Visa fullständig version : Vax för håret, bra märken?
henke_76
2005-01-11, 18:49
Jag köpte sist D:FI ett mjukvax som är lätt att tvätta ur det är jag supernöjd med. Spec om man jämför med Dax som jag hade innan :nono: tycker jag.
Någon "kunnig" person som kan rekomendera något alternativ till D:fi, då jag måste skaffa nytt vax men är fattig, det är ganska så dyrt. Men man får kanske vad man betalar för när det gäller hårvax??
Bring it on!
Kebab-Arne
2005-01-11, 18:56
Hehe, har själv D:FI just nu. Luktar typ äpple. :D Iaf den gröna burken jag har. Den blå luktar väl blåbär. :laugh: (ja, jag tyckte det var kul)
Hade nånting från Goldwell förut, funkade bra. Dyrt men sen räckte burken i ca 8 månader.
henke_76
2005-01-11, 19:03
Hehe!
Har den blå burken, men kan nog inte placera lukten som blåbär direkt =)
Vafasen är skillnaden på gröna och blå då? Hårdheten bara, eller?
Ska kanske inte gnälla över priset igenterligen typ 200 :- för 150gr och den har räckt ca 5 månader så slår man ut det så blir det ju inte så farligt, men finns det billigare alternativ som är lika bra så.....är ju inget märkes-bög.
BraTryck
2005-01-11, 19:05
Finns väl något som heter Fudge som är bra, vet inte hur mycket det kostar dock.
Finns väl något som heter Fudge som är bra, vet inte hur mycket det kostar dock.
Dyrt, t.om dyrare än D:FI skulle jag tro.
Kebab-Arne
2005-01-11, 19:15
Hehe!
Har den blå burken, men kan nog inte placera lukten som blåbär direkt =)
Vafasen är skillnaden på gröna och blå då? Hårdheten bara, eller?
Ska kanske inte gnälla över priset igenterligen typ 200 :- för 150gr och den har räckt ca 5 månader så slår man ut det så blir det ju inte så farligt, men finns det billigare alternativ som är lika bra så.....är ju inget märkes-bög.
Hmm, har verkligen ingen aning. Borde vara hårdheten eller liknande.
Vill själv prova på Dax, inte kunna få ut det på 3 tvättar och liknande. :D Nån som vet var det säljs? Annat än hos frisörer? Åhlens o sånt...
Hardcore_pb
2005-01-11, 19:22
Hmm, har verkligen ingen aning. Borde vara hårdheten eller liknande.
Vill själv prova på Dax, inte kunna få ut det på 3 tvättar och liknande. :D Nån som vet var det säljs? Annat än hos frisörer? Åhlens o sånt...
Dax finns ju överallt tror jag sett det på Rusta också, annars alla större mat affärer som har lite schampo osv. brukar ha Dax vax inte för att jag fattar varför du ska ha det förstör ju håret !
Annars så finns Urban elements en grön tub med paste en blandning mellan vax och gele är min personliga favorit köps på frisörsalonger typ 170kr.
/Hardcore
Om man inte tvätta håret på en vecka få en naturliga hårfett som kan frisera hur som helst. :D
American Crew, d:fi, Fudge, Maria Nila
Fudge luktar jävligt mycket dock, man luktar som en hel godisfabrik i skallen ;)
Stick with d:fi! Det finns ju olika storlekar har jag för mig, om inte så vet jag att Fudge har olika storlekar och den mindre kostar runt 150 tror jag. Som du sa så räcker det ju hur länge som helst så varför byta?
Dax ska du hålla dig undan, har hört otaliga historier från frisörer om hur unga killar kommer in helt förtvivlade för skiten går inte att tvätta ur och man måste ta till diverse lösningsmedel. Kanske lite i överkant men en frisör jag känner fick ta till Yes för att få bort det :thumbup:
Mvh
William
henke_76
2005-01-11, 20:30
Jo kanske inte värt att testa runt i den djungeln för möe. Kanske ska hålla mig till D:fi det funkar ju....får ta ett lån på banken till det köpet nu då :D
Megatuttarna
2005-01-11, 20:37
Bumble & Bumble gör ett bra vax. Hittar du den så köp, riktigt jävla starkt är det!
