, 23:37
Här har ni lite piece of assssssssssssssss

Bolio
2005-01-16, 23:38
jwzrd har legat med AFanatic

Trance
2005-01-16, 23:39
Här har ni lite piece of assssssssssssssss

Fyfan, det är ju riktigt fult.

Megatuttarna
2005-01-16, 23:42

Jwzrd måste laga en helvetes god kladdkaka! :thumbup:

Bolio
2005-01-16, 23:47

Haha, VA? :D

AFanatic
2005-01-16, 23:48

:laugh: :thefinger

Bolio
2005-01-16, 23:53
<AFanatic> Megatuttarna har legat med adeleine. :D

Yankeee
2005-01-16, 23:55
Är det inte bättre att vi säger att alla har legat med alla?

internethjälten
2005-01-17, 00:02
Är det inte bättre att vi säger att alla har legat med alla?

räkna inte med mig i era håmåleker... men Herk ställer nog upp i mitt ställe :laugh:

30cm
2005-01-17, 00:03
Mer booty-bilder, sitter här och dreglar. Kan inte fatta att tjejer klagar över stora rumpor. Barockt!

bryggarn
2005-01-17, 00:16
Mer booty-bilder, sitter här och dreglar. Kan inte fatta att tjejer klagar över stora rumpor. Barockt!
Nej det är fanimej ofattbart sålänge tjejerna i övrigt är normalviktiga.. Annars kan man ju hålla med dem :) . Men en fin fyllig röv får dolmen min att rysa av vällust

Megatuttarna
2005-01-17, 00:18
Lite mer asssssss

Elajt
2005-01-17, 00:18
34% av tjejerna prioriterar rumpan, det är rätt så nice att sitta på cykeln när det står en tjej på trampmaskinen framför och kör :)
Synd tjejerna eller hmm.. Damerna på mitt gym inte är under 50 :angel:

Doctor Snuggles
2005-01-17, 00:29

Om du menar att 34% av tjejerna vill träna BORT rumpan så håller jag med. Man hoppades ju på att J-Lo modet äntligen skulle ändra på det förvrängda pojkrumpeidealet... *screwy*

Tolkia
2005-01-17, 07:59
Om du menar att 34% av tjejerna vill träna BORT rumpan så håller jag med. Man hoppades ju på att J-Lo modet äntligen skulle ändra på det förvrängda pojkrumpeidealet... *screwy*
Man kunde ju hoppas på att något skulle ändra på det (i mina ögon) förbrängda pojk-kroppsidealet.

TTT
2005-01-17, 08:04
38-40 i storlek är sexigt, OM det handlar om en tränad stjärt som J. Lo's och inte en fläskstjärt som den första bilden som postades här. ;)

jwzrd
2005-01-17, 09:28

Hmm?

Johan O
2005-01-17, 09:59
38-40 i storlek är sexigt, OM det handlar om en tränad stjärt som J. Lo's och inte en fläskstjärt som den första bilden som postades här. ;)

Du tror J-Lo har en mer vältränad sjärt än Serena Williams... *screwy*

Hades
2005-01-17, 10:01
Bilden sa han, inte länken.

TTT
2005-01-17, 10:27

Syftade som sagt självklart på bilden och inte länken till Serena Williams, dock är väl denna tennisspelares stjärt inte speciellt estetiskt tilltalande. ;)
Lite Kalle Anka-syndrom över det hela.

aliquis
2005-01-17, 11:24
Man kunde ju hoppas på att något skulle ändra på det (i mina ögon) förbrängda pojk-kroppsidealet.
från/till?

aliquis
2005-01-17, 11:27
Lite Kalle Anka-syndrom över det hela.
Kalle tycker iaf om Kajsas stjärt precis som den är.

TTT
2005-01-17, 11:30
Kalle tycker iaf om Kajsas stjärt precis som den är.

Lika barn leka bäst? ;)

Dipshit
2005-01-17, 12:37
Jag'skull
http://www.aftonbladet.se/sport/0501/13/ser.jpg
HITTA ITT!

Megatutt: Din bild, där snackar vi snudd på perfektion! *popcorn*

Tolkia
2005-01-17, 14:55
från/till?
Kanske var det inte så tydligt som jag trodde (jag tänkte att trådens karaktär i övrig skulle göra vidare specifikation onödig). Det var avsett att läsas som:
Man kunde ju önska att någon skulle ändra på det (i mina ögon) förvrängda idealet enligt vilket tjejer skall ha kroppar som småpojkar. Till ett där tjejer får ha tjejkroppar - vilket inte är detsamma som småpojk-kroppar med ett par fett-(eller silikon-)kuddar på pectoralii.

