Visa fullständig version : kalle är sjuk, tipsa mig om filmer jag kan se
kalle_banan
2005-01-13, 19:23
jag har feber och är föryld som ett as, så idag har jag avverkat två filmer, o snart ska jag nog se en till. de filmer jag redan har vill jag inte se så jag måste skaffa nya. vad tycker ni jag ska se? idag har jag sett saw och the cube, och snart ser jag nog på battle royal... så filmer i den klassen, komedi eller djupa filmer (tex interstate 60, the butterfly effect och sånna)
väntar med djup spänning! (obs, jag uppmanar inte till att tipsa mig om sajter eller nått sånt lika olagligt :angel: bara filmtips, och snälla, diskutera inte filmerna utan tipsa bara :whipped: )
Jag är också sjuk :(
Aber. Det finns bara en sak att se på när man är sjuk. Twin Peaks. Första säsongen finns ute på dvd, andra säsongen gör inte det. Men det går ju sjävllart att se på ändå. knappt 30 avsnitt á 45 min. Är du inte frisk när du sett klart alla dem så går man till läkaren :)
Metal_boy_
2005-01-13, 19:26
saw är så jävla bra....en som jag såg igår va The Grudge....fy satan va bra...för en gång skull är det åtminstone lite äckligt om man gämför me alla skräckisar jag sett och därmed blivit ganska härdad från att bli skrämd. Se den! :thumbup:
internethjälten
2005-01-13, 19:28
om du gillade 'cube' sak du se filmen 'cube 2 - hypercube' som är lika tuff som ettan..
annars är 'The Forgotten' och 'The Grudge' tuffa med =)
Tricklev
2005-01-13, 19:29
Kvinnofängelset :thumbup:
Blade, Blade II, Blade Trinity, Underworld. Bra action + massa vampyrer dödande!!!
RE, RE2 Acopalypse, Dawn of the dead 2004. Action + massa zombie dödande!!!
Så nu har du 7 bra filmer att glo på hela natten.
saw är så jävla bra....en som jag såg igår va The Grudge....fy satan va bra...för en gång skull är det åtminstone lite äckligt om man gämför me alla skräckisar jag sett och därmed blivit ganska härdad från att bli skrämd. Se den! :thumbup:
hoppas det var originalet du såg och inte hollywoodversionen, isåfall kan jag bara hålla med, har ALDRIG varit så rädd förrut. Såg filmen bakom 5 kuddar ;). en annan bra japsare är tale of two sister, lite mer psykologisk thriller än rysare men ett par riktigt bra hoppa-till-i-soffan scener. The Eye också om du inte sett den.
Ja guuuuuuuud vad rädd man blir...skräckfilm är humor.
Jag har inte sett originalet av the grudge, men det japanska originalet av the ring var ju inte ens i närheten av det amerikanska. Av den amerikanska blev man iallfall rädd.
Jag har inte sett originalet av the grudge, men det japanska originalet av the ring var ju inte ens i närheten av det amerikanska. Av den amerikanska blev man iallfall rädd.
LOL va!?
Vart i rullen blev du skrämd? När hon klev ur tv'n? Så kass film jag spyr!!
Skräck är humor!
LOL va!?
Skräck är humor!
Beror på hur man ser det, förr i tiden så blev jag inte skrämd av skräckfilmer alls nästan. T.ex. Blairwitch blev jag inte alls rädd av, det var mest för att jag inte levde mig in i dem alls. Jag såg det mer som en utmaning att inte bli rädd, då blev jag inte rädd och tyckte filmerna inte var så bra.
Numera vill jag sätta mig i stämning mer, mörkt i rummet, inga avbrott och försöker mig leva in i filmen mer. Då tycker jag de genast är mycket mer skrämmande och bättre.
Innan när jag var yngre så var det mer en tävling, t.ex. vafan blev du rädd av det..eller alternativt fan skall du inte ha mer styrka i maten. Numer skiter jag i sådant, är jag på t.ex. på Thai-restaurang så äter jag så stark mat jag tycker är gott, inte för att imponera på andra.
Hrm, detta blev rätt långt från topic. Hursom helst, ja jag blev rädd när ungjäveln kom utkrypande ur tvn.
