Visa fullständig version : Så vet du om hon är för svår
När man är ute på krogen t.ex så har man kanske en polare med sig som spanat in en tjej han gillar. Man försöker övertala honom att gå fram o prata med henne eller iaf göra något men då säger han att hon är för snygg eller för poppis eller något annat.
Så hur vet man om tjejen är för snygg?
Först låter man några tjejkompisar helt ärligt ge dig en poäng mellan 1 och 10.
Fråga minst 5st, sen räknar du ut snittet.
När du sen ser en tjej så ger du henne poäng 1 till 10.
Är du t.ex en 6:a kan du försöka på en 5:a, 6:a eller 7:a då håller du dig innom din division. Högre medför större risker för nederlag och lägre ökar dina chanser men vinsten är därefter :(
Jag hoppas att jag genom detta universiella sätt att räkna ut sina odds på hjälpt någon stackare som inte vet hur han ska veta vilka som är "möjliga" och vilka som lirar i en helt annan division.
Systemet för tjejer ser inte alls lika ut.
Dom måste rankas över 2, ha en pappåse med sig och sen kan dom satsa på vad man vill med en stor chans för napp.
Orättvist emot oss killar men så är det...
Shadow Warrior
2005-01-12, 20:25
Skona oss!
men snälla...
Det kommer ifrån Joey Tribbiani och han är mästare på brudar så säger han det så är det så.
Hey, how`r you doing?
skicka den till aftonbladet
Hade inte Michael ett väldigt bra system för sånt här:D?
Sämst. En vinnande personlighet kan funka! Och definitivt makt och pengar. Så utseendet är inte allt.
Hur som helst är det här en jävligt töntig tråd.
Arne Persson
2005-01-12, 20:36
Sämst. En vinnande personlighet kan funka! Och definitivt makt och pengar. Så utseendet är inte allt.
Med tanke på CoC`s gamla visdomord så glömmer du den viktigaste faktorn!
Med tanke på CoC`s gamla visdomord så glömmer du den viktigaste faktorn!
Hästkuk med ådror? :laugh:
Arne Persson
2005-01-12, 21:01
Hästkuk med ådror? :laugh:
Du glömde "GROV"
Det kommer ifrån Joey Tribbiani och han är mästare på brudar så säger han det så är det så.
Hey, how`r you doing?
hehe :D.. Joey e kung
Bullshit. Har man gott självförtroende och humor och lite insikt i hur tjejer fungerar spelar det mindre roll hur man ser ut. Även om det förstås aldrig är en nackdel att se bra ut. Jag är säker på att michael kommer att förklara mer utförligt.
Fatalist
2005-01-12, 23:19
När man är ute på krogen t.ex så har man kanske en polare med sig som spanat in en tjej han gillar. Man försöker övertala honom att gå fram o prata med henne eller iaf göra något men då säger han att hon är för snygg eller för poppis eller något annat.
Så hur vet man om tjejen är för snygg?
Fråga minst 5st, sen räknar du ut snittet.
När du sen ser en tjej så ger du henne poäng 1 till 10.
Är du t.ex en 6:a kan du försöka på en 5:a, 6:a eller 7:a då håller du dig innom din division. Högre medför större risker för nederlag och lägre ökar dina chanser men vinsten är därefter :(
Jag hoppas att jag genom detta universiella sätt att räkna ut sina odds på hjälpt någon stackare som inte vet hur han ska veta vilka som är "möjliga" och vilka som lirar i en helt annan division.
Systemet för tjejer ser inte alls lika ut.
Dom måste rankas över 2, ha en pappåse med sig och sen kan dom satsa på vad man vill med en stor chans för napp.
Orättvist emot oss killar men så är det...
Hah. Bullshit killen, ingen tjej är för svår. Allt hänger på hur du sköter det hela.
:smash:
Till en början kan du ju ta och SKITA FULLSTÄNDIGT i vad dina tjejkompisar tycker om dig, bara du själv vet att du ser bra ut (ja, se till att du gör det också). Sen är det bara att visa att du trivs i dig själv och att du är en självsäker man med en äventyrlig personlighet och bra med humor så har du dom serverade på silverfat :thefinger
Löjtnant Blank
2005-01-12, 23:20
Du glömde "GROV"
Men hur ska damen i fråga på förhand veta om gentlemannen i fråga har en grov, ådrig hästkuk? I själva raggningsfasen kunde en monstersnase inte spela en mindre roll, enligt mig.
Löjtnant Blank
2005-01-12, 23:23
Vilken cynisk tråd förresten! Nej, det här är vad tjejer faller för:
1. Humor
2. Andra egenskaper (musikalisk, omtänksam, konstnärlig)
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
1. Humor
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
Gäller det även kl 03 på krogen en lördagkväll?