Metal_boy_
2005-01-17, 15:41
Jag'skull
http://www.aftonbladet.se/sport/0501/13/ser.jpg
HITTA ITT!

Megatutt: Din bild, där snackar vi snudd på perfektion! *popcorn*

najs ASS! det finns ju papperskassar :D

Mall
2005-01-17, 15:48

Man tackar :)

Metal_boy_
2005-01-17, 15:50
Man tackar :)

Nu räcker det med info ;)

Slartibartfast
2005-01-17, 15:50
Kan aldrig bli för stor tack och lov!

Sen är det ju en himla skillnad på stor och stor också.

Metal_boy_
2005-01-17, 15:53
men hellre stor och fast en liten och sladdrig.

Elajt
2005-01-17, 15:54
hellre ett ass från jackazz.nl än ett från mrs Borås :laugh:

AndersHermansson
2005-01-17, 16:10
Lite mer asssssss

Såna där trosor är mycket snygga. (På tjejer of coz) =)

Jag tycker det är konstigt att man fokuserar på att träna stjärten om man inte vill att den ska växa? Känns meningslöst, man behöver ju knappt köra en benböj innan röven börjar växa.

Trance
2005-01-17, 18:30
men hellre stor och fast en liten och sladdrig.

Hellre liten och fast än stor och sladdrig.

Herkulez
2005-01-17, 18:32
Hellre liten och fast än stor och sladdrig. :thumbup:

Allan
2005-01-17, 18:33
...och just i den här tråden hittade vi orsakerna till att tjejer tränar rumpan. Grupptryck, samhällsklimat, korkade (jajamän) pojkvänner (som för övrigt är blivande feta äkta män medan fruarna fortfarande kommer vara mer intresserade av att se bra ut...)

allan

Trance
2005-01-17, 18:50
...och just i den här tråden hittade vi orsakerna till att tjejer tränar rumpan. Grupptryck, samhällsklimat, korkade (jajamän) pojkvänner (som för övrigt är blivande feta äkta män medan fruarna fortfarande kommer vara mer intresserade av att se bra ut...)

allan

Varför tränar så många killar disco-träning då? Är det synd om tjejer som tränar medans killar alltid tränar för att det är skoj?

Tricklev
2005-01-17, 21:03
Varför tränar så många killar disco-träning då? Är det synd om tjejer som tränar medans killar alltid tränar för att det är skoj?

Snacka om att missa poängen.

Det är ingen tävlan emmellan "vilket kön har det svårast" *screwy*

Elajt
2005-01-17, 21:09

jo! det är det visst! killar hadet svårast. *cry* *cry* *cry*

Allan
2005-01-17, 21:13
Det tragiska är att killar tränar biceps trots att i stort sett alla undersökningar visar att just överarmsstorleken är klart oviktigt för damer när de tittar på herrar. Däremot tittar i stort sett alla herrar på damernas ändor.
Kontentan? I rent parningssyfte gör damerna rätt. Och killarna fel.

allan

z_bumbi
2005-01-17, 21:16
(som för övrigt är blivande feta äkta män medan fruarna fortfarande kommer vara mer intresserade av att se bra ut...)

allan

20-25 år ingen större skillnad på utseendet mellan könen, det är inte många som hinner förstöra sig på så kort tid. Fler killar än tjejer tränar men tjejerna tränar mycket gympa, aerobics och glädjande nog numera även styrketräning i någon form.

25-35 år. De flesta killar har eller börjar få bukfetma medan många tjejer som inte tränade i yngre år nu tränar regelbundet och även försöker sköta kosten. Många av killarna har slutat träna helt då de inte platsade i forbollslaget längre och utan boll går det inte att träna, korplaget på jobbet är i alla fall en möjlighet att prata om att man var bra en gång i tiden.

35-45 år. Många kvinnor tränar regelbundet och äter efter den senaste tränden vad gäller vad som är nyttigt och det är i alla fall klart bättre än folköl och chips framför sportnytt som är männens version av idrott.

45-55 år. Här talar vi manligt förfall.. :laugh:

Trance
2005-01-17, 21:16

Grattis. Jag skall försöka göra det tydligare så att alla förstår.

Allan sade att kvinnor tränar rumpan för att de känner press av gruppen, samhällsklimatet samt "korkade" pojkvänner. Att en tjej skulle träna rumpan för att hon tycker det är fint med en vältränad rumpa är helt osannolikt utan måste alltid vara pressad av någon.

