handdator

Visa fullständig version : Varför stava rätt, det går ju ändå...

Fangface
2005-01-11, 00:27
Eniglt en udnreösnknig på ett egnelkst univreisett så kan man srkvia bkoestvär i vliekn ornding som hlest och det går ädnå att lsäa då hjrnäan upfpatatr odret så lnäge fösrta och sitsa bkostaevn är på rtät palts. Dttea breor på att vi itne lsäer vrjae bkotsav för sig uatn odret som hleteht.

Helgalet juh....

Gammal kanske, men jag har inte sett den innan....

Biceps
2005-01-11, 00:30
Myyyycket gammal ;) dock lite småkul

Froddan
2005-01-11, 00:44
Jävligt kul! :D

JAM
2005-01-11, 00:46
Riktigt tuff! :thumbup:

Tolkia
2005-01-11, 01:22
Gammal kanske, men jag har inte sett den innan....
Va? Läser du inte dagligen på Kolozzeum - där presenteras den ju ständigt i olika något mer tränings- och kostrelaterade versioner ... (förlåt, men jag kunde bara inte låta bli)? :D

Garnax
2005-01-11, 01:25
Tror det postats 3 ggr senaste året :)

Samma sak som programmen på TV kör.

MOTROCKYECLJAAKC var uppe för någon dag sedan, svårt att de vad det blir..

Frantic
2005-01-11, 01:31
Det kanske bara fungerar med den texten?;)
kan inte någon som har ork skriva ner en annan text:D?

Tolkia
2005-01-11, 02:43
Det kanske bara fungerar med den texten?;)
kan inte någon som har ork skriva ner en annan text:D?
Som jag sade (skrev): Det görs dagligen ... (dock kanske inte alltid i humorsyfte egentligen). ;)

Metal_boy_
2005-01-11, 02:59
jo de e sant...men här räknas itelekt med stavningen så de e kört iaf....vem bryr sig om rättstavning igentligen på ett forum på internet..jag kan stava och sånt tjafs men jag skriver för att det ska gå så fort som möjligt och det går att förstå om man inte är hjärndöd :)

internethjälten
2005-01-11, 03:31
har fått den ett antal gånger skickad till mig på MSN,lika kul varje gång, tror folk stör sig på att jag stavar som en kratta - men å andra sidan så pratar de som krattor IRL med någon form av ghettobrytning...

Hades
2005-01-11, 08:06
jo de e sant...men här räknas itelekt med stavningen så de e kört iaf....vem bryr sig om rättstavning igentligen på ett forum på internet..jag kan stava och sånt tjafs men jag skriver för att det ska gå så fort som möjligt och det går att förstå om man inte är hjärndöd :)
Visst förstår man. Efter två, tre försök. Det kanske går fortare för dig att skriva, men det tar längre tid för alla som ska tolka det du skriver.

Karl_alfred
2005-01-11, 08:15
:laugh: 145:e gången!

illuminaughty
2005-01-11, 11:27
Det jobbiga är ju att man riskerar att bli hjärndöd efter att ha läst ett antal texter som är stavade av krattor. Fördummande är min åsikt.

jwzrd
2005-01-11, 11:34
Hajar inte hur ni analfabeter utläser betydelsen att det där skulle ursäkta ert värdelösa språk. Texten handlar snarare om att hjärnan är effektiv på att utläsa ord med _rätt_ antal och _sorts_ bokstäver, men i omkastad ordning. Ni stavar för fan inte alls.

RobbeliRobban
2005-01-11, 11:49
:thumbup: Stavning, ordförråd och annat är bra onödigt. Personligen anser jag att man får stava lite hur man vill, det är ju ett fritt land. Språk och skrift är ju under konstant utveckling.

