Visa fullständig version : Någon som varit i Australien?
Ska antagligen dit om en månad. Tänkte höra vad man absolut inte får missa när man är där.. några självklara tips?
Enda värda att se där nere är väl Steve Irvin, the crocodile hunter. :D
im gonna jam my thumb up the crocs ass an see how mad he gets <- steve irwin
Löjtnant Blank
2005-01-07, 22:49
Du har att göra ett tag med operahuset, Stora barriärrevet, Whitsundays och "the outback". Jag gav fan i Uluru och Fraser Island eftersom jag hade jobb att sköta. Åk för Guds skull inte till Port Macquarie eller Bundaberg.
JustinCredible
2005-01-07, 23:05
Skaka ur skorna innan du sätter i fötterna.
Flygplan
2005-01-08, 00:14
Jag är oxå intresserad... Jag o en polare har bestämt oss för att åka dit att jobba / festa under 1år innan vi kastar oss in i vuxenlivet.
*Hur löser det sig smidigast med bostad... kostnad?
*Är det lätt att få jobb..? hur är lönen?
*Är det sydney som gäller endast eller?
*Går det att åka till Nya Zeeland billigt med färja eller nåt?
Löjtnant Blank
2005-01-08, 00:28
Jag är oxå intresserad... Jag o en polare har bestämt oss för att åka dit att jobba / festa under 1år innan vi kastar oss in i vuxenlivet.
*Hur löser det sig smidigast med bostad... kostnad?
*Är det lätt att få jobb..? hur är lönen?
*Är det sydney som gäller endast eller?
*Går det att åka till Nya Zeeland billigt med färja eller nåt?
Bostad: Billigast är vandrarhemmen som finns överallt. Priserna varierar kraftigt, men ha 80-100 kronor per natt som riktmärke om du inte vill krascha alltför snuskigt. Jag delade lägenhet med en kollega där jag jobbade (Magnetic Island utanför Townsville).
Jobb: Du kan alltid plocka frukt. Jobbigt och ganska dåligt betalt, men du klarar dig. Annars beror det på vad du kan. Är du byggjobbare eller utbildad inom sjukvården bör du inte ha några problem. Jag jobbade som dykinstruktör.
Enbart Sydney: Absolut inte. Den vanligaste svängen är norrut efter östkusten med buss. Köp ett busspass som gäller i några månader och hoppa av och på som du vill. Ett fåtal tar svängen över till västkusten.
NZ: Flyg! Lev upp till ditt namn! Båt är inte att tänka på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.