Jag håller dock med Tolkia att idealet hur en tjejs rumpa skall se ut har varit förvrängt och mer att den alltid skall se ut som en pre-pubertal tjejs rumpa eller pojkrumpa.

Men i tråden har få visat det idealet, de flesta vill att tjejen skall ha en vältränad rumpa. Då undrar jag varför det helt plötsligt är ett sådant fult ideal när det hela tiden kommer in poster som "Jag tränad bröst, biceps och mage varannad dag tror ni jag kommer att komma i form till beach 2005?". Varför är inte detta ett resultat av grupptryck och samhällsklimat?

Att tjejer tränar rumpan behöver inte vara att behaga någon, det kan vara det enkla faktum att tjejen tycker det är fint. Att jag ligger under skivstången och stånkar i bänkpressen handlar mycket om att jag vill få större muskler..för att jag tycker det är snyggare. Att alltid ge tjejer någon offermentalitet är fel, att en tjej tränar rumpan är ett bra tecken. Att en tjej svälter ijhäl sig efteråt är inte ett. Men det var inte det som allt detta handlade om. Det handlade om att vältränad rumpa = bra rumpa :)

mangemani
2005-01-17, 21:18
alla muskler är väl lika viktiga=/

Baan
2005-01-17, 21:28
hmmm vad tjejernas motiv är kan man nog bara gissa, jag tror inte majoriteten kanske bara vill få bort rumpan, utan kanske vill forma den, så den blir rundare, fast mindre, fastare osv osv

tycker för övrigt vi har alldeles för taskiga bakdelar på våra brudar, sett ur ett perspektiv från sidan, dvs hur rund den är. Finns alldeles för många brudar med helt platta bakdelar från sidan och bred rumpa rakt bakifrån sett, eller platt från båda hållen, i vilket fall som helst så är det inget jag uppskattar, fast har ingen aning vad resten av nationen tycker :D kan väl tillägga att vi ligger ganska taskigt till (iaf dom tjejerna jag sett) i volym från sidan sett på våra tjejer jämfört med t ex södra europa, men det kan vara lite andra ideal här. Iaf mer volym från sidan efterlyses :D

Bucyrus
2005-01-17, 21:42
20-25 år ingen större skillnad på utseendet mellan könen, det är inte många som hinner förstöra sig på så kort tid. Fler killar än tjejer tränar men tjejerna tränar mycket gympa, aerobics och glädjande nog numera även styrketräning i någon form.

25-35 år. De flesta killar har eller börjar få bukfetma medan många tjejer som inte tränade i yngre år nu tränar regelbundet och även försöker sköta kosten. Många av killarna har slutat träna helt då de inte platsade i forbollslaget längre och utan boll går det inte att träna, korplaget på jobbet är i alla fall en möjlighet att prata om att man var bra en gång i tiden.

35-45 år. Många kvinnor tränar regelbundet och äter efter den senaste tränden vad gäller vad som är nyttigt och det är i alla fall klart bättre än folköl och chips framför sportnytt som är männens version av idrott.

Vi som i passet hör till den sista gruppen å känner oss som 24 å ser ut som 17 :D .....OCH tränar hårdare :whipped: än dom flesta...vilken grupp hör vi till? :confused: ......../ H.

Allan
2005-01-17, 21:50
Vi som i passet hör till den sista gruppen å känner oss som 24 å ser ut som 17 :D .....OCH tränar hårdare :whipped: än dom flesta...vilken grupp hör vi till? :confused: ......../ H.

Bodybuilldus extinctus - en utdöende art...
*yourock*

allan

Tricklev
2005-01-17, 21:54

Fantasifulla :D

Trance
2005-01-17, 21:55

Det finns lika många feta kvinnor som män, dock är fler män överviktiga. Men riktigt så illa som du visar är det dock inte.

z_bumbi
2005-01-18, 09:39
Det finns lika många feta kvinnor som män, dock är fler män överviktiga. Men riktigt så illa som du visar är det dock inte.

Är man överviktig så är man fet i mina ögon, när man blir äldre så är det kanske inte magrutor året om som gäller när det gäller träningsmål.
Bukfetma är ju även betydligt farligare i jämförelse samt så är det mycket, mycket värre att inte träna och ha mage än att vara lite överviktig och fortsätta träna och äta bra mat.

Bucyrus: Smart! :kickass: