handdator

Visa fullständig version : Vann på lotto!!!

Runda Grodan
2005-01-15, 13:46
Njae inte riktigt men nästan. Idag handlade jag på ICA. Jag köpte köttbullar, två paket skinka, filmjölk och en kasse. När jag väl skulle betala måste det ha blivit något fel för jag fick bara betala 31,50kr för alltihop. Bara köttbullarna skulle ha kostat 45 eller om det var 49kr. Kassörskan uppmärksammade inte det låga priset men det gjorde jag och jag teg. Påväg ut från affären skrek jag "Screw you, you muthahumpers", knuffade omkull en gammal gubbe och sprang sedan därifrån (det där sista lade jag bara till, det hände egentligen inte). Undrar hur mycket pengar jag sparade idag? Säkert EN MASSA!!! :cool:

Fultjack
2005-01-15, 13:58
brukar hända att jag glömmer slå in saker, tex drickabackar, kommer på det då dom har gått ut från affären, och då är det för sent :thumbup:

Mindek
2005-01-15, 13:58
Nu får butiken sparka en ensamstående morsa vars ungar kommer börja knarka... Känns det bra eller :whipped:

Runda Grodan
2005-01-15, 14:15
Nu får butiken sparka en ensamstående morsa vars ungar kommer börja knarka... Känns det bra eller :whipped:

Ja det känns helt fruktansvärt... Får väl posta en hundring till ICA affären. tror dessutom att jag ska skriva och be om förlåtelse då jag visste vad som pågick. :em:

Megatuttarna
2005-01-15, 14:28

Nej det lär de inte göra. Misstag kan alla göra. Skulle verkligen inte vara saklig grund för uppsägning ej avsked för den delen heller.

Visst har man rätt att få grejerna till det priset när det väl har slagits in fast om det nu skulle bli en process av det hela skulle butiken kunna jämka hela köpeavtalet, med bl a 36 § AvtL. Dessutom har köparen, du, varit i ond tro hela tiden vilket bara sätter butiken i en bättre sits.

Fast nu rör det ju sig om en skitsumma, knappast värt att intiera en process över.

ante
2005-01-15, 14:29
Nej det lär de inte göra. Misstag kan alla göra. Skulle verkligen inte vara saklig grund för uppsägning ej avsked för den delen heller.

Visst har man rätt att få grejerna till det priset när det väl har slagits in fast om det nu skulle bli en process av det hela skulle butiken kunna jämka hela köpeavtalet, med bl a 36 § AvtL. Dessutom har köparen, du, varit i ond tro hela tiden vilket bara sätter butiken i en bättre sits.

Fast nu rör det ju sig om en skitsumma, knappast värt att intiera en process över.

:laugh: :thumbup:

Megatuttarna
2005-01-15, 14:46
:laugh: :thumbup:

Haha vad är det som är så kul? :em:

Förövrigt är det bra vämjeligt när ett par hundralappar är den enda betingelsen för en person som förstör en annans dag. Till råga på allt kutar han därifrån utan att ens stå för det. Ha även i åtanke Grubs tidigare "kap" med det stora partiet fläskfilé.

Roffar åt sig som gamar utan någon som helst omtanke på personen som råkar illa ut för det senare. Bra pinsamt.

ante
2005-01-15, 15:02
Haha vad är det som är så kul? :em:

Förövrigt är det bra vämjeligt när ett par hundralappar är den enda betingelsen för en person som förstör en annans dag. Till råga på allt kutar han därifrån utan att ens stå för det. Ha även i åtanke Grubs tidigare "kap" med det stora partiet fläskfilé.

Roffar åt sig som gamar utan någon som helst omtanke på personen som råkar illa ut för det senare. Bra pinsamt.

så seriöst skrivet :D

apropå om hon råkar illa ut eller inte, det tror jag fan inte. Har gjort tabbar själv i kassan, visserligen har ingen fått reda på det, men sånt händer.

Callister
2005-01-15, 15:15
Blivande jurist vettu

Megatuttarna
2005-01-15, 15:20
Blivande jurist vettu

Haha man blir fan skadad och ändå har jag inte kört länge alls

muddler
2005-01-15, 16:27
Njae inte riktigt men nästan. Idag handlade jag på ICA. Jag köpte köttbullar, två paket skinka, filmjölk och en kasse. När jag väl skulle betala måste det ha blivit något fel för jag fick bara betala 31,50kr för alltihop. Bara köttbullarna skulle ha kostat 45 eller om det var 49kr. Kassörskan uppmärksammade inte det låga priset men det gjorde jag och jag teg. Påväg ut från affären skrek jag "Screw you, you muthahumpers", knuffade omkull en gammal gubbe och sprang sedan därifrån (det där sista lade jag bara till, det hände egentligen inte). Undrar hur mycket pengar jag sparade idag? Säkert EN MASSA!!! :cool:

Kul när det går bra för folk! :thumbup:

Jense
2005-01-15, 16:43
haha, jag och en polare va och åt på en resturang här i malmö. när vi skulle betala så glömde han slå in de 2 nollorna. så min mat kostade bara 2 kr och 17 öre, min kompis fick betala 1kr och 79 öre. tur vi betala med kort :D haha jag stod och försökte hålla mig för skratt när min kompis betalade då jag såg mitt kvitto .. det va som att vinna på lotto

Frazze
2005-01-15, 16:46
Påminner om det här lite smått (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=28365&highlight=fl%E4skfil%E9)