Men hur ska damen i fråga på förhand veta om gentlemannen i fråga har en grov, ådrig hästkuk? I själva raggningsfasen kunde en monstersnase inte spela en mindre roll, enligt mig.
det beror ju på hur man raggar :naughty:
Haha! "andra egenskaper" det är ju aldrig något brett område ;)
Löjtnant Blank
2005-01-12, 23:27
Gäller det även kl 03 på krogen en lördagkväll?
Det gäller always. Eller påstår du att kvinnorna ljuger? Du är galen.
RobbeliRobban
2005-01-12, 23:34
Sagt det i flera liknande säger det igen. Många kvinnor gillar om du är upptagen. Spelar ingen roll om du är nervös, flintskallig, har jätteprilla, smedmage, potatisnäsa, svettig och klädd i din morbrors skinnjacka från 77, bara du har en ring på fingret och påpekar att du inte är intresserad och är gift och har barn.
för de som har möjlighet att se den enormt roliga serien Joey, så gör det!!!
den är enormt bra :cool:
Löjtnant Blank
2005-01-12, 23:39
Sagt det i flera liknande säger det igen. Många kvinnor gillar om du är upptagen. Spelar ingen roll om du är nervös, flintskallig, har jätteprilla, smedmage, potatisnäsa, svettig och klädd i din morbrors skinnjacka från 77, bara du har en ring på fingret och påpekar att du inte är intresserad och är gift och har barn.
Det där är sanningen.
1. Humor
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
Hehehe
Megatuttarna
2005-01-13, 00:34
Man vet aldrig. Bara att skita i och ta emot när det väl kommer. Vara sig själv är the main thing. Och då menar jag vara sig själv, som man är med nära och kära, inte den personen man spelar ute bland folk och som man till slut tror att man är.
Arne Persson
2005-01-13, 00:47
Nu påpekade i och för sig CoC vad som gällde i slutändan (långa loppet).
Arne Persson
2005-01-13, 00:49
1. Humor
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
Ha ha ha, vilket jävla hyckleri! ha ha ha. Har dom frågat några salongskommunistskåp på något bokcafé?:laugh: :laugh: :laugh:
Utseende ligger tyvärr långt högre än 86...
Det är en del matte men ganska enkel :)
Är man en 9:a kan man även ha 3 3:or eller 2 4,5or...
Jag rekomenderar det inte men det är även möjligt med 9 1:or
Vill någon se Joeys utlägg i frågan så är det "Joey" season 1 episod 2
för de som har möjlighet att se den enormt roliga serien Joey, så gör det!!!
den är enormt bra :cool:
Har alla hittills 12 släppta avsnitt...
Har alla hittills 12 släppta avsnitt...
Det finns 13 avsnitt. Det senaste släpptes den 6:e januari.
http://www.tvtome.com/Joey/eplist.html
High1ander
2005-01-13, 03:16
1. Humor
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
Fel fel, humor är bara vad tjejer säger de vill ha, jag är fan klassen clown, jag är fan mr. Hysterisk. Inte ger det mig nått, inte fan är jag klassens clown omogen heller, har fan bott hemifrån sen 16 årsåldern?
Jag har fan "andra egenskaper" det ger mig inte heller nått
Sensuella händer, de vettefan
Jag har fan för högt självförtroende, tyvärr så är jag störst bäst och vackrast, men det hjälper fan inte mig, jag har inga problem att göra bort mig, och jag kan vara charmerande. Men det funkar fan inte.
Så felet måste vara mitt utseende eller min soldat, men tror inte det är soldaten, för den tror jag inte de jag snackat med sett...
Iofs, så kan problemet vara i att jag fattar inte om någon flörtar med mig, om en tjej skulle bara slänga av sig kläderna så skulle jag bara påpeka att hon måste ha tappat kläderna eller fråga om hon tycker det är varmt eftersom hon tar av sig dem.
Iofs så är nog det verkliga problemet att jag säger inte direkt vad tjejer vill höra, jag skulle kunna spela/vara charmig säga exakt de saker som får de att smälta, istället så säger jag en massa dåliga saker, dessa dåliga saker kan nog bäst klassas som "sanningen".
Det är fan roligare att få tjejer tro man är smått störd galning, än att man är nästa drömprinsen, jag kanske ska byta raggningsteknik.
Åhh... tjejer är så komplicerade, ni vet att alla killar som snackar med er vill ligga med er, kan ni inte göra alla en tjänst och säga från början om man får något eller inte, så man slipper göra bort sig mer än nödvändigt. Det här förslaget är för allas trevnad.
JustinCredible
2005-01-13, 03:30
klassens clown har väl aldrig gått hem hos tjejer... jag har varit clown sedan dagis. Det är jävligt störande att vara märkt som clown. Folk skrattar typ på instinkt när jag sagt en mening även om jag är allvarlig.