Om tjugo år är språkfascisterna de som står med lång näsa, när det korrekta är precis som på lunarstorm. *ler* *puzzizar* *stikkar en tröiya* :bow: :hbang: :love: :mallan:

jwzrd
2005-01-11, 11:54
Det är skillnad på att "fascistera sig" över huruvida det ska heta 'lägga sig att sova' eller 'lägga sig och sova' (som jag tycker känns onödigt fascistiskt) och att lacka på att folk, helst på forum, skriver som arslen. Det är en ful egotripp att bara tänka på hur många sekunder man använder till att skriva inlägget och inte reflektera över hur många som kommer att förstå posten, och därmed författaren, helt fel.

Frazze
2005-01-11, 11:57
MEN- det borde vara dödsstraff på särskrivningar.

jwzrd
2005-01-11, 12:01
MEN- det borde vara dödsstraff på särskrivningar.

Självfallet :laugh:

Jense
2005-01-11, 13:19
fint skit det där. garnax, ser först ut som motorcykeljacka..=P

RobbeliRobban
2005-01-11, 13:47
Det är skillnad på att "fascistera sig" över huruvida det ska heta 'lägga sig att sova' eller 'lägga sig och sova' (som jag tycker känns onödigt fascistiskt) och att lacka på att folk, helst på forum, skriver som arslen. Det är en ful egotripp att bara tänka på hur många sekunder man använder till att skriva inlägget och inte reflektera över hur många som kommer att förstå posten, och därmed författaren, helt fel.

Min post var ett skämt, jag är helt på din sida, även om jag gör hyfsat många felstavningar o dyl. själv.

jwzrd
2005-01-11, 14:46
Min post var ett skämt, jag är helt på din sida, även om jag gör hyfsat många felstavningar o dyl. själv.

Jag förstod att din post var ett skämt, jag ställde mig bredvid och skrek lite mer bara ;)

zam
2005-01-11, 14:53
Det går aldrig att ta någon som stavar fel i var och varannat ord på allvar.

Metal_boy_
2005-01-11, 14:57
Hajar inte hur ni analfabeter utläser betydelsen att det där skulle ursäkta ert värdelösa språk. Texten handlar snarare om att hjärnan är effektiv på att utläsa ord med _rätt_ antal och _sorts_ bokstäver, men i omkastad ordning. Ni stavar för fan inte alls.

ni analfabeter! för jag e bäst! jag e en töntjävel som ska rädda världen via internet och som skiter på mig när jag lyfter en skivstång....jävla fjolla ...fy fan va man garvar åt såna nördar som dig som sitter o tar allt allvarligt och ska framstå som så jävla smart och rolig för att du väljer majoritetens åsikter för att inte hamna utanför..stackars skithög har inga kompisar i verkliga livet? måsste sitta här o tracka andra och få en liten skara fjollor me dig istället för att skaffa ett liv?

RobbeliRobban
2005-01-11, 15:05
Är det majoritetens åsikter som avgör om någon anser att det är viktigt att kunna uttrycka sig bra i skrift?

Är man en fjolla för att man kan uttrycka sig civiliserat och gör anspråk på att iaf försöka framstå som intelligent?

Är man en skithög bara för att man lärt sig att stava "och" istället för att skriva "o"?

Eller är det sanna tecknet på att man inte är en fjolla att alltid avsluta meningar med tre punkter, och inte bry sig om att man framstår som totalt obildad, burdus och underintelligent?

Jense
2005-01-11, 15:06
Är det majoritetens åsikter som avgör om någon anser att det är viktigt att kunna uttrycka sig bra i skrift?

Är man en fjolla för att man kan uttrycka sig civiliserat och gör anspråk på att iaf försöka framstå som intelligent?

Är man en skithög bara för att man lärt sig att stava "och" istället för att skriva "o"?

Eller är det sanna tecknet på att man inte är en fjolla att alltid avsluta meningar med tre punkter, och inte bry sig om att man framstår som totalt obildad, burdus och underintelligent?

ha ha för fan rob ban. slutta nu?????!!

Metal_boy_
2005-01-11, 15:16

nej men tvärtom, och det jag skrev va reaktionen på hur man behandlas för att man slarvskriver...civiliserat språk är sådant vi pratar...går du omkring o snackar sådär så lär du bli töntförklarad

Jag har också lärt mig skriva, men jag utnytjar inte det på ett forum för att få till allt korrekt....jag skriver bara på..ibland när jag orkar kanske jag skriver lite bättre.