Dessutom det jag skrev innan är inte menat som en "chockattack"(för att citera AB) på dig, mer så jag är/var. Det är mycket möjligt att du helt enkelt tycker filmerna är kassa och inte skrämmer dig alls. Vi har alla olika smak :)
Trodde ingen över 10 kunde bli rädd för sånt där men ok då.
Jag föredrar sushi.
Det är väl snarare så att man blir så irriterad på att folk i skräckfilmer alltid är så otroligt dumma och tafatta som gör att man inte kan sätta sig in i filmen, och därmed inte bli rädd.
Hehe, Thai är ju helt underbart. Aldrig fastnad för Sushi direkt, vet inte riktigt vad som är gott av det.
Hrm hursomhelst, jag tycker det bara är trevligt att blir lite rädd. Men jag är lite blödig också, det kan jag erkänna rätt snabbt.
Det är väl snarare så att man blir så irriterad på att folk i skräckfilmer alltid är så otroligt dumma och tafatta som gör att man inte kan sätta sig in i filmen, och därmed inte bli rädd.
Det är sant, jag tyckte dock inte det var fallet i The Ring. Men alla fredagen den 13 filmerna är ju verkligen ett exempel på det.
stefannn
2005-01-13, 20:46
tycker det alltid är lika roligt när tjejen som ska bli dräpt springer utav helvete och mördaren gå lungt och stilla och snart är ikapp
Vafan, blanda sojan med lite wasabi (gröna starka osten, kanske heter nåt annat...) jaja, sen doppar man en laxrulle och avnjuter. Jag är ofin och stoppar hela i munnen, man ska tydligen nafsa lite på den men det pallar jag inte.
Sushi buffe slår allt! Går alltid och käkar det när lönen kommit :eating:
Andra bra sjukfilmer är terminator, T2, predator.
tycker det alltid är lika roligt när tjejen som ska bli dräpt springer utav helvete och mördaren gå lungt och stilla och snart är ikapp
Ja det är så jävla najs, bruden borde va ett par km bort från snubben men han kan ibland t.om va framför henne...
Jaja logik finns ej i hollywood.
Sparrisen
2005-01-13, 21:45
From dusk till dawn 1, 2 och 3.... :) Alltid kul när vampyrer blir slaktade! Iof i tvåan så slaktas mestadels människor.
Arne Persson
2005-01-13, 22:37
Varför inte någon av Sergio Leones underbara westernfilmer eller ClockWork Orange eller någon annan Stanley Kubrik film?
Varför inte någon av Sergio Leones underbara westernfilmer eller ClockWork Orange eller någon annan Stanley Kubrik film?
:thumbup: A Clockwork Orange är en underbart bra film!
Trainspotting om du inte sett den!
Standardtipset: The Boondock Saints.
Standardtipset: The Boondock Saints.
haha, den är faktiskt jävligt bra. Gillar den gamle barägaren. fuck! ass! :D
mangemani
2005-01-13, 23:13
kanske inte ett tips nu när du är sjuk,men sen tills du är frisk....den 11 februari har en mycket bra film(tycker jag iaf) premiär här i sverige..der untergang aka undergången - hitler och tredje rikets fall.....handlar om hitlers 12 sista dagar i berlin bunkern.
Arnesson
2005-01-13, 23:13
SAW
:thumbup:
The way of the gun :thumbup:
The Goonies är en grym film att se när man är sjuk. The Warriors är oxå den en grym klassiker. Eller varför inte Al Pacinos tidiga alster Serpico?
Palme: Man ska äta sushi i hela bitar och inte bita av..
The Goonies är en grym film att se när man är sjuk. The Warriors är oxå den en grym klassiker. Eller varför inte Al Pacinos tidiga alster Serpico?
Palme: Man ska äta sushi i hela bitar och inte bita av..
Aha! Då har jag gjort rätt då! :cheers:
Metal_boy_
2005-01-14, 01:06
LOL va!?
Skräck är humor!
du snackar väl om the ring? och ja den suger, den är inte ens spännande
Metal_boy_
2005-01-14, 01:10
hehe precis som ni säger så har skräckisar sina typiska händelser med dumma idioter och mördare som vandrar i 50km/h . Men i filmerna finns också mycke charm tycker jag, och det finns många skräckrullar som inte är sådär larviga. The Grudge tycker jag bröt lite dåliga trender i skräckfilmens historia.
HookersUnited
2005-01-14, 01:20
Miniserien Band of Brothers :bow:
Om du vill få tårar och gråta bort allt snor så kan du ju alltid se på The Notebook..buuh har inte grinat på jättelänge innan den filmen!
Grosse point blank - BRA skit. tack cusack för bra skådespeleri som vanligt. ngt för john cusackfans.
welcome to mooseport - Ray Romano tar sin vitaduken-oskuld. trevlig film. samma humor som i alla andra filmer, men denna kör lite med politik.
Saw - se denna med chips och cola. bra jävla film.
vad har jag mer sett för skit den senaste veckan.
the whole ten yards - Matthew Perry borde göra filmer utefter vad han kan, inte vad han får betalt. ingen passoin alls.
Riding in cars with boys - Happy happy skithumor-överkört, tillbakabackad och sen överkört humor igen.
the grudge - kräkreflex-kass
A evening with Kevin Smith - kul liten dokumentär-speak film med kevin smith som snackar om sina filmer osv där studenter frågar lite frågor, jag skrattade högt 10 gånger.
oceans 12 - Rolig, lite satir!
blade trinity - Sluta gör blade, nu. David Goyer räckte. Marv wolfman & gene colan sabbade den karaktären (de skrev tvåan & trinety)
super troopers - vuxenhumor, kul. mycket knark och mutta osv.
Runaway Jury - bra intressant. lite sånhär.. vill-titta-på-känsla.
Office space - om du har tid över.
AndersHermansson
2005-01-14, 08:12
:hbang:
X-Change
2005-01-14, 09:18
Skitbra film --> The Recruit!
En kille ska bli fbi/cia agent och utsätt för en massa prov och man vet aldrig om det är på riktigt eller ett test! Inte skrämmande men skitbra som sagt! :)
sunshine if a spotless mind är en skön komedi.
Twister
Secret window
Identity
Taking lives
Memento
Shadow Warrior
2005-01-14, 10:06
Monster, den japanska animerade tv-serien, mycket spännnande thriller som bitvis ger kalla kårar! :thumbup:
Slartibartfast
2005-01-14, 10:55
Bump that! Bästa jag sett på länge!
Sen bör man ha sett mästerverket Point Break! :thumbup:
- A Beautiful Mind
- Lost in Translation
- Shaun of the Dead
Läs om filmerna på www.imdb.com.
IMDB = Internet Movie DataBase
Av de filmerna jag såg igår (fröken sverige, the last ride och twisted) kan jag rekommendera alla. Alla var faktiskt bra.
50 first dates- Nej den var inte så bra men det var en rolig snubbe med som trodde han var bodybuilder :). Garva ihjäl mig varje gång han var i bild :D .
http://www.sean-astin.net/gallery/ffdates/gaypride%2050%20first%20kisses.jpg
Sean Astin :laugh:
Megatuttarna
2005-01-15, 14:54
Ray
Oldboy
Bra filmer tycker jag, speciellt Oldboy, den måste bara ses!
Slayerized
2005-01-15, 15:28
Cidade de Deus (Guds Stad) - En otroligt bra film! Se den! (Brasiliansk)
2001 - A Space Odessey
The Shining
Full Metal Jacket
plus övriga Kubrickfilmer
American Psycho (Bale)
Family Guy (Peter Griffin)
Texas Chainsaw Massacre (nya, gamla och 2an)
Chronicles of Riddick (Vin Diesel)
Pitch Black (Vin Diesel)
White Chicks
Walking Tall (The Rock)
Welcome to the jungle (The Rock)
Scary Movie 3
Dawn of the Dead
Spartan (Val Kilmer)
Open Range (Kevin Costner)
Patriarch K
2005-01-16, 12:10
sunshine if a spotless mind är en skön komedi.
Twister
Secret window
Identity
Taking lives
Memento
Såg du kalle_banan, han sa twister http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/kao146.gif
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.