Jag är blanks lista.
jag är fan klassen clown, jag är fan mr. Hysterisk. Inte ger det mig nått, inte fan är jag klassens clown omogen heller, har fan bott hemifrån sen 16 årsåldern?
Jag har fan "andra egenskaper" det ger mig inte heller nått
Sensuella händer, de vettefan
Jag tror problemet är att du svär för mycket. ;)
Megatuttarna
2005-01-13, 03:57
Fy fan vad patetiskt, låt tjejerna hungra lite, jag tänker inte sänka mig till den nivån att jag börjar leka skådespelare för att få stoppa in kuken i något varmt och fuktigt. Kuken kommer allt för billigt i dagsläget. Kursen är oroväckande låg. Det är dags att vi revalverar lite.
Vilket slag mot ens integritet; kan ju knappast vara något eftersträvansvärt?
Fel fel, humor är bara vad tjejer säger de vill ha, jag är fan klassen clown, jag är fan mr. Hysterisk. Inte ger det mig nått
Eh, fundera på just det där... Folk som tycker att de själva är skitkul brukar sällan vara det.
Iofs så är nog det verkliga problemet att jag säger inte direkt vad tjejer vill höra, jag skulle kunna spela/vara charmig säga exakt de saker som får de att smälta, istället så säger jag en massa dåliga saker, dessa dåliga saker kan nog bäst klassas som "sanningen".
Oj oj... Denna typ av "ärlighet" brukar vara en täckmantel för att man inte riktigt har social kompetens. Det finns grader i helvetet.
Hon: Kolla, nu har jag färgat håret grönt!
Han: Å, vad fint. Det matchar din rosa hy perfekt! (Lögn)
Han: Jag tycker nog inte det var speciellt lyckat. Du var snyggare som blondin. (Sanning framlagt på ett skonsamt sätt, men dock ej mindre sant.)
Han: Fy fan vad du ser ut! Man kan tro att nån lagt en jävla snorloska i huvet på dig! Du ser ut som ett tjackluder direkt från Plattan! (Brutalärlig)
Karl_alfred
2005-01-13, 08:57
1. Humor
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
:laugh: Vilken BS! Dags att vakna kasnke?
Utseende är absolut först, sen pengar. Sen förmodligen humor.
Ja, när alla andra som vanligt leker amatörpsykologer så kan väl jag också vara med...
Eh, fundera på just det där... Folk som tycker att de själva är skitkul brukar sällan vara det.
Det har jag inte märkt. Man ska inte tro att roliga personer bara är roliga av naturen. Det är nåt de försöker vara och jobbar på. Och de skulle inte göra det om de inte själva tyckte att de var roliga. Alltså tycker alla som är roliga att dom själva är roliga.
Oj oj... Denna typ av "ärlighet" brukar vara en täckmantel för att man inte riktigt har social kompetens.
Helt rätt! Men varför bry sig, social kompetens är väl ofta en täckmantel för feghet, eller hur? Själv undviker jag personer med hög social kompetens, de brukar vara av svag karaktär.
Sorglig tråd säger jag bara! Låter som nån spalt från gamla goda Kamratposten!
Vill man vinna på köttmarknaden på en vanlig krogjävel så gäller det att vara finaste biten i disken. Enkelt. Finns ingen annan humor där än pittstorlek, fysiskt trim/andra fysiska egenskaper osv. Kanske en väl utvecklad förmåga att förnedra tjejer/killar.
Är man ute efter ett (milt seriöst) förhållande så går man inte till krogen från början. (Jag räknar inte ett letande efter dryckes/fest-partner som ett seriöst förhållande.).
AngelLove
2005-01-13, 10:31
Tyvärr är det ju som så att alla vi andra kan kamma oss eftersom THE GAME tar alla tjejer... Ingen tjej kunde ju motstå honom :laugh: :laugh: :laugh:
Slartibartfast
2005-01-13, 10:55
Värst vad det var många oskulder i den här tråden då. :rolleyes:
Man vet aldrig. Bara att skita i och ta emot när det väl kommer. Vara sig själv är the main thing. Och då menar jag vara sig själv, som man är med nära och kära, inte den personen man spelar ute bland folk och som man till slut tror att man är.
:thumbup:
High1ander
2005-01-13, 11:08
Oj oj... Denna typ av "ärlighet" brukar vara en täckmantel för att man inte riktigt har social kompetens. Det finns grader i helvetet.
Han: Å, vad fint. Det matchar din rosa hy perfekt! (Lögn)
Han: Jag tycker nog inte det var speciellt lyckat. Du var snyggare som blondin. (Sanning framlagt på ett skonsamt sätt, men dock ej mindre sant.)
