Visa fullständig version : Ronaldinho till Chelsea
http://www.expressen.se/index.jsp?a=229548
Oh my god! Inser ni hur knäckande bra Chelsea kommer kunna bli med honom i laget? :)
Härligt för ett Chelsea-fan som jag :smokin:
Ronaldinho kan vara på väg till Chelsea ;)
Ronaldinho kan vara på väg till Chelsea ;)
Japp, men man hoppas ju iaf, hehe
dom är väl redan knäckande bra?
dom är väl redan knäckande bra?
jepp, de har redan köpt ihop ett grymt lag för några av deras ryske ägares många miljarder... Men Rhonaldinho skulle bli deras största köp hittills
Bättre med lag som kan nå framgångar utan att köpa massa dyra spelare..
typ Manchester United under 90-talet, inte allt för många dyra spelare dom köpte, men dom hade en fantastisk ungdomsakademi :)
Chelsea är så jävla avslaget just pga alla dessa köp samt att biljettpriserna skjuter i höjden, nä sänk priserna så kanske de riktiga supportrarna(dom som faktist LEVER fotboll) kommer tillbaks till arenorna.
780 miljoner.
Det är väldigt mycket pengar.
Tyvärr lär väl ingen kunnig fotbollssupporter vara imponerad av chelsea, det är inte chelsea som spelat sig ihop pengar och förtjänat sig av spelarna, långt ifrån, chelsea har fått utan att någonsin förtjänat det.
Finansiel doping jämför många med och visst, likheterna finns.. madrid likaså men långt ifrån så stort som chelsea..
Nä Mancheser united`s enorma klubb är makalöst mycket mer imponerande. Juventus, barca, arsenal, liverpool, bayern m, milan
finns en hel hög med mer respekt än chelsea, ser inte dem som värdiga vinnare, har typ bara en i startelvan (eidur) som är köpt för klubbens pengar..
Haha. Finansiell doping, den var bra. Vilka lag är inte beroende av cash och tunga styrelser? Det är en del av spelet numera.
Tro inget som står i expressen... hade det däremot stått på skysports.com så hade jag blivit nervös
AngelLove
2005-01-16, 13:11
MacLeod, vad bättre än finansiell doping kan du komma på för ord då ?? Ex Real Madrid hade skulder på lite över 2 Miljarder kronor samt en träningsanläggning som var ett "ruckel". Vad hände då, jo STADEN Madrid köpte den gamla träningsanläggningen för runda slängar precis 2 Miljarder samt byggde en ny till laget Real Madrid... Lustiga är, stadens andra lag Atletico har inte fått i närheten samma hjälp.
Chelsea, som på 2 säsonger köpt spelare för 2 Miljarder de också skall egentligen vinna alla matcher de ställer upp i. De har egentligen ett lag som skulle kunna vinna VM-guld. Men fortfarande så är det bara John Terry som har varit i klubben sedan barnsben. Jag menar på inget sätt att en klubb inte skall få komplementera sin trupp med spelare, alla städer kan inte vara så stora så de får fram 16 stjärnspelare per 4e år i princip, men när spelare köps in enbart för att fylla ut truppen och för att man har en av jordklotets rikaste män som ägare, ja då är något galet.
Manchester United fick fram något väldigt ovanligt i sin Class of '92. En sådan årskull får man fram en gång per århundrade från samma stad så att ManUtd's ungdomsakademi skall fortsätta producera talanger på det sättet, det är uteslutet. Det är bara att kolla in vilka som varit där på senare år för att inse (Spector, Richardson, Eagles, Ngaluga, Johnsson, Djordic) men iofs så har vi fått fram OShea, Brown som är a-lagsspelare nu.
Poängen är, den dagen Roman inte tycker det är lika kul med fotboll... Ja då dör klubben Chelsea för de kommer inte ha det kapitalet även om de tagit Peter Kenyon från ManUtd som är en av dem som byggde upp ManUtd som starkt trademark.
Nej, jag hoppas att Fifa/Uefa går igenom med sitt beslut att 5 eller 6 spelare i truppen till varje match MÅSTE vara av egna produkter. Det är enda sättet att rädda fotbollen från total konkurs då klubbarna får mer och mer skulder..!!
Jag tror inte att Ronaldinho kommer gå till chelsea, det är nog bara ett falskt rykte.
Iofs är det nog bara chelsea som skulle ha råd att köpa Ronaldinho
Haha. Finansiell doping, den var bra. Vilka lag är inte beroende av cash och tunga styrelser? Det är en del av spelet numera.
:confused:
va? vem har påstått att klubbar och styrelser inte är beroende av pengar? :confused:
Dock är det skillnad att skapa en klubb, satsa sina klubb pengar på investeringar, satsa klubb pengar på ett dyrt spelarköp, ta risker och få sina inkomster efter sina riskerande satsande pengar.
Det har de flesta stora klubbar lyckats med, chelsea tar till nått annat nämligen så hade de inte lyckats lika bra som andra klubbar rent ekonomiskt och sportsligt, de tar då in en ryss som står för kostnaderna- personligen tycker jag det är grymt lågt och man kan läsa mellan raderna att måååånga inom fotbollsvärlden inte ser chelsea som den "rättvisa" vinnaren om de nu skulle vinna. de kommer helt enkelt aldrig at bli nummer ett eftersom de spelar i en annan "värld" där de inte är en klubb utan leker med andras pengar.
Nä tacka vet jag klubbar som united som bygger upp en dynasti över hela världen och löper svindyra spelare som ferdinand, rooney och ronaldo för ärliga pengar som är införtjänade.
Pengar är allt i idrottens värld, det har ingen sagt annat än- men då ska det vara "ärliga" pengar.
Slayerized
2005-01-16, 15:23
Hoppas verkligen inte han går till Chelsea, utan att han stannar kvar i en liga där dom spelar rolig fotboll.
Poängen är, den dagen Roman inte tycker det är lika kul med fotboll... Ja då dör klubben Chelsea för de kommer inte ha det kapitalet även om de tagit Peter Kenyon från ManUtd som är en av dem som byggde upp ManUtd som starkt trademark.
Nåja, nu var ju inte Chelsea så pjåkiga innan heller..
Hehe, verkar inte som så många uppskattar Romans pengar med mera :)..
Det hade nog inte jag heller gjort iofs, om han nu inte hade köpt laget som jag råkade heja på. :cheers:
ä klart det är kul att spelare kommer till klubben man håller på, men vad tar fotbolls-hjärtat vägen? :confused:
De får köpa vad de vill, innan var dem ok men sannerligen inte vunnit ligan- de som kommer först av arsenal och united är englands bästa lag.
ä klart det är kul att spelare kommer till klubben man håller på, men vad tar fotbolls-hjärtat vägen? :confused:
De får köpa vad de vill, innan var dem ok men sannerligen inte vunnit ligan- de som kommer först av arsenal och united är englands bästa lag.
Det är iofs inte sant. Den som vinner ligan är bäst, det är enkel matematik, sen om man tycker om laget som vinner är en annan sakl
bonydrop
2005-01-16, 17:43
Hoppas verkligen inte han går till Chelsea, utan att han stannar kvar i en liga där dom spelar rolig fotboll.
Och det tycker du man gör i Spanien? Jag tycker utan tvekan Premier League har det mest tittarvänliga spelet med sitt i särklass höga tempo.
Slayerized
2005-01-16, 18:40
Och det tycker du man gör i Spanien? Jag tycker utan tvekan Premier League har det mest tittarvänliga spelet med sitt i särklass höga tempo.
Nu är det ju inte detta tråden handlar om men;
Jag föredrar absolut den spanska ligan framför Premier League. Den spanska är mer spektakulär och teknisk, tycker jag. Har visserligen inte sett en PL-match på länge men jag har alltid tyckt att den ligan är för hård och för oteknisk.
Har lite svårt att tycka om saker från England överhuvudtaget. Samma gäller för Tyskland..
Jag föredrar absolut den spanska ligan framför Premier League. Den spanska är mer spektakulär och teknisk, tycker jag. Har visserligen inte sett en PL-match på länge men jag har alltid tyckt att den ligan är för hård och för lite teknik.
Har lite svårt att tycka om saker från England överhuvudtaget. Samma gäller för Tyskland..
amen. engelska ligan är bäst, roligast att titta på. och ja, bäst igen
Jag föredrar absolut den spanska ligan framför Premier League. Den spanska är mer spektakulär och teknisk, tycker jag. Har visserligen inte sett en PL-match på länge men jag har alltid tyckt att den ligan är för hård och för oteknisk.
Det SKA smälla lite när grabbarna spelar boll. *screwy*
engelska ligan är långt ifrån oteknisk, gammal talesätt endast.
okocha, ronaldo, robben, henry, pires, giggs, kewell, saha, reyes, bellamy, dyer, duff m.m
hyffsade tekniker? :cool:
Så mer teknik i spanien är om det är så, endast marginell.
Däremot är det hårdare och snabbare i england, rejält också- så visst är det både roligare och bättre fotboll i england.
dessutom fler lag i CL än spanien har..
Megatuttarna
2005-01-16, 23:05
780 miljoner.
Det är väldigt mycket pengar.
Hehe månadslön för ryssen?
mourinho vill inte ens ha ronaldhino. han passar inte in i chelsea spelsystem. bara rykten
flamingeric
2005-01-19, 02:22
mourinho vill inte ens ha ronaldhino. han passar inte in i chelsea spelsystem. bara rykten
Ett spelsystem anpassas alltid efter spelarmatrialet man har tillgång till, precis som i alla övriga fotbollslag oavsett division. Om Chelsea skulle värva Dinho (vilket de knappast kommer göra) så kommer deras spelsytem att anpassas så han får en plats på planen.
Men som tur är så lär Ronaldinho stanna i spansk fotboll och frälsa oss fotbollsnördar ett tag till :hbang:
Fast det är klart, han kunde ju gärna få gå till Roma under silly season :naughty:
Hade varit kul att se Ronaldhino i Kamlar FF. Eller förresten vi har ju redan Dedé, Fabio och Cesar.
Fatalist
2005-01-19, 21:47
Hade varit kul att se Ronaldhino i Kamlar FF. Eller förresten vi har ju redan Dedé, Fabio och Cesar.
Mm FF hade lätt haft råd att köpa upp honom med deras nuvarande ekonomi *rolleyes* :D
Mm FF hade lätt haft råd att köpa upp honom med deras nuvarande ekonomi *rolleyes* :D
Nix, faktiskt inte. De har nämligen fört disskussioner med united om eventuell övergång med Ronaldo. Dessutom försöker de locka hit old boys, stoichkov och batistuta och köra ett 3-manna anfall. Defensiven ska skötas av jaap stam om de får låna honom.
När började jag att spåra ur? :D
Ronaldinho får inte svika Barcelona :nono:
Barcelona är rätt klubb för han tycker jag
Jag ser ju hellre att han spelar kvar i Barcelona, som någon nämnde, spelas roligare fotboll i spanien än i england. Dessutom går det väl rätt bra för Barcelona vad jag vet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.