Fudge får man ge runt 200 kronor för, och då är inte burken speciellt stor.
bonydrop
2005-01-11, 20:44
Kör med d-fi, den blå, och tycker den fungerar hur bra som helst. Lite dyrt är det när man väl köper det, men min 150 g burk har väl räckt ett halvår. Så 200 för 6 månader är ju ca 30 kr i månaden. Inte mycket dyrare än för ett dåligt vax
Tycker Björn Axéns vax är jäkligt bra. Brukar blanda två av sorterna, minns inte vilka. Funkar väl att köra en och en också och är inte så farligt dyrt.
Flygplan
2005-01-11, 21:24
Det enda som finns i min värld är Dax Vax.. Om jag skulle fått reda på att dom skulle gå i konkurs hade jag köpt Dax vax för alla mina fondbesparingar :love:
Ctrl alltså Control typ nåt sånt.. Det är blått och vitt, spejzad burk som faen. Är det någon som använder det? Det är bra!
Xclusive - wild nature. Grymmebra, trots cheesy namn. Silvrig burk, 150 ml, ca 200 kr. Köps hos frisör. Dax kan slänga sig i väggen! Usch!
henke_76
2005-01-11, 21:42
Fan D:fi ligger dåligt till på SNF:s handlamiljövänligt lista :cryout: äh fan kan ju inte vara duktig på allt :em: :)
Arnesson
2005-01-11, 21:55
Den lila Fudge är den bästa jag testat, och jag har halvlångt hår.. min polare som har kort hår använder och dyrkar nått vax som heter "Sebastian - Crud Clay" eller dyl. Men det funkar inte i mitt hår alls.
Lättast är nog att gå till en frisör och fråga, de brukar ha bra koll på vilket som passar olika frisyrer och så.
jag gillar Fructis vax, kostar 50 spänn och funkar bra, fast jag har inte så mycket att jämföra med, skulle aldrig falla mig in att köpa vax för 200 spänn.
Kör en specialare för att få till den ultimata frisyren! :D
Ta extremt lite vanligt hårskum där märket kvittar, bara ta en billig skit och ta som sagt väldigt lite och applicera lite över håret och ruska om, ta sedan vax i och vips! håret ser inte ut som om man har en kanna flott och vax i utan naturligt och ändå så man kan "fixa" det som man vill :thumbup:
Vaxet jag ör på rekomenderades av en "kvalitets" frisör och heter: L´oreal A head Clay och säljs hos frisörer, mycket bra men luktar lite grann precis i början men går över.
Hardcore_pb
2005-01-11, 23:33
jag gillar Fructis vax, kostar 50 spänn och funkar bra, fast jag har inte så mycket att jämföra med, skulle aldrig falla mig in att köpa vax för 200 spänn.
tänk så här då, du bränner garanterat 500 spänn i månaden på fika, godis, läsk osv. då kan du struna i nåt av dom någon enstaka gång i månaden så sparar du 50kr varje månad vilket är ungefär vad det kostar att använda ett kvalitets vax och tycker man 50kr i månaden är för mycket ja då bör man se över sina andra utgifter !
/Hardcore
The_RobRoy
2005-01-11, 23:39
Jag körde med fudge förr.. ..nu använder jag loreals motsvarighet, ljusblå burk, bra mycket billigare.. ..men den är svår o fåtag på, tror dom lagt ner den :(
tänk så här då, du bränner garanterat 500 spänn i månaden på fika, godis, läsk osv. då kan du struna i nåt av dom någon enstaka gång i månaden så sparar du 50kr varje månad vilket är ungefär vad det kostar att använda ett kvalitets vax och tycker man 50kr i månaden är för mycket ja då bör man se över sina andra utgifter !
/Hardcore
då går jag hellre och köper ett kilo exell vassle, eller går och fikar 10 gånger för pengarna.
Tänker inte köpa burken för 200 spänn, för att prova om det är bättre än mitt nuvarande vax.
