handdator

Visa fullständig version : Vad kan det tänkas vara?

Callister
2005-01-09, 01:13
Har en vän som bor en bit härifrån, han har inte ätit något på 2 veckor, men det handlar inte om anorexia eller något.. har snackat mycket med honom och han är helt ärligt, och han vet att han gör fel, men bara vid tanken på mat eller lukt så spyr han... han upplever det inte som han känner det psykiskt, han vill ju inte, en anorektiker skulle väl inte erkänna att hon/han gjorde fel ens?

Finns det någon akut sjukdom eller liknande som gör att man bli sådär? :confused: :confused:

Innan detta hände så hade inte något speciellt hänt i hans liv, han bara fick avsky för mat.. går det ens, är det anorexia?

datorjaevel
2005-01-09, 01:27
möjligtvis en tvåveckors tjackperiod.

Niklas
2005-01-09, 01:33
Jag har en granne som upplever samma sak sen ca 1 år tillbaka.
Panikångest var bland annat den diagnos hon fått och efter ett par månader i terapi började hon att äta normalt igen. Några korta återfall har förekommit men inte bestående. Under tiden hon var som värst så drack hon faktiskt proteindrink med sugrör + gick med en skål med makaroner och åt en i taget, det var i princip det hon fick i sig.

Jag kan ju inte säga att detta är samma sak, men ville bara uppmärksamma att detta kan vara psykiskt hur konstigt det än låter, och självklart ska din vän kontakta läkare.

Mvh Niklas

fothermucker
2005-01-09, 02:02
Kan berätta att jag har haft samma skit i kanske ett år. Kom över det av mig själv efter lite egenterapi + någon onödig medicin mot tarmgaser som jag misstänker hade en fin placeboeffekt.