Det är ju det jag säger... man blir, förklarad som mindervärdig bara för att man skiter i hur man stavar och inte orkar sitta och hålla in shift för att få en stor bokstav m.m jag hade också kunnat stapla in och använda mig av finare ord och stavat mer noggrant...säg fan inte att jag inte hade fått mer respekt då!!

Metal_boy_
2005-01-11, 15:30
ocj JAA jag är på dåligt humör idag som fan och skulle vilja slå på nått!! :insane: :D

Yankeee
2005-01-11, 15:32
ni analfabeter! för jag e bäst! jag e en töntjävel som ska rädda världen via internet och som skiter på mig när jag lyfter en skivstång....jävla fjolla ...fy fan va man garvar åt såna nördar som dig som sitter o tar allt allvarligt och ska framstå som så jävla smart och rolig för att du väljer majoritetens åsikter för att inte hamna utanför..stackars skithög har inga kompisar i verkliga livet? måsste sitta här o tracka andra och få en liten skara fjollor me dig istället för att skaffa ett liv?

Du har en ganska sned verklighetsuppfattning va?

Metal_boy_
2005-01-11, 15:45
Du har en ganska sned verklighetsuppfattning va?

nej jag bara överdriver och dummar mig utav helvette och tycker det är skitkul, dessutom har jag ett jävla temperament, och ja jag är en sjuk man

//Mr P

Yankeee
2005-01-11, 15:51
nej jag bara överdriver och dummar mig utav helvette och tycker det är skitkul, dessutom har jag ett jävla temperament, och ja jag är en sjuk man

//Mr P

Du tror verkligen att du kan bortförklara allt med att fjanta till dig?

jwzrd
2005-01-11, 15:52

Ja tänk så sättet vi uttrycker oss på får oss att framstå. Du är naturligtvis hjärtligt välkommen till din åsikt dock. Om <skriv motsatsen till allt jag är här> grundas på att skriva så som du gör, och om det är eftersträvansvärt, så bör vi väl alla skriva så då. :thumbup:

Metal_boy_
2005-01-11, 15:52
Du tror verkligen att du kan bortförklara allt med att fjanta till dig?

bortförklara vad? sa jag att jag inte menade nått??

hasse36
2005-01-11, 15:53
Dt gr vn br tt tlmn vklr. Rdndns tp.

jwzrd
2005-01-11, 15:54
bortförklara vad? sa jag att jag inte menade nått??

"Bättre att tiga och tas för en idiot än att tala och undanröja
alla tvivel." är kanske något du bör ta i beaktande nu när tråden börjar barka.

Metal_boy_
2005-01-11, 16:00
"Bättre att tiga och tas för en idiot än att tala och undanröja
alla tvivel." är kanske något du bör ta i beaktande nu när tråden börjar barka.

Du! jag är idiotförklarad av många här för att jag har mina åsikter och sjuka saker för mig, men jag är inte den som behöver vara populär på ett forum, jag tycker bara det är skitkul när folk tar allt på livets allvar. Och sån a som du är dom som försöker undanröja alla tvivel för att hålla populariteten i topp.

vad va det du sa till mig i en tråd nu igen...typ fråga majoriteten på forumet så håller dom me mig.. :laugh: :thumbup:

Metal_boy_
2005-01-11, 16:12
visst jag kunde ha avnänt mig av bättre ord och sånt..känner mig lite taskig nu att jag kallat dig vissa saker även om du brukar dummförklara mig :em: ...jag menar saker jag skriver men jag kanske skrev lite elakt....jag kunde ha skrivit en egen tråd där jag skrev av min ilska eller nått istället...är på ett jävla humör idag

jwzrd
2005-01-11, 16:13
Åsikter blir man, ofta iallafall, respekterad för. Ovett blir man idiotförklarad av. Åsikter, så som du menar det, är något idiotförklarade, eller påväg att bli, plockar upp på aftonbladet och/eller andra skvallerblaskor.