handdator

Visa fullständig version : Nässjö

FinnPower
2005-01-09, 22:43
Hur många här ska till Nässjö i början på februari och tävla? Kanske någon ska dit och kika lite bara?
Jag kan avslöja (eftersom arrangören inte skrivit nåt om det, märkligt nog) att det kommer att anordnas en liten bänktävling mellan några nordiska IPF-lyftare. Endast en viktklass (supertungvikt) och mest kg vinner helt enkelt...

De tävlande är:

Kenneth Sandvik (jag :) )
Ove Lehto
Fredrik Svensson
Johnny Wahlqvist
Niels Staerkjaer

Det hela går av stapeln på lördagen kl 14.00 (preliminärt). Det beror på antalet tävlande i Flugeby/B-SM och hur förmiddagen fortlöper.
Internationella domare och dopingkontrollanter kommer att finnas på plats så det är ju inte omöjligt att någon försöker sig på nåt rekord... Man vet aldrig... Men stora vikter kommer att lyftas i alla fall. Ulf Wiklund var också inbjuden och intresserad men blev tyvärr skadad.

Allan
2005-01-09, 22:46
Återkom med datum så ska vi puffa. Vi har ju en hel driva med smålänningar här...

allan

FinnPower
2005-01-09, 22:57
Det är på Flugeby/B-SM 4-6 februari. Lördagen blir alltså den 5:e.

Info om Flugeby/B-SM:
http://biphome.spray.se/nassjoamk/sweden6.gif

Pudzianovski
2005-01-09, 23:49
Kommer åka dit och kika som jag gjorde förra året om jag har tid. Hoppas det iaf.

internethjälten
2005-01-10, 01:21
ska ner och kika både på lördagen och på söndagen, är ju bara 40min bort =)

emmzan
2005-01-10, 18:46
Tackade nej idag att åka ner med klubben; har tenta veckan efter och känner mig nog nervös för hemmatävlingar ännu, så att dra iväg till ett B-SM känns lite overkill! :)

O.W.
2005-01-10, 23:43
Låter som en rolig tävling, det är ju nästan garanti på att alla gör 300 kg (eller bommar ut sig;))

Får se ifall jag tar mig dit och tittar eller inte. Men det är inte så troligt i dagsläget.

tp_88
2005-01-12, 19:49
Har några frågor:

"BSM", det är väl inte Bänk-SM!?
Ska inte det va i Juni i sandviken!?
Så vad är det?

Finns det någon ungdomsklass? SL? Bara bänk?

Pudzianovski
2005-01-12, 20:01
Har några frågor:

Så vad är det?

BSM är B-SM.

A-SM är för de bästa. B-SM är för de nästbästa.

:thumbup:

z_bumbi
2005-01-12, 20:12
Har några frågor:

Så vad är det?

Inbjudan med tiden och kvalgränser finns här http://biphome.spray.se/nassjoamk/

B-SM är öppet för alla som inte kvalat sig till A-SM i styrkelyft, tack vara att man samtidigt har flugebymästerskapen så kan fler vara med och tävla bla de som redan har kvalat till SM.

Bara bänk ingår inte i tävlingen även om de som tävlar i båda får räkna sina bänkresultat från styrkelyftet.
Inga juniorklasser finns med på hemsidan men har man klarat kvalgränsen så finns det inget som hindrar att man tävlar..

tp_88
2005-01-13, 17:55
Ok tack, har hittils inte tävlat i SL ( bara bänk ) så alltså e det omöjligt att kvala in.. Men tack för infon!

FinnPower
2005-02-02, 21:41
Tack för lyckönskningarna som jag fick i en annan tråd! :)

All info om tävlingen i Nässjö:
http://biphome.spray.se/nassjoamk/

Pudzianovski
2005-02-02, 21:51
Kommer nog följa din bänkpress tävling på Lördag.

Lycka till!

raZmus
2005-02-03, 00:07
Jag bor inte så långt bort och har faktiskt sett lapparna på gymmet om tävlingen. Men är i Ystad på Lördag :( Så det blir nog inget.

Nitrometan
2005-02-03, 08:07
Ok tack, har hittils inte tävlat i SL ( bara bänk ) så alltså e det omöjligt att kvala in.. Men tack för infon!
Nu är det för sent att anmäla sig. Men det enda kravet för att få vara med på B-SM (förutom att du har en licens då) är att du inte har kvalat till "stora" SM.

lilltroll
2005-02-05, 19:15
Resultat

1. Kenta @ 320kg (Finnpower) *flex* *yourock*
2. Fredrik Svensson @ 310kg = Nytt svenskt rekord :hbang:
3. Ove Lehto @ 280kg

Niels Staerkjaer bommade ut sig Johnny Wahlqvist likaså.

Mer info ---> http://www.kraftsport.nu

MVH Erik..

Nitrometan
2005-02-06, 11:10
Japp. FinnPower dominerade tävlingen. Han gick in på 312,5 och satte press på de andra med en gång.

Missade ett världsrekordförsök på 323 kg. Sen missade Fredrik Svensson ett försök på 323,5 kg. Ingen av dem var långt ifrån att lyckas.

Mycket rolig tävling att titta på.

Både FinnPower och Fredrik S vägde strax över 149 kg, Niels vägde 168, Johnny var tjockast på 174 och Ove Lehto var lillpojken i gänget på bara 128 kg. *flex*

FinnPower
2005-02-06, 11:28
Kul att ses igen, Nitrometan! Det är ju inte så ofta det sker... Sorry att jag inte hade tid att stanna och snacka lite, vi var tvungna att åka med en gång. Vi skulle med kvällsbåten och hade närmare 50 mil att köra men vi hann!

Det enda som var synd med tävlingen var att inte alla fick resultat. Det hade varit roliga för publiken och inte minst för deltagarna. Vi (lyftarna) är ju alla bekanta med varandra och känner sympati för varandra. Det är små marginaler i vår sport, speciellt i bänken är det extra kinkigt att utföra momentet korrekt. Det är lätt hänt att man blir utan resultat, oavsett vad man gjort på träning eller tidigare tävlingar.