Arnesson
2005-01-11, 23:47
Värt att tänka på är ju att olika vax passar olika typer av hår, samt olika frisyrer.
daxvax är svinbra men sen är det ett jävla problem att få det från händerna :furious: , annars hade det lätt vart det bästa vaxet
vilket är daxvax??? frisörvax eller?
Skilj också på vad de benämner som vax och lera, den jag skrev är nog mer åt ler-hållet. Klart hårdare innehåll än vaxet.
Hur är daxvaxet? kostar?
Flygplan
2005-01-12, 00:15
vilket är daxvax??? frisörvax eller?
Skilj också på vad de benämner som vax och lera, den jag skrev är nog mer åt ler-hållet. Klart hårdare innehåll än vaxet.
Hur är daxvaxet? kostar?
Den kostar allt mellan 25-60. Rött dax vax ska det vara. Finns på åhlens för ca 50kr.
Sen tillkommer det att du måste köpa en billig handduk där du kan torka bort vaxet från händerna efter du använt det.
Folk säger ibland att det inte går att tvätta ur håret...
Men det är enkelt, barnängen balsam i torrt hår. Gnugga. Låt stå 1 minut. Skölj!
Nej, det funkar inte med vilket balsam som helst.. Det måste vara barnängen, tro mig :D Har säkert testat 15-20 olika.
Überbiffen
2005-01-12, 00:23
Jag använder mig av Proffs gelevax. Kostar 39:-/150ml, hyffsat starkt och går ur lätt med lite vatten.
ni är sjuka i huvudet, vad är det här för skadad tråd egentligen? låt hårvax vara ifred fan
ärligt talat
Hardcore_pb
2005-01-12, 01:07
ni är sjuka i huvudet, vad är det här för skadad tråd egentligen? låt hårvax vara ifred fan
ärligt talat
ärligt vem vill ha skadat hår när man är runt 20?
Då är det bättre lägga några kronor extra och ha ett friskt hår.
Dax vax borde förbjudas att säljas med tanke på skaderisken, med tanke på att koffein tabletter kräver recept så borde dax vax kräva intyg från frisör att ditt här är så besvärligt att forma att du måste ha klistret dax vax !
För övrigt kan ni prova fråga en bra frisör vad dom tycker om dax vax :angel:
/Hardcore
köp dyr vax men vafan låt det vara. man behöver inte diskutera ALLT. typ hur brett man ska ha ögonbrynen när man kör knäböj och vilka strumpor som är bäst. chilla. gå på känsla och var originella
Ja, det här var en lustig tråd. För övrigt så använde jag Dax jävla blå vax när jag var runt 20 utan några som helst problem.
Möjligt att skjortorna blev förstörda, men det lärde mig en läxa för livet!
Ja, det här var en lustig tråd. För övrigt så använde jag Dax jävla blå vax när jag var runt 20 utan några som helst problem.
Möjligt att skjortorna blev förstörda, men det lärde mig en läxa för livet!
hur blev skjortorna förstörda av vaxet?
Jag använder Dax för att det är det enda som fungerar....:(
Gå in till en frisör som har ett stort utbud och fråga vad som passar dig. Går du till en frisör som bara säljer enstaka produkter så kommer ju de att rekommendera dem pga att de vill sälja (så klart)
henke_76
2005-01-12, 07:22
ärligt talat
Yes min mest "lyckade" tråd hittills(flest skrivande) och det har inte blivigt så många.....och du har mage att gnälla, fy fan det gör mig så arg, sårad och framför allt ledsen :cryout:
Haha!
Tycker ju det har disskuterats bra mer meningslösa områden än så här, vissa vill fixa håret bra, precis som en svällande biceps ;)
Fan om jag nu skulle byta märke pga att jag är fattig just NU, så vill jag ju inte köpa grisen i säcken och skaffa ett som jag inte kan använda. det hade kännts lite tråkigt. Sen om det är mer normalt för vissa att fråga sina killpolare hur man bäst avlägsnar håret på bröstet än vilket vax som är ok, det må så vara :booty:
(fan nu lät jag ju sårad på riktigt, när jag försvarade mig)
hur blev skjortorna förstörda av vaxet?