Han: Fy fan vad du ser ut! Man kan tro att nån lagt en jävla snorloska i huvet på dig! Du ser ut som ett tjackluder direkt från Plattan! (Brutalärlig)
Det där med "rolighet" kan väl kanske stämma, men jag vet att mina dumma skämt är så extremt dåliga att de blir bra... Eller så blir det bara dåliga :)
Jag bjuder gärna på dåliga skämt, för jag tycker fan det är bättre än inget, inte så man håller på drar "jude-nazist-skämt", men bra mycket lågvattenmärke blir det, och jag har inga problem med att säga saker som inte riktigt går hem, lite självdistans får man ha. (sen ser man ju också om sina skämt går hem eller inte, inte svårt att se skillnad på "oh.. vad patetiska skämt"-looken eller "Nja, han är ju rätt rolig ändå, oohhh fan, jag börjar gråta av att det är så kul"-looken, sen finns det ju sista alternativet "ahh... han försöker iaf"-looken)
Social Kompetens saknar jag dock inte, om vi säger såhär, jag vet exakt vad jag kommer få för respons av att säga "min sanning", jag är bara för lat för att ljuga. Detta gäller även i skolan, om en lärare frågar varför man är sen eller inte kom, så är det för "jag skolka", inte rätt svar, man ska ljuga för dem, för att säga sanningen är att håna dem. Eller när lärare frågar om man pluggat eller vill göra detta och detta (här i USA på college så ska man slicka röven på lärarna så mycket man kan och göra extra credit) så svarar jag "No way" Frågar läraren "Are you gonna take anymore Political Science classes" så blir det tydligt "no way, I am here for filmproduction, no more general education for me" med tonläget på "jag hatar political science".
Som sagt, jag vet vad som bör sägas, vad personer vill höra, men jag gör ett aktiv val att inte säga vad de vill om det innebär att ljuga.
Fakta: Om man vill ha en chans så måste tjejen vara perfekt så man slipper ljuga när hon frågar om hon är dittan o dattan, eller så ska man ljuga ögonen ur sig (tyvärr tjejer, ni tvingar fan killar att ljuga för er, sen undrar ni varför de bara snackar skit, för ni vill bara höra skit). Jag har dock inga problem att ge smicker, men då ska fan personen förtjäna det, inte fan säger jag till fru råttögon "Du har jättefina ögon, de glänser som [insert valfri ädelsten här]".
Alltså jag säger ju inte negativa saker till en person, jag försöker ju inte säga det värsta eller så, men är frågan rak, så blir svaret rakt.
Jag kör efter ordspråket "En sann vän säger till när du har skit i ansiktet".
Hahhah kul föresten med ditt "hårexempel" för det hände mig, fast det var orangefärgat i detta fall.
Jag sa "Det är inte lycka snyggt som din förra färg, men du är fortfarande snygg" Fick man ju bajs för också, sen var detta också fallet att tjejen i fråga tyckte ju också det var fult, men hon får tycka det är fult, inte jag. Liksom det är så jävla fult av tjejer att ställa sådana frågor, oavsett svar så får man skit. Sen så tyckte jag inte heller att det var "fult" utan mindre snyggt.
Men som sagt, finns ju grader av lögn, jag försöker hålla till det minimala, tyvärr uppskattas inte det.
Det där med "rolighet" kan väl kanske stämma, men jag vet att mina dumma skämt är så extremt dåliga att de blir bra... Eller så blir det bara dåliga :)
Social Kompetens saknar jag dock inte, om vi säger såhär, jag vet exakt vad jag kommer få för respons av att säga "min sanning", jag är bara för lat för att ljuga. Detta gäller även i skolan, om en lärare frågar varför man är sen eller inte kom, så är det för "jag skolka", inte rätt svar, man ska ljuga för dem, för att säga sanningen är att håna dem. Eller när lärare frågar om man pluggat eller vill göra detta och detta (här i USA på college så ska man slicka röven på lärarna så mycket man kan och göra extra credit) så svarar jag "No way" Frågar läraren "Are you gonna take anymore Political Science classes" så blir det tydligt "no way, I am here for filmproduction, no more general education for me" med tonläget på "jag hatar political science".
Som sagt, jag vet vad som bör sägas, vad personer vill höra, men jag gör ett aktiv val att inte säga vad de vill om det innebär att ljuga.
Fakta: Om man vill ha en chans så måste tjejen vara perfekt så man slipper ljuga när hon frågar om hon är dittan o dattan, eller så ska man ljuga ögonen ur sig (tyvärr tjejer, ni tvingar fan killar att ljuga för er, sen undrar ni varför de bara snackar skit, för ni vill bara höra skit). Jag har dock inga problem att ge smicker, men då ska fan personen förtjäna det, inte fan säger jag till fru råttögon "Du har jättefina ögon, de glänser som [insert valfri ädelsten här]".
Alltså jag säger ju inte negativa saker till en person, jag försöker ju inte säga det värsta eller så, men är frågan rak, så blir svaret rakt.
