handdator

Visa fullständig version : Min kamera är sönder

Zlin
2005-01-16, 21:39
Hej!
Jag lyckades idag sätta mig på min digitalkamera, varpå displayen sprack. *cry*

Var lämnar jag lämpligast in den på reparation? I butiken jag köpte går inte, eftersom jag köpte den från England över internet. Är det någon som vet om hemförsäkringen täcker dylika skador? Hur lång tid kan reparationen tänkas ta?

Tack på förhand.

internethjälten
2005-01-16, 21:42
..om du har en allriskförsäkring "drulle" så kan du ta den på hemmet men om det inte var en allt för dyr kamera så kanske det lönar sig att köpa en beggad ?

Zlin
2005-01-16, 21:48
..om du har en allriskförsäkring "drulle" så kan du ta den på hemmet men om det inte var en allt för dyr kamera så kanske det lönar sig att köpa en beggad ?

Begagnad är inget alternativ. Vad kan det gå på att byta en liten display liksom? Kameran fungerar ju i övrigt. Var borde jag lämna in den?

jakke
2005-01-16, 21:50
Du kan ta den på hemförsäkringen. Dock är självrisken ~1000kr.
Gå till ngn affär som lagar elprylar.

Zlin
2005-01-16, 21:52
Du kan ta den på hemförsäkringen. Dock är självrisken ~1000kr.
Gå till ngn affär som lagar elprylar.

Och vilka affärer gör det? OnOff? Siba?

jakke
2005-01-16, 21:58
Och vilka affärer gör det? OnOff? Siba?
Nej. Du får leta upp någon lokal tv repratör eller så..
Kolla gulasidorna för att se vad som finns i din stad

blekfet2
2005-01-16, 21:59
Hej!
Jag lyckades idag sätta mig på min digitalkamera, varpå displayen sprack. *cry*

Var lämnar jag lämpligast in den på reparation? I butiken jag köpte går inte, eftersom jag köpte den från England över internet. Är det någon som vet om hemförsäkringen täcker dylika skador? Hur lång tid kan reparationen tänkas ta?

Tack på förhand.

kika på sidan där du köpte den ifrån....se om dom har nå platser i sverige som lagar åt dem typ

ante
2005-01-16, 22:37
Vad är det för kamera? på tillverkarens hemsida borde serviceställen finnas uppskrivna.

Zlin
2005-01-16, 22:55
Vad är det för kamera? på tillverkarens hemsida borde serviceställen finnas uppskrivna.

Det är en Minolta Dimage Xt, så den är inte superny, men ändå. Tack för tipset, skall kolla!

blekfet2
2005-01-19, 05:19
Det är en Minolta Dimage Xt, så den är inte superny, men ändå. Tack för tipset, skall kolla!

http://www.konicaminolta.se/