Han hade långt hår.
http://www.ettklickforskogen.se
Din ettklickförskogen är snarare en cåpypajsteförskogen i nuläget. :D
Dvs i din signatur funkar inte länken...
henke_76
2005-01-12, 09:07
Din ettklickförskogen är snarare en cåpypajsteförskogen i nuläget. :D
Dvs i din signatur funkar inte länken...
Haha det var lite kul, vet i fasen om den någonsin gjort det då :laugh: det var ju lite B faktist. Ska se om jag som är SÅ duktig på datorer kan fixa det då.
Kan ju kosta på mig ett: Tack för det :love:
Lyckas inte ju =( vad är fel ?? :smash:
matrix-dirty trix- messy matte clay
75ml 135kr skitbra
Då ska vi se..de bästa sorterna jag har testat: Fudge som redan har nämnts är kanon,finns i flera olika hårdhetsgrader.
Tigi har flera olika waxsorter, hard to get heter den jag tycker är bäst. Schwartzkopf (stavning?) har ett som heter osis finns både som matt och glansigt :thumbup: samtliga kan endast köpas hos frisörer..utom fudge tror jag.
Alla ovanstående luktar naturligtvis gott,håret ser inte ut som om det är doppat i olja..och de är lätta att tvätta ur :D
Tigis produkter över huvudtaget är superbra tycker jag! Dock en aningen dyra, men värda varenda öre!
Jag kör på Fudges shaper, hårdhet 2. Kosta runt 140-150 kr och räcker tre månader för mig med kort hår. Mycket enkelt att tvätta ur och håret ser inte fett ut. :thumbup:
hangatyr
2005-01-12, 13:42
tycker inte inte att det är äckligt att ha en massa gegg i håret? kliar man sig i huvudet så får man sandblästra handen efteråt!
Slartibartfast
2005-01-12, 13:42
Kör med Taft. Billigt och bra. Kanske är en öststatsprodukt som inte finns i Sverige.
trubaduren
2005-01-12, 17:45
Vilket vax ska man satsa på om det inte ska se fett ut alls?! Har inte hittat nåt än som inte gör att håret ser ut som vanligt, inte som om man inte har tvättat håret på flera dagar, annars skulle ju just det vara en billigare metod. hållfastheten är inte lika stort "problem"
kör f.ö med urban elements, en grön tub.
Vilket vax ska man satsa på om det inte ska se fett ut alls?! Har inte hittat nåt än som inte gör att håret ser ut som vanligt, inte som om man inte har tvättat håret på flera dagar, annars skulle ju just det vara en billigare metod. hållfastheten är inte lika stort "problem"
kör f.ö med urban elements, en grön tub.
Då är nog inte vax rätt grej. Testa mello go från goldwell.
http://www.goldwell.nu/produkter/trendline/visa.php?detalj=53
Kebab-Arne
2005-01-12, 19:48
Då är nog inte vax rätt grej. Testa mello go från goldwell.
http://www.goldwell.nu/produkter/trendline/visa.php?detalj=53
Tror visserligen jag kört med den och varit nöjd men produkttexten. :D
"Fixar lätt till ett naturrufs eller spretigt burr. (..) Doftar mums."
:laugh:
http://www.sebastian-intl.com/pop_shots/S-Wax.jpg
Den lila Fudge är den bästa jag testat, och jag har halvlångt hår.. min polare som har kort hår använder och dyrkar nått vax som heter "Sebastian - Crud Clay" eller dyl. Men det funkar inte i mitt hår alls.
Har haft den militärgröna varianten av den med, det är dock "fetare" än den ovanför och kräver kortare hår som sagt, annars blir det bara hängigt.
Ctrl alltså Control typ nåt sånt.. Det är blått och vitt, spejzad burk som faen. Är det någon som använder det? Det är bra!
Har bekant som använde iaf, men innehållet dög inte åt mig ;D, men luktad ju gott och verkade trevligt.
---
Fructis luktar ju tolvis och den lilla låga kleggburken är asvidrig iaf, helt blöt o dan och håret blir hårt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.