Jag kör efter ordspråket "En sann vän säger till när du har skit i ansiktet".
Hahhah kul föresten med ditt "hårexempel" för det hände mig, fast det var oranget i detta fall.
Jag sa "Det är inte lycka snyggt som din förra färg, men du är fortfarande snygg" Fick man ju bajs för också, sen var detta också fallet att tjejen i fråga tyckte ju också det var fult, men hon får tycka det är fult, inte jag. Liksom det är så jävla fult av tjejer att ställa sådana frågor, oavsett svar så får man skit.
Men som sagt, finns ju grader av lögn, jag försöker hålla till det minimala, tyvärr uppskattas inte det.
Testa att kliva av den stora vita hästen du kommer inridande på. Kolla dig i spegeln för att (in)se att du inte alls är hulken/stålis/don juan. Kapa atityden. Jag lovar, du är inte bäst.
Sen kanske tjejer bryr sig om att kolla åt ditt håll.
High1ander
2005-01-13, 11:44
Testa att kliva av den stora vita hästen du kommer inridande på. Kolla dig i spegeln för att (in)se att du inte alls är hulken/stålis/don juan. Kapa atityden. Jag lovar, du är inte bäst.
Sen kanske tjejer bryr sig om att kolla åt ditt håll.
Ok?
Tjejer kollar åt mitt håll, men när jag öppnar käften så går det som det går :)
Jag säger då inte att jag är helig eller en skinande riddare, eller Brad Pitt, men jag följer då inte "manualen" för att smälta in eller göra det folk förväntar av en, där det ingår att vara smått manipulativ och göra en massa saker för sin egen fördel, dra vita lögner (att få sig att se så bra ut som möjligt).
Tyvärr, jag är inte intresserade av personer man måste snacka en massa skit eller spela ett spel för att få. Jag har inte påståt jag är Hulken, Don Juan, eller Stålis, sen spelar jag inte överlägsen, råkar bara vara överlägsen :/
Jag är självsäker, men inte håller jag på och skryter (men som sagt frågar folk mig saker, så blir svaret rent, och om det uppfattas som skryt eller kaxighet är inte mitt fel, jag tänker inte be om ursäkt för vem jag är), eller försöker spela tuff, jag är bara mig själv, tänker inte spela någon annan, för tro mig det kan jag, kan spela roller bra, går ju film, och kan lätt hoppa in i en roll, som dum, smart, charmerande (ja hur spelar man charmerande? Ja, men ler, är lite småflummig, och smått "fräsch" attityd, och man bjuder på sig själv), tuff, ledsen, glad, etc.
Jag är dock bäst, men vet inte på vad.
För att förklara min åsikt lite smått
Tjejer vill ha sanningen, svaret är "You want truth, YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH"
edit: jwzrd tack dock för att du vill hjälpa mig :) Om du vill så får du tolka mina inlägg som du vill, du kan se detta som en försvarsmekanism under rationalisering, om du vill. Jag tänker dock inte ändra taktik, den är inte helt värdelös, men den funkar ju inte perfekt :)
Vissa är dumma nog att gilla mig, kan inte förstå varför :)
Det du gör nu är att skryta och övertyga dig själv om att det du vräker ur dig är sant. En självsäker person gör, som du säger, som han/hon vill. En icke självsäker person söker bekräftelse genom att prata om hur jeffla säker han/hon är.
High1ander
2005-01-13, 12:07
Det du gör nu är att skryta och övertyga dig själv om att det du vräker ur dig är sant. En självsäker person gör, som du säger, som han/hon vill. En icke självsäker person söker bekräftelse genom att prata om hur jeffla säker han/hon är.
Känns ganska dödfött att sitta och "bevisa" saker för dig eller någon annan över Internet. Dels, det ger inget, del så är det smått svårt att bevisa.
Jag vet dock att de flesta lärare och kompisar har anklagat mig för att vara för självsäker. Men det är enligt mig förväxla höga ambitioner med hybris, skillnaden är att jag uppfyller mina ambitioner, det jag säger, håller vad jag lovar [Så nu måste jag ta över världen, och göra lite andra saker... :rolleyes:].
Jag gör som sagt vad jag tycker är bäst, jag har inte faller inte för grupptryck, har aldrig gjort.
Varför ska man göra vad andra vill, isf så skulle jag fortfarande bo hemma, röka, snusa, skippat gymnasiet, etc.
Istället så flytta jag hemifrån vid 16 (i princip), bor nu i USA och pluggar filmproduction, röker inte, snusar inte, inte ens testat någon av dem. Varför ska jag försöka få bekräftelse från idioter? [Det där jag skrivit bevisar dock inget speciellt, men det visar nog att jag inte gör det folk normalt brukar göra]
De enda åsikterna som spelar någon roll för mig är de jag bryr mig om, och min egen.
