handdator

Visa fullständig version : Löpar Klocka?

Axon
2005-01-08, 19:18
Har letat runt men inte kunnat hitta det jag söker. Nån som vet en bra internet site som säljer bra löpar klockor?

Hobbes
2005-01-08, 19:26
Har letat runt men inte kunnat hitta det jag söker. Nån som vet en bra internet site som säljer bra löpar klockor?

www.polar.fi

Tyvarr far du dem inte billigare an rekommenderat pris, om du inte trillar over dem pa en rea forstas!

Vill du lasa recensioner om dem kolla da in www.utsidan.se, sok i deras databas.

Ga annars till, loplabb, Stadium, Intersport, Naturbolaget, Naturkompaniet osv. De saljer klockor som sagt oxa, far du en chans att testa, samt fa lite mer hjalp pa vagen.

Har sjalv Polar, mycket nojd!!!

Axon
2005-01-08, 21:42
Tack så mycket :)

Axon
2005-01-08, 22:58
Den här verkar vara good enough Polar S610i
Massa bra funktioner som jag behöver och så kan man sen överföra träningen till PC:n och analysera träningen med Polar Precision Performance programvaran som medföljer. Måste köpa en IR sändare (450kr) men det är det fan värt det.

Pris: 3050kr inkl. IR sändaren

Va hade du för modell Hobbes?

Löjtnant Blank
2005-01-08, 23:05
Då räknar jag med att se en Polar S610i på Blocket om tre månader. När du har tröttnat, vill säga.

Axon
2005-01-08, 23:09
Då räknar jag med att se en Polar S610i på Blocket om tre månader. När du har tröttnat, vill säga.

Oh really :thefinger

pelle
2005-01-08, 23:27
själv använder jag en vanlig digital klocka, köpt på Clas Ohlson för typ 149 kr.. vad ska man med en sån superdyr klocka med 20932 st funktioner ? I slutändan ska man ju ändå bara springa :)

Axon
2005-01-08, 23:43
själv använder jag en vanlig digital klocka, köpt på Clas Ohlson för typ 149 kr.. vad ska man med en sån superdyr klocka med 20932 st funktioner ? I slutändan ska man ju ändå bara springa :)

Det är som att säga "va fan ska du ha en bil för 500 000 när du kan åka i en bil för 50 000? I slutändan ska man ju ändå bara åka bil från punkt A till B.

Jag köper klockan för att jag vill föra en avancerad dagbok över min träning där jag kan se mina resultat och utveckling. Dessutom så är det jävligt roligt och bra med alla funktioner som Snitt Puls , Kontinuerlig pulsåtergivning , Pulsintervall med larmsignal , Registrering av max- och snittpuls , mellantider, Intervallträningsfunktion, konditionstest, m.m

Jag kommer att ha använding av de flesta funktionerna , och LT Blanko vi säger så här , tröttnar jag på klockan efter 3 månader så säljer jag den till dig för 1 krona :D

Axon
2005-01-08, 23:45

Super dyr? 3000 är ju för fan små pengar , fråga ARNE va hans klocka kostar så kommer du bli helt #¤%!# :D

Hobbes
2005-01-09, 00:01
Den här verkar vara good enough Polar S610i
Massa bra funktioner som jag behöver och så kan man sen överföra träningen till PC:n och analysera träningen med Polar Precision Performance programvaran som medföljer. Måste köpa en IR sändare (450kr) men det är det fan värt det.

Pris: 3050kr inkl. IR sändaren

Va hade du för modell Hobbes?

M51 tror jag den heter, funderade MYCKET pa den du visar upp, men ekonomin fick ta over mitt prylbeteende :D

Men jag hade kollat lite nogare kring den klockan Polar S610I, salt den sjalv till flera kunder (nar jag jobbade pa Stadium), undrar om du inte rent av har en IR sandare inbyggd i den klockan och allt du behover ar IR port pa datorn. Kan ha fel, men ar till 95% saker pa den saken.

Ska kolla lite narmare pa saken, aterkommer!

Hobbes
2005-01-09, 00:36
Fel av mig, klockan jag har heter M61...

Men angaende IR funktionen, sa skulle jag ringa POLAR och dubbelkolla, men den ska inte kosta sa mycket som 450 kronor, har for mig att vi tog 250-300 for den pa Stadium i Somras nar jag jobbade.

I ovrigt ar det en klocka (S610i) som fatt mycket goda rekommendationer! Har vid UofC anvander de S810i vid Human Performance Lab, det ar forstas en snappet mer avancerad klockan, men talar fortfarande lite om Polars tillforlitlighet!

Löjtnant Blank
2005-01-09, 01:16
och LT Blanko vi säger så här , tröttnar jag på klockan efter 3 månader så säljer jag den till dig för 1 krona :D
Nej, vi säger så här: har du använt ens hälften av alla funktioner på din S610i:a inom tre månader så bjuder jag på ett paket skavsårsplåster.

Axon
2005-01-09, 12:12
Nej, vi säger så här: har du använt ens hälften av alla funktioner på din S610i:a inom tre månader så bjuder jag på ett paket skavsårsplåster.

Then we have a deal haha :thumbup:

Det kommer jag nog behöva ;)

Axon
2005-01-09, 12:16
Fel av mig, klockan jag har heter M61...

Men angaende IR funktionen, sa skulle jag ringa POLAR och dubbelkolla, men den ska inte kosta sa mycket som 450 kronor, har for mig att vi tog 250-300 for den pa Stadium i Somras nar jag jobbade.

I ovrigt ar det en klocka (S610i) som fatt mycket goda rekommendationer! Har vid UofC anvander de S810i vid Human Performance Lab, det ar forstas en snappet mer avancerad klockan, men talar fortfarande lite om Polars tillforlitlighet!

Jag kollar upp det imorgon. S810 skulle man ha men den kostar 1400kr mer än S610. Men S610 borde räcka till det jag behöver den till.

Hobbes
2005-01-10, 07:56
Jag kollar upp det imorgon. S810 skulle man ha men den kostar 1400kr mer än S610. Men S610 borde räcka till det jag behöver den till.

Ja, herregud, vi vanliga dödliga klarar oss med S610i, S810i lagarar förövrigt 40 000 enskilda hjärtslag, men sa behöver man en M.D. utbildning nästan för att första vad man ser :D .

Axon
2005-01-10, 15:55
Oh holy shiet har beställt den, klockan kommer på Onsdag!! Kan inte vänta så länge :furious:

:D

Hobbes
2005-01-10, 19:22
Oh holy shiet har beställt den, klockan kommer på Onsdag!! Kan inte vänta så länge :furious:

:D

Den som väntar på något gott.... :D

Vilken forresten - 810 eller 610? Pratade du med Polar angående ir-funtionen, i så fall vad så de?

På Polars hemsida tror jag man kan uppdatera mjukvaran oxå :thumbup: