Visa fullständig version : Akustisk musik..
Jag uppträder och spelar en hel del akustisk musik. Mina repertoar innehåller bla covers från. Creed, 3 doors down, Staind, Ben harper, Counting crows, Live.. mf.
Skulle behöva lite mer inspiration från bra låtar som är sköna att höra från en trubadur..
Jag uppträder och spelar en hel del akustisk musik. Mina repertoar innehåller bla covers från. Creed, 3 doors down, Staind, Ben harper, Counting crows, Live.. mf.
Skulle behöva lite mer inspiration från bra låtar som är sköna att höra från en trubadur..
Eric Clapton kanske?
Cornelis Vreeswijk såklart! Tidlöst.
Fultjack
2005-01-09, 11:51
free falling med tom petty, om du kan sjunga till förståss
Ben harper är grym, skulle vara kul att höra cover om du är duktig alltså.
jack johnson gör sköna låtar.
kanske lite gamla tony joe white.
Arnesson
2005-01-09, 13:12
Finns en skiva som heter "VA - Punk Goes Acoustic".
Bara sköna låtar på den.
s_himself
2005-01-09, 13:28
tycker du tar och lyssnar på Jonathan Butler - A twist of marley, där har du en helt underbar akustisk låt
Kansas - Dust in the Wind
Disneyland After Dark - Laugh n a half
Neil Young - Heart of Gold
Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the Rainbow/What a Wonderful World
Oasis - Wonderwall
Peter Sarstedt - Where do You go to My Lovely
Green Day - Good Riddance
Weezer - Island in the Sun
Lite incubus kanske? Om vi ska gå i samma genre.
datorjaevel
2005-01-09, 15:13
berzerker - corporal jigsore quandary
Matte_Maiden
2005-01-09, 15:17
The Offspring - Dirty Magic
Löjtnant Blank
2005-01-09, 15:21
Oasis - Wonderwall
Ja! Den och Proud Mary gör en helkväll, inte sant? Please...
Ja! Den och Proud Mary gör en helkväll, inte sant? Please...
Den tillhör en av de mest efterfrågade låtarna när jag spelar, bör finnas i var trubadurs repetoar.
Ser inget fel på den, alla kan texten och lämpar sig utmärkt att runda av efterfesten med.
Löjtnant Blank
2005-01-09, 18:35
Den tillhör en av de mest efterfrågade låtarna när jag spelar, bör finnas i var trubadurs repetoar.
Ser inget fel på den, alla kan texten och lämpar sig utmärkt att runda av efterfesten med.
Okidoki. Ge pöbeln vad den vill ha. För du spelar inte de här låtarna för att du tycker om dem utan för att de sätter bröd på bordet, inte sant? Jag skulle aldrig fixa att hora som ni trubadurer gör. Proud Mary är ett riktigt uttjatat missfoster till låt. Jag hatar den. Varje gång jag hör den ute får jag lust att gå fram och pissa på trubadurens förstärkare.
Okidoki. Ge pöbeln vad den vill ha. För du spelar inte de här låtarna för att du tycker om dem utan för att de sätter bröd på bordet, inte sant? Jag skulle aldrig fixa att hora som ni trubadurer gör. Proud Mary är ett riktigt uttjatat missfoster till låt. Jag hatar den. Varje gång jag hör den ute får jag lust att gå fram och pissa på trubadurens förstärkare.
Jag spelar för att jag tycker det är kul och jag kan således bara låtar som jag tycker det är kul att spela.
Men jag uppträder å andra sidan inte på det sättet som jag tror trådskaparen gör. Hittar jag en gitarr på en fest och inte har något speciellt för mig så sätter jag mig och spelar och på grund av min pubertala röst sjunger jag inte, därav väljer jag låtar som de flesta kan så de kan sjunga åt mig.
The Somberlain
2005-01-09, 19:43
Into Infinite Obscurity
Vad som helst med Neil Young, John Mayer gör en hel del bra på akustiskt.
José Gonzales - heartbeats är ju annars kanon.
Doctor Snuggles
2005-01-09, 21:02
:laugh: :thumbup:
Fast Wonderwall är ändå värst. Bräkeri på högsta nivå.
Eller nej förresten, den där jävla "who the fuck is Alice"-låten. Uäk.
Tips är annars Joze Gonzales, som kanske är det enda intressanta som hänt svenskt musikliv på bra länge. Fast då måste man kunna spela låtarna också.
The Murmurs har en del som kan passa i sånna sammanhang. Visserligen inte så kända kanske (eller så catchy) men...
High1ander
2005-01-10, 02:18
The Connels - 74' 75'
Led Zeppelin - Black Dog, Baby I'm Gonna Leave You
Led Zeppelin generellt
Queen - Crazy Little Thing Called Love
Bob Dylan - Knockin' On Heavens Door
Bob Dylan generellt
Elvis generellt
Goo Goo Dolls generellt (då de är ganska så "gitarrbaserade")
TrasMannen
2005-01-10, 04:09
Lyssna på Tenacious D:s live platta "The Complete Masterworks" ett par gånger, den är skitbra (dom spelar fan så mycket bättre live än inspelat).
Annars Stone temple pilots (Deras akustiska version av plush är grym tex) eller cornelis är också en favorit.
gör en egen tolkning av paint it black.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.