Tänker inte diskutera detta nå mer med dig, du får tro vad du vill. Så nu får du dra en psykoanalys över hur jag som barn missat den anala fasen och blivit som jag blivit, att jag gör det och det för att försvara "jaget", för jag bryr mig inte, du får skriva vad du vill om mig.
Bara jag som är trött på alla dessa trådar där folk leker Rules of Attraction? :sleep:
frågade 5 tjejkompisar, alla tyckte jag var en 10a.... får ja ta vem jag vill nu?
Highlander,
varför så mycket skrik och bråk från dig? Varför behöver du berätta att du är bäst? Ser du nån som verkligen är bra/bäst som gör det?
Ser du nån som verkligen är bra/bäst som gör det?
Överallt, förutom i Sverige.
Som sagt, jag vet vad som bör sägas, vad personer vill höra, men jag gör ett aktiv val att inte säga vad de vill om det innebär att ljuga. (...) Jag kör efter ordspråket "En sann vän säger till när du har skit i ansiktet". (...) Men som sagt, finns ju grader av lögn, jag försöker hålla till det minimala, tyvärr uppskattas inte det.
Helt rätt! Men varför bry sig, social kompetens är väl ofta en täckmantel för feghet, eller hur? Själv undviker jag personer med hög social kompetens, de brukar vara av svag karaktär.
Tjejer vill ha sanningen, svaret är "You want truth, YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH"
Det finns många sätt att göra det lätt för sig själv, och många bra (bort)förklaringar till varför man väljer att göra det. Det finns också ett talesätt som lyder: "Ärlighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger."
Det finns 13 avsnitt. Det senaste släpptes den 6:e januari.
http://www.tvtome.com/Joey/eplist.html
Ahh okey...
Ska fixa det också, trodde inte dom skulle starta förns senare i januari...
Smallville t.ex startar den 25:e januari...
Gillar någon serier så har jag hela Smallville, hela Lois & Clark hela vänner och hela joey (om en 5 min :)
Metal_boy_
2005-01-13, 14:36
Överallt, förutom i Sverige.
aa det är sant fan...
Här ska man tycka att man är bra när man är dålig, och är man bra så ska man inte tycka att man är bra.
nordlander
2005-01-13, 14:47
Man får väl tycka att man är bra i Sverige...sen behöver man ju inte gå runt och säga det eller försöka övertyga folk om att man är bäst/bra. Det är ocoolt att säga att man är cool :cool:
Tigerkotten
2005-01-13, 15:01
Ahh okey...
Ska fixa det också, trodde inte dom skulle starta förns senare i januari...
Smallville t.ex startar den 25:e januari...
Gillar någon serier så har jag hela Smallville, hela Lois & Clark hela vänner och hela joey (om en 5 min :)
www.epguides.com
tex www.epguides.com/joey
så ser man osv, och jag följer smallville,joey,charmed,o.c ;)
Smallville äger :D
Löjtnant Blank
2005-01-13, 20:07
1. Humor
3. Sensuella händer
86. Utseende
210. Makt/pengar
För helvete. Är det ingen här som förstår ironi utan smileys? Det var ett skämt! Vakna! Jag vet att tjejer faller för snygga, rika idioter. Det var jag som kom på det och berättade det för er.
Hey, jag fattade. :)
Dessutom tror jag att det här "Svenskar klarar inte av någon som är lyckat" så jäkla överdrivet. Känner några från USA och de är precis lika irriterade på någon som skryter som de från Sverige.
Jag tycker ni skall följa våran husgud....Brad Pitt(trodde ni verkligen Arnold), han behöver inte gå ut och säga att han är bäst. Han kan gå ut i medier och säga att han har liten penis. ;)
Testa att var lite förolämpande i början mot kvinnor, fungerar förvånansvärt bra.
Testa att var lite förolämpande i början mot kvinnor, fungerar förvånansvärt bra.
Precis, vilken tjej blir inte våt i byxan av att bli kallad hängröv, idiot, slampa motsv.
Precis, vilken tjej blir inte våt i byxan av att bli kallad hängröv, idiot, slampa motsv.
Lite förolämpande, inte mycket. Det låter cyniskt men det fungerar, om man verkar som man inte riktigt bryr sig vad de säger men ändå lyssnar. Lite nedlåtande sådär t.ex. så hon får intrycket att du tror hon är fjortis, halvdum, feg eller tråkig och vill motbevisa detta. Jag antar att man blir mer intressant och "farlig" på detta sättet, sen så får man väl koppla på charmen.
Detta gäller på krogen, kan vara svårt att implementera någon annanstans.
Lite förolämpande, inte mycket. Det låter cyniskt men det fungerar, om man verkar som man inte riktigt bryr sig vad de säger men ändå lyssnar. Lite nedlåtande sådär t.ex. så hon får intrycket att du tror hon är fjortis, halvdum, feg eller tråkig och vill motbevisa detta. Jag antar att man blir mer intressant och "farlig" på detta sättet, sen så får man väl koppla på charmen.
Jag vet vad du menar, men förolämpa är lite starkt, iof så går jag aldrig på krogen och om jag gör det så är ragga det sista jag gör. Ignorera däremot, det fungerar utomordentligt, men då ska man träffa personen dagligen.
För helvete. Är det ingen här som förstår ironi utan smileys? Det var ett skämt! Vakna! Jag vet att tjejer faller för snygga, rika idioter. Det var jag som kom på det och berättade det för er.
Haha jag reagerade oxå på det.. Vissa förstår helt enkelt inte om man använder sej av satir/ironi, utan smileys *smiley*
Haha, det där kanske funkar på just fjortisar. När du blir stor får du nog byta taktik, om du inte vill fastna med de tjejer som är fjortisar tills de blir tanter.
Jag förstod :D
Haha, det där kanske funkar på just fjortisar. När du blir stor får du nog byta taktik, om du inte vill fastna med de tjejer som är fjortisar tills de blir tanter.
Funkar förvånansvärt bra upp till 25 åringar, nu pratar jag inget leta framtida fru. Jag pratar om krog-ragg. Man får såklart anpassa strategin beroende på "ragget". Jag låter värre än jag är i verkligheten, har gjort detta väldigt sällan, mest av olyckshändelse, t.ex. varit för full och letat efter en kompis och totalt ignonerat tjejen man pratade med.
Det handlar väl om det där avancerade spelet, en kille som är för på vill ingen tjej ha, inte heller mesen som sitter vid ett bord. De vill ha en självsäker kille, så om du inte bryr dig mycket om vad någon säger och "leker" lite med tjejen så fungerar det bra mycket bättre än de andra varianterna..på krogen fortfarande.
Tyvärr, men att tjejer rankar humor högt betyder att de vill ha en snygg rik kille och han skall ha humor också. På samma sätt som killar är ytliga, det är bara normen att vi skall vara ytliga.
High1ander
2005-01-13, 23:29
Det finns många sätt att göra det lätt för sig själv, och många bra (bort)förklaringar till varför man väljer att göra det. Det finns också ett talesätt som lyder: "Ärlighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger."
True true, men som sagt, det är ju knappast så att man säger saker man vet inte är det bästa om man inte måste, men får jag en fråga, så blir svaret oundvikligen "min syn/sanning", och jag menar vad jag säger.
Highlander,
varför så mycket skrik och bråk från dig? Varför behöver du berätta att du är bäst? Ser du nån som verkligen är bra/bäst som gör det?Bråk och skrik, jag har inte sagt något negativt till dig, trots att du försöker köra 5-kronors-psykologi på mig, vilket bara är jävligt drygt, då du knappast har kompetens för det, och absolut inte all bakgrundsfakta. Sen att du vill tolka mina inlägg som att jag tycker jag är störst, bäst och vackrast så får du väl göra så, eller att jag tycker jag är helig, eller mr. Perfect, men så är inte fallet, jag är inte störst bäst och vackrast eller mr Perfect, iaf inte hela tiden :angel:
Jag gjorde en edit i en post längre upp, där jag bland annat sa typ:
Vissa tjejer är dock dumma nog att gilla mig :)
Sen, var tråden egentligen om nja, hur man vet vilka man ska ragga på, som sedan förvandlades till bästa egenskaperna för ragg. Jag bara konstaterar att ärlighet är inte det bästa alternativet, tyvärr. Om du vill kan du köra psykologi och komma fram till det, folk vill ha ärliga personer, men tyvärr, ärlighet uppskattas inte hela tiden heller, då man tyvärr sårar varandra mer på att säga vissa saker som är sanna, än osanna. Barn är elaka, de mobbar för de säger sin sanning eller vad som är fel, visst de små rackarna ljuger ju också när de gjort nå dåligt. Småbarn är bara vuxna som inte lärt sig ljuga rätt än, och jag är fortfarande ett litet barn.
Barn är elaka, de mobbar för de säger sin sanning eller vad som är fel ... (...). Småbarn är bara vuxna som inte lärt sig ljuga rätt än, och jag är fortfarande ett litet barn.
Nog för att du understundom ger intrycket av att vara ett litet barn ( :D ), men nu får du väl ändå ta igen dig ... "De mobbar för de säger sin sanning"? Skulle vilja påstå att det är YTTERST, YTTERST sällan som mobbing ens av en person med de mest rosenrosa glasögon kan upphöjas till något slags sanningssägande ur oskyldiga munnar. Att ett barn blir mobbat p.g.a. att det är på ett eller annat sätt "avvikande" är, vill jag påstå, en efterkonstruktion som vuxna gör när övergreppet nått sådana dimensioner att det väcker uppmärksamhet (kan tyärr ta väldigt lång tid), mest som en ursäkt för att de inte såg (ibland ville se) och stoppade i tid och som ett sätt att förklara hur det överhuvudtaget kunde ske utan att skada den vuxnes lätt förljugna bild av det oskuldsfulla, goda barnet.
High1ander
2005-01-14, 00:24
Nog för att du understundom ger intrycket av att vara ett litet barn ( :D ), men nu får du väl ändå ta igen dig ... "De mobbar för de säger sin sanning"? Skulle vilja påstå att det är YTTERST, YTTERST sällan som mobbing ens av en person med de mest rosenrosa glasögon kan upphöjas till något slags sanningssägande ur oskyldiga munnar. Att ett barn blir mobbat p.g.a. att det är på ett eller annat sätt "avvikande" är, vill jag påstå, en efterkonstruktion som vuxna gör när övergreppet nått sådana dimensioner att det väcker uppmärksamhet (kan tyärr ta väldigt lång tid), mest som en ursäkt för att de inte såg (ibland ville se) och stoppade i tid och som ett sätt att förklara hur det överhuvudtaget kunde ske utan att skada den vuxnes lätt förljugna bild av det oskuldsfulla, goda barnet.
Först förlåt, visste att det jag skrev kunde och antagligen skulle tolkas fel. Det jag menar är att barn, är elaka små varelser som måste stoppas!
Nej, men barn är på det sättet enligt mig, om de ser något avikande så säger de till, ser de en person med ett ben så stirrar de, eller andra synliga ovanligheter, de har inte lärt sig sociala kompetensen som krävs för att inte såra eller säga vad de tycker.
Jag försökte inte på nått sätt mena att mobbade personer förtjänar att bli mobbade att de är fel på dem. För att fortsätta inom mobbing, gruppen som mobbas blir enade och förhöjer sig själva på bekostnaden av någon annan (denna någon annan behöver inte alls vara ful eller dålig, utan får helt enkelt bli en typ av "syndabock")...
Återigen, förlåt för den klumpiga formuleringen.
Men jag håller dock fast vid att barn är mer "sanningsfulla att döma andra personer när det kommer till utseende och beteende", men det är jävligt duktiga på att ljuga: "nej, jag hade inte sönder den saken"... De saknar bara social kompetens.
datorjaevel
2005-01-14, 16:01
men snälla vilken tönttråd....
Löjtnant Blank
2005-01-14, 16:15
Det är bara bögar som har tjejkompisar.
Det är bara bögar som har tjejkompisar.
Nä, men heterokillar är aldrig kompis med tjejer som de inte vill ha sex med.
Källa: The ladder theory. :P
ErikWrestlingFreaket
2005-01-14, 16:24
Nä, men heterokillar är aldrig kompis med tjejer som de inte vill ha sex med.
Källa: The ladder theory. :P
Men dom vill ha sex med alla, även dom fula
Källa: The ladder theory :P
/tricklev
Löjtnant Blank
2005-01-14, 16:42
Ha, ha.
mangemani
2005-01-14, 16:46
men hua,det är sånna brudar man ska hålla sej ifrån,sånna som faller för sånna där tricks,sånna måste bevisa en massa(nu pratar jag ur ett blivande förhållande syn)....om man bara är ute efter sex,javisst,go ahead.
Enligt egna observationer har jag kommit fram till att det är så här:
Sålänge man är "tillräckligt" snygg kan man få de flesta tjejer tack vare andra egenskaper så som charm, pengar, status osv. Ingen tjej vill ju va ihop med en ful kille men de flesta kan tänka sig vara ihop med en som ser "helt okej" ut. Dock underlättar det ju att få snyggare tjejer om man själv är skitsnygg men det behövs verkligen inte.
Vad som är "tillräckligt" snygg varierar ju självklart från tjej till tjej men i runda svängar är det nog en 5-6:a på den berömda 1-10skalan.
mangemani
2005-01-14, 17:06
ju snyggarte man är desto snyggare brudar?nah,man ser i tidningen varje dag människor som har gifter sej där killen inte ser så värst bra ut medans tjejen ser ut som en ängel,skit snygg alltså.
såg ett par en gång,dom hade 3 barn,killen hade ölmage som hette duga,krulligt hår och häng osv,tjejen hans såg ut som,ja,snyggare än en modell nästan.
Löjtnant Blank
2005-01-14, 19:10
ju snyggarte man är desto snyggare brudar?nah,man ser i tidningen varje dag människor som har gifter sej där killen inte ser så värst bra ut medans tjejen ser ut som en ängel,skit snygg alltså.
såg ett par en gång,dom hade 3 barn,killen hade ölmage som hette duga,krulligt hår och häng osv,tjejen hans såg ut som,ja,snyggare än en modell nästan.
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.